Bron : Radio538.nl
Ja dan ben je ook bezig
Van mij mag Eminem de onderbroek van zijn lijf sue-en
quote:Noem is 1 nummer dat Eminem gejat heeft dan?
Op vrijdag 06 september 2002 16:08 schreef Zander het volgende:
Pff.. wel een beetje schijnheilig hoor, alsof er op Em's eigen platen geen samples voorkomen. Natuurlijk hoort iemand wel netjes de royalties te betalen aan de originele auteur, maar als je eigen muziek voor een groot deel ook gewoon gejat is moet je niet over anderen gaan zeuren, vind ik.
Met de Fok!Knokploeg eropaf!
*zucht*
quote:geen nummers samples.. lezen is een vak
Op vrijdag 06 september 2002 16:09 schreef LoekB het volgende:[..]
Noem is 1 nummer dat Eminem gejat heeft dan?
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 16:09 schreef LoekB het volgende:
'My name is' -> de muziek komt uit 'I Got The' van Labi Siffre
'Guilty Conscience' -> muziek komt uit 'Pigs Go Home' van een of andere soundtrack
slechts twee voorbeeldjes, maar hadden we dit niet al een keer eerder besproken?
quote:stan. niet gejat maar wel samples van die zangeres. dido of zo?
[Dit bericht is gewijzigd door Soep v/d Dag op 06-09-2002 16:14]
quote:Aha, mmm dat wist ik dus niet... En nee, hadden we bij mijn weten nog niet eerder besproken
Op vrijdag 06 september 2002 16:11 schreef Zander het volgende:[..]
'My name is' -> de muziek komt uit 'I Got The' van Labi Siffre
'Guilty Conscience' -> muziek komt uit 'Pigs Go Home' van een of andere soundtrackslechts twee voorbeeldjes, maar hadden we dit niet al een keer eerder besproken?
quote:Hee LoekB!
quote:Klopt, maar hij gebruikte die sample al voordat dat nummer op CD verscheen... Juist door Eminem heeft Dido zelfs een platencontract gehad, dacht ik...
Op vrijdag 06 september 2002 16:11 schreef Byte_Me het volgende:[..]
stan. niet gejat maar wel samples van die zangeres. dido of zo?
quote:O ik dacht dat het nummer al bestond, maar pas een hit werd door eminem.
Op vrijdag 06 september 2002 16:16 schreef LoekB het volgende:[..]
Klopt, maar hij gebruikte die sample al voordat dat nummer op CD verscheen... Juist door Eminem heeft Dido zelfs een platencontract gehad, dacht ik...
quote:Neej, hij had een demo van het nummer gehoord en wilde daarna meteen contact met Dido...
Op vrijdag 06 september 2002 16:18 schreef Byte_Me het volgende:[..]
O ik dacht dat het nummer al bestond, maar pas een hit werd door eminem.
ik vind het nummer dan ook erg slecht, commercieel opgezet en uitnodigend voor een flinke rechtzaak.
ook al mag ik eminem niet zo, als ik muziek bedenk, maak en uitbreng, zou ik het ook niet tof vinden als 1 of andere dj uit engeland of spanje of zo mijn muziek zou gaan remixen en zn eigen naam eronder zet.
quote:Gelul Loek. Het album van Dido kwam uit in '99, The Marshall Mathers LP in 2000.
Op vrijdag 06 september 2002 16:20 schreef LoekB het volgende:[..]
Neej, hij had een demo van het nummer gehoord en wilde daarna meteen contact met Dido...
quote:Ik had een heel ander verhaal gehoord?
Op vrijdag 06 september 2002 16:22 schreef Meril het volgende:[..]
Gelul Loek. Het album van Dido kwam uit in '99, The Marshall Mathers LP in 2000.
quote:Afijn, Allmusic geeft je ongelijk. Maakt ook niet uit.
Op vrijdag 06 september 2002 16:25 schreef LoekB het volgende:[..]
Ik had een heel ander verhaal gehoord?
Er is iig een groot verschil tussen samplen (waar Eminem vast toestemming voor heeft, hij is niet gek) en schaamteloos jatten, wat dhr. Boozywoozy aan het doen is.
quote:Idd
Op vrijdag 06 september 2002 16:31 schreef Meril het volgende:[..]
Er is iig een groot verschil tussen samplen (waar Eminem vast toestemming voor heeft, hij is niet gek) en schaamteloos jatten, wat dhr. Boozywoozy aan het doen is.
quote:Dan is Duitsland HARDSTIKKE goed bezig. Keep em going Duitsland!!!
Volgens de platenmaatschappij zijn de regels over het namaken van andermans werk - wat weer anders is dan een cover - in Nederland redelijk soepel, maar in Duitsland een stuk strenger.
quote:Das het verschil, simpel..
Nou, zo'n groot verschil vind ik dat eigenlijk niet. Maar die Boozywoozy had natuurlijk wel netjes de royalties moeten betalen, dat wel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |