Al een aantal keren gedaan bij Ryanair, nog nooit een probleem geweest.quote:Op zondag 7 april 2013 10:39 schreef LUFC het volgende:
Ja ging er dus om dat 2 personen samen vlogen met Easyjet en 1 persoon bagage had aangegeven tijdens het boeken dat hij bagage wilde inchecken en tijdens het afgeven van de bagage op Schiphol, ze allebei moesten inchecken.
Ik wil namelijk samen met een ander 1 grote sporttas doen, de handbagage is namelijk erg beperkt.
Die 2x is 1x voor de heenreis, en 1x voor de terugreis. Dat staat er inderdaad apart op vermeld.quote:Op zondag 7 april 2013 10:47 schreef Miless het volgende:
Hier ook een vraagje over ingecheckte tassen.. Ik heb laatst een vlucht geboekt voor 2 personen, waarvan er 1 een koffer mee wil nemen. Ik dacht dat ik dan ook bij de 1e persoon 1 tas van 15kg had aangegeven en bij de 2e persoon geen koffer. Maar nu staat dit op het boekingsoverzicht: '2 x 1e ingecheckte tas (15kg) : 40,00 EUR' Is er nu wel voor 2 personen een koffer geboekt of is dit voor 1 persoon en dan 2x enkele reis?
Ik kan namelijk ook nergens vinden hoe duur het nu is om een koffer mee te nemen
Naar dit antwoord was ik op zoek, bedankt. Zo ff boeken, vanaf Weeze nog mooiere aanbiedingquote:Op zondag 7 april 2013 10:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Al een aantal keren gedaan bij Ryanair, nog nooit een probleem geweest.
Ik heb ook vaker vanaf Weeze gevlogen op die manier nog. Laatste keer was in oktober.quote:Op zondag 7 april 2013 13:18 schreef LUFC het volgende:
[..]
Naar dit antwoord was ik op zoek, bedankt. Zo ff boeken, vanaf Weeze nog mooiere aanbieding
Top, ervaringen met vertraging of annulering? Ben wel wat gewend met Czech Airlines (8 uur latere aankomst, met tussenstop in Stockholm extra, vanwege 1 koffer te veel, en terugweg geannuleerd). Maar Ryanair is totaal nieuw voor me. En de vlucht vanaf Weeze vertrekt rond 11 uur en EHV om 9 uur terwijl Weeze slechts een half uur langer rijden is. Maar dat betekent ook iets latere aankomst, maar met veel vertraging zal dat wel erg laat worden.quote:Op zondag 7 april 2013 13:35 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb ook vaker vanaf Weeze gevlogen op die manier nog. Laatste keer was in oktober.
Nog nooit vertraging gehad met Ryanair... Maar vluchttijden bij Ryanair zijn altijd heel erg ruim genomen zodat je uiteindelijk altijd op tijd bent.quote:Op zondag 7 april 2013 13:42 schreef LUFC het volgende:
[..]
Top, ervaringen met vertraging of annulering? Ben wel wat gewend met Czech Airlines (8 uur latere aankomst, met tussenstop in Stockholm extra, vanwege 1 koffer te veel, en terugweg geannuleerd). Maar Ryanair is totaal nieuw voor me. En de vlucht vanaf Weeze vertrekt rond 11 uur en EHV om 9 uur terwijl Weeze slechts een half uur langer rijden is. Maar dat betekent ook iets latere aankomst, maar met veel vertraging zal dat wel erg laat worden.
Ja, dat komt dus door die te ruime vluchttijden.quote:Op zondag 7 april 2013 13:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ryan Air loopt toch ook altijd tof te doen dat een bizar hoog percentage altijd op tijd vliegt?
True. Ook staat er in die magazines altijd "Lowest baggage lost". Vrij logisch als 25% van de mensen maar een koffer incheckt.quote:Op zondag 7 april 2013 13:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ryan Air loopt toch ook altijd tof te doen dat een bizar hoog percentage altijd op tijd vliegt?
Dat is dan ook nog eens een voordeel van de kleine vliegvelden. Hoe kleiner de afstand is die je bagage af moet leggen, hoe minder kans is dat er iets fout gaat.quote:Op zondag 7 april 2013 14:23 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
True. Ook staat er in die magazines altijd "Lowest baggage lost". Vrij logisch als 25% van de mensen maar een koffer incheckt.
Het grootste voordeel vind ik de mate van turbulentie tijdens het opstijgen en landen. Doordat er vaak een half uur of meer tussen die vluchten zit is het vaak lekker rustig met opstijgen en landen.quote:Op zondag 7 april 2013 18:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat is dan ook nog eens een voordeel van de kleine vliegvelden. Hoe kleiner de afstand is die je bagage af moet leggen, hoe minder kans is dat er iets fout gaat.
Dat heb ik bij andere vluchten ook nog nooit gehad eigenlijk...quote:Op zondag 7 april 2013 18:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Het grootste voordeel vind ik de mate van turbulentie tijdens het opstijgen en landen. Doordat er vaak een half uur of meer tussen die vluchten zit is het vaak lekker rustig met opstijgen en landen.![]()
* GotenSSJ is geen fan van opstijgen
Heb altijd het idee dat de Ryanair vliegvelden net wat rustiger zijn qua lucht dan Schiphol bijvoorbeeldquote:Op zondag 7 april 2013 18:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat heb ik bij andere vluchten ook nog nooit gehad eigenlijk...
Ik vind het opstijgen juist leukquote:Op zondag 7 april 2013 18:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Het grootste voordeel vind ik de mate van turbulentie tijdens het opstijgen en landen. Doordat er vaak een half uur of meer tussen die vluchten zit is het vaak lekker rustig met opstijgen en landen.![]()
* GotenSSJ is geen fan van opstijgen
Nee ik vind het he-le-maal niets. Ben er inmiddels wel wat meer aan gewend, maar ik heb nog steeds kramp in men kuiten en handen bij wijze van spreken als we eenmaal boven de wolken zijnquote:
Metalfreak, weet jij dit misschien?quote:Op zondag 7 april 2013 14:35 schreef LUFC het volgende:
Hoe zit het trouwens met online inchecken van je bagage? Je moet sowieso online inchecken omdat dat je anders ¤ 10 kost maar dan moet je alsnog je bagage afgeven ergens. Worden hier ook nog kosten voor gerekend?
http://www.opreis.nl/ryanair-verhoogt-bagagekosten-weer/
Volgens dit artikel ben ik behalve de ¤ 20 voor 1 stuk bagage ook nog ¤ 25 kwijt om dit aan te geven tijdens het online checken. Kan er op de Ryanair site niks over vinden.
Je boarding kaart op de luchthaven laten uitprinten kost tegenwoordig 70 euro.quote:Op zondag 7 april 2013 14:35 schreef LUFC het volgende:
k behalve de ¤ 20 voor 1 stuk bagage ook nog ¤ 25 kwijt om dit aan te geven tijdens het online checken. Kan er op de Ryanair site niks over vinden.
Dat zijn dus die tarieven die lokpokken hierboven plaatst.quote:Op zondag 7 april 2013 21:24 schreef LUFC het volgende:
Precies, klopt ook. De boarding pass print ik thuis gwn uit dat moet geen probleem zijn. Alleen als je online incheckt moet je ook je ingecheckte bagage reserveren schijn ik ergens gelezen te hebben. Hiervoor is er ook een toeslag voor. Ik wil morgen gaan boeken maar mochten deze kosten te hoog zijn, pak ik voor de terugweg Wizzair namelijk.
Je kunt beter tijdens je boeking je bagage reserveren, anders betaal je 5 euro extra tijdens het online inchecken.quote:Op zondag 7 april 2013 21:24 schreef LUFC het volgende:
Precies, klopt ook. De boarding pass print ik thuis gwn uit dat moet geen probleem zijn. Alleen als je online incheckt moet je ook je ingecheckte bagage reserveren schijn ik ergens gelezen te hebben. Hiervoor is er ook een toeslag voor. Ik wil morgen gaan boeken maar mochten deze kosten te hoog zijn, pak ik voor de terugweg Wizzair namelijk.
Dat is niet waar, als je bagage hebt betaald dan mag je (natuurlijk) gewoon bagage meenemen zonder nog een keer te betalenquote:Op zondag 7 april 2013 21:24 schreef LUFC het volgende:
Alleen als je online incheckt moet je ook je ingecheckte bagage reserveren schijn ik ergens gelezen te hebben. Hiervoor is er ook een toeslag voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |