Ik heb hem zien staan, maar ben op zoek naar minimaal een 745i. Ik ben het met je eens dat goed onderhoud belangrijker is dan de kilometerstand. De hoofdreden dat ik een lage kilometerstand zoek is dat ik er voorlopig nog een paar jaar mee kan rijden (12.000 per jaar) zonder dat hij over de 2 ton gaat. Als ik hem uiteindelijk doorverkoop zit hij nog steeds onder de 2 ton en dat scheelt behoorlijk veel in de verkoopprijs, plus dat verkopen veel sneller gaat. Mij maakt de km stand niet veel uit, maar de meeste autokopers kijken daar het eerst naar.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:06 schreef Hyperdude het volgende:
BMW specialistje in het hoge noorden (Afsluitdijk 1e rechts)
Heeft een zo te zien wel aardige 735
http://www.heeresautos.nl/18/Voorraad/Voorraad.aspx
km. stand moet je wat flexibel bekijken volgens mij. Goed onderhoud is duur bij deze dingen. Kan je beter een nette "Scheckheft" met 2 ton op de teller hebben, dan een afgetrapte 1,5 tonner.
Let er ook op dat bv. alles in Italië ongeveer op 120.000 kms staat.Bewijs/historie is alles.
De meest gangbare prijzen voor deze modellen liggen tussen de 9.000 en 13.000. In die orde van grootte zoek ik dan ook.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:07 schreef FAUSTINO het volgende:
Wat is het maximale wat je er aan wil besteden?
Jij weet wel dat een E65 uit 2002/2003 veel elektrische problemen hebben? Vooral iDrive geeft vaak de geest.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:50 schreef tpeene het volgende:
[..]
De meest gangbare prijzen voor deze modellen liggen tussen de 9.000 en 13.000. In die orde van grootte zoek ik dan ook.
Tussen 6.000 en 8.000 heb je in de regel > 200.000km en weinig onderhoud.
Tussen 8.000 en 9.500 heb je een redelijk gemiddelde auto
Tussen 9.500 en 13.000 heb je in de regel een fatsoenlijke, maar in deze prijsklasse staan er bijna geen te koop.
Kwestie van smaak denk ik. Ik zie zelf veel liever de E65.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:48 schreef Prullenbak6 het volgende:
E65![]()
Koop dan een E38, veel mooiere auto's.
http://www.autohan.nl/aanbod/649/BMW-740i-Individual.html
Dit is toch veel mooier.
Ja daar ben ik bekend mee. Als de auto zijn onderhoud heeft gehad zijn de meeste softwarefouten er dmv updates al uit. Dit was vooral in de eerste jaren een probleem maar het meeste is inmiddels verholpen. Horrorverhalen op internet her en der uitgesloten.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:52 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
Jij weet wel dat een E65 uit 2002/2003 veel elektrische problemen hebben? Vooral iDrive geeft vaak de geest.
al eens in op Zwitserse websites gekeken?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:50 schreef tpeene het volgende:
[..]
De meest gangbare prijzen voor deze modellen liggen tussen de 9.000 en 13.000. In die orde van grootte zoek ik dan ook.
Tussen 6.000 en 8.000 heb je in de regel > 200.000km en weinig onderhoud.
Tussen 8.000 en 9.500 heb je een redelijk gemiddelde auto
Tussen 9.500 en 13.000 heb je in de regel een fatsoenlijke, maar in deze prijsklasse staan er bijna geen te koop.
Dan blijft er weinig over dan door alles iedere dag door te blijven spitten. En misschien heb je zelf te hoge eisen voor een auto van bijna 10 jaar oud.quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:20 schreef tpeene het volgende:
Nee daar heb ik niet gekeken omdat ik niet wil importeren.
De velgen op die 2equote:Op donderdag 7 maart 2013 21:48 schreef yup het volgende:
Ik zou toch echt in Duitsland zoeken want voor rond de 15k heb je er een boel die rond de ton (of eronder) hebben gelopen, allemaal 760i allemaal vrijwel vol met opties.
Kijk deze beest eens:
http://suchen.mobile.de/a(...)ativeFeatures=EXPORT
2005 model, ietsje hoger km stand (150k)
http://suchen.mobile.de/a(...)ativeFeatures=EXPORT
Je kan wel allerlei argumenten verzinnen om niet in D te zoeken, maar in mijn ogen is er hier geen enkel ander beter optie dan Duitsland om een dikke 7 te kopen. Wat jij vergeet is dit, als iemand zo een ding importeert in Nederland wilt hij zowiezo de betaalde BPM + een dikke winstmarge erop want zo een ding is "zeldzaam". In Duitsland word je doodgegooid met dikke Duitse automobielen met lage km standen.
Zowiezo ga je bij Autohan achtigen de hoofdprijs betalen, niks mis mee, iedereen zijn brood, maar ik zou zelf in Duitsland zoeken. Een boel zijn je voorgegaan.
Open gewoon mobile.de , voer een minimale bouwjaar + maximale bedrag in en veel plezier met fappen. Google naar postcodes van Duitsland en dan kan je zien wat redelijk dichtbij de NL grens is.
Oh ja, ik zou zowiezo zo een ding zo ver mogelijk in Duitsland halen. Kan je de hele weg op de Autobahn met 250 km/u op de cruise terugrijden naar NL. En nee dat was geen grap
Ik heb zelf een E39 gehad en die beviel me altijd erg goed. Een E38 vond ik destijds mooi maar inmiddels begin je de leeftijd eraan af te zien. De E65 is de eerste paar jaar lelijk geweest in mijn ogen, omdat hij blijkbaar qua stijl een paar jaar voor liep, want nu vind ik hem wel mooi en ziet hij er nog modern genoeg uit. Ook binnenin zie je veel verschil in positieve zin. Ik ben verkocht.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:48 schreef Actaeon het volgende:
Bijzondere auto heb ik die E65 altijd gevonden. Hij heeft iets wat je toch 'pakt' al blijft de E38 mijn favoriete 7serie. Maar zo'n E65 is zeker ook mooi en leuk omdat je ze toch niet vaak ziet.
Veel succes met je zoektocht in ieder geval!
Ik zal er nog eens goed naar kijken en wat kwijlen over de autos. Je maakt goede argumenten maar ik blijf toch twijfelen aan of het iets voor mij is. De autos die je linkt zijn erg netjes!quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:48 schreef yup het volgende:
Ik zou toch echt in Duitsland zoeken want voor rond de 15k heb je er een boel die rond de ton (of eronder) hebben gelopen, allemaal 760i allemaal vrijwel vol met opties.
Kijk deze beest eens:
http://suchen.mobile.de/a(...)ativeFeatures=EXPORT
2005 model, ietsje hoger km stand (150k)
http://suchen.mobile.de/a(...)ativeFeatures=EXPORT
Je kan wel allerlei argumenten verzinnen om niet in D te zoeken, maar in mijn ogen is er hier geen enkel ander beter optie dan Duitsland om een dikke 7 te kopen. Wat jij vergeet is dit, als iemand zo een ding importeert in Nederland wilt hij zowiezo de betaalde BPM + een dikke winstmarge erop want zo een ding is "zeldzaam". In Duitsland word je doodgegooid met dikke Duitse automobielen met lage km standen.
Zowiezo ga je bij Autohan achtigen de hoofdprijs betalen, niks mis mee, iedereen zijn brood, maar ik zou zelf in Duitsland zoeken. Een boel zijn je voorgegaan.
Open gewoon mobile.de , voer een minimale bouwjaar + maximale bedrag in en veel plezier met fappen. Google naar postcodes van Duitsland en dan kan je zien wat redelijk dichtbij de NL grens is.
Oh ja, ik zou zowiezo zo een ding zo ver mogelijk in Duitsland halen. Kan je de hele weg op de Autobahn met 250 km/u op de cruise terugrijden naar NL. En nee dat was geen grap
Ik heb ook E39 gehad! Haha toeval. En je hebt een punt ja, de E38 begint echt 'oud' te ogen. Net als de E39 overigens. Al kan de E38 het heel goed hebben naar mijn mening. Het is natuurlijk heel persoonlijk, zelf hoeft een auto er voor mij niet modern oid uit te zien maar ik snap wel dat veel mensen dat toch liever wel hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:21 schreef tpeene het volgende:
[..]
Ik heb zelf een E39 gehad en die beviel me altijd erg goed. Een E38 vond ik destijds mooi maar inmiddels begin je de leeftijd eraan af te zien. De E65 is de eerste paar jaar lelijk geweest in mijn ogen, omdat hij blijkbaar qua stijl een paar jaar voor liep, want nu vind ik hem wel mooi en ziet hij er nog modern genoeg uit. Ook binnenin zie je veel verschil in positieve zin. Ik ben verkocht.
Laat ik mijn punt verduidelijken.quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:24 schreef tpeene het volgende:
[..]
Ik zal er nog eens goed naar kijken en wat kwijlen over de autos. Je maakt goede argumenten maar ik blijf toch twijfelen aan of het iets voor mij is. De autos die je linkt zijn erg netjes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Dit lijkt op iemand die hetzelfde heeft gedaan als wat jij wilt gaan doen.quote:...
760:
http://www.autotrader.nl/auto/4PNZ5/detail/
Import, en vraagt 4000 meer dan hij nu waard is.
...
quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:59 schreef Sounddragon het volgende:
Gezien het (gebrek aan) aanbod in NL, lijkt het me niet meer dan logisch dat je er eentje uit Duitsland haalt als je er serieus eentje wilt bezitten. Ik moet trouwens zeggen dat ik de E65 ook mooier vind als de E38, Ik vind het verschil tussen de modellen wel erg root als je ze zo naast elkaar zet. Een beetje een taylor-made maatpak tegen een flashy Armani suit zeg maar.. Ik vind de oude nog steeds een sjieke dikke bak, maar die E65 is gewoon mooier.Nah dat doe ik maar niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En serieus, die velgen passen toch totaaaaaal niet bij zo'n auto? Tenzij je er als een of andere shady handelaar bij wilt rijden.
Oh, je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Heel veel succes dan.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:12 schreef tpeene het volgende:
Succes:
http://www.gaspedaal.nl/B(...)002&bmax=2003&srt=pr
Idem aan autotrader/marktplaats/etc
Edit:
745:
http://www.autotrader.nl/auto/3GRLG/detail/
Reeds verkocht, nog niet verwijderd.
http://www.autoscout24.nl(...)011690000000&asrc=st
Was misschien een kandidaat geweest als hij niet gepimpt was.
http://www.autotrader.nl/auto/4ZL37/detail/
Geen APK en zeer kaal mbt options.
http://www.autodealers.nl(...)1541540/details.aspx
Import.
760:
http://www.autotrader.nl/auto/4PNZ5/detail/
Import, en vraagt 4000 meer dan hij nu waard is.
http://www.autoscout24.nl(...)698570000000&asrc=st
Ook import, en vraagt ook iets meer dan de hoofdprijs.
Zat keuze dus...
Al deze sites heb ik uiteraard al helemaal doorgespit en ik kan ze ondertussen dromen.Die zat keuze valt echt erg tegen als je ze stuk voor stuk naloopt.
Bedrijven die importeren willen nog wel eens wat rommelen met kilometerstanden, voorbeelden zat te vinden op het net. Als je importeert wordt bij de RDW de kilometerstand pas geregistreerd, dus alles wat je daarvoor uitspookt blijft onopgemerkt, en je begrijpt neem ik aan wel, dat een auto met een ton erop een beetje meer opbrengt als eentje met 2 ton erop .. Zo kun je dus voor een auto met teruggedraaide km-stand gewoon een NAP uitdraai maken zonder dat er een haan naar kraait, dat weet alleen de vorige eigenaar.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat boeit import nou. Uiteindelijk komen ze toch allemaal uit Duitsland.
Tja, het is maar net waar je je druk over maakt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bedrijven die importeren willen nog wel eens wat rommelen met kilometerstanden, voorbeelden zat te vinden op het net. Als je importeert wordt bij de RDW de kilometerstand pas geregistreerd, dus alles wat je daarvoor uitspookt blijft onopgemerkt, en je begrijpt neem ik aan wel, dat een auto met een ton erop een beetje meer opbrengt als eentje met 2 ton erop .. Zo kun je dus voor een auto met teruggedraaide km-stand gewoon een NAP uitdraai maken zonder dat er een haan naar kraait, dat weet alleen de vorige eigenaar.
Nee dat wil ik gelukkig niet. Ik heb het aanbod van de E65 uit dat jaartal nu een paar maanden lang bekeken en kan je vertellen dat de meesten rond de ¤9000,- kosten. Ik ben juist bereid om een paar duizend (maakt niet eens echt uit hoeveel) meer uit te geven voor goed onderhoud, meer opties, en minder kilometers. Ik wil juist voor een grof bedrag op de eerste rij zitten, maar er zijn zo weinig kaartverkopers.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Oh, je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Heel veel succes dan.
Grappig, want al is het kenteken niet ingevuld (en uit de foto's weggesoept), staat er "toevallig" een kenteken van een 760 in de Ditzoreclame onderaan de pagina....quote:Op vrijdag 8 maart 2013 09:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dit lijkt op iemand die hetzelfde heeft gedaan als wat jij wilt gaan doen.![]()
Import, mits met complete historie, is in dit geval bijna niet aan te ontkomen vlgns. mij.
Deze auto zou ik niet kopen omdat de huidige eigenaar er binnen een jaar al weer vanaf wil.Niet omdat het import is.
Oh?quote:IN PRIJS VERLAAGD !!! Zeer nette, goed onderhouden, BMW 760i. Onderhoudsgeschiedenis aanwezig. Ben zelf 2e eigenaar van de 760i en heb deze vorig jaar uit Duitsland geïmporteerd. Geïnteresseerd ? Stuur s.v.p. even een mail met je contactgegevens. Telefoonnummer dat vermeldt staat is niet meer in gebruik.
Dikke kans dat dit ding in DLD van een rijke oude heer geweest is en dat hij 200% dealer onderhouden is geweest maar dat de kmstand op 300k stond. Relatief goedkoop in aanschaf, kmstand 200k terug draaien, importeren, paar rondjes rijden en proberen te verkopen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:07 schreef Hyperdude het volgende:
Stelletje internet Sherlocks![]()
Maar wordt ie nu zo vaak verkocht omdat er iets niet aan spoort of omdat de meeste mensen na 400x tanken (TS in eerdere post) er genoeg van hebben?
Ding kan toch ook door wat handelaren heen en weer geschoven zijn? Kan mij goed voorstellen als je een hal vol Polo's hebt, een 760 niet echt 123 weer verkocht is.
NB. Ik zie best mooie A8 3,7 en 4.2 staan van het vorige model voor 11-13K met rond de100K kms.
Die vind ik als, BMW rijder, eigenlijk veel mooier/aantrekkelijker. Maar minder markant dan een 7 idd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |