abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123654877
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:06 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Officieel mag je ook gewoon seks hebben met een 16 jarige en je kunt je afvragen of een 22 jarige die het met een meisje van 16 of 17 doet na een avond zuipen ook een pedofiel is. Ach onderscheid maken en nuances is voor d66 rechters! 17 jaar en 364 dagen oud is no go maar als ze die magische dag ouder bent dan mag je eroverheen hoor.
De grens moet ergens liggen. :)
Ik hoef me dat niet af te vragen, zo iemand is geen pedofiel.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:17:57 #27
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123655161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De grens moet ergens liggen. :)
Ik hoef me dat niet af te vragen, zo iemand is geen pedofiel.
In andere delen van Europa ligt die grens op 14 jaar. Nu kun je je afvragen of een 60 jarige die het doet met een 14 jarige gezond bezig is maar dat hysterische gekrijs over iedere vorm van nuance die een rechter in Nederland aanbrengt irriteert me enorm. Er zijn hier mensen die levenslange opsluiting willen voor iets wat in wezen een vrijwillige daad was. Als Sytze zijn jongetjes had ontvoerd en gedwongen dan zou die straf inderdaad te ligt zijn maar dat was hier niet het geval voor zover ik heb begrepen.
pi_123655456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:17 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

In andere delen van Europa ligt die grens op 14 jaar. Nu kun je je afvragen of een 60 jarige die het doet met een 14 jarige gezond bezig is maar dat hysterische gekrijs over iedere vorm van nuance die een rechter in Nederland aanbrengt irriteert me enorm. Er zijn hier mensen die levenslange opsluiting willen voor iets wat in wezen een vrijwillige daad was. Als Sytze zijn jongetjes had ontvoerd en gedwongen dan zou die straf inderdaad te ligt zijn maar dat was hier niet het geval voor zover ik heb begrepen.
Het hangt er vooral vanaf hoe groot de kans is dat hij in herhaling valt. Ik denk dat mensen zich daar vooral druk om maken, omdat toch wel het idee heerst dat elke pedoseksueel (of hoe je het wil noemen) een risico blijft. Maar hetzelfde kan je zeggen over verkrachters van volwassenen.
pi_123656018
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Officieel ben je geen pedofiel als je valt op iemand met secundaire geslachtskenmerken.
Zoiemand heet een efebofiel, maar dat schijnt niet uit te spreken te zijn als je tegelijk een hooivork vasthoudt. Daarnaast getuigt het van onderscheidend vermogen en als je dat laat zien weigert Windesheim je een diploma.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_123656124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoiemand heet een efebofiel, maar dat schijnt niet uit te spreken te zijn als je tegelijk een hooivork vasthoudt. Daarnaast getuigt het van onderscheidend vermogen en als je dat laat zien weigert Windesheim je een diploma.
Alleen als het tieners betreft ja. :P
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:46:49 #31
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123656150
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het hangt er vooral vanaf hoe groot de kans is dat hij in herhaling valt. Ik denk dat mensen zich daar vooral druk om maken, omdat toch wel het idee heerst dat elke pedoseksueel (of hoe je het wil noemen) een risico blijft. Maar hetzelfde kan je zeggen over verkrachters van volwassenen.
Dat risico is bewezen nogal groot te zijn maar hetzelfde kun je zeggen over winkeldiefstal. Ik leef niet graag in een samenleving waarin de mogelijkheid dat jij weer een misdaad gaat plegen belangrijker is dan de daadwerkelijke ernst van je misdaad. Mensen voor 1 fout onbeperkt opsluiten is gewoon misdadig. Verlangen van die mensen dat ze zich laten begeleiden om de kans op terugval te verkleinen lijkt me een moreel betere keuze. In deze is dat echter vrij moeilijk gemaakt door de overheid lijkt me.Moet je dan boos worden op de rechter of deze pedo of al die gemeenten en reclassering mensen die keer op keer van der Velde zijn leven moeilijker maakten? Wat de kans of recidivisme ook nog eens vergroot trouwens.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:49:34 #32
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123656253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb een nieuw woord geleerd.
pi_123656619
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Interessant. Om wat voor soort gedragsstoornissen gaat het dan?

Ik heb ooit eens gelezen dat er veel pedofielen zijn die zich niet enkel aangetrokken voelen tot kinderen, maar ook tot volwassenen. Weet jij daar toevallig meer over? Of de vergelijking met homoseksualiteit opgaat weet ik niet. Er zijn gelijkenissen, maar aan de andere kant gaat homoseksualiteit/heteroseksualiteit om geslacht, pedofilie gaat om leeftijd, onschuld, primaire geslachtskenmerken. Je zou het ergens nog beter kunnen vergelijken met een meisje van 18 die valt op mannen van haar vaders leeftijd.
Dat weet ik niet meer precies, anders kan je deze docu kijken, erg open en eerlijk verslag van slachtoffers en pedofielen zelf. Ook geleerden laten zich spreken over het begrip pedofiel en pedoseksueel, al vind ik in deze docu de scheiding tussen pedoseksueel en pedofiel ook behoorlijk dun.

http://reporter.kro.nl/seizoenen/2013/afleveringen/31-01-2013
pi_123657482
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 08:11 schreef Meike26 het volgende:
Blijft moeilijk dit. Sinds een aantal jaren ben ik geïnteresseerd in dit onderwerp en ik blijf mij verbazen hoe lang het nog moet duren voordat er een verschil komt tussen pedofiel en pedoseksueel.

Pedoseksuelen zijn dus pedofielen of andere gedrachtsgestoorde figuren die hun handjes niet thuis kunnen houden en niets anders dan begeleid wonen moeten krijgen. Pedofielen zijn grotendeels mensen, voornamelijk mannen maar ook vrouwen, die met een geaardheid zitten waar ze zelf niets aan kunnen doen. Net zoals homo's ooit zullen ervaren of hebben gedaan. Waar iemand met homofilie nog vrede met zijn geaardheid kan hebben, maar moeite met zijn omgeving, staat hem uiteindelijk maar weinig/niets in de weg om zijn/haar geluk te vinden in een relatie met iemand van zelfde geslacht. Je zal maar op een dag erachter komen dat je gevoelens krijgt voor een kind, waar kan je heen met deze bizarre ontdekking? Nergens! En we weten allemaal dat je homofilie ook niet kan genezen met één of andere sessie. Getekend voor het leven.

Natuurlijk is dat vreemd en is dit een zeer gevoelig onderwerp, alleen is dat iets van de laatste 200/300 jaar waar het taboe steeds groter is geworden.

Ik heb die docu ook gezien en daaruit bleek dat slechts 3% van de pedofielen in de fout gaat. Meeste kindermisbruikers zijn dus niet eens pedofiel, maar hebben andere gedrachtstoornis. Sytze kan nog van alles zijn naast een pedoseksueel, maar het taboe maakt van hem automatisch een pedofiel, waar je vele pedofielen het moeilijker maakt dan dat zij het al hebben.

Met Sytzes heb ik geen medelijden en mogen van mij permanente huisvesting krijgen in een isoleercel, maar ik hoop wel dat de komende jaren de jacht op onschuldige pedofielen gestopt word. IMO net zo erg als homohaat, maar vanwege maatschappij zal dit voorlopig nog niet erkend worden.

Edit: Beetje tekst toegevoegd.
een van de weinige verstandige posts in dit topic. Hulde.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')