abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123829268
http://www.at5.nl/artikel(...)elkom-bij-klassieker

quote:
Als het aan burgemeester Van der Laan ligt, zijn er bij de volgende wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord weer uitsupporters welkom.

Dit zegt hij in een interview voor het AT5-programma 'Dit is mijn club'. Uitsupporters van beide clubs waren sinds 2009 na een reeks geweldsincidenten en spreekkoren niet meer welkom bij de Klassieker. Maar volgens Van der Laan heeft dat dus nu lang genoeg geduurd.

Meer hierover in het AT5 Nieuws van 17:00.
Goed nieuws!
pi_123829328
Hoezee

Nu nog in praktijk, en daar heb ik een hard hoofd in.
pi_123829413
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:05 schreef Grifte het volgende:
Hoezee

Nu nog in praktijk, en daar heb ik een hard hoofd in.
Eens, maar heb je wel het interview gezien? Hij zegt dat hij verwacht dat Aboutaleb het met hem eens zou zijn. In dat geval zou het toch wel serieus kunnen zijn. :)
  zaterdag 9 maart 2013 @ 16:12:50 #4
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_123829552
Gaat één wedstrijd goed.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_123829842
zou zijn eerste goede actie zijn.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_123829940
na 1 wedstrijd verzinnen ze wel weer wat om t weer te verbieden

kwetsende spreekkoren

aanstekertje vanuit het uitvak

etc
  zaterdag 9 maart 2013 @ 16:26:22 #7
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_123829943
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 16:12 schreef Caland het volgende:
Gaat één wedstrijd goed.
Eén seizoen in elk geval. Ik vind het een beetje te vergelijken met wat de UEFA aangaande Feyenoordsupporters heeft gezegd; nog eens problemen, en dan is de club de dupe. Zoiets werkt wel.
pi_123831189
Ik geloof ook niet dat dit voor meer dan 1 wedstrijd gehonoreerd wordt. Ik kan me niet voorstellen dat er geen enkel incident/ spreekkoor plaatsvindt, en ik denk dat de locale trias politica eigenlijk wel geniet van de rust en dus de mogelijkheid voor uitbreiding van het verbod heel snel zal aangrijpen, maar wie weet, misschien dat club-consequenties wel zouden kunnen helpen (zal Feyenoord wel weer de dupe worden :') )
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_123833569
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:02 schreef ace_eleven het volgende:
Ik geloof ook niet dat dit voor meer dan 1 wedstrijd gehonoreerd wordt. Ik kan me niet voorstellen dat er geen enkel incident/ spreekkoor plaatsvindt, en ik denk dat de locale trias politica eigenlijk wel geniet van de rust en dus de mogelijkheid voor uitbreiding van het verbod heel snel zal aangrijpen, maar wie weet, misschien dat club-consequenties wel zouden kunnen helpen (zal Feyenoord wel weer de dupe worden :') )
Na al die jaren zijn ze zo opgefocked als de pest.
pi_123838272
_O_
Groot fan van User Wotte
pi_123838314
quote:
19s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:13 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Na al die jaren zijn ze zo opgefocked als de pest.
Al komen ze niet in een stadion gaat het op een andere manier fout.
Groot fan van User Wotte
pi_123997944
Aboutaleb wil iig niet hetzelfde :')
pi_124042939
quote:
Een van de slechtste columns aller tijden. Nog nooit zoveel onzin in 5 minuten gelezen.
Dit, dus.
pi_124046871
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 11:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Een van de slechtste columns aller tijden. Nog nooit zoveel onzin in 5 minuten gelezen.
Zitten wel wat waarheden in, heb zelf een grotere hekel aan psv dan aan feyenoord.
pi_124046920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:32 schreef Tyron het volgende:

[..]

Zitten wel wat waarheden in, heb zelf een grotere hekel aan psv dan aan feyenoord.
Dat er überhaupt volwassenen bestaan die een hekel hebben aan een concurrerende sportclub vind ik al om te janken, maar dit aan de hand van voorbeelden doen voorkomen als journalistiek is al helemaal te droevig voor woorden.
Dit, dus.
pi_124047048
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat er überhaupt volwassenen bestaan die een hekel hebben aan een concurrerende sportclub vind ik al om te janken
Ah, welkom bij het voetbal.
pi_124047183
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:37 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ah, welkom bij het voetbal.
Al jaren reis ik met PSV zowel nationaal als internationaal, dus mij welkom heten is niet nodig. Dat ik daarom als zelfbenoemd redelijk-net-iets-fanatiekere-supporter-dan-gemiddeld mezelf een vrijbrief moet geven om aversie of in sommige treurige gevallen zelfs pure haat te ontwikkelen naar clubs als Ajax en Feyenoord of spelers van die clubs is tot in mijn ogen te treurig voor woorden.
Dit, dus.
pi_124047249
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Al jaren reis ik met PSV zowel nationaal als internationaal, dus mij welkom heten is niet nodig. Dat ik daarom als zelfbenoemd redelijk-net-iets-fanatiekere-supporter-dan-gemiddeld mezelf een vrijbrief moet geven om aversie of in sommige treurige gevallen zelfs pure haat te ontwikkelen naar clubs als Ajax en Feyenoord of spelers van die clubs is tot in mijn ogen te treurig voor woorden.
Ik denk niet dat iedereen "pure haat" heeft aan een andere club, tenminste ik niet. Ik vind psv gewoon een kut club, met een kut beleid en de meest sfeerloze supporters. Dat ik een hekel aan ze heb betekent niet dat ik met ze op de vuist zou gaan - want dat is wel triest. Maar een beetje gezonde haat is niets mis mee, dat is voetbal - emotie.
pi_124047344
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:43 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iedereen "pure haat" heeft aan een andere club, tenminste ik niet. Ik vind psv gewoon een kut club, met een kut beleid en de meest sfeerloze supporters. Dat ik een hekel aan ze heb betekent niet dat ik met ze op de vuist zou gaan - want dat is wel triest. Maar een beetje gezonde haat is niets mis mee, dat is voetbal - emotie.
In mijn ogen pomp je emotie in je eigen team. Aan sommige supporters kun je beter vragen welke club het kutst is en welke speler van die club een teringlijer is dan dat ze kritisch en goed op de hoogte zijn van de eigen sores en hoogtepunten binnen hun eigen club. Dat jij daar al dan niet aan meedoet met je 'gezonde haat' is jouw ding, maar ga dan anderen die zich daar verre van houden niet welkom heten in het voetbal.
Dit, dus.
pi_124047492
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]

In mijn ogen pomp je emotie in je eigen team.
Ben ik het mee eens hoor, maar als iedereen van elkaar hield was de Klassieker niet de Klassieker geweest, daarom zeg ik, dat er ook 'gezonde haat' bestaat.
pi_124047572
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:50 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ben ik het mee eens hoor, maar als iedereen van elkaar hield was de Klassieker niet de Klassieker geweest, daarom zeg ik, dat er ook 'gezonde haat' bestaat.
De klassieker heeft in mijn ogen niets te maken met de aversie tegen elkaar. Als twee van de grootste clubs in Nederland tegen elkaar spelen mag het stadion van mij kolken en ongekend hard uit zijn plaat gaan. Dat maakt de klassieker zo mooi, de geschiedenis. Joden aan het gas, bommen op Rotterdam en Palestijnse vlaggen voegen helemaal niets toe.
Dat is ook wat er momenteel tijdens zo'n klassieker wordt gemist, het kolken van de stadions en niet de negatieve aspecten zoals spreekkoren etc.
Dit, dus.
pi_124047648
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De klassieker heeft in mijn ogen niets te maken met de aversie tegen elkaar. Als twee van de grootste clubs in Nederland tegen elkaar spelen mag het stadion van mij kolken en ongekend hard uit zijn plaat gaan. Dat maakt de klassieker zo mooi, de geschiedenis. Joden aan het gas, bommen op Rotterdam en Palestijnse vlaggen voegen helemaal niets toe.
Dat is ook wat er momenteel tijdens zo'n klassieker wordt gemist, het kolken van de stadions en niet de negatieve aspecten zoals spreekkoren etc.
Ik denk dat bijna alle Ajacieden het "bommen op Rotterdam" triest vinden, maar je hebt bij elke club een groep supporters met het IQ van een zwijn en die roepen dat soort onzin.
pi_124047782
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 13:55 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ik denk dat bijna alle Ajacieden het "bommen op Rotterdam" triest vinden, maar je hebt bij elke club een groep supporters met het IQ van een zwijn en die roepen dat soort onzin.
Ja, dat is zeker. Maar in mijn ogen werk je dat met termen als 'gezonde haat' wel in de hand. Dat je wilt winnen van een van oudsher directe concurrent kan ik inkomen, dat maakt de klassieker speciaal. Ik word alleen zo moe van die wiskundige berekeningen welke supportersgroep de andere supportergroep kneuzen vindt, of een poll welke spelers het irritantst zijn.

Echt, wie geeft een neuk in tijden met zo'n arbitrage en de kans dat 3 of 4 ploegen op de laatste speeldag nog kampioen kunnen worden. Zoals ik al eerder zei begrijp ik daar echt helemaal niets van en ik zie ze bij PSV net zo goed voorbij komen.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')