Ik had nog 2 pipetjes Frontline liggen dus die heb ik meteen gebruikt. Maar ben er niet geheel tevreden over dus zal opzoek gaan naar iets anders, hoor altijd wel goede verhalen over Stronghold.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:08 schreef superkimmi het volgende:
Net als anti vlooien middelen heb je ook anti tekenmiddelen. Soms zelfs gecombineerd (dus werkende voor beide) ik zou je dierenarts eens vragen wat ze hebben.
Ik gebruik stronghold (alleen verkrijgbaar bij dierenarts), sinds een jaar en heb geen parasiet van welke vorm dan ook meer gezien
Ja, frontline was tot een twee jaar geleden ontzettend goed spul, maar ook parasieten evolueren en beginnen daar resistent voor te rakenquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:17 schreef Miriampje het volgende:
[..]
Ik had nog 2 pipetjes Frontline liggen dus die heb ik meteen gebruikt. Maar ben er niet geheel tevreden over dus zal opzoek gaan naar iets anders, hoor altijd wel goede verhalen over Stronghold.
Frontline werkte bij ons gewoon niet goed de laatste keer dat ze vlooien hebben gehad +- 1 jaar geleden. We gebruiken sinds Stronghold van de dierenarts en geen enkel probleem meer gehad.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:20 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja, frontline was tot een twee jaar geleden ontzettend goed spul, maar ook parasieten evolueren en beginnen daar resistent voor te raken
Daarom dus altijd met beleid ontvlooien, maar ook zeker ontwormenquote:Op woensdag 13 maart 2013 09:24 schreef superkimmi het volgende:
dat bedoel ik dusBen ook helemaal ove rop stronghold.. en over een x aantal jaar moeten ze weer wat nieuws verzinnen
Hoop ’t ook!quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:27 schreef SEMTEX het volgende:
Oh, zoals je peozenbeest ligt, doet me dat denken aan Polle. Die lag altijd op die manier in haar hangmand voor de verwarming met zo'n zelfde bekkie
Hoop dat alles goed komt met je poezenmeiske
Stronghold beschermt volgens mij niet tegen teken hoor! Wij gebruiken al een tijdje advantage. Ook supergoed. Koop het wel online bij dierapotheker.nl scheelt toch weer een paar euro zeker met de anti-blaasgruis voeding.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:08 schreef superkimmi het volgende:
Net als anti vlooien middelen heb je ook anti tekenmiddelen. Soms zelfs gecombineerd (dus werkende voor beide) ik zou je dierenarts eens vragen wat ze hebben.
Ik gebruik stronghold (alleen verkrijgbaar bij dierenarts), sinds een jaar en heb geen parasiet van welke vorm dan ook meer gezien
Is een fysieke oorzaak voor dit gedrag al uitgesloten door de dierenarts ?quote:Op donderdag 14 maart 2013 15:43 schreef Deisyy het volgende:
Mijn kat wordt kaal!![]()
Na diverse verstoppingen, ontstekingen, opnames is bijna 2 jaar geleden mijn rode kater vanwege zijn blaasgruis geopereerd en daarbij zijn piemel verwijderd, waarmee een stressvolle periode is afgesloten. Sindsdien gaat het prima met hem, het is een gezellige en speelse kat, alleen begon hij zich na de operatie overmatig te wassen in de buurt van de operatieplek. Dit gebeurt echt op een obsessieve manier, het ene moment is hij nog aan het spelen en dan laat hij zich ineens op zijn kont vallen om zich als een dolle tussen zijn poten te likken met als gevolg dat van een grote plek op zijn buik de haartjes weg zijn.
Wie herkent dit en wat zou ik er aan kunnen doen?
Toen in september de huisarts bij ons thuis kwam voor de jaarljikse inenting ben ik begonnen over het regelmatig wassen en heeft hij de kat onderzocht, maar kon toen geen bijzonderheden vinden. Ik gok zelf dat het PTS isquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Is een fysieke oorzaak voor dit gedrag al uitgesloten door de dierenarts ?
Ja ik heb zelf ook al aan een fantoomachtig iets gedacht, maar ik niet de indruk dat hij pijn heeft.quote:
Gekruid zou ik sowieso niet geven.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:34 schreef remlof het volgende:
Ik heb gebraden en gekruid varkensvlees over, maar dat kan ik zeker beter niet aan mijn katten geven, of wel?
Het enige foute hieraan is dat het gekruid is.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:34 schreef remlof het volgende:
Ik heb gebraden en gekruid varkensvlees over, maar dat kan ik zeker beter niet aan mijn katten geven, of wel?
quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:38 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Gekruid zou ik sowieso niet geven.
Daar was ik al bang voorquote:Op donderdag 14 maart 2013 21:38 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het enige foute hieraan is dat het gekruid is.
Het zou mijn voorkeur niet hebben maar als het echt door en door gaar is....die ham die mijn katten zo vaak uit de koelkast hebben gestolen heeft ze verder geen kwaad gedaan.quote:
Ja ik geef ze ook wel eens stukjes ham bij het ontbijt, maar zelf gebraden varkensvlees?quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Het zou mijn voorkeur niet hebben maar als het echt door en door gaar is....die ham die mijn katten zo vaak uit de koelkast hebben gestolen heeft ze verder geen kwaad gedaan.
Ik geef ze niets hè, ze pakken het hier zelf.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ik geef ze ook wel eens stukjes ham bij het ontbijt, maar zelf gebraden varkensvlees?
Dat doe ik ook. En het gekruide varkensvlees dat over is ligt in aluminiumfolie in de koelkast.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik geef ze niets hè, ze pakken het hier zelf.Ik zou het vlees gewoon lekker zelf opeten en je katten gewoon kattenvoer en kattensnoepjes geven wat ook voor ze bedoeld is.
Poot onderaan de deur, trekken en smullen maar....ja, dat komt er van als je ooit een kat had die heel slim was(was een Balinees, een langharige Siamees) en de anderen dat gedrag allemaal hebben overgenomen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:52 schreef remlof het volgende:
Maar hoe jatten je katten ham *uit* de koelkast?
Eentje geef ik weleens stukjes grillworst of als ik die zelf aan het snoepen ben, zonder de gekruide rand natuurlijk. Of kleine stukjes kaas.quote:Op donderdag 14 maart 2013 21:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ik geef ze ook wel eens stukjes ham bij het ontbijt, maar zelf gebraden varkensvlees?
quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Poot onderaan de deur, trekken en smullen maar....ja, dat komt er van als je ooit een kat had die heel slim was(was een Balinees, een langharige Siamees) en de anderen dat gedrag allemaal hebben overgenomen.Oplossing is dan een kinderslot op de deur doen.
Fijnquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:36 schreef PBateman1978 het volgende:
Er zit dus idd. een vlekje op de lens van 't rechteroog maar niets om ons zorgen om te maken, oog is verder schoon en de andere is helemaal goed.
Verder zijn haar oren wel ontstoken, daar hebben we zalfjes voor gekregen, verder is de poes kerngezond gelukkig.
Hier ook zo eenquote:Op donderdag 14 maart 2013 23:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Poot onderaan de deur, trekken en smullen maar....ja, dat komt er van als je ooit een kat had die heel slim was(was een Balinees, een langharige Siamees) en de anderen dat gedrag allemaal hebben overgenomen.Oplossing is dan een kinderslot op de deur doen.
Ze vonden ook de diepvriesdeur wel een keer intgeressant maar hoe groot was de telerurstelling toen er laden inzaten en er niets te roven viel, nooit weer gedaan.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Hier ook zo een
Gelukkig hebben wij een hoge koelkast met onderaan een vriesvak. Dat is echt niet interessant wat daar in ligt. Voordat wij een nieuwe keuken kregen maakten ze de deurtjes wel op die manier open. /zucht. Nu gelukkig schuiflades.
De katten hebben de hond wel geleerd hoe hij de deur kan opendoen met zijn pootje als de deur op een kier staat.
Deurkrukken staan hier staandaard in de schuine stand (d.w.z. niet open te maken door kat) maar ik kan wel eens proberen om die weer normaal te zetten, Balinees is alweer een tijdje overleden en de anderen maken geen aanstalten....tot ik natuurlijk de kruk omzet.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vertelde vorige week over een harmonicadeur die ze steeds open kregen. Inmiddels heb ik ook aan de onderkant een haakje gezet en ze kunnen er niet meer uit. Wel vliegen ze nu direct naar beneden zodra de deur een keer opengaat
.
Die van mij zitten me aan te kijken met een blik van "Wat mot je, rot opquote:Op vrijdag 15 maart 2013 15:29 schreef CaveCanem het volgende:
@ PBateman1978 Gelukkig dat het niks ernstigs is!!
@ Trovey, mijn oude kat kon ook als de beste deuren openmaken. De nieuwe die ik nu heb gelukkig niet. Zitten ook nooit echt op het aanrecht en jatten (nog) niks.
Kat bij mijn moeder vroeger thuis jatte zo de vleeswaren tussen je broodje vandaan. Haha. Liep je ff weg. Nam je daarna een hap van je broodje. En dan gewoon een hap met alleen brood. Zat zij in een hoek je vlees op te vreten. Kat van m'n broertje presteert het om uit een hete pan op het vuur de kip te jatten als je ff niet oplet![]()
Mijn katten zijn daarbij gelukkig erg braaf. Ze mogen eigenlijk niks vanwege de blaasgruis. Alleen is de ene kat echt dol op cheetos chipitos en buggles. Dus wanneer we dat in huis hebben krijgt hij altijd 1 heel klein stukje. Meneer kijkt dan zooooo zieligHeel slecht, maar ja kan het soms gewoon niet laten.
Wtf?quote:Op donderdag 14 maart 2013 23:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Als ik nu even niet oplet en het slot vergeet zitten ze weer in de koelkast, elke dag even proberen of de blikjesopener al dement aan het worden is.quote:
Weet je het heel zeker? Ze kan niet in een kast verstopt zitten of zo?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:35 schreef Viking84 het volgende:
Een van mijn binnenkatten is naar buiten ontsnapt, degene die nog gechipt moest worden. Ze kon al een uur weg zijn toen ik erachter kwam. Buiten wezen roepen en zoeken, geen responsweet niet echt waf te doen nu.
nee ik was in de keuken, kwam boven en zag de tweede kat op de trap zitten. Deur boven niet goed dichtgedaan. Intussen was de deur beneden wel open dus waarschijnlijk is ze naar buiten geglipt. Enige andere optie is nog dat ze in het kantoor vd huisbaas zit, maar dat hoor ik dan ook niet (ben slechthorend) en dan kan ze er pas morgen uit.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:46 schreef senesta het volgende:
[..]
Weet je het heel zeker? Ze kan niet in een kast verstopt zitten of zo?
Phew!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:26 schreef Viking84 het volgende:
Ze is terecht. Hoorde haar miauwen vanuit het kantoor van de huisbaas en de winkel is net een halfuurtje dicht. Wat een muts is het ook. Heb hem net even gesmst om te vragen of er kans is haar vanavond te bevrijden en anders moet ze wachten tot morgenochtendarm beest. En stom beest. Ga dan ook niet op onderzoek uit!
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:31 schreef Viking84 het volgende:
Had ik maar meteen bij de deur gecheckt. Halfuurtje geleden was er nog iemand in de winkel.
Trillen als in dromen?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn katten trillen heel erg als ze lekker ontspannen liggen. De ene keer,wel meer als de andere. Hebben jullie dit ook weleens bij jullie katten gezien?
Wees blij dat het goed aflooptquote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:26 schreef Viking84 het volgende:
Ze is terecht. Hoorde haar miauwen vanuit het kantoor van de huisbaas en de winkel is net een halfuurtje dicht. Wat een muts is het ook. Heb hem net even gesmst om te vragen of er kans is haar vanavond te bevrijden en anders moet ze wachten tot morgenochtendarm beest. En stom beest. Ga dan ook niet op onderzoek uit!
Kan gebeuren toch?quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:04 schreef Viking84 het volgende:
Huisbaas komt ff langs om haar te bevrijdenvoel me wel echt lullig want woon hier net twee weken
Blij dat hij gevonden is!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:26 schreef Viking84 het volgende:
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:13 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Blij dat hij gevonden is!
Alleen dat laatste? Als de deur goed dicht zat was hij ook niet op onderzoek gegaan
Nee ze trillen juist als ze wakker zijn. En als ze slapen is het over. Echt heel raar!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:50 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Trillen als in dromen?
Dat doet de onze heel erg.
En schokken. En smakken. Ik denk dat ze dan lekker op een duif ligt te kauwen in haar dromen.![]()
Jij hebt mijn poezel!quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Om ook nog maar even over het chippen mee te praten. Sophie is ook een binnenkat maar goed, ze kunnen altijd ontsnappen. En als ik dan al zie hoeveel zwarte katten precies op Sophie lijken ben ik blij dat ze gechipt is. Want ik dacht dat Sophie redelijk uniek was met haar witje plukje haar op dr borst, maar als je toch ziet hoeveel zwarte katten dat hebben. Scheelt misschien wel dat ze tussen haar achterpoten op haar buikje ook wat wit heeft en ook een paar verdwaalde witte haartjes hier en daar. Maar ik vraag me af of je haar er qua looks tussen uit pikt. Wss wel als ze miauwt, want Sophie piept meer dan dat ze mauwtWat ik me dan ook afvraag is of de kat ons op zon moment herkent en anders zal gedragen...
Naja hoop het nooit mee te maken
Hier trillen ze alleen met hun staart en dan als ze eten krijgen of als mijn vriend en ik thuis komen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nee ze trillen juist als ze wakker zijn. En als ze slapen is het over. Echt heel raar!
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:37 schreef Viking84 het volgende:
Ze zit weer naast me op de bankben hier wel erg van geschrokken dus ga nu extra alert zijn en vaker controleren waar ze zijn als ik in de keuken ben.
Even goed toespreken.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:37 schreef Viking84 het volgende:
Ze zit weer naast me op de bankben hier wel erg van geschrokken dus ga nu extra alert zijn en vaker controleren waar ze zijn als ik in de keuken ben.
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 21:27 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Jij hebt mijn poezel!Jazz heeft dat ook. beetje wit op borst witte haartjes tussen de achterpoten en hier en daar losse witte haartjes.
Toen de griezel een keen ontsnapt is heb ik een kopie poes van de straat geplukt en mee naar huis genomen. onderweg kwam ik er achter dat dit exemplaar wel iets meer woog dan mijn krielkipje. Toen ik de kloon neerzette keek deze me echt zo aan van "Wtf deed jij nou!"
Zie het helemaal voor me! Echt heel fijn dat het zo goed gaat!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Even een update van mijn monster.
Hij loopt, hij rent, hij zeurt, hij lijkt weer helemaal zichzelf (behalve dan dat rare ding aan z'n achterpoot...)
Hij is er ondertussen ook achter gekomen (gelukkig!) dat hij niet zelf op mijn bureau kan springen. De bank en stoelen willen nog, maar het bureau is net toch even te hoog... Dus gaat hij naast mij staan (ik zit op m'n bureau stoel), zet zijn nagetljes even lief in mijn been (dus hij staat dan op z'n achterpoten!) en geeft zo'n "ik wil iets" mauwtje. Dan mag ik hem optillen en op m'n bureau zetten.
waarom is het verboden terrein als er niks staat?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:22 schreef DaMook het volgende:
Whehe, mijn katten mogen sinds gisteren in de gang komen, eerst alleen keuken/woonkamer, nu sluipen ze er telkens als de deur open staat heel stilletjes en voorzichtig rond.Er staat helemaal niets, maar toch heel voorzichtig op onderzoek uit. Overigens is het wel verboden terrein als ik weg ben of in bed lig, dan alleen kamer/keuken.
Omdat ik ze (nog) niet op de slaapkamer wil hebben als ik slaap (dan staat die deur open ipv de kamer deur). En ik wil niet dat ze langs me af naar buiten glippen als ik thuiskom of wegga (al zal dat wel meevallen, maar toch).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
waarom is het verboden terrein als er niks staat?
Is mij wel een keer overkomenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:27 schreef DaMook het volgende:
[..]
Omdat ik ze (nog) niet op de slaapkamer wil hebben als ik slaap (dan staat die deur open ipv de kamer deur). En ik wil niet dat ze langs me af naar buiten glippen als ik thuiskom of wegga (al zal dat wel meevallen, maar toch).
Ik heb het idee dat die van mij wel eropuit gaan, maar ook heel snel terug zijnquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Is mij wel een keer overkomen, bruine kat, donker....viel me pas de volgende dag op toen er een kat op de galerij zat die wel heel erg leek op de mijne....meneer was gewoon de hele nacht voor de deur blijven zitten
....tja, het was en is geen buitenkat.
Rondjes lopen om je huis, steeds een groter rondje.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 19:35 schreef Viking84 het volgende:
Een van mijn binnenkatten is naar buiten ontsnapt, degene die nog gechipt moest worden. Ze kon al een uur weg zijn toen ik erachter kwam. Buiten wezen roepen en zoeken, geen responsweet niet echt waf te doen nu.
Die kat is twee keer de voordeur uitgelopen met als resultaat het genoemde de eerste keer en de tweede keer bleef hij steken in het trappenhuis, hij kwam daar de buurvrouw tegen en ze trof hem aan met de soepelheid van een plank....hij was helemaal verstijfd toen ik hem oppakte dus het is geen held....thuis heeft hij echter de grootste bek.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:40 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die van mij wel eropuit gaan, maar ook heel snel terug zijn, als ik nu de balkondeur een stuke open zit er iig een al meteen onder de eettafel
. De andere komt wel kijken.
Mjah dat risico wil ik dus vermijden door ze gewoon helemaal binnen te houden en balkon af te zetten. Al zou een rondje op de gallerij aan de riem misschien geen kwaad kunnen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:41 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Rondjes lopen om je huis, steeds een groter rondje.
Katten lopen verder weg dan je denkt, Jiro zat ook een keer helemaal aan de andere kant van de flat op een parkeerterrein, gelukkig had ik 'm redelijk snel weer gevonden.
Afgezet balkon werkt prima hoor, ze weten hier niet beter en genieten lekker van het zonnetje....nu nog een extra stoel voor de eigenaar erbij.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:50 schreef DaMook het volgende:
[..]
Mjah dat risico wil ik dus vermijden door ze gewoon helemaal binnen te houden en balkon af te zetten. Al zou een rondje op de gallerij aan de riem misschien geen kwaad kunnen.
Whehe dat merk ik als ik opsta vanaf welke plek dan ook, meteen ligt er een kat op die plekquote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Afgezet balkon werkt prima hoor, ze weten hier niet beter en genieten lekker van het zonnetje....nu nog een extra stoel voor de eigenaar erbij.
Probleem is hier dat als ik die derde stoel erbij zet de chihuahua erop springt en ik die zitplek ook kwijt ben.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:54 schreef DaMook het volgende:
[..]
Whehe dat merk ik als ik opsta vanaf welke plek dan ook, meteen ligt er een kat op die plek.
Ligt denk ik ook aan de kat..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:50 schreef DaMook het volgende:
[..]
Mjah dat risico wil ik dus vermijden door ze gewoon helemaal binnen te houden en balkon af te zetten. Al zou een rondje op de gallerij aan de riem misschien geen kwaad kunnen.
Als ik je verhaal zo lees zou ik zeker naar een andere dierenarts gaan.quote:... of zeggen jullie ook van probeer het bij een andere dierenarts?
Ik zou meteen naar een andere dierenarts gaan! En als je niet weet welke het fijnste voor je is, loop gewoon 'ns bij verschillende dierenartsen binnen, krijg je meteen een eerste indruk van de praktijk. En ik zou zelf sowieso voor een dierenarts gaan die op afspraak werkt, kan het nog wel 'ns wat drukker zijn door spoedgevallen, maar over het algemeen wordt er dan wel meer de tijd genomen. En als een kat met ademhalingsproblemen komt en je dierenarts geeneens even luistert... Over kanker, ik heb 3 katten, 2 hebben een agressieve vorm van kanker gehad. Beide zijn geopereerd en inmiddels is de eerste al bijna 2 jaar kankervrij, de tweede was recent. Ligt natuurlijk wel aan de plek etc., maar naast opereren zijn er ook bij dieren meerdere mogelijkheden. In ieder geval beterschap voor je kat!quote:Op woensdag 20 maart 2013 02:57 schreef SickBitch het volgende:
Pff ik moet hier even mn verhaal kwijt. (lang verhaal![]()
)
3 weken geleden kreeg mijn kat (van 6 jaar oud) last van af en toe een kuchje en merkte op dat de ademhaling wat sneller ging dan normaal, ze klonk ook wat verstopt/verkouden. Heb het even aangekeken maar ging niet weg dus dierenarts gebeld. Uit de assistente kwam niet meer dan “daar moet de dierenarts naar kijken”. Dus naar de dierenarts gegaan, was erg druk bij het spreekuur. Ik kom binnen, hij laat me amper uitpraten, kijkt in haar bekje en roept gelijk iets over amandelen, prednisolon shot, nog een prik, 10 dagen antibiotica en wegwezen. Had graag willen vragen of ze te dun is omdat ik haar nogal dun vind, maar kreeg de kans niet. Kwam thuis en liep ze alsof ze dronken was, dierenarts gebeld maar nee kwam niet door de medicijnen, ging wel over en dat ging het gelukkig ook.
Het ging daarna op zich wel ok maar ademhaling bleef te snel, je ziet haar lichaampje snel op en neer bewegen en ze begon weer te hoesten, dus gister weer naar de dierenarts. De dierenarts nam nu wel de tijd en liet me nu wel uitpraten. Hij ging naar haar longen en hart luisteren en ook even wegen omdat ik iets over haar gewicht zei en ja nou "kan iets met het hart zijn”, kan ook kloppen met het dronken lopen na het eerste onderzoek, maar daar is dan uiteindelijk een echo voor nodig en dat kan niet in zijn praktijk en “het kunnen ook tumoren zijn maar dan is het gelijk einde verhaal, bij een mens kun je er iets aan doen maar bij een kat of hond is het dan eigenlijk over” uhh wat?? Maar het drong niet eens door en heb maar ok gezegd en 2 medicijnen meegekregen, moet dat proberen en voor ze op zijn moet ik verbetering zien en even terugkomen… Totaal geen vragen verder, geen bloedonderzoek ofzo, niets.
Poes was net weer benauwd na 2 trappen lopen dus ik schrok me weer kapot. Ze eet en drinkt wel netjes, drinkt best veel zelfs maar denk dat dat door een medicijn komt. Ze is op zich wel levendig en speelt nog, maar je merkt wel dat er iets is, dat ze niet lekker in haar vel zit. Kan ook natuurlijk niet verwachten dat medicijnen binnen 2 dagen werken maar ga toch twijfelen.
Is dit normaal bij dierenartsen? Ik kom eigenlijk alleen bij hem en verder heeft poes geen last gehad van erge dingen, op een virusje en een ooginfectie na, maar ik begin nu toch wel te twijfelen of dit normaal is en ben van plan een andere dierenarts te bellen om te kijken wat zij ervan vinden.
Wat vinden jullie, loop ik me nu een partij aan te stellen of zeggen jullie ook van probeer het bij een andere dierenarts?
Sorry als het wat lastig weg leest maar beetje van slag enzo
Inderdaad. Je moet je dierenarts vertrouwen. Als dat niet zo is, los van de vraag of hij/zij kundig is, moet je een andere nemen. Anders kom je er altijd met een onzeker gevoel vandaan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:56 schreef RandomMoron het volgende:
Ik zou me niet op mijn gemak voelen bij een da die me niet serieus zou nemen.
Omgeving Assen toevallig?quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:54 schreef SiGNe het volgende:
Zo'n dierenarts zou ik ook niet willen..
Ik heb gelukkig een heel aardig team gevonden, man en vrouw (ook getrouwd met elkaar) en ze hebben veel onderzoeksapparatuur zelf, oa. de echo.
Sterker nog, mijn DA (de man) gaat diverse dierenartsen in Nederland af om daar een dagje te echoën
1e keer dat ik daar met een kat kwam toen bleek alleen wel dat die aan lekkende hartklep had na de echo, een week later heb ik die in moeten laten slapen omdat die daardoor teveel vocht achter de longen had (ademhalingsproblemen)
Als het niet zo snel wat gegaan dan hadden de medicijnen nog kunnen helpen maar de ziekte ging te snel.
Ik heb nu een nieuwe kitten, die hebben ze al gechipd, gecastreerd en op de röntgen gezet ivm een bekken(vleugel)breuk, ben ondanks de pech wel enorm tevreden over de artsen en hun behandelingen.
Mocht zelfs gratis een bench lenen van ze ivm die breuk en ze geven me wel vaker korting omdat ik het niet breed heb qua financiën.
Controle afspraak heb ik bijv. ook niet hoeven betalen, scheelt toch weer ¤25
Nee, Zeist..quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Omgeving Assen toevallig?
Bij ons in Groningen komt elke week een echoscopist langs op de praktijk. Uut Assen dus.
Gelijk een andere dierenarts. En ik kan heel goed begrijpen dat je hier van slag van raakt. Zou je zoiets wel pikken van je huisarts?quote:Op woensdag 20 maart 2013 02:57 schreef SickBitch het volgende:
Wat vinden jullie, loop ik me nu een partij aan te stellen of zeggen jullie ook van probeer het bij een andere dierenarts?
Sorry als het wat lastig weg leest maar beetje van slag enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |