Ja, kan een abces zijn die opengeknapt is. Heb de foto gemaild en ze bekijkt het even. We hebben nog pijnstilling liggen dat ontstekingsremmend werkt dus dat mogen we sowieso geven.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:31 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Ziet er erg zeer uit! heb je al gebeld met DA?
Ik heb er ooit eentje gehad die er eens in de zoveel maanden last van had. Was gelukkig een binnenkat dus kon verder weinig gebeuren. Ik zorgde ervoor dat bij een aanval ze veilig op de grond lag zodat ze zich verder niet kon bezeren en dan maar gewoon afwachten tot een aantal minuten later het weer voorbij was. Ze werd er hier niet voor behandeld omdat het maar af en toe en niet zo heftig voorkwam(op advies van de dierenarts). Uiteindelijk is ze aan heel iets anders overleden wat niets te maken had met de epilepsie.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:00 schreef _Nienna_ het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een kat met epilepsie?
Onze kat lijkt er last van te hebben. Als het ook echt epilepsie is, is het heel mild gelukkig. Maar uiteraard maak ik me zorgenAfgelopen vrijdagavond 2 aanvallen met een tussenpoze van ca. een uur. Waarop we dus de dierenarts hebben gebeld en direct langs konden komen. Aangezien de kat verder niets leek te mankeren en onze beschrijving van de aanvallen, dacht deze dierenarts aan epilepsie. Afgelopen maandag onze eigen dierenarts gebeld en afgesproken even af te wachten en latere aanvallen even te registreren, omdat het eenmalig kon zijn. Helaas gisteravond weer een aanval gehad.
We houden haar nu uiteraard even goed in de gaten, volgende week dan weer een afspraak maken bij onze eigen dierenarts. En dan verder bespreken over hoe en wat enzo. Maar had er nog nooit van gehoord, epilepsie bij een kat, dus was benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben!
Hier helaas ook ervaring mee, maar dan wel een heftige vorm, aanvallen die een paar minuten duurden, kat daarna zeker een uur van slag en altijd zeiknat (zweet) en alles laten lopen (urine en ontlasting).quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:00 schreef _Nienna_ het volgende:
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een kat met epilepsie?
Onze kat lijkt er last van te hebben. Als het ook echt epilepsie is, is het heel mild gelukkig. Maar uiteraard maak ik me zorgenAfgelopen vrijdagavond 2 aanvallen met een tussenpoze van ca. een uur. Waarop we dus de dierenarts hebben gebeld en direct langs konden komen. Aangezien de kat verder niets leek te mankeren en onze beschrijving van de aanvallen, dacht deze dierenarts aan epilepsie. Afgelopen maandag onze eigen dierenarts gebeld en afgesproken even af te wachten en latere aanvallen even te registreren, omdat het eenmalig kon zijn. Helaas gisteravond weer een aanval gehad.
We houden haar nu uiteraard even goed in de gaten, volgende week dan weer een afspraak maken bij onze eigen dierenarts. En dan verder bespreken over hoe en wat enzo. Maar had er nog nooit van gehoord, epilepsie bij een kat, dus was benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben!
Ik heb dure (Miele, dik over de 100 euro) en goedkope (Bestron 30 euro) gehad maar allemaal deden ze het prima mits je de filters regelmatig schoonmaakt en de zak/opvangbak regelmatig leegt(dat merk je vanzelf als de zuigkracht afneemt).quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:49 schreef steeez het volgende:
Even gauw een vraagje tussendoor, zijn er mensen hier die goed ervaringen hebben met bepaalde stofzuigers in combinatie met een kat hebben thuis?
Ik heb hier vloerbedekking liggen, waardoor ik iedere twee dagen zeker wel moet stofzuigen.
Nu is dat natuurlijk opzich geen probleem, alleen met dat ding wat ik nu heb moet je echt vijf keer over dezelfde plek heen vegen voordat hij ook maar iets opzuigt.
Een vrij intensief, langdurig en vermoeiend proces dus.
Iemand tips met betrekking tot een echt goede betaalbare stofzuiger die geen problemen heeft met kattenharen?
Tot de hechtingen er door de dierenarts uitgehaald gaan worden, meestal 10 dagen na de behandeling.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:45 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Hoe lang moet een poes zo'n lampenkap om na sterilisatie?
Ik had zo'n speciale stofzuiger voor honden- en katteharen van Miele en merkte geen enkel verschil met de Bestron van 30 euro die ik nu heb.quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:05 schreef steeez het volgende:
SiGNe, dat is op zich ook nog een goed idee.
Gewoon eerst met zo'n bezem en daarna één keertje met de stofzuiger er overheen.
trovey, ik heb nu ook een Miele (al wel een aantal jaar oud) maar die heeft dus weinig zuigkracht (meer)
Ondanks er gewoon een nieuwe zak in zit en de filters ook schoon zijn.
Ik was er vanmiddag zó klaar met het ding dat ik hem heb gesloopt.
Was al bijna een half uur bezig met twee kamers en een stukje gang, de rest is nu nog steeds niet schoon![]()
Morgen maar even kijken voor een nieuwe, ik zag op internet dat er ook speciale waren voor bijv. honden en kattenharen, ik was erg benieuwd of die nodig zijn of dat een standaard ding voldoet.
Ik heb zo'n borstel speciaal voor de bank de andere versie en ik zweer echt bij dat ding!! Super!!quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:43 schreef loecje het volgende:
ik hoor anderen hier vaak over: http://www.zooplus.nl/sho(...)k_stofzuigers/151456
ik heb zelf geen vloerbedekking dus geen eigen ervaring
Geen kap. Tenminste die van ons hebben nooit een kap opgehad en moesten alleen terug voor de hechtingen eruit te laten halenquote:Op donderdag 7 maart 2013 17:45 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:
Hoe lang moet een poes zo'n lampenkap om na sterilisatie?
Ik ook, ideaalquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:18 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Ik heb zo'n borstel speciaal voor de bank de andere versie en ik zweer echt bij dat ding!! Super!!
Waarom mogen ze niet naar beneden?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 07:40 schreef Viking84 het volgende:
Hier ook een snuggere kat. Ik heb een harmonicadeur boven het trapgat, omdat ze niet naar beneden mogen, maar eergisteravond zag ik toch ineens een katje in de keuken staan toen ik een verdieping lager aan het koken was. De deur zit op een haakje en ze duwt het eerste plankje opzij. Dus dit weekend maar eens kijken of ik de deur strakker kan trekken, over deurpost heen, zodat de plankjes niet meer zo flexibel zijn
die in het linkje is de grote versie voor tapijt, vergelijkbaar met een normale borstel.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 08:17 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Ik ook, ideaalmaar om daar nou je hele vloerbedekking mee te doen :/
Omdat er een winkel onder zitquote:
Nee, dat snap ik!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat er een winkel onder zitEn de achterdeur staat overdag nog wel eens open. 's Avonds mogen ze best rondlopen
. Ik denk dat ze te schijterig zijn om helemaal naar beneden te gaan, maar als ze het toch doen en ze raken in paniek, omdat er ineens iemand aankomt, weten ze zo snel niet hoe ze terug moeten en kunnen ze toch naar buiten vluchten.
mijn poes heeft geen lampenkap gehad.. moest alleen opletten of ze veel aan de wond zat. zo ja, dan alsnog zo'n kap..quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Tot de hechtingen er door de dierenarts uitgehaald gaan worden, meestal 10 dagen na de behandeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |