abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:09:54 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123838933
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_123839104
Geen last van uniek :@
Ik eet minder groente dan jij maar ik drink denk ik meer maar 's nachts kom ik er nooit uit.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_123839345
Ter verduidelijking, jij moet 4x er uit om te urineren?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:17:43 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123839417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:16 schreef V1z0R het volgende:
Ter verduidelijking, jij moet 4x er uit om te urineren?
Minimaal 2 x, vaak 3 keer en dan tijdens het opstaan weer.. ja. Niet elke dag hoor :D
Teveel vocht in de avond, dat is duidelijk :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_123839629
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:17 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Minimaal 2 x, vaak 3 keer en dan tijdens het opstaan weer.. ja. Niet elke dag hoor :D
Teveel vocht in de avond, dat is duidelijk :')
Ik ben niet iemand die medisch geschoold is maar ik vind wakker worden om te moeten pissen al een indicator...
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:23:27 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_123839769
Oh ik moet er ook minstens 1x uit 's nachts hoor. Nu soms wel vaker :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? zaterdag 9 maart 2013 @ 20:23:33 #7
70532 loveli
N
pi_123839773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:41 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Behalve dat het groente mist ben ik wel benieuwd wat je er zo verkeerd aan vind?
Snelle KH's, veel vet, veel aminozuren (varken heeft er gewoon veel), zo'n beetje alles wat een mensenlichaam nodig heeft om goed te ontwikkelen...

In mate vind ik dit gewoon een goed voedingsmiddel....
Snelle KH's => hallo diabetes, het verkeerde vet, 30% van worst is geen varkensvlees en varkensvlees is ontstekingsbevorderend. Mijn mensenlichaam heeft heel andere dingen nodig om echt goed te functioneren.
crap in = crap out
  Vis een optie? zaterdag 9 maart 2013 @ 20:30:23 #8
70532 loveli
N
pi_123840238
Mijn lichaam iig wel. Vanavond krijgt het kip met wokgroente en misschien nog een stukkie zalm.
crap in = crap out
  zaterdag 9 maart 2013 @ 20:33:12 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123840417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:20 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik ben niet iemand die medisch geschoold is maar ik vind wakker worden om te moeten pissen al een indicator...
Nah, vind het zelf niet vreemd iig :D

Volgespoten, geinjecteerde plofvarken :9
pi_123840854

[ Bericht 90% gewijzigd door V1z0R op 09-03-2013 20:46:31 ]
pi_123841314
Hebben we nu ook al plofvarkens? :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_123841393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:47 schreef _aurum_ het volgende:
Hebben we nu ook al plofvarkens? :D
No we have not!

Not we have non...
pi_123841670
And for all that we have not, we have nun!
pi_123841743
And for all that we have non, nor neither nun, we have neither!
pi_123841896
Nun-chucks fuck! nuns!
pi_123842184
How many nuns would a woodchuck fuck if a would nuns would chuck nunchucks?
pi_123842890
Met een huisgenoot net iets heel goors geprobeerd: muffin in een kop
Je maakt een prutje en dat doe je in de magnetron en tadaa er iets wat op een muffin moet lijken (en wat ik oneetbaar vies vond)
pi_123842961
Wat heb je geslikt Vaaiz?
Ja doei.
  Vis een optie? zaterdag 9 maart 2013 @ 22:59:25 #19
70532 loveli
N
pi_123847967
crap in = crap out
pi_123849706
Brr spaghetti met knakworst, wat een smerige combinatie.

Lijstje:
L: smoothie van sinaasappel, banaan, griekse yoghurt en kaneel
T: 2 gekookte eitjes, stuk kwarktaart, pecannoten
D: Kip tikka masala met rijst
T: wijn, gevulde paprika, knoflookgamba's van de grill
pi_123849960
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 22:59 schreef loveli het volgende:
[ afbeelding ]
zo waar...
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_123854059
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Je maakt een prutje en dat doe je in de magnetron en tadaa er iets wat op een muffin moet lijken (en wat ik oneetbaar vies vond)
Dan had je het verkeerde recept. Ik heb er eentje van internet: smaakt prima!
pi_123854240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh, dat heb ik ook een keer gedaan. Wat een smerig goedje was dat _O- Maar goed ook, want het was net iets te simpel en snel om te maken 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123856368
Halleluja wat gaan deze topics snel, zeg! Erg druk gehad op stage de afgelopen twee weken, dus wel wat bijgelezen maar ongetwijfeld een hoop gemist.
Update van mijn gewicht: ik was 54.8, vorige week aangekomen naar 55.0 maar wel vetpercentage van 25.5 naar 25%. Afgelopen week weer aangekomen naar 55.2, vetpercentage naar 24.5%. Dus in elk geval 450 gram vet kwijt en blijkbaar dus zo'n 850 gram spieren erbij (of ik hou vocht vast, haha). Hoop dat het nu een beetje samen gaat werken om weer wat af te vallen, want op wat langere termijn is aankomen natuurlijk niet het doel, haha.
Vandaag de planning:
O: bakje magere kwark met cruesli
T: sinaasappel
L: met oma ergens lunchen, zal wel iets van 2 plakken volkorenbrood met gerookte zalm en een eitje worden, jummie.
T: appel en smoothie van half doosje diepvriesfruit 'zomerfruit' met beetje hero fruitsap en beetje magere kwark
D: vega-hamburger met gebakken aardappeltjes, Italiaanse roerbakgroente en wat mayonaise
T: schaaltje half om half magere aardbeienyoghurt en magere kwark met cruesli
pi_123856372
:P Ja, maar het is zo snel dat je het gewoon een keer moet proberen. Maja... mijn huisgenoot at het wel op, dus het kan aan mijn elitaire smaakpupillen liggen ;)
Stiekem had ik er ook niet meer van verwacht (al hoewel, de verhalen van een vriendin die haar mok moest weggooien omdat het zo mislukt was, staan me nog wel bij. Haar recept heb ik niet gebruikt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')