quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:01 schreef Dven het volgende:
Dat heb ik altijd met mijn manager. Iedere keer als zij mij aanraakt of ik haar, dan is er zo'n ontlading.
Ik ben serieusquote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:04 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Maar al verschillende schoenen aan gehad, geen verbetering.
Nee, je moet een haring onder het keukenblad plakken. Dat helpt echt beter dan lood.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:34 schreef DrSnuggle het volgende:
Glazen vliegen soms door de kamer omdat vrienden niet tegen een schokje kunnen.
Maar ik hoorde dat een heel klein stukje lood ergens op je keukenblad al moet kunnen helpen. Is dat waar?
Misschien verwar je dat met een aardklem. Daar sluit je de aarde op aan (groengele of blanke draad). Hoe beter het blad is geaard des te eerder loop je kans op kleine statische ontladingen. En dat kan dan weer liggen aan kleding of soort vloerbedekking.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:34 schreef DrSnuggle het volgende:
Glazen vliegen soms door de kamer omdat vrienden niet tegen een schokje kunnen.
Maar ik hoorde dat een heel klein stukje lood ergens op je keukenblad al moet kunnen helpen. Is dat waar?
Hmm, ik heb een Senseo die ik bij de verbouwing al had aangesloten, misschien dat dat de oorzaak is. Ik heb de stekker er nu uit, kan ik het meteen goed controleren. Bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:24 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Misschien verwar je dat met een aardklem. Daar sluit je de aarde op aan (groengele of blanke draad). Hoe beter het blad is geaard des te eerder loop je kans op kleine statische ontladingen. En dat kan dan weer liggen aan kleding of soort vloerbedekking.
Verder moet je eens controleren of er electrische apparaten op dat blad staan. Daar kan een kleine ongevaarlijke lekstroom uit vloeien. De remedie is dan eenvoudig: plug de stekker er andersom in. Klinkt gek, maar ik heb er een aantal malen mee te maken gehad en het werkt echt.
aluminium keukenblad of houten keukblad met aluminium folie?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:35 schreef DrSnuggle het volgende:
TS is verhuisd naar een leuk klein flatje. Ik heb daar twee welen geklust en vanaf het begin merk ik al dat ik schokjes krijg bij alles wat ik aanraak. Je kan eraan gewend raken maar ik vind het nog erg vervelend. Weet iemand waar het aan kan liggen?
Ik vermoed zelf dat het iets met de keuken/keukenblad te maken heeft. Dat is namelijk zo'n aluminium keukenblad met van die ribbeltjes, wat vroeger in zowat elke keuken lag. Maar hoe kan ik het verhelpen?
Aha, het is een Philips-product. Die staan erom bekend vanwege lekstromen. Andersom inpluggen is dan het recept.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:57 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Hmm, ik heb een Senseo die ik bij de verbouwing al had aangesloten, misschien dat dat de oorzaak is. Ik heb de stekker er nu uit, kan ik het meteen goed controleren. Bedankt voor de tip!
Heel, heel vroeger (Opa vertelt nu) had ik een bureau met een blad van groen Linoleum met een aluminium rand. Op dat bureau stond een telmachine. Telkens als ik met de binnenkant van mijn pols die rand aanraakte kreeg ik een schokje. Zo werd ik daar opmerkzaam op gemaakt en sindsdien heb ik dit soort probleempjes op bovenstaande wijze verholpen.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:49 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Aha, het is een Philips-product. Die staan erom bekend vanwege lekstromen. Andersom inpluggen is dan het recept.
de vonken vliegen over.....quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:01 schreef Dven het volgende:
Dat heb ik altijd met mijn manager. Iedere keer als zij mij aanraakt of ik haar, dan is er zo'n ontlading.
Thanks!quote:Op zondag 3 maart 2013 17:56 schreef FiveseveN het volgende:
[..]
Heel, heel vroeger (Opa vertelt nu) had ik een bureau met een blad van groen Linoleum met een aluminium rand. Op dat bureau stond een telmachine. Telkens als ik met de binnenkant van mijn pols die rand aanraakte kreeg ik een schokje. Zo werd ik daar opmerkzaam op gemaakt en sindsdien heb ik dit soort probleempjes op bovenstaande wijze verholpen.
Succes met je nieuwe woning!
quote:Op maandag 4 maart 2013 08:18 schreef Sorella het volgende:
Als ik lekker op de bank hang met mijn ochtendjas aan en 1 van mijn katten ligt op mijn schoot en ik duw hem weg omdat ik op wil staan trekken de kat en ik ook vonkjes. Nu willen de katten niet meer bij me liggen
Klinkt niet echt gezond eigenlijk... hoe gaat het met douchen dan?quote:Op maandag 4 maart 2013 11:22 schreef Bamiblik het volgende:
Ik heb het ook sinds ik verhuisd ben, krijg overal schokjes van.
Als ik 's nachts mijn shirt of trui uittrek in het donker zie je de vonken echt over springen.... Durf soms geeneens meer te zoenen met me vriendin omdat we bang zijn voor de schok
Daar heb ik geen problemen mee ondervonden...quote:Op maandag 4 maart 2013 11:47 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Klinkt niet echt gezond eigenlijk... hoe gaat het met douchen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |