abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123649175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 07:44 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Dat kan niet kloppen, ik zit in een dure stad in China en huur hier een appartement voor zo'n 115 euro per jaar per vierkante meter. In een gebied wat populair is bij westerlingen, mijn appartement is eigendom van de Chinese buurman en buurvrouw. Deze prijzen zijn voor normale werkende Chinezen onbetaalbaar.

Chinezen zijn doorgaans ook niet bereid om te reizen voor het werk, als ze horen dat je een half uur er over doet om naar je werk te komen verklaren ze je voor gek.
Dan is zelfs 115 euro per vierkante meter nog best duur ook voor nederlandse woningbouw begrippen in ieder geval, als we ervan uit gaan dat een gemiddeld rijtjeshuis 100 m^2 is zou de jaar huur prijs dan 11.500 zijn, dus bijna 960 euro per maand.

En dan zitten we hier nog te klagen dat wonen zo duur is. ;)
pi_123649976
Deze prijs is geen woningbouw, het is modern en nieuw gebouw voorzien van alle gemakken en uitzicht over zee, dat is echt wel wat anders dan een jaren 60 rijtjes huis in Nederland.
pi_123650235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:14 schreef Sparqq het volgende:
Deze prijs is geen woningbouw, het is modern en nieuw gebouw voorzien van alle gemakken en uitzicht over zee, dat is echt wel wat anders dan een jaren 60 rijtjes huis in Nederland.
Ook in de particuliere verhuur kun je een appartement voor zulke prijzen in NL huren met deze voorzieningen, misschien niet in de goede kant van scheveningen, maar wel op ander plaatsen aan zee. Ik verbaas me echt dat de huurprijs voor jou in china zo hoog is.
pi_123650861
quote:
Meeste woningcorporaties verhogen huren

De meeste woningcorporaties gaan de inkomensafhankelijke huurverhoging doorvoeren.

Uit een onderzoek van de NOS blijkt dat ruim driekwart de huren gaat verhogen om het hoofd boven water te houden.

Een op de tien corporaties doet het niet omdat ze denkt dat de kosten niet tegen de opbrengsten opwegen. De rest weet het nog niet. Van de corporaties die de inkomensafhankelijke huurverhoging invoeren, doet het overgrote deel dat al dit jaar.

De Eerste Kamer stemt dinsdag over de plannen van minister Stef Blok (Wonen). Problemen worden daarbij niet verwacht. Blok wil met de maatregel het scheefwonen aanpakken en de doorstroming op de woningmarkt bevorderen.

Afhankelijk van de hoogte van het inkomen mogen verhuurders meer geld vragen. Dat kan oplopen tot maximaal 6,5 procent voor mensen die in een sociale huurwoning zitten en meer verdienen dan 43.000 euro.
Gaat de inkomensafhankelijke verhoging dan toch door, ik dacht dat er nog wat meer beren op de weg waren om dit in te gaan voeren.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:12:49 #105
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_123651406
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gaat de inkomensafhankelijke verhoging dan toch door, ik dacht dat er nog wat meer beren op de weg waren om dit in te gaan voeren.
Schijnbaar dus niet, ach ja morgen weten we meer. Blij dat ik weg ben dus uit mijn tijdelijk huurwoning. Dan was ik nou en achteruit gegaan vanwege de loonbelastind maatregelen en achteruit vanwege de scheefhuurverhoging. Maar ach volgend jaar dan weer een stukje vanwege de berperking in de HRA.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_123652092
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook in de particuliere verhuur kun je een appartement voor zulke prijzen in NL huren met deze voorzieningen, misschien niet in de goede kant van scheveningen, maar wel op ander plaatsen aan zee. Ik verbaas me echt dat de huurprijs voor jou in china zo hoog is.
Reken maar dat een Chinees wel voor een tiende van deze prijs kan huren, maar dan zal het een oud krot zijn, ver van de metro aan de randen van de stad. Ik heb nog wel iets van de vraagprijs afgekregen maar een Chinees kan er vast meer van krijgen. Buitenlanders in Nederland hebben ook een slechte onderhandelings positie;)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:04:01 #107
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123652895
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:53 schreef Basp1 het volgende:
"Een op de tien corporaties doet het niet omdat ze denkt dat de kosten niet tegen de opbrengsten opwegen."
Daar geven ze heel mooi mee aan hoe gruwelijk inefficient ze werken, als het doorvoeren van een tariefverhoging meer kost dan het oplevert...
censuur :O
pi_123653048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar geven ze heel mooi mee aan hoe gruwelijk inefficient ze werken, als het doorvoeren van een tariefverhoging meer kost dan het oplevert...
Dit is een variant met nogal wat administratief gedoe gezien alle extra ellende rondom het bijhouden van inkomens en alle bezwaren die een corporatie zou krijgen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:21:00 #109
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123653370
quote:

[..]

de meesten WBV woningen zitten aan al het maximum dat voor die woning geldig is aan de hand van het puntenstelsel, het nagaan van al die inkomens om hier of daar een tientje meer huur te kunnen vragen, dat zou ik ook niet doen.
Het is niet verplicht
De Huur komt bij die corporaties toch vanzelf binnen

Als die eurocrisis zo door gaat dan verwacht ik de eerste leegstand bij de woningcoporaties te zien binnenkort

[ Bericht 8% gewijzigd door HD9 op 05-03-2013 11:31:49 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123653742
quote:

[..]

Blijkbaar werken particuliere verhuurders dan ook niet effcienter aangezien die zo goed als niets onder de huurgrens van 630 euro aanbieden. :P
pi_123654315
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Blijkbaar werken particuliere verhuurders dan ook niet effcienter aangezien die zo goed als niets onder de huurgrens van 630 euro aanbieden. :P
Waarbij die niet eens met een sociaal oogmerk aan de slag hoeven te zijn :P
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:18:03 #112
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123655167
quote:
Dat heeft alles te maken met de enorme kosten waar private huur mee te maken heeft. Voornamelijk vanwege de kunstmatig hoge grondprijs, iets waar sociale huur aanzienlijk goedkoper mee uit is.
pi_123655376
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat heeft alles te maken met de enorme kosten waar private huur mee te maken heeft. Voornamelijk vanwege de kunstmatig hoge grondprijs, iets waar sociale huur aanzienlijk goedkoper mee uit is.
Voor gestapelde woningen ook wel flats genaamd is de grondprijs natuurlijk maar een veel kleiner gedeelte van de hele prijs.

Veel particuliere verhuur is ook allang gebouwd voordat de grondprijzen flink stegen, dus die bedrijven zouden winsten als water dan moeten maken voor die objecten die voor een appel en een ei in de boeken zouden moeten staan. :P
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:25:33 #114
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123655442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:23 schreef Basp1 het volgende:
Voor gestapelde woningen ook wel flats genaamd is de grondprijs natuurlijk maar een veel kleiner gedeelte van de hele prijs.
Dat blijkt niet echt uit de verkoopprijzen van nieuwe flats.
pi_123656783
quote:
De vraag is ook welke inkomensverdeling hun huurders hebben. Maar stel iemand met >¤43.000,- inkomen en ¤600,- huur zou dan ¤480 extra huur gaan ophoesten? Kan je nog wel wat actie voor ondernemen als verhuurder.

Btw, reed laatst langs het pand van "Kennemer Wonen" en dat is wel een fraai en imposant gebouw zeg! Heel wat meer uitstraling dan de grauwe huurwoninkjes in Alkmaar-Nord wonen waar hun klantjes in gestopt zitten....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123656832
quote:
Ik zie - in Ede - wel huizen van particuliere verhuurders die langzaam afdalen naar die grens (ik dacht ¤660). Staan nu (nog) leeg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123657460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat blijkt niet echt uit de verkoopprijzen van nieuwe flats.
Toch wel hoor. Hoge bouwkosten en wat minder grondkosten. prijzen uiteindelijk redelijk vergelijkbaar.
pi_123657600
Is iemand hier bekend met executieveilingen van huizen? Ik zag de eerste Amsterdamse vastgoed onroerend goed veiling, is dit een goede plek om als starter je eerste huis te kopen, of wordt deze veiling gedomineerd door vastgoedinvesteerders? Wat zijn de voorwaarden waaraan je moet voldoen bij zo'n veiling?
pi_123657645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:30 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Is iemand hier bekend met executieveilingen van huizen? Ik zag de eerste Amsterdamse vastgoed onroerend goed veiling, is dit een goede plek om als starter je eerste huis te kopen, of wordt deze veiling gedomineerd door vastgoedinvesteerders? Wat zijn de voorwaarden waaraan je moet voldoen bij zo'n veiling?
Het zal niet heel makkelijk zijn om er als kleine particulier tussen te komen ben ik bang voor je.
Qua voorwaarden neem ik aan dat ze extra eisen aan de financiering stellen (je moet snel over de brug komen met geld, niet eerst nog een heel traject door met een bank).
pi_123657658
quote:

[..]

Heeft voornamelijk te maken met de absurde regelgeving en huurders bescherming in dat segment, liever leegstaan dan sociaal verhuren met een punten systeem en een jaarlijkse verhoging die door de overheid bepaalt wordt.
pi_123657938
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:32 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Heeft voornamelijk te maken met de absurde regelgeving en huurders bescherming in dat segment, liever leegstaan dan sociaal verhuren met een punten systeem en een jaarlijkse verhoging die door de overheid bepaalt wordt.
Ook al zijn deze regels er als ze echt effcienter als wbv's zouden zijn zou het alsnog voor hun lonend moeten kunnen zijn om in dit segment te verhuren. Het ging over de effcientie van de organisatie en blijkbaar is een particuliere verhuurder net zo inefficient als een semi geprivatireerde WBV.

Het puntensysteem gaat men toch afschaffen of gaat deze nu gecombineerd worden met de x.x% van de woz prijs als maximale huur.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 14:28:05 #122
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_123659464
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 13:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook al zijn deze regels er als ze echt effcienter als wbv's zouden zijn zou het alsnog voor hun lonend moeten kunnen zijn om in dit segment te verhuren. Het ging over de effcientie van de organisatie en blijkbaar is een particuliere verhuurder net zo inefficient als een semi geprivatireerde WBV.

Het puntensysteem gaat men toch afschaffen of gaat deze nu gecombineerd worden met de x.x% van de woz prijs als maximale huur.
Dat zit hem toch geheel in die puntentelling sociaal of niet en dat kun je met 1 puntje verschil uitmaken sociaal of niet. Huis 1 m2 groter en tada je kunt er al zijn. Dan is het WOZ gebeuren wat men wil invoeren eerlijker ???? ik zal het niet weten. Dus of een private verhuurder dan net zo inefficiënt werkt als een WBV is maar de vraag.. Ook gezien er WBV's zijn met verhuur buiten de sociale sector.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 16:16:17 #123
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123663783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 14:28 schreef Tikbalang het volgende:

Dan is het WOZ gebeuren wat men wil invoeren eerlijker ???? ik zal het niet weten.
Dus of een private verhuurder dan net zo inefficiënt werkt als een WBV is maar de vraag.. Ook gezien er WBV's zijn met verhuur buiten de sociale sector.
Als de WOZ daalt, dan dalen dus ook de huren
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_123667884
quote:
Ik neem aan dat je een bankgarantie af moet geven, om aan te tonen dat je dat geld inderdaad tot je beschikking hebt. Je kunt niet gaan bieden, en als je wint zeggen, 'mooi, ga ik nu even kijken of ik de hypotheek rond kan krijgen'. Probleem is dat de bank je geen bankgarantie zal geven als ze geen taxatie hebben van het onderpand. Zoiets is dus leuk als je genoeg eigen geld hebt, maar anders kun je er niks mee. Correct me if I'm wrong.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123669414
quote:
Vraag de veiling-voorwaarden en het -systeem op. Het schijnt dat die Amsterdammers soms een ander veilingsysteem hanteren; iets met plokgelden die je als hoogste bieder contant kunt ontvangen als het O.G. niet wordt geguund.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 05-03-2013 18:53:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')