Ik heb ook een permanente piep, al 5 jaar lang behoorlijk hard.quote:Op dinsdag 8 december 2015 11:49 schreef Gulmez het volgende:
Jaren eigenlijk niet echt meer op tinnitus gelet maar heb weer een beschadiging extra erbij
was me op maat gemaakte oordoppen kwijt, dus ging met 10 euro doppen stappen van de kijkshop.
Nu wil ik echt hele goede dure laten aanmeten, want een verergering krijg je zelfs met 10.000 niet weg.. dus beter 200 euro voor doppen, dan dat het te laat is.
nu wou ik oordoppen aan laten meten, maar ze zeggen dat m'n oor vol rotzooi zit, en dat ik eerst bij de dokter m'n oren moet laten uitspuiten
alleen las ik ergens anders weer dat je van het uitspuiten ook tinnitus van kan krijgen
Zijn er nog anderen manieren om oorsmeer weg te krijgen dan zo'n harde spuit bij de dokter in je gehoor?
want zolang die troep erin zit kunnen ze geen op maat gemaakte doppen laten aanmeten, ben trouwens benieuwd hoe het met de meeste van dit topic gaat!
ik slaap de eerste 3 uur niet als ik slaap, zo hard dat je soms echt angst hebt, dat je denkt dat je dit niet volhoud tot je 80'e en het misschien nog wel 3 x zo hard gaat worden in de toekomst.
Hoe is het nu?quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:20 schreef gomez1987 het volgende:
beste allemaal,
ik heb sins 27-01-2016 last van een middenoorontsteking aan mijn linker oor.
dit is op het moment dat ik dit schrijf al 7 dagen aan de gang.
de eerste nacht veel pijn gehad en de zelfde ochtend gelijk naar de huisarts gegaan.
die heeft me gelijk aan de antibiotica Amoxicilline/clavulaanzuur gezet.
nu moest ik elke dag terug komen om te kijken of dat de kuur zou aanslaan (3 dagen)
dit deed het dus niet dus ben ik doorverwezen naar de KNO arts.
de KNO zei dat ik een griepoor heb en dus kreeg ik er nog drie verschillende neussprays bij en moet ik spoelen met zout water.
nu is het zo dat vanaf dag 2 ik veel last heb gekregen van een vol gevoel in het oor en ook oorsuizen.
dit is nog steeds,ben dus weer langs de KNO arts geweest en die heeft een nieuwe kuur gegeven.
maar die rot piep en suis blijft maar aanhouden en soms word die ook veel harder zoals Nu.
dus ik vroeg me af gaat dit nog over, en hoelang duurt zoiets of blijft dit ? ik word hier gek van.
ook de onzekerheid slaat nu toe.
soms hoor ik ook wat in het rechter oor en dan weer niet.
de ruis zit altijd in links en steeds vaker komt er nu een hoge piep bij.
soms hoor ik ook meerdere piepen.
AUB kan iemand mij helpen
ben pas 28 en ik zie het somber in.
alvast bedankt voor de reacties
Groetjes
Thijsz, jij verdient wat steun! Alles wat je beschrijft is herkenbaar. Ik zal mijn eigen ervaring niet posten. In grote mate identiek aan de mijne.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:22 schreef thijsz92 het volgende:
Vroeger wel eens gaan stappen/festivals zonder oordoppen, maar ik kwam er al snel achter dat ik oordoppen moest dragen om mijn gehoor goed te kunnen blijven houden. Daardoor ging ik voortaan altijd naar de kroeg met oordoppen en naar festivals al helemaal.
Echter merkte ik dat ik toch al een lichte vorm van tinnitus had opgelopen, hiervan weet ik niet of dat veroorzaakt was voordat ik oordoppen ging dragen of erna, aangezien ik ook nog wel eens mijn oordoppen vergat bij bijvoorbeeld een kermis waar de muziek voor meerdere uren lang boven de 100 DB staat. Doordat ik merkte dat ik een piep in mijn oor had ben ik informatie op internet gaan zoeken en kwam ik onder andere alarmerende berichten tegen over mensen met zelfmoordneigingen of enorme piepen die bijna ondragelijk waren, hierdoor ben ik extra secuur geworden in het dragen van oordoppen. Na deze berichten had ik besloten om op maat gemaakte oordoppen te laten aanmeten en deze niet meer te vergeten.
Helaas was ik tijdens ADE tijdens bij een nacht in de Melkweg mijn oordoppen vergeten, ik kon in die tent ook nergens oordoppen verkrijgen. Ik dacht dat 1x zonder oordoppen wel weer bij zou trekken en dit gebeurde na een aantal dagen gelukkig ook.
Na ADE heb ik het vrij druk gehad met mijn studie en werk waardoor ik bijna niet ben uit gegaan en ik ben ook niet naar festivals geweest. Helaas heb ik wel sinds vorige week pardoes een (veel) ergere vorm van tinnitus. Ik schrok me helemaal kapot toen ik wakker werd en raakte behoorlijk in paniek, ik snapte er helemaal niets van aangezien ik in die afgelopen weken/maanden helemaal niet aan hard geluid ben blootgesteld. Ik luister wel veel muziek, maar dit deed ik bewust al erg zacht (op niveau 3/15 op mijn telefoon, wat toch echt zacht is) en ik ben 2 maal naar de bios geweest, maar wel met oordoppen in. Nu zit ik me dus allemaal rare dingen in mijn hoofd te bedenken en ik ben al langs de huisarts geweest, alleen die gaf me een neusspray mee en zei dat er verder niet veel aan gedaan kon worden. Ik vraag me echt af hoe het in godsnaam mogelijk is dat ik ineens zo'n harde piep kreeg, terwijl ik helemaal niet aan geluid ben blootgesteld en ik er alles aan gedaan heb om zo min mogelijk hard geluid binnen te krijgen (oordoppen op maat, geen harde muziek in mijn oren, etc). Kan iemand verklaren of in ieder geval bevestigen dat tinnitus ook ineens kan opduiken zonder aan hard geluid te zijn blootgesteld?
Verder ben ik ook bang geworden voor harde geluiden, bijvoorbeeld voor afwasmachine uitruimen met borden en bestek dat tegen elkaar aan klettert, dit heet hyperacusis. Dat je hersenen het geluid als extra pijnlijk laten ervaren, terwijl het in werkelijkheid minder hard/erg is. Ook is mijn ervaring dat ik 's ochtends/'s nachts huilend wakker wordt en bang ben voor het geruis in mijn oren, dat is gewoon het allerergste van deze kwaal het bang worden voor het verergeren van het gepiep. Als je telkens aan het gepiep denkt dan wordt het ook erger en kan het je leven nog meer beïnvloeden. Mijn studie loopt al niet zo lekker, maar met dit eroverheen en dat midden in een periode waar ik over 8 dagen verschillende belangrijke dingen moet inleveren waar echt veel tijd in moet worden gestopt ben ik bang dat ik een extra studiejaar moet gebruiken. Dat jaar zal ik zelf de reiskosten moeten bekostigen aangezien ik in mijn bachelorfase ook al een extra studiejaar had, dus het komt ook nog eens op een vreselijk slecht moment..
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het moet accepteren en dat de hyperacusis weg gaat als je je niet te veel gaat afsluiten en probeert het dagelijks leven weer op te pakken. Het probleem is alleen dat deze verergering van de tinnitus zo vers is dat ik er nog niet aan kan wennen en er slecht van slaap/paniekaanvallen van krijg & huilbuien. Nu schiet ik weer vol met het typen van dit verhaal, hopelijk kan ik snel weer van mijn leven genieten, ik probeer positief te blijven, maar op dit soort momenten komt toch flink wat negativiteit naar boven.
Sterkte aan iedereen met zo'n vreselijke kwaal, blijf positief!!
Ik snap niet waarom jij nog gaat stappen met zulke beschadigde oren. Geen wonder dat je allerlei vage geluiden hoortquote:Op woensdag 27 januari 2016 00:13 schreef Gulmez het volgende:
Een vriend van mij heeft een kanarie, 2 stuks, en als die gaat fluiten bij m'n oor, dan flipt m'n trommelvlies helemaal, komt er een enorme druk op m'n oor staan, en hoor haast niks meer, en hoor ik uit het niet ''knallen'' een TAK geluid, je voelt letterlijk je trommelvliezen ongecontroleerd heen en weer gaan.
Alleen de piep is niet erg, maar alles wat er bij komt kijken, rare en vage dingen, dat is vervelend.
De hartslag is gelukkig verdwenen
Het is inderdaad vreemd dat oren zo traag herstellen.quote:Op woensdag 9 maart 2016 11:16 schreef Eyes.2 het volgende:
Ik heb nu bijna 5 jaar geleden hyperacusis opgelopen in een doscotheek. In die tijd waren mijn oren heel gevoelig. Sindsdien heb ik altijd met klein geknipte gele oordopjes in mijn oren rondgelopen (herriestoppers die ik in kleine stukjes knip). Zo hoor ik toch alles, maar dempt het geluid op aanvaardbare niveau. Ik ben daarna ook niet meer naar bios geweest( te luid). Nooit meer naar discotheken. Het aparte is dat het herstel van mijn oren zeer langzaam gaat. Pas na 5 jaar is mijn gevoeligheid voor luide geluiden beetje weggetrokken. Maar ik kan nog steeds absoluut niet tegen drilboren, luide motorgeluiden ed. Hopelijk gaat het een keer helemaal weg, maar het gaat zo langzaam
Niemand?quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:22 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Het is inderdaad vreemd dat oren zo traag herstellen.
Heeft iemand meer informatie over de reden hiervan?
Enige wat helpt: get over it en negeer het.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 07:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zijn er ook gevallen bekend waar de Tinnitus na weken of maanden verdwijnt? Je leest alleen maar verhalen op het internet waarin mensen deze klote verschijning oplopen en er niet vanaf komen? Zelf al twee weken last van Tinnitus in mijn rechter oor. Overdag weinig tot geen last van (niks te horen namelijk), maar het slapen (wanneer ik in bed lig) is nu echt verschrikkelijk geworden. Kan alleen in slaap vallen met rustige slaap muziek op de achtergrond. Binnenkort naar de KNO arts ook al weet ik dat deze er vrij weinig aan kan doen. Zijn er pillen die daadwerkelijk resultaten opleveren. Ik lees overigens wel op het internet dat er bemoedigde onderzoeken op dit moment plaatsvinden waarin de Tinnitus volledig verdwijnt.
Maar aangezien het signaal van je hersenen vandaan komt (en niet je oren) is het dan eventueel mogelijkzelf om uiteindelijk geen onterechte piep of ruis signaal meer te horen. Immers lees je en hoor je gevallen waarin het volledig verdwenen is. Alleen laten deze mensen vaak niks meer van zich horen op het internet wanneer het weg is gegaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 08:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Enige wat helpt: get over it en negeer het.
Daarom zeg ik, negeer het. Op eem gegeven moment hoor je het niet meer.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 09:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Maar aangezien het signaal van je hersenen vandaan komt (en niet je oren) is het dan eventueel mogelijkzelf om uiteindelijk geen onterechte piep of ruis signaal meer te horen. Immers lees je en hoor je gevallen waarin het volledig verdwenen is. Alleen laten deze mensen vaak niks meer van zich horen op het internet wanneer het weg is gegaan.
Ik hoor het nu al zelden, overdag alleen in bed anders nooit (alleen de nachten zijn kut). Maar ik neem je advies over. Ga er ook wel vanuit dat het op den duur vanzelf verdwijnt.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 09:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, negeer het. Op eem gegeven moment hoor je het niet meer.
Ik heb dankzij antibiotica nu last van oorsuizen waardoor ik het piepje niet meer hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2016 09:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik hoor het nu al zelden, overdag alleen in bed anders nooit (alleen de nachten zijn kut). Maar ik neem je advies over. Ga er ook wel vanuit dat het op den duur vanzelf verdwijnt.
Hallo. Ik ben 24 jaar en heb het sinds drie jaar. Van de één op andere dag, zonder gehoorschade of oorzaak. Gehoor is perfect. Aan het begin was ik depressief en ook suïcidale gedachten. Ik weet dat het nu als onzin klinkt, maar het heeft gewoon tijd nodig, veel tijd. Je leert er stukje bij beetje mee leven (als het chronisch is). Misschien wordt het wel minder/gaat het weg, hoop het echt voor je. Mocht dit niet zo zijn, het wordt echt beter, mentaal gezien.. Zoek afleiding, hoe moeilijk het ook is. Ik wilde het mij aan het begin t liefst volproppen met pammetje (downers/rustgevers) en dan slapen.quote:Op dinsdag 1 november 2016 09:14 schreef Daeron-Catigern het volgende:
Hallo lotgenoten,
Ik heb even jullie mentale steun nodig. Ik heb Tinnitus opgelopen zonder dat ik het door had. Ik heb in oktober een nieuwe in-earn oordopjes gekocht en het muziek een aantal keren redelijk luid zitten te beluisteren. Aangezien het nog best warm was stond de hele maand de ventilator in mijn kamer aan, waardoor ik nooit een piep in mijn oren gehoord heb. Tot ik afgelopen week mijn ventilator uit heb gedaan (omdat het te koud werd om er mee te slapen) en ik dus een piep begon waar te nemen, toen ik wakker werd.
De piep speelt zich dus enkel en alleen op wanneer er geen omgevingsgeluid is. De huisarts gaf te kennen (omdat ik 25 jaar ben) dat dit over een aantal weken/maanden vanzelf weg trekt. Hij geeft aan vaker dit soort gevallen gehad te hebben, waarbij de patiënt (dus met name tieners en twintigers) een jaar later aangaven ervan af te zijn.
Nu lees ik op het internet alleen maar verhalen waarbij Tinnitus chronisch is geworden. Nu heb ik afgelopen nacht heel slecht geslapen en zie ik het even niet meer zitten (suïcidale gedachten). Hoe kunnen jullie met een piep in de oren leven? Ik hoop echt dat het weg trekt, want mijn hele leven dit in (hele) stille ruimtes te moeten aanhoren zie ik niet zitten.
Heb jij ook last van een overgevoeligheid? Ik merk dat ik hier sinds donderdag last van heb, pijnlijk gehoor + ik word wat misselijk in de middag + hoofdpijn. Hopelijk is dat niet allemaal aan elkaar gerelateerd.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:37 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben vorig jaar zomer bij de KNO-arts geweest, gehoortest gehad, blijkbaar ben ik half doof aan één kant en de 'goede' kant was eigenlijk ook niet zo goed. Ik ga over een paar maanden terug voor een nieuwe test om te zien of het weer slechter is geworden en dan maar aan een gehoorapparaat. De piep zit er ook nog steeds, en ik heb ook nog steeds het idee dat m'n oren verstopt zitten en dat het doorloopt naar m'n keel, maar er is niets te zien, trommelvliezen waren prima in orde, geen vocht oid. 'Ik moet ermee leren leven'Er zijn ergere dingen, maar toch hoop je dat er een druppeltje oid is waardoor het in één keer weg is
Het begon met overgevoeligheid, dat wel. Als de trein piepend en denderend het station binnenreed, stond ik met de handen over m'n oren.quote:Op maandag 27 februari 2017 13:14 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Heb jij ook last van een overgevoeligheid? Ik merk dat ik hier sinds donderdag last van heb, pijnlijk gehoor + ik word wat misselijk in de middag + hoofdpijn. Hopelijk is dat niet allemaal aan elkaar gerelateerd.
Hier hetzelfde, mijn oren zijn mega gevoelig voor geluid geworden. In een normale kantoorsetting krijg ik tegenwoordig oorpijn van het geluid.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:44 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het begon met overgevoeligheid, dat wel. Als de trein piepend en denderend het station binnenreed, stond ik met de handen over m'n oren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |