abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:08:57 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_137479059
Dat klopt. Helaas hebben journals baat bij publication bias. Positieve resultaten worden vaker geciteerd (omdat je die in een introductie beter kunt gebruiken als argument dan een paper met veel mitsen en maren vanwege de nulhypothese), en dat leidt weer tot een hogere impact factor. Helaas doen ook veel reviewers eraan mee. Als ze al niet opkomen voor het journal, of graag alleen aritkelen lezen met een duidelijk resultaat, heb je veel gebieden waar multidisciplinaire wetenschappers er andere normen op nahouden. Een puur empirische wetenschapper herkent en accepteert het belang van de bevestigde nulhypothese, maar bijvoorbeeld het demarcatiecriterium van ingenieurs is dat de paper iets substantieel nieuws bij moet brengen. Die zullen de paper dus eerder afwijzen.
Daarnaast publiceren de wetenschappers het zelf al gauw niet, omdat er minder kans is dat het journal het publiceert, plus dat de verminderde citaties betekent dat het niet bij gaat dragen in hun h-index.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 maart 2014 @ 12:33:06 #27
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_137479859
Jup. Voor mijn scriptie heb ik ook een overview gegeven van de literatuur 1970-2012, los van alle veranderende onderzoeksmethoden, de grote lijn is wel dat er nauwelijks 'negatieve' resultaten tussen zaten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:47:10 #28
8369 speknek
Another day another slay
pi_137480332
Ik heb het zelf ook een keer gehad trouwens, als review commentaar, voor een heel goed journal nog wel.

"resultaat niet significant, onduidelijk waar het precies aan ligt, daarom geen betekenisvolle bijdrage"
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_137490361
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 11:41 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Het lijkt mij dat negatieve resultaten ook gepubliceerd moeten worden, anders krijg je een publicatiebias.
Ja idd. Treurige zaak -O-
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:02:13 #30
67670 Skv
Cynist.
pi_137490543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:47 schreef speknek het volgende:
Ik heb het zelf ook een keer gehad trouwens, als review commentaar, voor een heel goed journal nog wel.

"resultaat niet significant, onduidelijk waar het precies aan ligt, daarom geen betekenisvolle bijdrage"
idem, ik heb als aanbeveling maar het model aangepast adhv mijn bevindingen als voorstel voor vervolgonderzoek. Andere conclusie zou kunnen zijn dat het model niet van toepassing is op het type organisaties waar ik me op richtte. Nul impact in ieder geval, dat onderzoek van mij.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')