abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123548413
Heb ik in de buurt gewoond. Je krijgt mij niet het centrum van een stad in...heb het gevoel opgesloten te zitten tussen van alles en nog wat. Geen ruimte, geen plek voor m'n auto...etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123557830
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:20 schreef arjan1212 het volgende:
als je daar woont heb je geen auto nodig
Ja man. Want waar je woont bepaald of je een auto nodig hebt... 8)7

Of je een auto nodig hebt wordt bepaald door het soort werk wat je doet, waar je familie woont, en wat je nog meer aan hobby's hebt. Never nooit niet door het huis waarin je woont.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123558920
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:17 schreef RemcoDelft het volgende:
^^ Ik ook.
Als ze dat water zouden dichtgooien zou je voor de deur kunnen parkeren, lijkt me veel praktischer.
Dat zou een hele lichte verbetering zijn, maar evengoed blijft het geheel een troosteloze aanblik, en slechts een 2 kamer woning (waarvan 1 slaapkamer) van maar 55m2...

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 03-03-2013 01:00:09 ]
pi_123559938
Nou.. ik vind jullie kritiek onterecht. als je daar woont dan heb je gewoon geen auto nodig je kan alles met de fiets doen of lopend en c.s is op een steenworp afstand
pi_123560500
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 01:22 schreef arjan1212 het volgende:
Nou.. ik vind jullie kritiek onterecht.
Gelukkig maar. Voor de huidige eigenaar. Zolang er mensen zoals jij zijn worden woningen met 1 slaapkamer nog steeds voor 210K verkocht.

quote:
als je daar woont dan heb je gewoon geen auto nodig je kan alles met de fiets doen of lopend en c.s is op een steenworp afstand
Vertel eens... Mag jij al brommer rijden? En zo ja, heb je al je autorijbewijs?
pi_123561102
Toen ik brommer mocht gaan rijden bestond het bromfietscertificaat nog niet
pi_123561187
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 02:04 schreef arjan1212 het volgende:
Toen ik brommer mocht gaan rijden bestond het bromfietscertificaat nog niet
OK, en de 2e vraag? Je autorijbewijs?
pi_123561194
ik heb geen auto en geen autorijbewijs. en nu ga je me uitlachen enzo zker
pi_123561364
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 02:08 schreef arjan1212 het volgende:
ik heb geen auto en geen autorijbewijs. en nu ga je me uitlachen enzo zker
Nee hoor, maar nu begrijp ik wel waarom jij denkt dat als je op een bepaalde locatie woont je geen auto nodig hebt.

Ik heb wel een auto. Mijn vrouw ook. 2 auto's dus. En die zijn allebei nodig. Zelfs als we onze huidige woning gratis en per direct konden verplaatsen naar waar we ook maar zouden willen is er geen locatie te bedenken waar we die auto's niet nodig zouden hebben. Eventueel zou mijn auto nog kunnen vervallen (word ik niet vrolijk van, dan pas ik mijn ritjes wel aan aan haar werktijden, maar allah...), maar die van mijn vrouw niet, omdat haar werk qua locatie en werktijden erg varieert.

Er is dus voor haar geen 'woning' te vinden waarbij je kunt zeggen dat je geen auto nodig hebt. En dat geldt niet alleen voor mijn vrouw, er zijn nog meer factoren buiten het werk die aangeven of je een auto nodig hebt. (Bv een hulpbehoevend iemand in de familie)

[ Bericht 3% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 03-03-2013 02:33:47 ]
pi_123561704
Het is wel zo dat als ik mijn auto niet, of alleen via betaald parkeren, voor mijn eigen woning kwijt zou kunnen dat die woning me gestolen kan worden. (Ik heb in R'dam gewoond, waar de betaald-parkeer zone zich als een olievlek uitbreidde. Zogenaamd op verzoek van de inwoners die op bepaalde tijdstippen hun auto niet kwijt zouden kunnen. Nou, mij is nooit wat gevraagd... _O- )

NIETS is er irritanter dan dat als je 'thuiskomt' met je boodschappen of wat dan ook en er geen parkeerplek is. Kun je alsnog 3 straten lopen met je aankopen. Nee bedankt....

Om nog maar te zwijgen dat als je visite krijgt, je voor hen kraskaarten kon kopen, waarop je een tijdvak moest openkrassen, en als je dan door de gezelligheid net te laat bent je visite een boete van ¤ 45,- kreeg. Nee, bedankt, sterf maar af met je stad, ik wil (en zal) er niet eens meer boodschappen doen. :W

De steden van nu, zijn de ghetto's van morgen. Wegwezen nu het nog kan... :o

[ Bericht 13% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 03-03-2013 02:48:45 ]
pi_123563700
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 02:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
De steden van nu, zijn de ghetto's van morgen. Wegwezen nu het nog kan... :o
Wegwezen nu het nog kan? Verstedelijking is in praktisch ieder land aan de orde. Hoe langer je wacht hoe meer er buiten de steden te koop zal zijn. Dus het 'nu het nog kan' verhaal is misschien wat overtrokken.

En dat hele gedoe over de auto; ik leef al een aantal jaren zonder auto in een stad. Gaat prima. Alles kan op de fiets en de meeste mensen met wie ik afspreek doen hetzelfde. Niets geen gezeik met parkeren. Van/naar m'n werk sta ik nooit in de file, en dat hele parkeekgeouwehoer hoef ik me niet druk over te maken. Ik kan prima leven met het idee geen auto te hebben, maar begrijp het ook wel dat niet iedereen zo denkt. Het is ook net waar je je op instelt.
pi_123563948
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 07:49 schreef krapula het volgende:

[..]

Wegwezen nu het nog kan? Verstedelijking is in praktisch ieder land aan de orde. Hoe langer je wacht hoe meer er buiten de steden te koop zal zijn. Dus het 'nu het nog kan' verhaal is misschien wat overtrokken.

En dat hele gedoe over de auto; ik leef al een aantal jaren zonder auto in een stad. Gaat prima. Alles kan op de fiets en de meeste mensen met wie ik afspreek doen hetzelfde. Niets geen gezeik met parkeren. Van/naar m'n werk sta ik nooit in de file, en dat hele parkeekgeouwehoer hoef ik me niet druk over te maken. Ik kan prima leven met het idee geen auto te hebben, maar begrijp het ook wel dat niet iedereen zo denkt. Het is ook net waar je je op instelt.
Steeds meer jongeren denken er hetzelfde over:
http://www.volkskrant.nl/(...)onder-jongeren.dhtml
  zondag 3 maart 2013 @ 09:51:39 #63
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_123564346
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 09:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Een beetje een stom artikel moet ik zeggen. Confirmatie dat de Fok! zolderkamer nerd autist bestaat en er dus idd niet vanaf komt. En invoegstroken verlengen omdat de oudere mens niet meer weet hoe je het gaspedaal moet indrukken voor invoegen ofzo.

Is het mischien niet zo dat ook de auto markt een bubbeltje heeft net als de huizenmarkt met ook daar te hoge prijzen voor een stukje staal en plastic welke maar 10 jaar meegaat of minder als je "moderne"auto wil hebben.

En goed nieuws dat er gaan auto's meer worden verkocht is net zo'n kolder als dat het voor de regering goed nieuws is dat er geen huizen meer worden verkocht. Voor allebei geldt dan toch minder inkomsten voor het rijk.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_123564374
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 01:22 schreef arjan1212 het volgende:
Nou.. ik vind jullie kritiek onterecht. als je daar woont dan heb je gewoon geen auto nodig je kan alles met de fiets doen of lopend en c.s is op een steenworp afstand
Heb je ook wel gelijk in. Ik heb jaren vlak bij een (niet-Amsterdams) C.S. van een provinciestad gewoond, en dat beviel prima btw. Ik woonde vlakbij een stadspark, winkels en de Universiteit. Alles prima op de fiets en O.V. te doen. Maar goed, da's ook al 30 jaar geleden....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 3 maart 2013 @ 10:09:48 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_123564510
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 09:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

In Moscou zie je hetzelfde daar hebben relatief erg weinig mensen een auto, te duur en te weinig parkeerruimte en heel erg goed en zeer goedkoop OV metrostelsel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_123564620
veel oude binnensteden in nl zijn natuurlijk ook nooit ontworpen op zoveel auto's per huishouden.

Ik heb ongeveer 10 jaar geen auto meer en zolang kennissen in steden blijven wonen is ov een goed alternatief om daarna toe te gaan. Een bijkomend voordeel van geen auto hebben is dat het ongeveer 250 euro in de maand scheelt, daar moet ik dan wel rond de 60 euro ovkosten vanaf halen.
pi_123564954
Ligt het aan mij of stijgen de hypotheek rentes nog steeds?
Ergens een goede site waar je ook de renteniveaus kan zien van daarvoor?
  zondag 3 maart 2013 @ 11:06:07 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123565301
Wat betaald parkeren betreft: dat is een van de redenen om geen mini-kavel te willen! Dan kan je gewoon op eigen grond parkeren.
Nu komt het er op neer dat je bij nieuwbouw een vermogen uitgeeft voor een klein kaveltje, maar net zo hard voor de gedeelde parkeerplaatsen (40 euro per vierkante meter vanaf landbouwgrond naar parkeerplaats?) moet betalen. Alleen wordt dat gratis parkeren na een paar jaar weer afgepakt door de gemeente.

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:20 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb ongeveer 10 jaar geen auto meer en zolang kennissen in steden blijven wonen is ov een goed alternatief om daarna toe te gaan. Een bijkomend voordeel van geen auto hebben is dat het ongeveer 250 euro in de maand scheelt, daar moet ik dan wel rond de 60 euro ovkosten vanaf halen.
Ik heb al langer dan 10 jaar geen eigen auto meer. Tijd gaat hard nu ik er over nadenk!
Wel een motor, en sinds kort een Greenwheelsabonnement. Die laatste gebruiken we 2-3 keer per maand, en kost gemiddeld zo'n 100 euro. Voor die prijs kan je geen eigen auto hebben, maar is het soms toch wel makkelijk.
censuur :O
pi_123565545
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat betaald parkeren betreft: dat is een van de redenen om geen mini-kavel te willen! Dan kan je gewoon op eigen grond parkeren.
Nu komt het er op neer dat je bij nieuwbouw een vermogen uitgeeft voor een klein kaveltje, maar net zo hard voor de gedeelde parkeerplaatsen (40 euro per vierkante meter vanaf landbouwgrond naar parkeerplaats?) moet betalen. Alleen wordt dat gratis parkeren na een paar jaar weer afgepakt door de gemeente.

Betaald parkeren speelt met name in de buurt van de stadscentra, daar is grond altijd al duurder. Daarnaast was dat over het algemeen al geen landbouwgrond in de afgelopen decennia.

Ofwel, je haalt in je woede weer dingen door elkaar.
pi_123565644
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:43 schreef josefiep het volgende:
Het lijkt me een idee de hypotheekrente grafieken in de topicstart te zetten. De hoogte en trend zijn van wezenlijke invloed op de hoogte van de hypotheek die mensen kunnen/willen afsluiten.
Eveneens is een grafiek van de langjarige koopkracht ontwikkeling interessant want ook dat is van invloed op hoeveel men aan een hypotheek kan/wil besteden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_123565656
Zou zeker heel handig en helder zijn.

Wij kunnen bijvoorbeeld al 10+ minder lenen dan een jaar geleden, terwijl de lonen omhoog zijn gegaan.
pi_123565736
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:27 schreef josefiep het volgende:

Wij kunnen bijvoorbeeld al 10+ minder lenen dan een jaar geleden, terwijl de lonen omhoog zijn gegaan.
De lonen kunnen wel omhoog gaan maar dat zegt niets over waar het werkelijk om gaat, namelijk de koopkracht. En die koopkracht daalt al 4 jaren op rij.

Koopkracht daalt voor vierde jaar op rij
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_123565803
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:27 schreef josefiep het volgende:

Maar is het type hypotheek die je vergelijkt hetzelfde en het rentepercentage?
pi_123566087
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:20 schreef Basp1 het volgende:
veel oude binnensteden in nl zijn natuurlijk ook nooit ontworpen op zoveel auto's per huishouden.

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb al langer dan 10 jaar geen eigen auto meer. Wel een motor, en sinds kort een Greenwheelsabonnement. Die laatste gebruiken we 2-3 keer per maand, en kost gemiddeld zo'n 100 euro. Voor die prijs kan je geen eigen auto hebben, maar is het soms toch wel makkelijk.
Dit is dus wel iets waar ik veel respect en waardering voor kan opbrengen. Ik ben bijna verslaafd aan 't gemak van 'n auto. D.w.z. als vrachtvervoerder voor huis-&tuinverbouwing.
pi_123566164
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:43 schreef josefiep het volgende:
Ja, deze:
http://www.hypotheekrente(...)ing/dagrente.asp?i=3

Als je naar beneden scrolt, vind je de grafiek van de historische renteniveau's.

Dit is de homepage:

http://www.hypotheekrente(...)gingen-overzicht.asp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')