abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 maart 2013 @ 02:02:57 #201
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123817888
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:12 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik denk dat het tekort aan arbeidskrachten zeer snel opgevuld gaat worden door emigranten uit Azië, Europa en de VS.
Wij kunnen net zo gemakkelijk kennis-emigranten aantrekken maar dan moeten we wel snel een beter immigratiebeleid gaan voeren. Een onderdeel van zulk immigratiebeleid is dat we die mensen laten immigreren waar wij nood aan hebben, voor die vakken waarvoor wij een tekort hebben. De basis is er (aantrekkelijke randvoorwaarden voor deze mensen), het is slechts een kwestie van wat wetgeving veranderen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 9 maart 2013 @ 02:06:31 #202
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123817950
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 20:42 schreef Belabor het volgende:
Hun militaire macht, culturele invloed en multinationale bedrijven zijn inderdaad de sterkste punten van de VS. Hoog opgeleide bevolking? Ach, dat valt ook wel mee. Het gemiddelde niveau overstijgt dat van Europa in ieder geval niet, en in landen als Zuid-Korea, Australië of in Scandinavië doen ze het toch een behoorlijk stuk beter de afgelopen jaren. Bevolkingsgroei en landoppervlakte zijn matig vergeleken met China.
De top in de USA is hoger dan de top in Europa. Er zijn niet zoveel leiders nodig dus juist die toplaag is erg belangrijk. Ik denk dat wij vooral moeten inzetten op meer en beter wiskunde- en natuurkunde-onderwijs op het VWO, veel beter rekenonderwijs op de lage school en meer en beter wiskunde- en natuurkunde-onderwijs op de universiteiten (bij de bètaopleidingen). Dat durven de politici en bestuurders (scholen en universiteiten) niet omdat ze graag zoveel mogelijk leerlingen binnen boord willen houden. Wij moeten ons geld meer gaan verdienen met het verrijken van producten nu het centrum van de handel verschuift. Daar zijn niet alleen bèta's voor nodig maar het zijn wel de bèta's die de kar gaan moeten trekken op het vlak van innovatie.
#NoDAPL
pi_123817982
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 02:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wij kunnen net zo gemakkelijk kennis-emigranten aantrekken maar dan moeten we wel snel een beter immigratiebeleid gaan voeren. Een onderdeel van zulk immigratiebeleid is dat we die mensen laten immigreren waar wij nood aan hebben, voor die vakken waarvoor wij een tekort hebben. De basis is er (aantrekkelijke randvoorwaarden voor deze mensen), het is slechts een kwestie van wat wetgeving veranderen.
Waarom alleen kennis-emigranten? Ik denk dat het op een zeker moment een groter probleem gaat worden om genoeg handen aan het bed/ rolstoel te vinden dan ingenieurs/ wetenschappers.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 02:11:25 #204
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123818019
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 02:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Waarom alleen kennis-emigranten? Ik denk dat het op een zeker moment een groter probleem gaat worden om genoeg handen aan het bed/rolstoel te vinden dan ingenieurs/wetenschappers.
Niet alleen kennis-emigranten, die emigranten die wij nodig hebben. Momenteel trekken wij juist relatief veel immigranten aan waar wij weinig aan hebben (via het huwelijk), we hebben recent zelfs immigranten weggestuurd die een waardevolle bijdrage zouden kunnen gaan leveren aan onze economie (zie de meisjes die als peuter of kleuter hier kwamen wonen, die naar een gymnasium gingen en werden uitgezet). We moeten de stap durven te zetten om immigranten te gaan selecteren, dit is momenteel nog een taboe in Europa. Vraag me niet waarom het een taboe is.
#NoDAPL
pi_123818085

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2013 02:19:27 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 9 maart 2013 @ 09:39:28 #206
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_123820136
Gatverdamme. Referenda.

Toen ik nog n Zwitserland woonde werden we al doodgegooid met vragenlijsten over het toestaan van speelweides en toegang tot Schengen en het financieren van een nieuwe afslag van de snelweg en weet ik wat meer voor meuk.

Een opkomst van 40% werd als succes gezien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 10:17:51 #207
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123820745
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 02:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet alleen kennis-emigranten, die emigranten die wij nodig hebben. Momenteel trekken wij juist relatief veel immigranten aan waar wij weinig aan hebben (via het huwelijk), we hebben recent zelfs immigranten weggestuurd die een waardevolle bijdrage zouden kunnen gaan leveren aan onze economie (zie de meisjes die als peuter of kleuter hier kwamen wonen, die naar een gymnasium gingen en werden uitgezet). We moeten de stap durven te zetten om immigranten te gaan selecteren, dit is momenteel nog een taboe in Europa. Vraag me niet waarom het een taboe is.
In Europa is dat allerminst een taboe. Zie onder andere de invoering van de kennisimmigranten richtlijn. De zogenaamde 'blauwe kaart':
http://www.everaert.nl/nl(...)-voor-hoogopgeleiden

Als het aan Nederland ligt wordt dat zelfs de standaard. Maar dat heeft er meer mee te maken dat wij als polderlandje een economie hebben waarin de vraag naar hoger opgeleid personeel groter is dan naar laag opgeleid personeel. Dat ligt in een aantal andere lidstaten iets anders.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_123823887
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:34 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik verbaas mij keer op keer dat een groepje onwetende politici even kan besluiten om ons de euro in te loodsen. Het leeuwendeel heeft sinds de middelbare school geen economieboek meer aangeraakt, maar zij weten wel even dat het goed voor ons is om in de euro te stappen (ingefluisterd door de Shell's en Akzo's van deze wereld.)

Vervolgens krijgen we een referendum over een EU grondwet, waarop Nederland volmondig 'nee' zegt, maar daar luistert men dan weer niet naar. 'Nee, die domme burgertjes hebben van dit soort zaken geen verstand.

Minachting van politici jegens de Nederlanderse burger en een totaal gebrek aan vaderlandsliefde, dat is wat het is.
Je vergeet dat het leeuwendeel van het volk uberhaupt nooit een boek heeft aangeraakt en dat ook niet zal doen. Die minachting, of, een beter woord, die inschatting is dus terecht.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 13:04:09 #209
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_123824449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 12:41 schreef AmaninFull het volgende:

[..]

Je vergeet dat het leeuwendeel van het volk uberhaupt nooit een boek heeft aangeraakt en dat ook niet zal doen. Die minachting, of, een beter woord, die inschatting is dus terecht.
Er is maar 1 ding verwerpelijker dan arrogantie. Dat is misplaatste arrogantie. En of dat nu politici of burgers zijn, euro-fanatici zijn daar erg goed in. Kennelijk is zo'n ordinaire ad hom het beste argument dat ze kunnen bedenken.

Want waarom zou een discussie over Europa moeten gaan over wie hoeveel boeken heeft gelezen? (Los van het feit dat veruit de meeste mensen *wel* boeken hebben gelezen, maar dat is dus irrelevant.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_123824593
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 12:41 schreef AmaninFull het volgende:

Gelukkig gaat het goed met onze economie dankzij de doorgeleerde politici.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 19:19:07 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123836096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 10:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

In Europa is dat allerminst een taboe. Zie onder andere de invoering van de kennisimmigranten richtlijn. De zogenaamde 'blauwe kaart':
http://www.everaert.nl/nl(...)-voor-hoogopgeleiden

Als het aan Nederland ligt wordt dat zelfs de standaard. Maar dat heeft er meer mee te maken dat wij als polderlandje een economie hebben waarin de vraag naar hoger opgeleid personeel groter is dan naar laag opgeleid personeel. Dat ligt in een aantal andere lidstaten iets anders.
Vooralsnog allemaal geklets en weinig daden. De USA heeft al vele decennia een goed selectiebeleid plus een maximum aan immigranten via huwelijk terwijl Nederland een hoop analfabeten uit het Rif-gebergte en criminele Antillianen krijgt en vooralsnog intelligente mensen uitzet (verschillende Bosnische meisjes die naar het VWO gingen en hier nochtans volledig waren opgegroeid) en geen mensen laat immigreren op basis van kwaliteiten. In andere Europese landen idem. Het kan best dat de situatie over 10 jaar anders is maar voor nu stel ik vast dat hier 10 jaar geleden, en eerder, al veel over werd gesproken en dat er niks is veranderd in die tijd buiten wat plannetjes.
#NoDAPL
  zaterdag 9 maart 2013 @ 19:20:42 #212
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123836172
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:10 schreef GibsonHummingbird het volgende:

[..]

Gelukkig gaat het goed met onze economie dankzij de doorgeleerde politici.
Veel politici zijn niet zo hoog opgeleid, inclusief de ministers. Iemand als Rick van der Ploeg die een intellectueel was en is met een visie werd afgeserveerd omdat hij te nerderig zou zijn. :)
#NoDAPL
pi_123836300
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vooralsnog allemaal geklets en weinig daden. De USA heeft al vele decennia een goed selectiebeleid plus een maximum aan immigranten via huwelijk terwijl Nederland een hoop analfabeten uit het Rif-gebergte en criminele Antillianen krijgt en vooralsnog intelligente mensen uitzet (verschillende Bosnische meisjes die naar het VWO gingen en hier nochtans volledig waren opgegroeid) en geen mensen laat immigreren op basis van kwaliteiten. In andere Europese landen idem. Het kan best dat de situatie over 10 jaar anders is maar voor nu stel ik vast dat hier 10 jaar geleden, en eerder, al veel over werd gesproken en dat er niks is veranderd in die tijd buiten wat plannetjes.
Volgens mij ben je niet zo heel goed op de hoogte van de situatie in zowel de VS als hier.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 19:40:34 #214
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123837205
Daar hebben we 9 weer in zijn gebruikelijke stijl. Iets in een ander zijn schoenen schuiven zonder met maar 1 argument te komen en zelf te doen alshij alle wijsheid in pacht heeft, ook zonder met maar 1 argument te komen. Dit typisch op het moment dat iets botst met jouw politieke opvattingen.
Ik kan prima tegen kritiek maar kom op, onderbouw het een beetje. Zelfs een medemoderator heeft het hier al tig keer opgemerkt dat jij deze slechte gewoonte hebt. Wijs maar eens precies aan wat niet klopt wat ik in mijn laatste reactie stelde.

Ik ben goed op de hoogte van de situatie in de USA. Hier staat, bij wijze van spreken (ik ga hier geen artikel van 10 bladzijdes schrijven en duiden hoe het naturalisatieproces werkt enz.), alles wat je moet weten: http://en.wikipedia.org/w(...)igibility_and_quotas
Quota voor immigratie via huwelijk en selectie op basis van kwaliteiten in functie van wat de USA nodig denkt te hebben. Dat beweerde ik dus correct.
De Nederlandse situatie: via huwelijk mag je zo immigreren (geen quota) en op kwaliteiten wordt niet geselecteerd (tenzij je uit de EU komt misschien, via subsidies (als dit geen belletje doet rinkelen in jouw hoofd, zoek dan even met de woorden "subsidie techniek")), meisjes die hier zijn opgegroeid en 6-VWO volgen worden uitgezet, kennismedewerkers zijn massaal uitgezet. Zolang ze uit de EU komen is er weinig aan de hand, als ze daarentegen van buiten de EU komen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-03-2013 19:48:07 ]
#NoDAPL
pi_123839295
Er wonen tientallen miljoenen, al dan niet illegale, Latijns Amerikanen in de VS. Dat zijn echt niet die geweldig opgeleide immigranten van je.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 23:05:45 #216
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_123848336
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 20:15 schreef 99.999 het volgende:
Er wonen tientallen miljoenen, al dan niet illegale, Latijns Amerikanen in de VS. Dat zijn echt niet die geweldig opgeleide immigranten van je.
Ik had het dan ook enkel over de mensen die legaal binnenkomen! Hier en in de USA. De illegale immigratie is eveneens een interessante kwestie maar daar had ik het niet over. Ja, in de USA zijn er nogal wat illegale immigranten die daar het vuile werk opknappen voor een laag salaris. Jij denkt toch niet dat de meeste mensen hier dat niet weten? Het is niet omdat iemand hier geen melding van maakt dat hij dat niet. Die vele laaggeschoolde illegale immigranten doen geen afbreuk aan het feit dat ze daar op papier een beter immigratiestelsel hebben dan wij. Dat geldt tevens voor Australië en Canada die een soortgelijk systeem hebben. Voor menselijk kapitaal geldt hetzelfde als voor grondstoffen, het is verstandig om ervoor te zorgen dat je er voldoende van hebt en wel te staan voldoende van de juiste soort (waar nood aan is). Alvorens je weer van alles gaat invullen, ik reduceer hiermee niet de mens tot een productiefactor. ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-03-2013 23:12:21 ]
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')