abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123536756
Hi,

Als alles goed gaat dan ontvang ik binnenkort dividend.
Cash dividend heb ik al eens ontvangen en dat wordt gewoon op je beleggingsrekening gestort maar nu kan ik kiezen tussen uitkering in cash of aandelen in agioreserve.

Hoe gaat het normaal gesproken in zijn werk?

Krijg ik tegen die tijd een e-mail van mijn broker of krijg je een popup van je handelsplatform?

Grt,

KMS
pi_123549216
Niemand ?
pi_123562609
Wat heeft een agioreserve hier mee te maken? Agioreserve ontstaat bij emissies waarbij boven de nominale waarde geėmitteerd wordt, dat is dus alleen voor bedrijf zelf relevant. Waar jij op doelt is stockdividend. Geen idee trouwens hoe dit in zijn werk gaat als je kunt kiezen.
pi_123567550
De agioreserve word ook gebruikt om stockdividend ten laste van te brengen. In tegenstelling tot de winstreserve hoef je er dan geen dividendbelasting over te betalen.

Bij de meeste brokers kun je bij de instellingen aangeven of je keuzedividend in stocks of cash wilt ontvangen. Ook kun je bij een aantal brokers dit beslissen per aandeel.
pi_126120407
Hi,

Even melden hoe het in zijn werk is gegaan;

Ik heb een e-mail ontvangen van mijn broker waarin staat dat ik mijn keuze kan aangeven via de website.

Dit heb ik gedaan ik heb voor cash gekozen.

Grt,

KMS
pi_126121500
quote:
99s.gif Op maandag 6 mei 2013 10:11 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Hi,

Even melden hoe het in zijn werk is gegaan;

Ik heb een e-mail ontvangen van mijn broker waarin staat dat ik mijn keuze kan aangeven via de website.

Dit heb ik gedaan ik heb voor cash gekozen.

Grt,

KMS
Dank voor het melden, cash kiezen is altijd goed ;)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_126121747
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dank voor het melden, cash kiezen is altijd goed ;)
Tenzij je natuurlijk de bronheffing niet kunt verrekenen.... ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')