abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123608366
Onlangs was ik in Spanje geweest en dan wel in de regio van Costa Brava, in Catalonië en heb er gemerkt dat er heel veel nederlanders of kaaskoppen zijn. Ik wist natuurlijk wel dat er Nederlanders zouden bevinden, echter was ik toch verbaasd over de aantal. Letterlijk aan elke costa, van Blanes tot Malgrat, langs het hele kust zie je restaurants, bars, discotheken, enz met Nederlandse namen en Nederlandse eigenaren. Nu ben ik van plan om deze zomer ook terug te keren naar deze regio om zomervakantie te vieren in Lloret de Mar, en ik ga er vanuit om heeel veeeel kaaskoppen te zien :Y
0123
  maandag 4 maart 2013 @ 10:52:33 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_123608923
En je vraag is?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 4 maart 2013 @ 11:11:19 #3
256666 leeell
I know you're lonely
pi_123609532
leuk hoor, tussen Nederlands tokkievolk zitten op je vakantie _O_
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 4 maart 2013 @ 11:19:44 #4
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_123609820
quote:
2s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:11 schreef leeell het volgende:
leuk hoor, tussen Nederlands tokkievolk zitten op je vakantie _O_
Soort zoek soort, zegt 'men' wel eens.

[edit]
Zou dit topic niet beter in [TRV] passen? [KAA] heeft een andere doelgroep?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 4 maart 2013 @ 11:20:19 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_123609846
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:19 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Soort zoek soort, zegt 'men' wel eens.
verschrikkelijk, als je op vakantie gaat wil je toch zo ver mogelijk bij Nederlanders vandaan :')
  maandag 4 maart 2013 @ 11:21:31 #6
206640 Beelzebufo
pi_123609895
quote:
2s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:20 schreef leeell het volgende:

[..]

verschrikkelijk, als je op vakantie gaat wil je toch zo ver mogelijk bij Nederlanders vandaan :')
:Y :Y :Y

En dat valt niet mee. Het is me in Tibet gelukt om een week geen nederlanders tegen te komen, dus het kán wel.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 4 maart 2013 @ 11:22:16 #7
256666 leeell
I know you're lonely
pi_123609927
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:21 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

:Y :Y :Y

En dat valt niet mee. Het is me in Tibet gelukt om een week geen nederlanders tegen te komen, dus het kán wel.
ik woon in Bos en Lommer, ook geen Nederlander te bekennen, heerlijk ;)
  maandag 4 maart 2013 @ 11:25:30 #8
206640 Beelzebufo
pi_123610037
quote:
2s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:22 schreef leeell het volgende:

[..]

ik woon in Bos en Lommer, ook geen Nederlander te bekennen, heerlijk ;)
Vakantie in eigen land!

Ik heb een paar jaar vlak bij de Gaasperplas gewerkt en ging dan met de metro door de Bijlmer. Vergelijkbare ervaring!
pi_123610041
Je meent het! Met zo een naam en dan geen landgenoten tegenkomen? >:)

Maar waar komt eigenlijk die houding vandaan dat wij nederlanders het liefst op onze vakantie geen landgenoten tegen het lijf willen lopen terwijl andere nationaliteiten,vooral Amerikanen,er werkelijk naar uitkijken om landgenoten in den vreemde tegen te komen.

Heeft dat te maken met de bevolkingsdichtheid van ons land dat we blij zijn even weg te zijn tussen landgenoten?
pi_123610444
Ik werk in Spanje voor Nederlanders die daar wonen, vanwege mijn privacy vertel ik liever niet wat ik precies doe. Ik zit ongeveer een maand of drie per jaar in Spanje. Als je echt ergens heen wilt waar veel Nederlanders zijn, dan moet je niet naar de Costa Brava, maar naar de Costa Blanca. Dat ligt 500 km zuidelijker. Kijk tussen Valencia en Cartagena. In plaatsen als Denia, Moraira, Benissa, Javea, Calpe, Altea, Albir, Benidorm, Torrevieja en ga zo maar door, wonen tienduizenden Nederlanders. Ook Belgen, Engelsen, Russen en Noren zijn er in grote getalen. Deze omgeving is veel mooier en het weer is er ook nog eens beter. De huizenprijzen zijn enorm gedaald, je huurt al een vrijstaand huis met zwembad voor ¤ 400,- per maand.

Je hebt daar echt Nederlandse bedrijven voor alles. Ook zijn er tientallen Nederlandse clubs. Er worden zelfs krantjes uitgebracht, www.deweek.net (ik adverteer daar ook in) en www.halloweekblad.com. Je hebt er ook een Nederlandse radiozender.

En je zegt van Blanes tot Malgrat, maar die plaatsen liggen tegen elkaar aan, het gebied dat ik noemde is wel honderd kilometer kust. Waar jij het over hebt is voornamelijk vakantiegebied, aan de Costa Blanca heb je voornamelijk permanente bewoning.

Ze noemen de Costa Blanca ook wel de Costa Blabla, omdat iedereen elkaar kent daar en iedereen over elkaar loopt te roddelen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Conflict op 04-03-2013 12:42:40 ]
  donderdag 7 maart 2013 @ 15:26:58 #11
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_123748192
Ola!

Ik ga in het Paasweekend (do-zo) naar Barcelona. Weet iemand hoe ik erachter kan komen of de bezienswaardigheden gewoon geopend zijn? Ik probeer al te bellen met het buro de turisme, maar die pakken niet op. :{

Op hun site staat overigens goede en duidelijke informatie, en óók openingstijden per onderwerp, zoals hier: http://www.barcelonaturis(...)dBsRsV3CQFsoqw9ZAUAB

Ik weet alleen niet in hoeverre dit betrouwbare informatie is?
... ♥ ik mis je ♥
pi_123765668
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:37 schreef Conflict het volgende:
De huizenprijzen zijn enorm gedaald, je huurt al een vrijstaand huis met zwembad voor ¤ 400,- per maand.
Zou daar maar niet zo zeker van zijn. :') Of je hebt het over een huis diep verborgen in een gat als Callosa ofzo. Als jij een vrijstaand huis met eigen zwembad weet voor 400 heb ik een huurder voor je.
pi_123765820
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:26 schreef phluphy het volgende:
Ola!

Ik ga in het Paasweekend (do-zo) naar Barcelona. Weet iemand hoe ik erachter kan komen of de bezienswaardigheden gewoon geopend zijn? Ik probeer al te bellen met het buro de turisme, maar die pakken niet op. :{

Op hun site staat overigens goede en duidelijke informatie, en óók openingstijden per onderwerp, zoals hier: http://www.barcelonaturis(...)dBsRsV3CQFsoqw9ZAUAB

Ik weet alleen niet in hoeverre dit betrouwbare informatie is?
Probeer eens na 5 uur te bellen, dan is iedereen uitgegeten.
pi_123795012
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 21:44 schreef illusions het volgende:

[..]

Zou daar maar niet zo zeker van zijn. :') Of je hebt het over een huis diep verborgen in een gat als Callosa ofzo. Als jij een vrijstaand huis met eigen zwembad weet voor 400 heb ik een huurder voor je.
Ik ben daar zeer zeker van, ik kom niet anders dan bij Nederlanders die in zulke huizen wonen.
pi_123807139
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:12 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik ben daar zeer zeker van, ik kom niet anders dan bij Nederlanders die in zulke huizen wonen.
Prima, geef mij eens een linkje dan. :D Hypotheek voor dat geld OK, maar in Albir/Altea/Alfaz een vrijstaand huis met prive zwembad huren voor 400 p/m lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Zo niet, pics or it didn't happen. :')

Ik woon er zelf, en als ik goedkoper kan zijn met een zwembad erbij, doe mij die maar dan.

Of gaat her hier om de Costa Blabla die je ook noemt? ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door illusions op 08-03-2013 21:57:44 ]
pi_123809460
--oeps--
pi_123996021
Hij heeft wel gelijk. Aan de Costa Brava zijn de huurprijzen van soortgelijke aard. Maar de vraag luidt dan natuurlijk? Wil je wel wonen op zo´n plek? Waar je vooral tijdens de zomer, want ik neem aan dat je die vakantiehuis vooral in die periode wilt gebruiken, zoveel nederlanders zult tegenkomen :P. Ik zou zeggen, het goede nieuws is, dat er niet alleen maar nederlanders zijn, maar ook o.a. Duitsers, Engelsen, en ander volk O-)
Het gaat dan natuurlijk om de afweging die je maakt tussen een goedkoop huis te horen en de nederlanders :9
0123
pi_124016605
Hij heeft niet gelijk. Ik woon er, en uit ervaring weet ik dat het gewoon een sprookje is.

Tuurlijk is het mogelijk om in een koophuis te wonen voor ¤400 vaste lasten per maand. Een huurhuis hier in de Costa Blanca (waar het overigens ook duurder is als aan de Costa Brava) is echter een ander verhaal.

Een klein campo-huisje (vrijstaand oud huis, in the middle of nowhere) is te vinden voor dat geld. Dan heb je verder ook geen dubbelglas, geen verwarming (met geluk een open haard), en al helemaal geen zwembad.

Voor dat geld heb je ook een goedkoop appartement met communitair zwembad wat je moet delen met alle bewoners van het hele complex, maar een groot appartement vind je hier ook niet voor ¤400 tenzij je het over een niet te verwarmen oud krot hebt.

Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar voor een chalet of villa (geen rijtjeshuis) met prive zwembad, ga je minimaal ¤800 per maand neertellen, en dan beschik je waarschijnlijk niet over C.V. en met veel geluk heb je dubbelglas. Dat is nog geen geld vergeleken met de Nederlandse huizenprijzen, maar wel dubbel zoveel als het eerder genoemde sprookje.

En het aantal Nederlanders kun je als negatief zien, ik doe dat zelf niet, ken ook niemand die zich eraan ergert. Ik vind het juist een enorm voordeel, want ik kan gewoon naar de Nederlandse supermarkt om de producten te halen die ik niet in Spaanse supermarkten vind, en ik heb ook veel Nederlandse en Engelse vrienden hier.

Op je 2-weekse vlucht van het Nederlandse kantoorleven naar Thailand, wil je niet in een Nederlandse enclave komen, maar als je er woont, wat is er dan mis mee? In Nederland zul je er een hoop meer tegenkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door illusions op 13-03-2013 19:19:37 ]
pi_124863800
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 19:08 schreef illusions het volgende:
Hij heeft niet gelijk. Ik woon er, en uit ervaring weet ik dat het gewoon een sprookje is.

Dat is nog geen geld vergeleken met de Nederlandse huizenprijzen,

Zal niet lang meer duren hoor.

De NL huizenprijzen zakken harder dan die in Spanje.

Tot nader order blijft generaal Rutte dan ook vasthouden aan de huizenmarkt zoals die is....
pi_124868613
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 01:39 schreef Metaan het volgende:

[..]

Zal niet lang meer duren hoor.

De NL huizenprijzen zakken harder dan die in Spanje.

Tot nader order blijft generaal Rutte dan ook vasthouden aan de huizenmarkt zoals die is....
Je hebt ook zoiets als rock bottom. Een beetje knap woonbaar huis met tuin en zwembad in dit gebied kost je gewoon 800, en de hypotheek daarvan is voor de meeste mensen nog flink hoger dan dat aangezien de meesten het in de goede tijd hebben gekocht en zodoende gewoon elke maand 400 euro inleveren.

Een oud huis met houten deuren, enkelglas, slechte isolatie en vochtproblemen, ergens in de campo een half uur het binnenland in, met zo'n rond opstaand zwembadje in de tuin, dat kan je wel voor 400 euro krijgen ja. Mag je nog blij zijn als je niet je eigen electriciteit hoeft op te wekken.

Krijg je dan wel weer een paar hectare waardeloze sinaasappelbomen bij, dat dan weer wel. :P
pi_124874798
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:37 schreef Conflict het volgende:
Ik werk in Spanje voor Nederlanders die daar wonen, vanwege mijn privacy vertel ik liever niet wat ik precies doe. Ik zit ongeveer een maand of drie per jaar in Spanje. Als je echt ergens heen wilt waar veel Nederlanders zijn, dan moet je niet naar de Costa Brava, maar naar de Costa Blanca. Dat ligt 500 km zuidelijker. Kijk tussen Valencia en Cartagena. In plaatsen als Denia, Moraira, Benissa, Javea, Calpe, Altea, Albir, Benidorm, Torrevieja en ga zo maar door, wonen tienduizenden Nederlanders. Ook Belgen, Engelsen, Russen en Noren zijn er in grote getalen. Deze omgeving is veel mooier en het weer is er ook nog eens beter. De huizenprijzen zijn enorm gedaald, je huurt al een vrijstaand huis met zwembad voor ¤ 400,- per maand.

Je hebt daar echt Nederlandse bedrijven voor alles. Ook zijn er tientallen Nederlandse clubs. Er worden zelfs krantjes uitgebracht, www.deweek.net (ik adverteer daar ook in) en www.halloweekblad.com. Je hebt er ook een Nederlandse radiozender.

En je zegt van Blanes tot Malgrat, maar die plaatsen liggen tegen elkaar aan, het gebied dat ik noemde is wel honderd kilometer kust. Waar jij het over hebt is voornamelijk vakantiegebied, aan de Costa Blanca heb je voornamelijk permanente bewoning.

Ze noemen de Costa Blanca ook wel de Costa Blabla, omdat iedereen elkaar kent daar en iedereen over elkaar loopt te roddelen.

[ afbeelding ]
Een vrijstaand huis met zwembad voor 400 eu? Waar kan ik dat vinden?
pi_124876297
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:06 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Een vrijstaand huis met zwembad voor 400 eu? Waar kan ik dat vinden?
Sprookjesland. Zie mijn bovenstaande post.
pi_124944274
Ik heb zelf 9 jaar in spanje gewoon van mijn 11de tot mijn 20ste.

Ik woonde in Altea aan de Costa Blanca , zit overladen met Nederlanders, Belgen en nog zat andere buitenlanders.

Zijn de beste 9 jaren die ik heb gehad, het leven is veel relaxder dan hier in Nederland en het weer is bijna altijd mooi en qua uitgaan is er veel meer te doen en veel diverser.

Hier in Nederland zijn het bijna alleen maar zuipkroegen en iedereen komt zo opgefokt over athans in Hilversum komen ze zo over.

Jammer genoeg ben ik op mn 20ste terug naar NL gekomen omdat er dankzij die kut crisis totaal geen werk meer is in Spanje.
pi_125433064
Dus kun je zeggen dat wat er nu in Spanje zit aan landgenoten veelal gepensioneerden zijn met een ruim pensioen of landgenoten die sowieso al goed bedeelt waren alvorens zij naar Spanje kwamen?
pi_125466143
Het is nog steeds goed toeven in Spanje hoor. Denk dat de crisis in Nederland dieper is. Alleen hebben veel Nederlanders dat niet in de gaten.
pi_125477984
De directe gevolgen van de crisis zijn veel en veel groter in Spanje. Goed toeven? Vertel dat de Spanjaarden maar. Ongeveer 70% van alle personen onder 25 in de Comunidad Valenciana is langdurig werkloos. Er zijn gewoon bijna geen banen meer.

Wat er hier zit aan Nederlanders en Britten zijn grotendeels gepensioneerden, en dat geldt voor de Noren iets minder. Het aantal Nederlanders dat hier werkt is flink afgenomen, en wat er hier nog zit zijn grotendeels mensen die in de horeca werken, die elke zoveel maanden op een ander terras rondlopen. Veel horecagelegenheden zijn gewoon vrij leeg.

Dan spreek ik over de Costa Blanca, maar dat is sowieso waar het overgrote deel van de buitenlanders zit.

Dus, crisis in Nederland erger? Ik denk het niet.
pi_125706770
In Madrid en Barcelona buzzt het gewoon lekker door hoor.

En vergeet niet dat het steeds gaat over de officiele werkloosheid. Er werken zoveel mensen zwart, dat de echte werkloosheid véél lager is.

In Nederland moet je daarentegen so wie so 9 % bij de werkloosheidscijfers optellen. Dat is het percentage van de arbeidsbevolking dat ''ziek '' zegt te zijn, en met een uitkering thuis zit.

En die boze pensionadas aan de costas hebben gewoon verkeerd gegokt. Hu huisje is minder waard, maar zolang het (pensioen) geld uit Nederland, Zweden , duitsland enzv, blijft binnenkomen, is ook daar niets aan de hand.
pi_129574011

Update:

Ik vind je laatste regel wel interessant.(ondanks mijn wat late reactie)

De huisjes zijn minder waard, dus is het oppassen geblazen met al die advertenties/aanbiedingen die je op tv ziet waar een goede investering in Spanje (of Portugal) wordt belooft qua woning als men er nu 1 koopt. (of een perceel)

Of zeg je dat dat wat te ver gezocht is?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2013 11:33:27 ]
pi_129598425
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef Iwanius het volgende:

Update:

Ik vind je laatste regel wel interessant.(ondanks mijn wat late reactie)

De huisjes zijn minder waard, dus is het oppassen geblazen met al die advertenties/aanbiedingen die je op tv ziet waar een goede investering in Spanje (of Portugal) wordt belooft qua woning als men er nu 1 koopt. (of een perceel)

Of zeg je dat dat wat te ver gezocht is?
Nee. De echte klap moet nog komen in Spanje.

De grote portefeuilles met onroerend goed zijn door (staats)banken opgekocht, en die houden de prijzen gewoon op een te hoog niveau, omdat anders het vertrouwen helemaal zou worden ondermijnd.

Als de Spaanse economie niet aantrekt wordt dat heel erg duur voor de overheid om die prijzen kunstmatig hoog te houden.
pi_129650453
En als we die gedachte vasthouden in het achterhoofd dan is er nog steeds een reële kans dat Spanje failliet gaat?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2013 17:26:30 ]
pi_129783025
Spanje mag niet failliet van de ECB.

Dus gebeurt het niet.
pi_129801223
Het zal niet failliet gaan, maar dat zegt verder vrij weinig over het verdere verloop van de crisis. Eén ding is zeker, de echte klap moet inderdaad nog komen.
pi_129819508
De vraag is wie die echte klap op mag vangen.

mijn gok: De werkende middenklasse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')