Ja man. Want waar je woont bepaald of je een auto nodig hebt...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:20 schreef arjan1212 het volgende:
als je daar woont heb je geen auto nodig
Dat zou een hele lichte verbetering zijn, maar evengoed blijft het geheel een troosteloze aanblik, en slechts een 2 kamer woning (waarvan 1 slaapkamer) van maar 55m2...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:17 schreef RemcoDelft het volgende:
^^ Ik ook.
Als ze dat water zouden dichtgooien zou je voor de deur kunnen parkeren, lijkt me veel praktischer.
Gelukkig maar. Voor de huidige eigenaar. Zolang er mensen zoals jij zijn worden woningen met 1 slaapkamer nog steeds voor 210K verkocht.quote:
Vertel eens... Mag jij al brommer rijden? En zo ja, heb je al je autorijbewijs?quote:als je daar woont dan heb je gewoon geen auto nodig je kan alles met de fiets doen of lopend en c.s is op een steenworp afstand
OK, en de 2e vraag? Je autorijbewijs?quote:Op zondag 3 maart 2013 02:04 schreef arjan1212 het volgende:
Toen ik brommer mocht gaan rijden bestond het bromfietscertificaat nog niet
Nee hoor, maar nu begrijp ik wel waarom jij denkt dat als je op een bepaalde locatie woont je geen auto nodig hebt.quote:Op zondag 3 maart 2013 02:08 schreef arjan1212 het volgende:
ik heb geen auto en geen autorijbewijs. en nu ga je me uitlachen enzo zker
Wegwezen nu het nog kan? Verstedelijking is in praktisch ieder land aan de orde. Hoe langer je wacht hoe meer er buiten de steden te koop zal zijn. Dus het 'nu het nog kan' verhaal is misschien wat overtrokken.quote:Op zondag 3 maart 2013 02:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
De steden van nu, zijn de ghetto's van morgen. Wegwezen nu het nog kan...![]()
Steeds meer jongeren denken er hetzelfde over:quote:Op zondag 3 maart 2013 07:49 schreef krapula het volgende:
[..]
Wegwezen nu het nog kan? Verstedelijking is in praktisch ieder land aan de orde. Hoe langer je wacht hoe meer er buiten de steden te koop zal zijn. Dus het 'nu het nog kan' verhaal is misschien wat overtrokken.
En dat hele gedoe over de auto; ik leef al een aantal jaren zonder auto in een stad. Gaat prima. Alles kan op de fiets en de meeste mensen met wie ik afspreek doen hetzelfde. Niets geen gezeik met parkeren. Van/naar m'n werk sta ik nooit in de file, en dat hele parkeekgeouwehoer hoef ik me niet druk over te maken. Ik kan prima leven met het idee geen auto te hebben, maar begrijp het ook wel dat niet iedereen zo denkt. Het is ook net waar je je op instelt.
Een beetje een stom artikel moet ik zeggen. Confirmatie dat de Fok! zolderkamer nerd autist bestaat en er dus idd niet vanaf komt. En invoegstroken verlengen omdat de oudere mens niet meer weet hoe je het gaspedaal moet indrukken voor invoegen ofzo.quote:Op zondag 3 maart 2013 09:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Steeds meer jongeren denken er hetzelfde over:
http://www.volkskrant.nl/(...)onder-jongeren.dhtml
Heb je ook wel gelijk in. Ik heb jaren vlak bij een (niet-Amsterdams) C.S. van een provinciestad gewoond, en dat beviel prima btw. Ik woonde vlakbij een stadspark, winkels en de Universiteit. Alles prima op de fiets en O.V. te doen. Maar goed, da's ook al 30 jaar geleden....quote:Op zondag 3 maart 2013 01:22 schreef arjan1212 het volgende:
Nou.. ik vind jullie kritiek onterecht. als je daar woont dan heb je gewoon geen auto nodig je kan alles met de fiets doen of lopend en c.s is op een steenworp afstand
In Moscou zie je hetzelfde daar hebben relatief erg weinig mensen een auto, te duur en te weinig parkeerruimte en heel erg goed en zeer goedkoop OV metrostelselquote:Op zondag 3 maart 2013 09:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Steeds meer jongeren denken er hetzelfde over:
http://www.volkskrant.nl/(...)onder-jongeren.dhtml
Ik heb al langer dan 10 jaar geen eigen auto meer. Tijd gaat hard nu ik er over nadenk!quote:Op zondag 3 maart 2013 10:20 schreef Basp1 het volgende:
Ik heb ongeveer 10 jaar geen auto meer en zolang kennissen in steden blijven wonen is ov een goed alternatief om daarna toe te gaan. Een bijkomend voordeel van geen auto hebben is dat het ongeveer 250 euro in de maand scheelt, daar moet ik dan wel rond de 60 euro ovkosten vanaf halen.
Betaald parkeren speelt met name in de buurt van de stadscentra, daar is grond altijd al duurder. Daarnaast was dat over het algemeen al geen landbouwgrond in de afgelopen decennia.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat betaald parkeren betreft: dat is een van de redenen om geen mini-kavel te willen! Dan kan je gewoon op eigen grond parkeren.
Nu komt het er op neer dat je bij nieuwbouw een vermogen uitgeeft voor een klein kaveltje, maar net zo hard voor de gedeelde parkeerplaatsen (40 euro per vierkante meter vanaf landbouwgrond naar parkeerplaats?) moet betalen. Alleen wordt dat gratis parkeren na een paar jaar weer afgepakt door de gemeente.
Het lijkt me een idee de hypotheekrente grafieken in de topicstart te zetten. De hoogte en trend zijn van wezenlijke invloed op de hoogte van de hypotheek die mensen kunnen/willen afsluiten.quote:Op zondag 3 maart 2013 10:43 schreef josefiep het volgende:
Ligt het aan mij of stijgen de hypotheek rentes nog steeds?
Ergens een goede site waar je ook de renteniveaus kan zien van daarvoor?
De lonen kunnen wel omhoog gaan maar dat zegt niets over waar het werkelijk om gaat, namelijk de koopkracht. En die koopkracht daalt al 4 jaren op rij.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:27 schreef josefiep het volgende:
Zou zeker heel handig en helder zijn.
Wij kunnen bijvoorbeeld al 10+ minder lenen dan een jaar geleden, terwijl de lonen omhoog zijn gegaan.
Maar is het type hypotheek die je vergelijkt hetzelfde en het rentepercentage?quote:Op zondag 3 maart 2013 11:27 schreef josefiep het volgende:
Zou zeker heel handig en helder zijn.
Wij kunnen bijvoorbeeld al 10+ minder lenen dan een jaar geleden, terwijl de lonen omhoog zijn gegaan.
quote:Op zondag 3 maart 2013 10:20 schreef Basp1 het volgende:
veel oude binnensteden in nl zijn natuurlijk ook nooit ontworpen op zoveel auto's per huishouden.
Ik heb ongeveer 10 jaar geen auto meer en zolang kennissen in steden blijven wonen is ov een goed alternatief om daarna toe te gaan. Een bijkomend voordeel van geen auto hebben is dat het ongeveer 250 euro in de maand scheelt, daar moet ik dan wel rond de 60 euro ovkosten vanaf halen.
Dit is dus wel iets waar ik veel respect en waardering voor kan opbrengen. Ik ben bijna verslaafd aan 't gemak van 'n auto. D.w.z. als vrachtvervoerder voor huis-&tuinverbouwing.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb al langer dan 10 jaar geen eigen auto meer. Wel een motor, en sinds kort een Greenwheelsabonnement. Die laatste gebruiken we 2-3 keer per maand, en kost gemiddeld zo'n 100 euro. Voor die prijs kan je geen eigen auto hebben, maar is het soms toch wel makkelijk.
Ja, deze:quote:Op zondag 3 maart 2013 10:43 schreef josefiep het volgende:
Ligt het aan mij of stijgen de hypotheek rentes nog steeds?
Ergens een goede site waar je ook de renteniveaus kan zien van daarvoor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |