Toen ik opperde dat ie ms wel eens bij hem kon gaan gamen, was het antwoord 'Nee man, die zit in de 3equote:Op zondag 10 maart 2013 18:53 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik hoop van wel wat anders heb ik helemaal geen sociale contactenniet dat ik game. Ik bedoel Fok!
En je zoon..zit in de..?quote:Op zondag 10 maart 2013 18:53 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Toen ik opperde dat ie ms wel eens bij hem kon gaan gamen, was het antwoord 'Nee man, die zit in de 3e'
Goed puntquote:Op zondag 10 maart 2013 18:53 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Toen ik opperde dat ie ms wel eens bij hem kon gaan gamen, was het antwoord 'Nee man, die zit in de 3e'
Bij gebrek aan beter woord? De uitdrukking 'flink van mijn melk' heb ik nog nooit eerder gehoord/gelezen dus dit was puur mijn interpretatie.quote:Op zondag 10 maart 2013 18:39 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
EgoDenk je nu echt dat het me daarom draait?
Nee, maar wat als je dingen nou gewoon positiever probeert in te zien. Klinkt makkelijk, maar dat is het niet. Of om gewoon bij je vriend op tijd uit de situatie te stappen. Wanneer hij boos is, of wanneer jij geiriteerd raakt even een time out nemen. Wanneer je zoiets kunt, dan ben je echt sterk. Zelfs mij lukt dat nog niet.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:07 schreef Little_Dolls het volgende:
Ach, ik had beter m'n mond nog even gehouden. Ik had wel gedacht dat buitenstaanders het niet zouden begrijpen, maar snap het ergens ook wel. Jullie kennen mij dan ook niet persoonlijk en weten behalve mijn AS-vriend ook niets af van mijn leven.
En vice-versaquote:Op zondag 10 maart 2013 19:07 schreef Little_Dolls het volgende:
Ach, ik had beter m'n mond nog even gehouden. Ik had wel gedacht dat buitenstaanders het niet zouden begrijpen, maar snap het ergens ook wel. Jullie kennen mij dan ook niet persoonlijk en weten behalve mijn AS-vriend ook niets af van mijn leven.
Bij mij is dat zo slecht.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:22 schreef Auti het volgende:
Inlevingsvermogen is sowieso voor veel ASS'ers niet de meest sterke kant.
Ditto. Maar kan wel vaak logisch beredeneren hoe het zou moeten voelen voor de ander en daarop reageren. Als het een situatie is die ik zelf heb meegemaakt is het nog makkelijker.quote:
Ja precies..quote:Op zondag 10 maart 2013 19:26 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ditto. Maar kan wel vaak logisch beredeneren hoe het zou moeten voelen voor de ander en daarop reageren. Als het een situatie is die ik zelf heb meegemaakt is het nog makkelijker.
quote:Op zondag 10 maart 2013 18:40 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Jij bent altijd zo lekker makkelijk met je uitspraken. Jij bent toevallig niet aangereden zoveel jaar geleden en moet er nu niet de gevolgen van ondervinden die niet meer te genezen zijn hoor. Vind daar in deze tijd maar eens fatsoenlijk werk mee!Ik vind dit wel heel erg slachtofferrol, denk je niet dat we ieder zo ons eigen ellende hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan ook je dag beginnen met "het kan vandaag een prachtige dag worden" en je dan niet zo in je ellende inleven.
Doe ik ook, iedere dag is een nieuwe dag, verleden is gebeurd en kan ik niets meer aan doen. Je moet leren leven met de roeispanen die je hebt, en het accepteren.
Ik heb ook ellende meegemaakt, iedereen, maar het ligt aan je instelling hoe je er mee omgaat
Twiddel
Dat gaat zomaar niet aangezien mijn moeder 200km verder woont en ik hier nu die opleiding aan het doen ben. In de vakantie dan wel natuurlijk, maar het zou nog beter zijn als de karakters van mijn moeder en ik niet constant botsten...quote:Op zondag 10 maart 2013 19:18 schreef Catnip het volgende:
[..]
Nee, maar wat als je dingen nou gewoon positiever probeert in te zien. Klinkt makkelijk, maar dat is het niet. Of om gewoon bij je vriend op tijd uit de situatie te stappen. Wanneer hij boos is, of wanneer jij geiriteerd raakt even een time out nemen. Wanneer je zoiets kunt, dan ben je echt sterk. Zelfs mij lukt dat nog niet.
Bedankt; ik had beter niks gezegd dus. Heb jij dan nog niet vaak genoeg gehoord wat je slechte kanten zijn dan, zoals iedereen hier waarschijnlijk? Ikzelf ben dat een beetje beu en zou nu eens gewoon een kans willen krijgen zonder altijd meteen dat oordeel te krijgen dat dingen beter moeten. Niet meteen na zo'n extreem korte periode! Dat is nu toch niet zo moeilijk te snappen en zeker niet omdat ik compleet nieuw ben...quote:Op zondag 10 maart 2013 19:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik vind dit wel heel erg slachtofferrol, denk je niet dat we ieder zo ons eigen ellende hebben?
Je kan ook je dag beginnen met "het kan vandaag een prachtige dag worden" en je dan niet zo in je ellende inleven.
Doe ik ook, iedere dag is een nieuwe dag, verleden is gebeurd en kan ik niets meer aan doen. Je moet leren leven met de roeispanen die je hebt, en het accepteren.
Ik heb ook ellende meegemaakt, iedereen, maar het ligt aan je instelling hoe je er mee omgaat
Met een time out bedoel ik dan ook een stukje fietsen ofzo, idk. Of iets anders dat helpt..Iniedergeval uit de buurt van die persoon zijn.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:50 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat gaat zomaar niet aangezien mijn moeder 200km verder woont en ik hier nu die opleiding aan het doen ben. In de vakantie dan wel natuurlijk, maar het zou nog beter zijn als de karakters van mijn moeder en ik niet constant botsten...
Natuurlijk weet ik dat het mijn moeder is en ik ga haar ook in geen honderd jaar een slechte moeder noemen. Ik vind het soms wel vreemd dat ze nog altijd zo naiëf is in alles en ik veel meer nuchter ben en realistischer. (Word ik dan natuurlijk meteen een pessimist genoemd, lekker makkelijk.)quote:Op zondag 10 maart 2013 20:56 schreef Catnip het volgende:
[..]
Met een time out bedoel ik dan ook een stukje fietsen ofzo, idk. Of iets anders dat helpt..Iniedergeval uit de buurt van die persoon zijn.
En tja dat is vervelend joh! Maargoed het is wel je moeder...en troost je met de gedachte dat ze toch wel zielsveel van je houdt, ookal komt dat niet altijd zo over.
Ik heb net soms moeite met hele grote ruimtes, maar kleine ruimtes lijken me sowieso benauwd. Mij lijkt het eigenlijk niet dat iemand dat niet vindt...quote:Op zondag 10 maart 2013 21:07 schreef summer2bird het volgende:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met veel drukte in kleine ruimtes zoals een woonkamer oid.
Ik merk dan dat ik het heel snel warm krijg, en ook heel vol en chaotisch in mijn hoofd krijg.
Ook bij winkels als de Douglas en v en d is het al heel snel te warm.
Uiteraard krijg ik wel eens te horen wat ik niet kan of niet goed in ben. Ik zie ook vaak dat dit wel klopt, en probeer er als ware een brug over te bouwen.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:53 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bedankt; ik had beter niks gezegd dus. Heb jij dan nog niet vaak genoeg gehoord wat je slechte kanten zijn dan, zoals iedereen hier waarschijnlijk? Ikzelf ben dat een beetje beu en zou nu eens gewoon een kans willen krijgen zonder altijd meteen dat oordeel te krijgen dat dingen beter moeten. Niet meteen na zo'n extreem korte periode! Dat is nu toch niet zo moeilijk te snappen en zeker niet omdat ik compleet nieuw ben...
En laat dat nou net het moeilijke zijn.quote:Op zondag 10 maart 2013 21:39 schreef summer2bird het volgende:
Maar echt, als je wat positiever probeert te zijn, is alles leuker!
Dat ja.... hier ook...quote:Op zondag 10 maart 2013 19:26 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ditto. Maar kan wel vaak logisch beredeneren hoe het zou moeten voelen voor de ander en daarop reageren. Als het een situatie is die ik zelf heb meegemaakt is het nog makkelijker.
Jij zit duidelijk in een negatieve spiraal. Je denkt dat het allemaal slecht zal gaan en dan hoeft er maar heel iets te gebeuren en dan denk je 'goh, zie je wel dat ik gelijk had, het gaat wéér slecht'. Dat soort negatieve gedachtes en gevoelens versterken elkaar vaak en maken dingen al snel erger dan ze in werkelijkheid zijn.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:11 schreef Little_Dolls het volgende:
Jullie wilden per se weten wat er aan de hand was; ik deed de moeite om het 2 dagen terug uit te leggen en nu is het pif poef gedaan met reageren.![]()
Pff, mijn logisch denkvermogen word gewoon dommer en dommer met de dag. Nee, ik overdrijf niet. Ik ben het zo beu en nee, ik heb er geen controle over... Komt dat nu allemaal door dat klote ongeval?!
Dit is uiteraard ook een zwaar obstakel om te gaan werken... en nee, ik wil niet in het hokje van gehandicapte worden geduwd; voor geen 100 jaar.
Eerste.. Denk dat hij dat wat te intimiderend vindt..quote:
Kan je anders niet memo's ophangen, met "wees blij" oid?quote:Op zondag 10 maart 2013 22:03 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
En laat dat nou net het moeilijke zijn.
Ik sla dan op hol en wil zo snel mogelijk weg.quote:Op zondag 10 maart 2013 21:07 schreef summer2bird het volgende:
Hoe gaan jullie eigenlijk om met veel drukte in kleine ruimtes zoals een woonkamer oid.
Ik merk dan dat ik het heel snel warm krijg, en ook heel vol en chaotisch in mijn hoofd krijg.
Als ik bijvoorbeeld op een verjaardag ben, dan ga ik er steeds uit (naar de keuken, naar de tuin, of een stukje alleen wandelen), die nijging krijg ik dan. Hoe ik me dan precies voel weet ik niet, maar voel me dan wel onrustig (zeker na een half uurtje of zo).quote:Op zondag 10 maart 2013 21:07 schreef summer2bird het volgende:
Jullie hebben er gewoon geen enkel idee van... Waarom heb ik dit hier eigenlijk ook geplaatst...quote:Op zondag 10 maart 2013 23:21 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Jij zit duidelijk in een negatieve spiraal. Je denkt dat het allemaal slecht zal gaan en dan hoeft er maar heel iets te gebeuren en dan denk je 'goh, zie je wel dat ik gelijk had, het gaat wéér slecht'. Dat soort negatieve gedachtes en gevoelens versterken elkaar vaak en maken dingen al snel erger dan ze in werkelijkheid zijn.
Want wat maakt het uit, dat jouw stagebegeleider misschien niet zo enthousiast op je reageert als dat je had gehoopt? Je weet zelf dat je nog een hoop moet leren maar zolang je inzet en motivatie toont dan komt het heus wel goed. En dan erbij; niet iedereen is hetzelfde. Misschien reageert zij op alle stagiaires wel op die manier
De oplossing is even simpel als dat ie moeilijk is; je moet een positievere houding aannemen![]()
Als je in een dergelijke negatieve gedachtengang zit dan lijkt dat misschien onmogelijk... maar dat is het niet. Accepteer dat je niet alwetend en alkunnend bent. Accepteer dat sommige mensen anders tegen je aankijken dan je misschien zou willen. Accepteer dat het leven niet altijd is wat je wil dat het is en probeer tegen iedere negatieve gedachte ook een positieve gedachte te stellen.
Ms zou je niet op al het advies wat je krijgt zo hoeven reageren, alleen omdat het niet is wat je wilde horen? En ja, ik weet wel waar ik het over heb, ik ben ruim 15 jaar geleden aangereden waar ik nu nog last van heb en ja, ik werk ook.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:52 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Jullie hebben er gewoon geen enkel idee van... Waarom heb ik dit hier eigenlijk ook geplaatst...![]()
en ga me a.u.b. niet zeggen hoe het allemaal zit en zeker niet als je me niet eens kent.
Degene die niet (hoeven) werken hebben er al zeker geen idee van.
Ik vind het niet leuk hoe je dat zegt, het komt op mij nogal onaardig over...quote:Op maandag 11 maart 2013 16:52 schreef Little_Dolls het volgende:
Waarom open je je eigen topic niet?quote:Op maandag 11 maart 2013 16:52 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Jullie hebben er gewoon geen enkel idee van... Waarom heb ik dit hier eigenlijk ook geplaatst...![]()
en ga me a.u.b. niet zeggen hoe het allemaal zit en zeker niet als je me niet eens kent.
Ik denk dat, vluchtig lezend, je frustratie nog steeds schuld in het feit dat niemand reageerde op je lange spoiler? Dat is vast niet persoonlijk bedoeld.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:52 schreef Little_Dolls het volgende:
Tof! Succes!quote:Op maandag 11 maart 2013 18:48 schreef NoComment het volgende:
OMG, ik heb een date woensdag![]()
En dat mag eindelijk wel gemeld worden, want dat komt bij mij dus echt nóóit voor![]()
Ging ook heel apart eigenlijk, in een café vrijdag met iemand aan de praat geraakt.. Enigszins gedwongen door een vriend van me omdat ze me duidelijk zag zitten![]()
Dus ja.. Eens kijken hoe het gaat verlopen..
Owja, ik kan hier dus echt niet tegen heh, heb al dagen de zenuwen
Mooi man, ga ervoor!quote:Op maandag 11 maart 2013 18:48 schreef NoComment het volgende:
En dat mag eindelijk wel gemeld worden, want dat komt bij mij dus echt nóóit voor![]()
Ging ook heel apart eigenlijk, in een café vrijdag met iemand aan de praat geraakt.. Enigszins gedwongen door een vriend van me omdat ze me duidelijk zag zitten![]()
Wat zoek je hier dan eigenlijk precies? Je klaagt veel maar wil ook niets aannemen.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:52 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ze kwam hier omdat ze een probleem had met haar vriend die ASS heeft, nu komt ze met allemaal persoonlijke problemen en verwacht advies van mensen met ASS? Ik snap er geen hol meer van.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:18 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat zoek je hier dan eigenlijk precies? Je klaagt veel maar wil ook niets aannemen.
Ik geef je advies op basis van wat ik tot nog toe van je gelezen heb. Ik wil je best van nog gerichter advies voorzien maar dan moet je toch meer over de situatie vertellen. En dat wil je liever ook niet
Tja, hoewel het wel past bij haar reactie op het hele stage-gebeuren..quote:Op maandag 11 maart 2013 21:49 schreef Nijna het volgende:
Ik heb het idee dat wat ik ook zeg, het toch niet goed is... of meer... dat het niet is wat ze wil horen. Ik weet het niet zo goed.
Wat raar dat je er helemaal niks over kunt vinden zeg, iedere instantie heeft tegenwoordig toch wel een website..quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:30 schreef Auti het volgende:
Dat centrum voor autisme begint een beetje waardeloos te lijken.
Op 2 maart heb ik alle formulieren ingevuld en ik heb nog steeds niets van ze gehoord.
Er is niets over ze te vinden op internet, maar dan ook echt helemaal niets.
Ik heb een telefoonnummer maar er wordt steeds niet opgenomen..
Ik woon echt in een kutregio wat GGZ betreft.
Mijn huisarts zegt ook dat ik maar rustig af moet wachten. Maar ik raak er erg gefrustreerd van, telefoneren is al niet mijn sterkste kant en als je dan 1,5 uur lang van kastje naar de muur wordt gestuurd en met allemaal desinformatie wordt opgescheept.. pfff.. ik kan niet tegen die chaos.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 13:33 schreef Nijna het volgende:
Dat is beroerd Auti.... Hopelijk hoor toch gauw wat...
Dat vind ik ook, maar het is helaas zeer beroerd gesteld met deze instantie, het is een groot overkoepelende instantie met allemaal van die subinstanties en ik lig al heel lang met ze overhoop. En nu zou er dan een centrum voor autisme zijn opgestart en daar ben ik door het FACT-team naar doorverwezen, alleen hoor ik al een tijdje niets meer van ze en ze nemen de telefoon ook niet op. En ik kan dus niet eens op internet opzoeken wat ze allemaal aanbieden en hoe of wat. Dat vind ik vrij waardeloos en daar kan ik mij erg druk om maken.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 15:15 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Wat raar dat je er helemaal niks over kunt vinden zeg, iedere instantie heeft tegenwoordig toch wel een website..
Ik ben echt heel slecht in bellen.. zeker als het niet soepel verloopt.. ik ga dan lopen snauwen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 16:54 schreef Nijna het volgende:
Het is wel heel vervelend als je op internet niet eens kan vinden hoe het nou zit... Althans dat zou toch ook mijn eerste ingeving zijn.
Ik ben ook geen beller, liever doe ik iets per mail, maar dat kan helaas niet altijd...
En zo'n persoon dan vragen naar een algemeen mailadres, is dat geen idee?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:03 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ben echt heel slecht in bellen.. zeker als het niet soepel verloopt.. ik ga dan lopen snauwen.
Ben soms zelfs in staat om telefoons kapot te gooien, dan lijk ik wel op de Baron van Bassie en Adriaan![]()
![]()
Vanmorgen was echt een ramp.. als ze niet opnemen dan wordt je automatisch doorverbonden naar de algemene telefooncentrale, en daar zitten dus mensen die "het niet weten" en daar kan ik al erg slecht tegen. Dan gaan ze je doorverbinden.. krijg ik weer een verkeerde, weer bellen.. weer de algemene centrale.. krijg een telefoonnummer.. nummer verkeerd, etc etc.. En dat doet dus veel met mij. Het frustreerd mij en ze krijgen het ook voor elkaar om mij helemaal over de zeik te krijgen en in de war.
Vanmorgen beweerde de ene persoon zelfs dat het centrum voor autisme onder PsyQ valt, wat niet waar is.. ze zitten in hetzelfde pand maar het valt toch echt onder Dijk en Duin. Kan je nagaan.. mensen die niet eens weten wat er onder hun eigen instantie valt. Een ander persoon dacht mij te gaan vertellen dat het centrum in Purmerend zat, ik zeg neeee.. leeghwaterweg 1a in Velsen Noord. Oh ja, u heeft gelijk.. hmm er wordt niet opgenomen.. "JA AL 5 KWARTIER NIET!!" etc.
Ik heb mij voorgenomen om het maar even te laten rusten en bellen ga ik ook niet meer doen, Vangnet en Advies gaat er wel achteraan en die helpen mij heel erg goed.
Daar doen ze niet aan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:38 schreef missbehavin het volgende:
[..]
En zo'n persoon dan vragen naar een algemeen mailadres, is dat geen idee?
Ik vind het steeds vreemder klinken, die organisatie..quote:
Het meest vervelende is dat er geen alternatief is, Dijk en Duin heerst over deze regio. En dat is dus 1 groot ongeregeld zooitje.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:44 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik vind het steeds vreemder klinken, die organisatie..
Maar Dijk en Duin heeft dus geen website en geen mailadres?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Het meest vervelende is dat er geen alternatief is, Dijk en Duin heerst over deze regio. En dat is dus 1 groot ongeregeld zooitje.
Jawel, ze hebben een hele website.. heb ik zelfs nog een keer gehacked ook. Maar aan mail doen ze niet en over het centrum voor autisme is niets te vinden.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:47 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Maar Dijk en Duin heeft dus geen website en geen mailadres?
Ja ik heb een hele zooi aanmeldformulieren ingevuld en op 2 maart opgestuurd.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:56 schreef missbehavin het volgende:
Je hebt neem ik aan al dat formulier ingevuld? Ik snap wel dat je er gek van wordt hoor, ik heb zelf ook ervaring met die eeuwige bureaucratie, alleen krijgen ze mij niet gek als het om mijn zoon gaat
quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:58 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja ik heb een hele zooi aanmeldformulieren ingevuld en op 2 maart opgestuurd.
Weetje wat ook een mooie grap is, op die laatste link die ik poste staan dus de adresgegevens.. Leeghwaterstraat.... dat moet dus LeeghwaterWEG zijn.. er is geen Leeghwaterstraat in Velsen Noord. Ze weten niet eens hun eigen adresDit spreekt boekdelen.
Gelukkig voor mij is het in mijn regio wel wat beter geregeld, alleen daar heb jij natuurlijk niks aan.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:58 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja ik heb een hele zooi aanmeldformulieren ingevuld en op 2 maart opgestuurd.
Weetje wat ook een mooie grap is, op die laatste link die ik poste staan dus de adresgegevens.. Leeghwaterstraat.... dat moet dus LeeghwaterWEG zijn.. er is geen Leeghwaterstraat in Velsen Noord. Ze weten niet eens hun eigen adresDit spreekt boekdelen.
Het komt vast wel in orde, hoop ik. Maar het mag voor zich spreken dat ik weinig verwachtingen heb. Ik heb alleen een instantie nodig die als begeleider dient voor een kanswoning, anders kom ik niet aan dat huisje.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 17:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Gelukkig voor mij is het in mijn regio wel wat beter geregeld, alleen daar heb jij natuurlijk niks aan.
Ik vind het raar dat het FACT-team zich niet over jou ontfermd heeft eigenlijk?quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:06 schreef Auti het volgende:
[..]
Het komt vast wel in orde, hoop ik. Maar het mag voor zich spreken dat ik weinig verwachtingen heb. Ik heb alleen een instantie nodig die als begeleider dient voor een kanswoning, anders kom ik niet aan dat huisje.
Ja, praat me er niet van.. Hopeloos en waardeloos.. gaat ook nog een staartje krijgen. Mijn huisarts en mij was door de directeur toegezegd dat ik per 1-1-2013 met de komst van een nieuwe psychiater weer in behandeling zou worden genomen.. nadat we daar maar niets van hoorden maar weer zelf contact opgenomen en toen werd ik dus doorverwezen naar dat centrum voor autisme.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat het FACT-team zich niet over jou ontfermd heeft eigenlijk?
Nou, lekker geregeld bij jou danquote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja, praat me er niet van.. Hopeloos en waardeloos.. gaat ook nog een staartje krijgen. Mijn huisarts en mij was door de directeur toegezegd dat ik per 1-1-2013 met de komst van een nieuwe psychiater weer in behandeling zou worden genomen.. nadat we daar maar niets van hoorden maar weer zelf contact opgenomen en toen werd ik dus doorverwezen naar dat centrum voor autisme.
Ach, ik zie wel hoe het verder loopt.. Ik probeer er een beetje vertrouwen in te houden. En anders zijn er nog wel andere mogelijkheden. Ik heb iig hulp vanuit Vangnet en Advies en heb daar ook al aangekaart dat ik weer tegen muren op bots.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 18:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, lekker geregeld bij jou dan
Eerst laten wachten en vervolgens (niet eens uit zichzelf) jou doorverwijzen naar iets wat misschien nog niet eens van de grond is gekomen
Tja, dat is overal de trend. Hetzelfde voor elkaar krijgen met minder mensen en/of minder tijd. Dan moet je ergens op gaan inleveren.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 23:55 schreef NoComment het volgende:
Tja hier in Den Haag is het ook niet alles, ze zitten tegenwoordig in hetzelfde gebouw als verslavingszorg om maar al iets te noemen.. :-/ Maarja, als ik het zo hoor werken de bezuinigingen niet bepaald mee. Waar ze eerst zaten was een veel mooiere locatie bij PsyQ.
Dingen als cursussen 's avonds kan dus ook niet, want daar is geen geld voor :-/
Edit 3: fuck it, ik kan de smilies niet vinden op m'n telefoon :|
Ik hoop voor je dat het dit keer wel een succes wordt. Succes alvast!quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:11 schreef Auti het volgende:
Zojuist eindelijk contact met het centrum autisme kunnen krijgen. Kreeg ik te horen dat ze niet op dinsdag werken, en dat kon niemand mij dus gisteren vertellen.. en maar blijven doorverbinden![]()
En op mijn reactie dat het adres op de site verkeerd is, leeghwaterstraat ipv leeghwaterweg krijg ik als antwoord dat dat op hetzelfde neerkomt![]()
Naja goed, de 27e heb ik een intake afspraak.. ik verwacht er helemaal niets van en ga er maar vanuit dat het bij 1 afspraak blijft.
Ik hoop het ook, ik heb een begeleidende instantie nodig voor die woning. Nu maar even twee weken geduld hebben. Ga ik denk ik maar proberen de nieuwe SimCity onder de knie te krijgen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 09:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat het dit keer wel een succes wordt. Succes alvast!
Ja, precies wat ik al had aangekaart.. het is nogal een zooitje. En ik kan daar echt niet zo goed tegen, maar ik probeer er maar doorheen te bijten. Ik ga er iig tijdens het gesprek even mij er even goed over uit laten.. Dit zijn dus dingen waar ik echt problemen mee heb. Ik bedoel hoe moeilijk kan het zijn?quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:03 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat je iemand hebt kunnen spreken, suf dat ze je niet kunnen vertellen dat er niemand aanwezig is op dinsdag...
Heb ze vorige week laten weten dat ik echt kap met die psycho-educatie. Kost me alleen een hoop gestress om daarheen te gaan en in te plannen en ik heb in dit topic meer geleerd dan daar in die groep.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
Als ik dit allemaal zo lees, dan heb ik relatief veel mazzel gehad!
Maar goed, ik heb ook zoiets van:Zolang het allemaal maar gewoon loopt.
Waar ik een beetje gek van word, zijn de lange wachttijden overal
Even bij het Leo Kannerhuis aanmelden: 1 jaar gewacht van aanmelding tot start psycho-educatie!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel heb (gehad) aan die psycho-educatie. Toen ik gediagnostiseerd werd, was het zo van: Gefeliciteerd, U bent autistisch! Nou, succes ermee!quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Heb ze vorige week laten weten dat ik echt kap met die psycho-educatie. Kost me alleen een hoop gestress om daarheen te gaan en in te plannen en ik heb in dit topic meer geleerd dan daar in die groep.
Nog aangegeven dat ik graag e.e.a. nog telefonisch toe wil lichten ofzo, krijg ik alleen een mail terug dat ze me al begrijpen en dat het is goed is zo
Sowieso, lotgenotencontact!quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:26 schreef Auti het volgende:
Van die groepsgeprekken lijkt mij ook niets, dan heb ik liever dit topic inderdaad.
Ik heb veel aan deze reeks gehad![]()
Ik begon 15 jaar geleden met sessies voor mijn 'sociale angst' en '(sterk) verminderd empathisch vermogen'. Daar ben ik 1-op-1 met een psychologe mee aan de slag gegaan en dat was fiks doorbikkelen. Alles nadien was vooral om het nog eens op een rijtje te krijgen enzo.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik veel heb (gehad) aan die psycho-educatie. Toen ik gediagnostiseerd werd, was het zo van: Gefeliciteerd, U bent autistisch! Nou, succes ermee!
Nu (4 jaar later) krijg ik alles in beknopte vorm terug en moet zeggen dat het me veel bijbrengt.
Ik heb wel eerder psycho-educatie gehad, maar dat was vooral op de praktijk gericht. Wat ik nu krijg is allemaal veel theoretischer en veel beknopter. Bevalt me prima. Alleen jammer dat het maar 5 keer is (heb nu 3 keer gehad).
[..]
Sowieso, lotgenotencontact!![]()
Vroeger heb ik ook groepssessies gedaan. Zowel op school als bij een praktijk. Op school beviel het wel aardig, maar op de praktijk vond ik het wat minder. Was bij de praktijk meer een soort speeluurtje dan dat je het gevoel had dat er wat aan je problemen werd gedaan.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:26 schreef Auti het volgende:
Van die groepsgeprekken lijkt mij ook niets, dan heb ik liever dit topic inderdaad.
Ik heb veel aan deze reeks gehad![]()
Ik doe het echt niet goed in dat soort groepen, ik heb liever 1 op 1 contact met een hulpverlener.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vroeger heb ik ook groepssessies gedaan. Zowel op school als bij een praktijk. Op school beviel het wel aardig, maar op de praktijk vond ik het wat minder. Was bij de praktijk meer een soort speeluurtje dan dat je het gevoel had dat er wat aan je problemen werd gedaan.Zou er niet zo snel meer voor kiezen.
Zit zelf op zo'n school. Hele fijne school.quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
Even bij het Leo Kannerhuis aanmelden: 1 jaar gewacht van aanmelding tot start psycho-educatie!
LKH heb ik ook jaren mee te maken gehad. Over aanmeldingen gesproken; heb toen 2 jaar op een wachtlijst gestaan voor creatieve therapiequote:Op woensdag 13 maart 2013 11:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
Jezus christusquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
LKH heb ik ook jaren mee te maken gehad. Over aanmeldingen gesproken; heb toen 2 jaar op een wachtlijst gestaan voor creatieve therapie
Fantastisch! Echt leuk voor je... denk dat de zenuwen er wel bij horen, ook al loopt het vast los. Zelf heb ik meestal op de dag zelf geen zenuwen meer, neem ik het gelaten zoals het komt, zonder aan mezelf te twijfelen.quote:Op maandag 11 maart 2013 18:48 schreef NoComment het volgende:
Ik heb echt nul er ervaring met daten (ben bijna 30quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:07 schreef Perico het volgende:
[..]
Fantastisch! Echt leuk voor je... denk dat de zenuwen er wel bij horen, ook al loopt het vast los. Zelf heb ik meestal op de dag zelf geen zenuwen meer, neem ik het gelaten zoals het komt, zonder aan mezelf te twijfelen.
Ik heb gisteren een date (34, ik ben 40) voor maandagavond de 18e geregeld. Of naja, geen date, ze komt bij mij op bezoek. Ze is al een keer eerder hier geweest en we hebben twee keer een lange wandeling gemaakt, maar dat was alweer maanden terug. Ze is altijd heel duidelijk over vrienden zijn, maar die laatste 10% zeg maar, daar laat ze ook wat ruimte voor twijfel over.
Ze is wel leuk en mooi, wat het er soms niet makkelijker op maakt. Best gek, ik slijt mijn dagen best wel in eenzaamheid, maar 2 weken terug diende zich ook plots een date aan met een vrouw uit Colombia die van Maastricht naar mijn stad wilde verhuizen. Dus wilde ze graag dat ik haar alles liet zien.
Best gezellig, maar met haar jas aan en deur open een minuutje door mijn appartement lopen om een idee te krijgen van de leefomstandigheden, weigerde ze, net als het dichte flesje ijsthee dat ik voor haar had meegenomen. Duidelijk een slechte ervaring gehad zeker. Zelf doe ik nooit moeilijk.
Ik ook.quote:
Ik ben er ook niet echt heel erg mee bezig hoorquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:14 schreef Auti het volgende:
Toen ik 15 was dacht ik niet eens aan daten.
Tegelijk? Jij boefje, in ieder stadje een ander schatje?quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:07 schreef Catnip het volgende:
Als ik geen 15 was, ging ik wel met jullie op date hoor
Same here, snapte heel de ophef erover ook niet.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:14 schreef Auti het volgende:
Toen ik 15 was dacht ik niet eens aan daten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |