Nope, geen Arena of Drozd. Enkel 2e of 3e generatie ERA.quote:Op zondag 10 maart 2013 17:28 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zijn deze types T-72 ook uitgerust met een soort TUSK systeem? Een aantal zijn wel uitgerust met ERA.
08:55 is zo te zien een SAM launch tegen die overvliegende jager. Misschien een manpad. En idd best wel strakke colonne met die BMP's op 13:50. Leip ook dat die gasten gewoon redelijke moderen russische AT hebben. Ding op 26:00 is volgens mij een RPG29, Tandem charge dus. Wat je hier ziet is naw een ammo cookoff, gevolgd door een flameout.
Dat is correct. De T-72 wordt horizontaal automatisch geladen. En de munitie zit naar ik weet achter de toren. Het was een goed gemikt schot. Enkel kruipt er niemand uit het motorcompartiment.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben geen expert hierin, maar ik zie iemand uit het motorcompartiment kruipen. Diegene moet de bestuurder zijn. Wat mij te denken geeft dat de loop zich boven het motorcompartiment bevind en de RPG direct in de munitieopslagruimte ging.
Dank voor je uitlegquote:Op zondag 10 maart 2013 18:17 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat is correct. De T-72 wordt horizontaal automatisch geladen. En de munitie zit naar ik weet achter de toren. Het was een goed gemikt schot. Enkel kruipt er niemand uit het motorcompartiment.
Ik denk dat de bestuurder simpelweg zijn luik openschoof, en via de tank naar achteren rende en er daar vanaf sprong. Het zal te maken hebben met de dreiging die vanuit zijn 12 uur kwam, en zich zo snel mogelijk via een veilige weg uit het vechtgebied wilde banen.
Is dat niet een feature van de laatste jaren? Sinds tank meer in urban environment gebruikt worden?quote:Op zondag 10 maart 2013 18:38 schreef Nibb-it het volgende:
Heeft zo'n ding geen noodluik aan de onderkant?
Neen, de leo2 heeft het ook. Volgens mij de Leo1 ook.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Is dat niet een feature van de laatste jaren? Sinds tank meer in urban environment gebruikt worden?
Ah oke, alhoewel ik me ook kan voorstellen dat de Russen er wat minder noodzaak in zagen toen ze de T-72 bedachtenquote:Op zondag 10 maart 2013 19:28 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Neen, de leo2 heeft het ook. Volgens mij de Leo1 ook.
Ik denk dat de Russen dit ook hebben hoor. Ik weet bijna zeker van wel.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ah oke, alhoewel ik me ook kan voorstellen dat de Russen er wat minder noodzaak in zagen toen ze de T-72 bedachten![]()
Om het maar even netjes uit te drukken; aan manschappen en materiaal geen gebrek, zeg maar.
Zal het even voor je uitspellen:quote:Op zondag 10 maart 2013 18:13 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Jezus, gooi alle termen maar bij elkaar
Je zal nu wel moe zijnquote:Op zondag 10 maart 2013 20:35 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zo goed? Kost wel wat extra typwerk he.
quote:Op zondag 10 maart 2013 20:35 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zal het even voor je uitspellen:
Iedereen die conflict en strijd interessant vind zou dit filmpje eens moeten kijken.
Zijn deze types T-72 ook uitgerust met een soort Tank Urban Survival Kit systeem? Een aantal zijn wel uitgerust met Explosive Reactive Armor.
08:55 is zo te zien een Surface-to-Air-Missile launch tegen die overvliegende jager. Misschien een Man-portable air-defense system. En idd best wel strakke colonne met die Boyevaya Mashina Pekhoty's (infanterie gevechtsvoertuig) op 13:50. Leip ook dat die gasten gewoon redelijke moderen russische Anti Tank hebben. Ding op 26:00 is volgens mij een Ruchnoy Protivotankovy Granatomyot type 29 (raketwerper), Tandem charge (dubbele holle lading) dus. Wat je hier ziet is naw een munitie oververhitting, gevolgd door een uitbranding.
Vast een rus.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..], ja ik snap wat je zegt. Nu nog de termen leren.
Ruchnoy Protivotankovy Granatomyot type 29 < wie verzint dit
Hoe was het waggelen met m.k trouwens?quote:Op zondag 10 maart 2013 20:35 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Zal het even voor je uitspellen:
Iedereen die conflict en strijd interessant vind zou dit filmpje eens moeten kijken.
Zijn deze types T-72 ook uitgerust met een soort Tank Urban Survival Kit systeem? Een aantal zijn wel uitgerust met Explosive Reactive Armor.
08:55 is zo te zien een Surface-to-Air-Missile launch tegen die overvliegende jager. Misschien een Man-portable air-defense system. En idd best wel strakke colonne met die Boyevaya Mashina Pekhoty's (infanterie gevechtsvoertuig) op 13:50. Leip ook dat die gasten gewoon redelijke moderen russische Anti Tank hebben. Ding op 26:00 is volgens mij een Ruchnoy Protivotankovy Granatomyot type 29 (raketwerper), Tandem charge (dubbele holle lading) dus. Wat je hier ziet is naw een munitie oververhitting, gevolgd door een uitbranding.
Een Rus, wat dacht je danquote:Op zondag 10 maart 2013 20:44 schreef BredeBroeder het volgende:
[..], ja ik snap wat je zegt. Nu nog de termen leren.
Ruchnoy Protivotankovy Granatomyot type 29 < wie verzint dit
Prima. Vrijdag was t nog prima weer, na tijdje mn vest uitgedaan en lekker in mn tshirtje buiten gelopen. KM of 12 gedaan.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:47 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Hoe was het waggelen met m.k trouwens?
Ah mooi! Al weer zin in een nieuwe ronde of niet? Tot eind maart heb ik nog tijdquote:Op zondag 10 maart 2013 21:05 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Prima. Vrijdag was t nog prima weer, na tijdje mn vest uitgedaan en lekker in mn tshirtje buiten gelopen. KM of 12 gedaan.
Komende twee weken niet. Laatste week van Maart kan ik pas weer.quote:Op zondag 10 maart 2013 21:09 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Ah mooi! Al weer zin in een nieuwe ronde of niet? Tot eind maart heb ik nog tijdDaarna laatste tentamens en voorbereiden op examens, dus niet veel tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |