Ik denk dat het vooral tactiek is. Wat hebben de leiders van NK nu te winnen met een militaire confrontatie? Het leger van NK wordt binnen de kortste keren weggevaagd, dat zullen die leiders toch ook wel in de gaten hebben? (en op China hoeven ze niet te rekenen)quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:27 schreef Flurry het volgende:
Hm... dit dreigt redelijk te escaleren. Die gast is gek genoeg om z'n bevolking de dood in te jagen.
Ik denk dat ze een grote behoefte hebben aan voedsel en allerlei andere dingen die nu het land niet meer in komen. De glorie van de dictator blijft niet eeuwig overeind als het voor de bevolking steeds moeilijker wordt om te overleven. Kim Jong Un heeft nog niet de status van zijn vader. Ik denk dat ze zullen proberen om steeds meer druk te zetten totdat China of de USA toegeeft. Tot aan militaire actie toe, omdat ze denken dat ze anders sowieso geen lang leven meer beschoren zijn.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:37 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral tactiek is. Wat hebben de leiders van NK nu te winnen met een militaire confrontatie? Het leger van NK wordt binnen de kortste keren weggevaagd, dat zullen die leiders toch ook wel in de gaten hebben? (en op China hoeven ze niet te rekenen)
Toch ben ik benieuwd hoe zoiets in z'n werk zou gaan. In Irak was de bevolking er al niet erg positief over, wat als er opeens 'westerse' mogendheden daar komen vertellen hoe de Koreanen daar moeten leven, terwijl de mensen die iets anders kennen dan de indoctrinatie en dictatuur redelijk schaars zijn...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:46 schreef Aldo-MC het volgende:
Pure bluf, zelfs China is momenteel tegen ze.
Mochten ze zo dom zijn om wel iets te flikken zou dat alleen een zege zijn voor de Noord-Koreaanse bevolking omdat er dan ongetwijfeld een situatie a la Irak ontstaat.
Misschien moet China het dan maar opknappen - dan wordt het een nieuwe Chinese provincie. Ik denk ook niet dat China een westers ingrijpen zal tolereren zo dicht aan de grens.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:54 schreef Abraracadabra het volgende:
[..]
Toch ben ik benieuwd hoe zoiets in z'n werk zou gaan. In Irak was de bevolking er al niet erg positief over, wat als er opeens 'westerse' mogendheden daar komen vertellen hoe de Koreanen daar moeten leven, terwijl de mensen die iets anders kennen dan de indoctrinatie en dictatuur redelijk schaars zijn...
Dat zou niet goed gaan komen. De Noord-Koreanen hebben jarenlang alleen maar slechte dingen gehoord over het westen. Ze vertrouwen daar de komende tien jaar echt geen westerlingen, zeker niet als de grote leider wordt afgezet.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:54 schreef Abraracadabra het volgende:
[..]
Toch ben ik benieuwd hoe zoiets in z'n werk zou gaan. In Irak was de bevolking er al niet erg positief over, wat als er opeens 'westerse' mogendheden daar komen vertellen hoe de Koreanen daar moeten leven, terwijl de mensen die iets anders kennen dan de indoctrinatie en dictatuur redelijk schaars zijn...
Het schijnt dat dit wel steeds "beter" wordt. De jongere generatie krijgt steeds meer door hoe het er in andere landen geregeld is. Voor de oudere generatie geldt dat zij nog altijd ontzettend geïndoctrineerd zijn...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:54 schreef Abraracadabra het volgende:
[..]
Een heel volk met oogkleppen en hoogmoedswaanzin? Ik ben bang dat ze het niet in de gaten hebben....quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:37 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Het leger van NK wordt binnen de kortste keren weggevaagd, dat zullen die leiders toch ook wel in de gaten hebben?
Ze leven daar onder een Stalinistisch bewind . 250.000 mensen zijn 'verdwenen' de afgelopen 10 jaar. De lokale bevolking in Irak was op zich ook niet tegen een interventie, alleen stonden er daar nieuwe milities op met fel anti-Westerse sentimenten en was de Taliban volop actief.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:59 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat zou niet goed gaan komen. De Noord-Koreanen hebben jarenlang alleen maar slechte dingen gehoord over het westen. Ze vertrouwen daar de komende tien jaar echt geen westerlingen, zeker niet als de grote leider wordt afgezet.
hoezo hoogmoedswaanzin (het volk)? Als je daar niet hard genoeg juicht wordt je al gelijk in een kamp gegooid. Dat heeft toch niks met hoogmoedswaanzin te maken maar met angst.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:06 schreef Montagui het volgende:
[..]
Een heel volk met oogkleppen en hoogmoedswaanzin? Ik ben bang dat ze het niet in de gaten hebben....
zo deed jij dat toch ook in 425 na chrquote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:08 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
hoezo hoogmoedswaanzin (het volk)? Als je daar niet hard genoeg juicht wordt je al gelijk in een kamp gegooid. Dat heeft toch niks met hoogmoedswaanzin te maken maar met angst.
Zoiets ja.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:08 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
hoezo hoogmoedswaanzin (het volk)? Als je daar niet hard genoeg juicht wordt je al gelijk in een kamp gegooid. Dat heeft toch niks met hoogmoedswaanzin te maken maar met angst.
dit idd, als je hard genoeg aan het janken was mocht je zelfs op tvquote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zoiets ja.
Je moest heel duidelijk wanhopig jammeren en klagen dat Kim Jong-il was overleden. Hoe harder je hartverscheurend huilde hoe beter het voor je was.
denk dat China stil zal houden tot de dolle hond dood is en heel Korea weer een rustige hardwerkende natie isquote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:57 schreef Flurry het volgende:
[..]
Misschien moet China het dan maar opknappen - dan wordt het een nieuwe Chinese provincie. Ik denk ook niet dat China een westers ingrijpen zal tolereren zo dicht aan de grens.
doet China niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:22 schreef SeLang het volgende:
China hoeft alleen maar een beetje de oliepijplijn naar N.Korea dicht te draaien en het is afgelopen met N.Korea. Probleem is natuurlijk de humanitaire ramp die dan ontstaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |