Ik vind de optie van het aanbieden van een koffer niet zo vervelend, immers je kan het vergeten zijn bij het boeken en op deze manier wordt je er nog extra aan herinnerd. Het wegklikken hiervan is eenvoudig.quote:Op maandag 8 april 2013 23:40 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Dat is niet waar, als je bagage hebt betaald dan mag je (natuurlijk) gewoon bagage meenemen zonder nog een keer te betalen
Wat wel is veranderd is dat er tijdens het online inchecken door Ryanair heel opdringerig (meer dan vroeger) van alles aangeboden wordt (koffers, verzekeringen, auto).
Als je al je koffer hebt geboekt en betaald, dan moet je daar aangeven "nee, bedankt"/"geen interesse" of iets dergelijks (dat knopje kan wel eens moeilijk vindbaar zijn, maar hij is er altijd).
Soms wel. Zoals de laatste tijd met Madrid.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
...en Transvertragia is allesbehalve een low cost ailiner.
Maar zodra je iets exotisch wil, betaal je vaak de volle mepquote:Op woensdag 10 april 2013 02:01 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Soms wel. Zoals de laatste tijd met Madrid.
En de bagage kan relatief goedkoop mee.
Verder... ach ze hebben een aantal minder courante bestemmingen, die zouden ooit van pas kunnen komen. Biarritz voor makkelijke toegang tot San Sebastian bijvoorbeeld.
Begrijp ik het nu goed dat je bij het boeken van je vlucht je bagage achterwege kan laten en bij het online inchecken hier alsnog voor kunt kiezen (tegen dezelfde prijs?)?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik vind de optie van het aanbieden van een koffer niet zo vervelend, immers je kan het vergeten zijn bij het boeken en op deze manier wordt je er nog extra aan herinnerd. Het wegklikken hiervan is eenvoudig.
Wel zijn de overige aanbiedingen wat over de top, maar ik vrees dat Ryanair de broodnodige inkomsten hieruit wel binnenhaalt, dus blijft dat wel bestaan.
Mijn voorkeur gaat zeker niet uit naar vluchten met Ryanair, maar een goedkope vlucht naar Stansted is toch aantrekkelijk, en rechtstreeks naar de steden Fez en Marrakesh in Marokko is ook niet vervelend, want RAM is altijd met tussenstop en Transvertragia is allesbehalve een low cost ailiner.
Kost 5 euro per vlucht, per bagagestuk extra.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:30 schreef LUFC het volgende:
ij het boeken van je vlucht je bagage achterwege kan laten en bij het online inchecken hier alsnog voor kunt kiezen (tegen dezelfde prijs?)?
Ik ben dus niet redirected en optie 2 werkt niet .. Ik heb geen mail ontvangen, maar ben een beetje huiverig om de boeking opnieuw te doen .. Wat denken jullie ?quote:Error - Your session has been locked
We are experiencing some difficulties with the website. Please wait 10 seconds and if you are not redirected back click here.
If you have already submitted payment your new reservation or flight change MAY have been confirmed.
Before starting again please firstly check your email account to see if you have received an email travel itinerary or alternatively you can check to see if your transaction processed by going to Manage Booking section of our website and completing the information required in Option 2.
Ik heb hetzelfde gehad. Gewoon opnieuw boeken.quote:Op woensdag 10 april 2013 21:58 schreef S.N.Otter het volgende:
Hmm .. Ik heb net alles helemaal afgerond .. Op de laatste OK gedrukt en kreeg toen dit :
[..]
Ik ben dus niet redirected en optie 2 werkt niet .. Ik heb geen mail ontvangen, maar ben een beetje huiverig om de boeking opnieuw te doen .. Wat denken jullie ?
Helaas .. Ik kom er nu niet eens meer in !quote:Op woensdag 10 april 2013 22:01 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gehad. Gewoon opnieuw boeken.
Uuuhm, wat nu ?quote:Er is een dubbele boeking geconstateerd.
Controleer uw e-mail. Als we een reservering voor u hebben gemaakt, wordt spoedig een E-mailbevestiging naar u verzonden.
Als u een extra boeking wilt maken voor dezelfde vlucht onder dezelfde passagiersnaam met dezelfde creditcardgegevens, moet u 60 minuten wachten of een andere betaalwijze gebruiken.
Voer GEEN nieuwe boeking uit: betalingen voor dubbele boekingen worden niet gerestitueerd.
Even afwachten en als je nog niks ontvangt ryanair eens bellen/mailen.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:31 schreef S.N.Otter het volgende:
Ok, ik heb van de 2de boeking wel een bevestiging gekregen, de eerste nog steeds niet .. Maar na afloop kwam dit:
[..]
Uuuhm, wat nu ?
Je zou nu al kunnen mailen. Sowieso misschien voor de zekerheid maar doen.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:37 schreef S.N.Otter het volgende:
Zou tot morgen wachten niet te lang zijn ?
Ik vlieg al jaren met Ryanair nog, nooit meegemaakt dat men geen uitklaptafeltje had ...(al langer dan 3 jaar dusquote:Op vrijdag 12 april 2013 00:04 schreef o.us2.0 het volgende:
De laatste keer dat ik met Ryanair vloog is alweer 3 jaar geleden. In de tussentijd nog iets aanzienlijk veranderd in de procedures of aan boord? Nog steeds geen uitklaptafel?
Ze vergelijken het met je paspoort of identiteitskaart, dus daarmee moet het overeenkomen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:45 schreef MeesterBier het volgende:
Hoe zit het nou precies met de naam, moet de doopnaam achter je gewone naam. Bijvoorbeeld ik heet Jan Jansen met doopnaam Piet. Moet ik dan Jan Piet Jansen invullen of gewoon Jan Jansen.
Piet Jansen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:45 schreef MeesterBier het volgende:
Hoe zit het nou precies met de naam, moet de doopnaam achter je gewone naam. Bijvoorbeeld ik heet Jan Jansen met doopnaam Piet. Moet ik dan Jan Piet Jansen invullen of gewoon Jan Jansen.
Dit geeft niet echt antwoord op mijn vraag.. Moet ik dan de doopnaam er achter zitten bij het invullen van mijn voornaam?quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ze vergelijken het met je paspoort of identiteitskaart, dus daarmee moet het overeenkomen.
Bedankt. Gert-Jan Klaas Piet Henk de Jong word dus gewoon Gert-Jan de Jong. Ben eruit, dank.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Piet Jansen.
Het is echt heel simpel: precies wat in je paspoort staat, waarbij je alles tussen je eerste naam en je achternaam weglaat.
Dus:
Piet Jan Jantje Jansen wordt Piet Jansen
Jan Jantje Jansen wordt Jan Jansen
PietJan Jantje Jansen wordt PietJan Jansen
OK, dan snap ik het ookquote:Op vrijdag 12 april 2013 19:59 schreef MeesterBier het volgende:
Nouja, het zit zo; heb laatst 16 tickets geboekt en het zat me toch een beetje dwars omdat ik niet wist of ik het goed heb gedaan. Nu ik dit wel weet kan ik dus blij het café in vanavond, want onze vakantie word niet onverhoopt 1600 euro duurder.
Ja? Ik dacht dat doopnamen er ook bij moesten officieel. Al kan ik me niet voorstellen dat iemand daar ooit moeilijk over zou doen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Piet Jansen.
Het is echt heel simpel: precies wat in je paspoort staat, waarbij je alles tussen je eerste naam en je achternaam weglaat.
Dus:
Piet Jan Jantje Jansen wordt Piet Jansen
Jan Jantje Jansen wordt Jan Jansen
PietJan Jantje Jansen wordt PietJan Jansen
Eerste doopnaam, zoals in paspoort. De rest is overbodig en kan eventueel zelfs verwarring oproepen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja? Ik dacht dat doopnamen er ook bij moesten officieel. Al kan ik me niet voorstellen dat iemand daar ooit moeilijk over zou doen.
Wellicht overbodig maar verwarring oproepen? Dat zie ik niet echt in. Het staat letterlijk zo in je paspoort. Hoe kan dat dan verwarring oproepen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Eerste doopnaam, zoals in paspoort. De rest is overbodig en kan eventueel zelfs verwarring oproepen.
Omdat Ryanair zegt dat alleen de eerste naam nodig is. Als dan de controlerende medewerker niet verder wil kijken dan de instructies, kan dat (eventueel) gezeur opleveren. Alleen een theorie hoor, geen ervaring mee.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wellicht overbodig maar verwarring oproepen? Dat zie ik niet echt in. Het staat letterlijk zo in je paspoort. Hoe kan dat dan verwarring oproepen?
Drinken mag ook niet mee naar de gate, security zit daar vlak vóór.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:09 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik heb dus aanstaande vrijdag mijn eerste Ryanairervaring, van Eindhoven naar Rome. De reden is echter niet zo leuk: ik ben momenteel flink verzwakt én ik word ontzettend wagenziek, waardoor ik niet met de bus mee mag gaan op stedenreis, maar met vliegtuigen heb ik gelukkig geen problemen. Ik vroeg me wel af hoe ver op de luchthaven je nog drinken mee mag nemen: het mag natuurlijk niet het vliegtuig in, maar tot aan de gate wel? Oh, en ik ben niet extreem lang ofzo (nu 1,82), maar is de relatief kleine beenruimte voldoende?
Met mijn 1.70 kan ik goed zitten en zo lang zijn die vluchten ook niet.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:09 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ik heb dus aanstaande vrijdag mijn eerste Ryanairervaring, van Eindhoven naar Rome. De reden is echter niet zo leuk: ik ben momenteel flink verzwakt én ik word ontzettend wagenziek, waardoor ik niet met de bus mee mag gaan op stedenreis, maar met vliegtuigen heb ik gelukkig geen problemen. Ik vroeg me wel af hoe ver op de luchthaven je nog drinken mee mag nemen: het mag natuurlijk niet het vliegtuig in, maar tot aan de gate wel? Oh, en ik ben niet extreem lang ofzo (nu 1,82), maar is de relatief kleine beenruimte voldoende?
Security.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Met mijn 1.70 kan ik goed zitten en zo lang zijn die vluchten ook niet.
Drinken idd net tot voor de douane...
Ik heb altijd nog met succes leeg flesjes meegenomen, na security even vullen op de wc.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Met mijn 1.70 kan ik goed zitten en zo lang zijn die vluchten ook niet.
Drinken idd net tot voor de douane, daarna kun je weer wat kopen bij de bar in de gateruimte. Wat je ook zou kunnen proberen is een leeg flesje meenemen, kun je dat gratis bijvullen met water. Geen garantie dat je het mee ga nemen hoor!
Moment van opstijgen, dat je klein beetje stoel wordt ingedrukt vind ik een heerlijk moment om bij in slaap te vallen, maar daar duurt het helaas te kort voorquote:
Maximaal 2 koffers per persoon, met een maximumgewicht van 15 of 20 kilo per koffer.quote:Op zondag 21 april 2013 12:13 schreef LUFC het volgende:
Trouwens, kan je met Ryanair ook meerdere bagagestukken inchecken? Bij Wizzair kan je aankiezen of 1, 2 of 3 bagagestuks wilt inchecken, bij Ryanair kan ik er maar een nemen. Binnenkort ga ik weg voor een lange periode dan is dat wel makkelijk namelijk.
Eindhoven-Gdansk, toen ie net open was, was met een bijna leeg vliegtuig, maar ging gewoon door.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:20 schreef LUFC het volgende:
Iemand overigens ervaring met annuleringen van vluchten van Ryanair? Ik zie namelijk dat de vluchtprijs voor de heenweg weer gedaald is naar 18 euro (3 weken voor vertrek) dus lijkt erop dat de vlucht niet echt volgeboekt is. Annuleren ze hem dan gewoon in zulke gevallen of hebben jullie wel eens op vluchten gezeten waar bijv 15 man in zat of zo.
Moet namelijk een hotel boeken, maar kan ik hem niet annuleren. Als die vlucht dan bijv dag ervoor geannuleerd wordt, ben ik m'n hotel ook kwijt en wordt een vervangende vlucht erg duur.
Inderdaad ja, dat had ik nog niet meegekregen. Slag gewonnen door Wizzairquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Eindhoven-Gdansk, toen ie net open was, was met een bijna leeg vliegtuig, maar ging gewoon door.
De route is nu opgeheven.
Een lage prijs bij Ryanair zegt eigenlijk niets over de bezetting. Een Ryanair vlucht is eigenlijk altijd wel relatief goed gevuld, de promo acties voor vertrek zorgen daarvoor.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:29 schreef LUFC het volgende:
Top, bedankt voor je snelle reactie. Gaat om Weeze - Warschau. Amsterdam - Warschau was toen bomvol (en ook op een vrijdag) maar die lage prijs duidt op een lage bezetting. Op goed geluk dan maar.
Begin Juli Reus - Weeze, toen zaten we maar met 15/20 mensen in het vliegtuig en de vlucht werd niet geannuleerd.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:20 schreef LUFC het volgende:
Iemand overigens ervaring met annuleringen van vluchten van Ryanair? Ik zie namelijk dat de vluchtprijs voor de heenweg weer gedaald is naar 18 euro (3 weken voor vertrek) dus lijkt erop dat de vlucht niet echt volgeboekt is. Annuleren ze hem dan gewoon in zulke gevallen of hebben jullie wel eens op vluchten gezeten waar bijv 15 man in zat of zo.
Moet namelijk een hotel boeken, maar kan ik hem niet annuleren. Als die vlucht dan bijv dag ervoor geannuleerd wordt, ben ik m'n hotel ook kwijt en wordt een vervangende vlucht erg duur.
6-2 weken voor vertrek? Is dat altijd zo? Ik wil nog wat boeken voor eind juni/begin juli. Boeit me niet echt waarheen. Beter nog een paar weken wachten dus?quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Een lage prijs bij Ryanair zegt eigenlijk niets over de bezetting. Een Ryanair vlucht is eigenlijk altijd wel relatief goed gevuld, de promo acties voor vertrek zorgen daarvoor.
Belangrijk is om te weten dat de promo acties ongeveer 6-2 weken voor vertrek worden gehouden wanneer de boekingen achterblijven, daarna zal de prijs oplopen, zeker kort voor vertrek kan je geen goede deals scoren, simpelweg omdat je beter 1 persoon kan hebben die 200 euro voor een vlucht betaald dan 8 mensen die 20 euro voor een vlucht betalen.
Ryanair doet de promo acties dan ook om de vliegtuigen vol te krijgen en zo het quota aantal passagiers te halen welke ze de vliegvelden hebben beloofd. Dit is belangrijk voor Ryanair, want het tarief wat Ryanair betaald aan de luchthavens is gebasseerd op het aantal passagiers, bij minder zal Ryanair hogere luchthavengelden moeten betalen.
Bij Easyjet is het wat doorzichtiger, daar zal je bij goedkope prijzen op bepaalde dagen inderdaad iets kunnen afleiden uit de loadfactoren, zeker wanneer kort voor vertrek deze prijzen ook laag zijn weet je dat het vliegtuig niet vol zal zitten, goede voorbeelden hiervoor zijn vluchten naar Manchester en Southend.
Het is niet dat ik nieuw ben met Ryanair. Ik wist het alleen niet dat de tickets goedkoper waren 6-2 weken voor vertrek.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 08:45 schreef LUFC het volgende:
Bedankt voor de reacties. @ Lenny: gewoon Ryanair geregeld in de gaten houden. Als je daarmee wilt gaan dan, is voor mij ook pas de 1e keer. Ik zat ook te kijken voor juli naar bijv. Kroatie en zo maar dan zijn de prijzen niet zo goedkoop als naar steden als Warschau, Gdank, Riga etc. Logisch op zich, wel jammer. Transavia ook een tip trouwens.
Top. Kwam je ook rond 13.30 aan? Kunnen pas 14.00 inchecken dus als we eerder aankomen stuur ik ff e-mail of we uurtje eerder kunnen, lukt meestal wel.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het is niet dat ik nieuw ben met Ryanair. Ik wist het alleen niet dat de tickets goedkoper waren 6-2 weken voor vertrek.
Overigens heb ik anderhalve week geleden ook Weeze - Warschau gedaan. Bij mij zat het vliegtuig goed vol. Als er 10 stoelen vrij waren dan vind ik het veel. Neem aan dat jouw vlucht ook nog wel vol zal raken, helemaal tegen die prijs.
Even nagekeken en ik kwam precies om 13:30 aan inderdaad. Naar het centrum is iets van 15-20 minuten met taxi of bus dus met 14:00 inchecken zit je wel prima.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:20 schreef LUFC het volgende:
[..]
Top. Kwam je ook rond 13.30 aan? Kunnen pas 14.00 inchecken dus als we eerder aankomen stuur ik ff e-mail of we uurtje eerder kunnen, lukt meestal wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |