Bedankt! Ja stom he, door zoiets wat waarschijnlijk helemaal niet persoonlijk bedoeld was

Ik eet zoveel mogelijk volkoren, en laat hagelslag, pasta en dergelijke zoveel mogelijk staan. Maar soms heb ik er gewoon zin in, en neem ik een broodje met een beetje pasta of hagelslag. Dat voelt dan niet goed eerlijk gezegd.
Ik heb een pot light pindakaas gekocht, maar eigenlijk kan ik beter gewone nemen, en dan nu en dan als ik daar echt zin in heb een halve boterham ermee smeren, zonder boter en dan dubbelklappen.
Ik lees veel etiketten, kijk hoeveel kh er ergens in zitten, en verder lees ik her en der op internet tips en trucs.
Behalve het beperken van het eten van veel kh, moet ik ook letten op vet, omdat mijn cholestrol gehalte lager moet dan gemiddeld.
Het komt er eigenlijk op neer dat je heel puur moet eten, volkoren, groente, fruit en niet te grote porties. Mager vlees en zo weinig mogelijk bewerkt.
En dan zijn er weer verschillen tussen verschillende groente en fruitsoorten, de ene heeft een hogere glycemische index dan de andere. Alles wat heel snel in het bloed wordt opgenomen is minder goed.
Sinds een week ben ik aan het experimenteren met havermout en kaneel. Die schijnen cholestrolverlagend te werken. Het zou fijn zijn als ik op termijn daar geen medicatie meer voor zou hoeven nemen. Ik maak in de avond een bakje yoghurt met havermout, lijnzaad kaneel en een paar kersen. Ik heb gehoord dat in de nacht de slechte vetten in je bloed komen, en dat je dat deels kunt voorkomen door het eten van havermout, dat neemt het vet op.
Wat ik een tegenvaller vond, suikervije drop/snoep is misschien met minder kc, maar nog steeds met net zoveel kh, dus niet goed voor me. Suikervrije frisdrank is wel oké. Met mate dan.
Ik sta open voor alle aanvullingen kritiek en ideeën, zit er nog niet helemaal goed in zeg maar.
Wat vervelend douche-eendje, voor jouw moeder maar ook voor jou, om te zien dat ze niet aan haar gezondheid kan werken.