reactie:quote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:40 schreef RvLaak het volgende:
Paar jaar terug wat geëxperimenteerd met electronische muziek... Niet mijn genre, maar soit. Vinden jullie ervan?
De missende lijn kan wel kloppen, is mijn 2e creatie (of zo)... Maar nog een paar vraagjes:quote:Op maandag 4 maart 2013 23:09 schreef Stupide het volgende:
[..]
Ik mis een beetje een lijn in het nummer. De sounds zijn hier en daar wel tof, maar de mix is dan weer niet echt goed (veel te veel sublaag bijv.) en de algehele geluidskwaliteit is ook niet denderend. Het lijkt wel voortdurend te clippen.
Klinkt best goed. Ik ben geen vocalenman, dus het commentaar op de tekst en zang laat ik maar even achterwege, maar verder klinkt het best oké. De drumsectie kan nog wel wat werk gebruiken, dat klinkt nu als een even snel geprogrammeerd loopje (nofi). De kick rond 1:50 klinkt veel te mechanisch voor een nummer als dit.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:01 schreef ssebass het volgende:
Veel electronische muziek hier. Klinkt goed hoor, zitten mooie stukken tussen. Iemand die toevallig goa maakt?
Hier mijn work in progress. Ben benieuwd naar het commentaar.
Hier word ik vrolijk van. Na twee nummers is dat meestal over, maar de muzikaliteit spat er wel vanaf.quote:
Hoe geweldig is dit wel niet?!quote:Op maandag 4 maart 2013 20:08 schreef BennieNassi het volgende:
Der alte dessauer met Turn up the love maakt:
☞[NEW] Far East Sextett - Turn Up The Trumpet [NEW] ☜
In mijn beperkte idioom:quote:Op maandag 4 maart 2013 23:12 schreef RvLaak het volgende:
[..]
reactie:
[..]
De missende lijn kan wel kloppen, is mijn 2e creatie (of zo)... Maar nog een paar vraagjes:
sublaag?
Clippen?
Ik snap, dank. Dat van die sublaag vind ik gewoon leuk om te doen. Subtiele geluiden op de achtergrond die de aandacht opeisenquote:Op maandag 4 maart 2013 23:25 schreef Stupide het volgende:
[..]
In mijn beperkte idioom:
Sublaag is het lage laag dat je nog net of net niet meer kunt horen. In dit nummer neemt dat frequentiegebied vrij veel ruimte in beslag, waardoor de mix niet echt evenwichtig is.
Clippen is het te hard uitsturen van digitale audio, waardoor je hoorbare vervorming (kraakjes etc.) in het signaal krijgt.
Klik.
Wat is een betere manier om dit soort muziek online te pleuren dan?quote:Op maandag 4 maart 2013 23:37 schreef Stupide het volgende:
Subtiele geluiden doen het goed als ze ook echt subtiel zijn, idd.
En YT maakt de geluidkwaliteit ook niet beter natuurlijk. Maar zorgen dat je altijd onder de 0dB blijft als je aan het mixen bent is wel een aardige stelregel. Verantwoord oppompen kan dan altijd nog.
Thanks.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:17 schreef Stupide het volgende:
[..]
Hier word ik vrolijk van. Na twee nummers is dat meestal over, maar de muzikaliteit spat er wel vanaf.
Scheelt dat ik de clip enkel heb gemaakt voor YTquote:Op maandag 4 maart 2013 23:51 schreef Stupide het volgende:
Tja, de meeste platforms die je muziek streamen doen volgens mij wel aan een soort compressie, dus nergens wordt het beter. Maar SoundCloud is wel oké: www.soundcloud.com. Kan je alleen je kekke clipjes niet kwijt.
Kijk of je een goedkope versie van een DAW kan vinden bijvoorbeeld Cubase. Als je student bent of kent proberen via die te regelen. Kun je dan gewoon kopen via internet en een inschrijving van de uni. Scheelt veel geld.quote:Op maandag 11 maart 2013 15:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sorry als dit de verkeerde plek is om het te vragen, maar ik ben de laatste tijd bezig om was bluesteksten te maken, en wil die ook gaan opnemen. Gitaar spelen doe ik zelf, maar een simpele drum lijn (denk shuffle, ZZ top achtig) en een baslijntje...welk programma (liefst niet te duur) zouden julie daarvoor aanraden?
Whehehehehequote:Op woensdag 3 april 2013 22:20 schreef kaos- het volgende:
Bløf = kut
Hardcore = kut
kut + kut = nog veel meer kut.
![]()
Dat klinkt wel oké.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:50 schreef drsnoodaard het volgende:
http://duke-s.bandcamp.com/
geïnspireerd door prehistorische vogels
Dank voor het commentaar. Ja vocalen ben ik zeker niet tevreden. Zoek ik ook het liefst andere mensen daarvoor. Drumsectie is met een pad gedaan en samples. Dus wel handmatig "ingeklopt", maar zat een beetje tussen een drumstel en een beat in. Komt dus niet goed over, goed om te weten. Ga binnenkort eens wat nieuwe dingen proberen.quote:Op maandag 4 maart 2013 23:15 schreef Stupide het volgende:
[..]
Klinkt best goed. Ik ben geen vocalenman, dus het commentaar op de tekst en zang laat ik maar even achterwege, maar verder klinkt het best oké. De drumsectie kan nog wel wat werk gebruiken, dat klinkt nu als een even snel geprogrammeerd loopje (nofi). De kick rond 1:50 klinkt veel te mechanisch voor een nummer als dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |