abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 maart 2013 @ 19:06:15 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123627284
Vanavond ben ik over de Bredase 'terrortrap des doods' gegaan: de voetgangersbrug die de perrons verbindt met de noordkant van het station. Al tijden doen er verhalen de ronde, gebaseerd op ervaringen met soortgelijke bruggen: Arnhem en Delft zijn berucht.

Het valt mij alleszins mee: de trap is veel minder steil dan in Delft, dit komt door een langere aantrede en een lagere optrede. De trap beklimmen is, voor mijn gevoel, minder vermoeiend dan Delft. Doordat de onderkant is dichtgemaakt is het traplopen ook wat minder eng voor mensen met hoogtevrees.

Het uitzicht van bovenaf is aardig te noemen. Het station:



De oostkant (richting Tilburg):



Er zijn nog wel wat minpuntjes, die ik al heb aangegeven bij NS (er zou naar gekeken worden):
- De OV-chipkaartpaaltjes op spoor 3/4 en 7/8 staan ver van de trap. Grappig genoeg staat er op 5/6 wél een paaltje vlakbij de trap.
- Aan de noordzijde is geen kaartautomaat. Deze is er nooit geweest, maar gezien de veranderende reizigersstromen zou dit handiger zijn dan reizigers eerst helemaal naar de stationshal laten lopen.

Al met al vind ik het dus ontzettend meevallen, bijkomend voordeel is dat de uitgang een stuk sneller bereikt is. Vanaf de kop van spoor 3 naar de uitgang scheelt het makkelijk 3 minuten lopen tov de oude situatie :)
pi_123627756
Dat ziet er niet uit als de terrortrap des doods :p Die in Delft ga ik bibberend vanaf in ieder geval :p
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_123627843
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat ziet er niet uit als de terrortrap des doods :p Die in Delft ga ik bibberend vanaf in ieder geval :p
Ik zie nergens een trap :')
  maandag 4 maart 2013 @ 19:19:31 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123627900
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik zie nergens een trap :')
Eerste foto rechtsonderaan. Het licht was al klote genoeg, en ik wilde naar huis :P

Voor betere foto's moet je maar op Skyscrapercity kijken in het Via Breda-topic.
pi_123627922
Hopelijk lokt het wel meer mensen naar de oostkant, 't is altijd veel te druk aan de andere kant, al dat volk wat in Eindhoven graag bij de trappen uitstapt..
  maandag 4 maart 2013 @ 19:22:16 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123628090
quote:
Wat een joekel van een ding, allemachtig.
pi_123628139
Waarom kan dat in Zwolle de helft van de hoogte zijn eigenlijk.

Of nou jah, de helft, veel lager in ieder geval.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:25:09 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123628162
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat een joekel van een ding, allemachtig.
Hij komt 12 meter boven het maaiveld uit :)

Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden.
pi_123628243
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Hij komt 12 meter boven het maaiveld uit :)

Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden.
Ohja, nu zie het ik het ja. Gezichtsbedrog een beetje :P.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:31:29 #291
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_123628481
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat een joekel van een ding, allemachtig.
En het is echt niet leuk om al die treden op te moeten :s)

/ervaringsdeskundige
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  maandag 4 maart 2013 @ 19:35:39 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123628748
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:31 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

En het is echt niet leuk om al die treden op te moeten :s)

Vind je? In vergelijking met Arnhem en Delft vind ik het best een prima brug eigenlijk. :)

Een alternatieve optie is om een stukje om te lopen via de Terheijdenseweg/Spoorweg, dat scheelt een klim. Voor zolang het nog kan, want de spoortunnel aan de Terheijdenseweg gaat een tijd gesloten worden wanneer begonnen wordt aan de bouw van de HOV-lijn Breda - Oosterhout.
pi_123628801
Hopelijk voor jullie de laatste nieuwspost van vandaag:
De nieuwe International Rail Journal in de klik, altijd erg informatief om te lezen.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:37:10 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_123628840
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat een joekel van een ding, allemachtig.
Beetje lopen is gezond. :7
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 maart 2013 @ 19:40:02 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123629001
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Beetje lopen is gezond. :7
paar keer heen en weer en je hebt de dagelijkse portie beweging weer gehad :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 maart 2013 @ 19:45:41 #296
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123629297
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het spoor ligt in Breda hoger dan de omgeving, dat hoogteverschil moet dus ook overbrugd worden.
Dat klinkt logisch, maar waarom is het hoogteverschil tussen de brug en de perrons zo veel groter dan in Zwolle?
  maandag 4 maart 2013 @ 19:46:41 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123629349
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

paar keer heen en weer en je hebt de dagelijkse portie beweging weer gehad :)
Ik ga 2x per dag over de brug in Delft, deze komt er dus 1x per dag bij (want 's ochtends ga ik eerst koffie halen :D). Goed voor de benen, zonder er echt tijd voor vrij te hoeven maken. :)
pi_123629643
Waarom is-tie eigenlijk niet overdekt? Alsof Zwolle en Arnhem zoveel belangrijker zijn/waren :{w . En de lift, waar blijft die? In Den Bosch weten ze er ook binnen een dagje één te fixen.
pi_123629785
In ieder geval Zwolle is een vele malen belangrijker knooppunt met veel overstappers. Dus in die zin snap ik het wel. Aan de andere kant: als het in Zwolle en Arnhem kan waarom dan niet in Breda? Geld op?
  maandag 4 maart 2013 @ 19:56:42 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123629961
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 19:51 schreef Ireyon het volgende:
Waarom is-tie eigenlijk niet overdekt? Alsof Zwolle en Arnhem zoveel belangrijker zijn/waren :{w .
Geen idee, ik vermoed dat er geen overdekking is zodat mensen de brug niet als schuilplaats gaan gebruiken. Een voetgangersbrug waar reizigers overheen lopen is heel wat anders dan een voetgangersbrug waar tientallen reizigers op staan te schuilen. :)
quote:
En de lift, waar blijft die? In Den Bosch weten ze er ook binnen een dagje één te fixen.
Niet nodig, de ingang aan de centrumkant blijft open. De reizigerstunnel met de roltrappen blijft dat ook, totdat de nieuwe tunnel wordt opgeleverd. Voor reizigers in een rolstoel is er nog een mogelijkheid om onder begeleiding de sporen over te steken.
  maandag 4 maart 2013 @ 19:57:21 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123629996
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')