Ik ben toch echt benieuwd waar die gevlochten manden te koop zijn die NL heeft geïmporteerd uit NK.quote:Steeds minder export naar Noord-Korea
(Novum) - Nederland exporteert steeds minder naar Noord-Korea en wil de sancties tegen het land aanscherpen. Dat schrijft minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) donderdag aan de Tweede Kamer. Het CDA had de minister gevraagd om alle handelsbetrekkingen te beëindigen na de kernproef van maandag.
Nederland voerde in 2011 voor 1,4 miljoen euro aan goederen uit naar Noord-Korea. Het betreft onder meer cacao, levende bomen, farmaceutische producten en speelgoed. In 2008 werd nog voor ruim dertien miljoen euro geëxporteerd naar het Aziatische land.
De import van Noord-Koreaanse goederen neemt echter wel toe. In 2008 bedroeg de invoer nog ruim dertien miljoen euro. In 2011 was de invoer uit het communistische land opgelopen tot zeventig miljoen euro. De import bestaat onder meer uit minerale oliën, vlechtwerk en manden.
Omtzigt had de minister dinsdag tijdens het vragenuurtje gevraagd naar de cijfers over de handel met Noord-Korea, naar aanleiding van de kernproef. Timmermans noemde de proef een 'onverantwoorde provocatie'. De minister voegt daar donderdag aan toe dat de Europese Unie naar verwachting snel zal besluiten over aanvullende sancties om de kernproef te bestraffen.
Gewoon goed opletten als je 'made in Korea' ziet staan. Grote kans dat het uit het noorden komtquote:Op maandag 11 maart 2013 15:41 schreef Knip het volgende:
[..]
Ik ben toch echt benieuwd waar die gevlochten manden te koop zijn die NL heeft geïmporteerd uit NK.
Grote kans dat er dan eerder iets als DPRK staat of iets in die richting.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:43 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Gewoon goed opletten als je 'made in Korea' ziet staan. Grote kans dat het uit het noorden komt
De Peoples republic of Korea PRK ipv PRC (china)quote:Op maandag 11 maart 2013 15:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grote kans dat er dan eerder iets als DPRK staat of iets in die richting.
Ongeveer 15 minuten.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:17 schreef sonnyspek het volgende:
Hoelang duurt zo'n raket erover van Noord-Korea naar Amerika?
quote:Op maandag 11 maart 2013 15:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Democratic Peoples republic of Korea PRK ipv PRC (china)
quote:Op maandag 11 maart 2013 15:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grote kans dat er dan eerder iets als DPRK staat of iets in die richting.
Dit dusquote:Op maandag 11 maart 2013 15:52 schreef Knip het volgende:
Ik had ook begrepen de ZK een beetje profiteert van de situatie in NK en dat er in NK werk wordt uitbesteedt, dat niet officieel op de bon staat, maar dat als made in Korea wordt verkocht.
Veel van de spierballentaal tussen beide landen is ook voor de show en achter de schermen zijn er mensen op goede posities die hun zakken vullen en het werk lekker goedkoop laten uitvoeren.
Het is ongeveer 12.000km naar washington vanaf NK dus waarschijnlijk gewoon nooit.quote:
quote:Op maandag 11 maart 2013 15:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Kunnen we Noord Korea niet op de werelderfgoedlijst zetten als laatste communistisch bolwerk? Lijkt me wel mooi om dat te koesteren voor het nageslacht.
ijzer zink, gok ikquote:Op maandag 11 maart 2013 15:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Zozo, Nederland de 3e handelspartner van Noord-Korea?
Wat exporteren ze zoal naar ons dan voor bijna $80 miljoen?
Of een nuke in een vrachtschip plaatsen en die lekker de haven van San Fransisco/Oahu/Seattle binnen laten lopen. Dan is de kans dat het ding op de goede plek ontploft wat groter dan dat je hem aan een opgevoerde V2 duct-tapet.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is ongeveer 12.000km naar washington vanaf NK dus waarschijnlijk gewoon nooit.
Als ik op wikipedia kijk heeft noord korea een raket die ongeveer 2500-3500km ver komt. Dus of ze moeten een paar schepen die kant op sturen of ze moeten ineens de raketten met de langste afstand (VS RUS en CHINA) hebben overtroffen, die halen max 12.000km
Ik denk dat men eerder voor een eilandengroep dat onderdeel van USA is zal gaan dan direct het Witte Huis te nuken.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Het is ongeveer 12.000km naar washington vanaf NK dus waarschijnlijk gewoon nooit.
Als ik op wikipedia kijk heeft noord korea een raket die ongeveer 2500-3500km ver komt. Dus of ze moeten een paar schepen die kant op sturen of ze moeten ineens de raketten met de langste afstand (VS RUS en CHINA) hebben overtroffen, die halen max 12.000km
Hawai'i ligt in principe binnen bereik.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat men eerder voor een eilandengroep dat onderdeel van USA is zal gaan dan direct het Witte Huis te nuken.
't klopt nog ookquote:Op maandag 11 maart 2013 16:57 schreef Ronados het volgende:
Ook leuk hoe ze de bevolking laten denken hoe wij leven:
Op mijn werk heb ik welleens noodles uit pyongyang..quote:Op maandag 11 maart 2013 15:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Zozo, Nederland de 3e handelspartner van Noord-Korea?
Wat exporteren ze zoal naar ons dan voor bijna $80 miljoen?
quote:
Ze hebben wel een briljante fantasie. Als jij het zou moeten bedenken, zou je het niet makkelijk kunnen. Behalve misschien als je het daadwerkelijk dagelijks om je heen ziet..quote:
wij doen ook niet anders, dus uit dat oogpunt snap ik het nog wel. Tevens, wie zegt dat die vertaling klopt? of neem je dat maar aan?quote:Op maandag 11 maart 2013 16:57 schreef Ronados het volgende:
Ook leuk hoe ze de bevolking laten denken hoe wij leven:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |