abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123507933
Ok. Hoe naïef moet je in deze tijd zijn om een huis te kopen onder voorbehoud van verkoop eigen woning, en daar dan krap aan tweeënhalve maand de tijd voor te nemen? Behoorlijk naïef, zou je denken – genoeg verhalen van mensen die hun huis aan de straatstenen niet kwijt kunnen en jarenlang geen kijkers, laat staan kopers krijgen.

Toch namen wij de gok.

We verkochten ons huis binnen tien dagen.

*O* .

Een paar fotootjes van het huis dat we gekocht hebben (foto’s van de makelaar):

De woonkamer:

De keuken:

De eetkamer:

Overloop boven:

Slaapkamer 1 (dit wordt onze slaapkamer):

Slaapkamer 2 (dit wordt de studeerkamer):

Slaapkamer 3 (eerst rommelhok, hopelijk ooit kinderkamertje):

De badkamer:

De voortuin:

De achtertuin:

Ja, ik heb ze geprintscreend van Funda. :+.

En de plattegronden, eerst de benedenverdieping, dan boven:

Zoals je misschien ziet hoeft er niet zo ontzettend veel aan te gebeuren. De kluslijst:

- oranje muren in woon- en eetkamer schilderen (vergrijsd groen)
- paarse muur in slaapkamer schilderen (waarschijnlijk ook groen)
- alle muren in studeerkamer schilderen (blauw)
- kozijnen aan de binnenkant schilderen (nog even ter beoordeling, eerst eens kijken hoe het staat met de nieuwe kleuren, maar anders worden ze wit)
- schutting plaatsen aan de achterzijde
- walk-in closet maken in de slaapkamer
- ‘wasruimte’ maken in de bijkeuken

We hebben vandaag te horen gekregen dat zowel onze financiering als die van de koper van ons huis rond is. De overdracht zal komende vrijdag plaatsvinden, ijs en weder dienende, en de planning is om de week erna te verhuizen. Twee weken later is de overdracht van ons huidige huis.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 17:55:14 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123508132
Nice DaD! Goeie gok dus! ^O^
Ik ben wel benieuwd eig ook naar wat jullie verkocht hebben. In oud verkocht een user laatst ook haar huis in een vloek en een zucht, was ook echt een supermooi huis! :Y
pi_123508146
Erg gave badkamer, mooie kleur! Mooie woning, gefeliciteerd en succes!
All management is Strategic Management.
pi_123508151
Yay! *O*
Ja doei.
pi_123508391
Mensen verkopen vaak het huis niet omdat ze prijzen gebruiken voor de crisis.
Tegenwoordig zijn huizen gemiddeld gewoon 10 tot 15% goedkoper.
Zolang je daar rekening mee houdt is er weinig aan de hand.
Veel mensen hebben daar moeite mee omdat ze dan verlies maken maar je kan ook weer 10 tot 15% goedkoper aankopen dus dan heb je weer een balans.
pi_123508413
Thanks! *O*.

Deze kleur komt in de woon- en eetkamer op de muur:

pi_123508448
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:02 schreef DeRakker. het volgende:
Mensen verkopen vaak het huis niet omdat ze prijzen gebruiken voor de crisis.
Tegenwoordig zijn huizen gemiddeld gewoon 10 tot 15% goedkoper.
Zolang je daar rekening mee houdt is er weinig aan de hand.
Veel mensen hebben daar moeite mee omdat ze dan verlies maken maar je kan ook weer 10 tot 15% goedkoper aankopen dus dan heb je weer een balans.
We hebben het duurder verkocht dan gekocht. :P. Alleen wel destijds de kosten koper meegefinancierd en we hebben er niet lang genoeg gewoond om die eruit te krijgen, maar dat overleven we ook allemaal wel.
pi_123508492
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

We hebben het duurder verkocht dan gekocht. :P. Alleen wel destijds de kosten koper meegefinancierd en we hebben er niet lang genoeg gewoond om die eruit te krijgen, maar dat overleven we ook allemaal wel.
Dan is het helemaal mooi ^O^
Het verkochte huis stond zekers in een stad?
Ach die paar 10tjes O-)
pi_123508903
Mooi huis DaD! Gefeliciteerd en ik ben benieuwd wat jullie er zelf van maken :)
pi_123512142
Ik vind het altijd vreemd dat de ouders zich de grootste kamer toe-eigenen. Terwijl imho kinderen meer ruimte nodig hebben; zeker als ze wat ouder zijn. (Een plek voor zichzelf, een plek waar ze kunnen studeren, etc...) Nu ga je je evt kind in de kleinste kamer proppen. Wij hebben in ons huis gewoon de kleinste kamer genomen; en daar staat gewoon ons bed in en 2 nachtkastjes.

Wat is het kleine hokje naast de wc trouwens ?
pi_123512274
Meterkast?
Ja doei.
pi_123515952
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:49 schreef frgh het volgende:
Ik vind het altijd vreemd dat de ouders zich de grootste kamer toe-eigenen. Terwijl imho kinderen meer ruimte nodig hebben; zeker als ze wat ouder zijn. (Een plek voor zichzelf, een plek waar ze kunnen studeren, etc...) Nu ga je je evt kind in de kleinste kamer proppen. Wij hebben in ons huis gewoon de kleinste kamer genomen; en daar staat gewoon ons bed in en 2 nachtkastjes.

Tegen de tijd dat een eventueel kind van ons ruimte nodig heeft om te kunnen studeren zijn we 15 jaar verder. Dus tot die tijd is de grootste slaapkamer gewoon onze slaapkamer. :D. Met inloopkast. :9. Er is trouwens een mogelijkheid tot opbouw. Over een aantal jaar is dat wellicht voor ons ook interessant.

Naast de wc is een grote inbouwkast met daarin de ketel. De meterkast zit in de bijkeuken, naast de achterdeur.
pi_123516204
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:52 schreef motorbloempje het volgende:
Meterkast?
staat ook gewoon in de plattegrond :P > MK
pi_123521281
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 21:09 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat een eventueel kind van ons ruimte nodig heeft om te kunnen studeren zijn we 15 jaar verder. Dus tot die tijd is de grootste slaapkamer gewoon onze slaapkamer. :D. Met inloopkast. :9. Er is trouwens een mogelijkheid tot opbouw. Over een aantal jaar is dat wellicht voor ons ook interessant.

Naast de wc is een grote inbouwkast met daarin de ketel. De meterkast zit in de bijkeuken, naast de achterdeur.
En met een eventueel 2e kind hoe moet dat dan. Een beetje huis is 1 grote en 2 kleine slaapkamers. Ik zie het punt eigenlijk niet zo. Hier trouwens wel een huis met 2 grote en 2 kleine kamers. De grootste ook voor ons kind maar ook alleen maar omdat die boven de garage zit en wij er dan mooi geen last van hebben later.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_123528789
We komen uit een klein appartementje, dus we moeten best wel wat spullen bijkopen. Belangrijkste: een eettafel met stoelen (twee keer de groene, vier bruine).

Deze kast hebben we ook besteld:

En om onszelf echt te verwennen hebben we een elektrisch verstelbare boxspring van 1.80 bij 2.10 besteld. :9. Die wordt waarschijnlijk in juni geleverd.
pi_123528866
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Thanks! *O*.

Deze kleur komt in de woon- en eetkamer op de muur:

[ afbeelding ]
Mooi!

en tof huis! Heb je nou een huge-ass tuin x 2? :o Nice!

*volgt topic* c_/
:)
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 11:23:56 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_123530344
Hmmm. Ik weet waar het is denk ik, prima buurt!

Welk aplartementje hebben jullie verkocht if I may ask?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 11:25:35 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_123530363
Of niet. Ik weet niet zeker meer waar et is. Nvm :')
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_123534214
Waar de fuq zit de voordeur?
pi_123536363
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
We komen uit een klein appartementje, dus we moeten best wel wat spullen bijkopen. Belangrijkste: een eettafel met stoelen (twee keer de groene, vier bruine).

[ [url=http://www.ridgerib.nl/upload/53/products/11/th/stoel-ridge-rib---koffie---zuiver[0].jpg]afbeelding[/url] ][ [url=http://www.ridgerib.nl/upload/53/products/117/th/stoel-ridge-rib---groen---zuiver[0].jpg]afbeelding[/url] ]

[ afbeelding ]

Deze kast hebben we ook besteld:

[ afbeelding ]

En om onszelf echt te verwennen hebben we een elektrisch verstelbare boxspring van 1.80 bij 2.10 besteld. :9. Die wordt waarschijnlijk in juni geleverd.
Die tafel en kast heb ik ook (kast in houtkleur), echt supermooi :)

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie oude huis en natuurlijk met de aankoop van de nieuwe! *O*
pi_123537675
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:48 schreef R2R het volgende:
:D
# idem

Oh...en gefeliciteerd met verkoop en aankoop ! w/
pi_123537903
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:48 schreef R2R het volgende:
Aan de voorkant van het huis zie je twee deuren met gelige kozijnen. Die kunnen allebei fungeren als voordeur. Wij zullen vooral de rechter gebruiken, denk ik. Bezoek belt aan bij een poort aan het begin van de voortuin.
pi_123539054
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:49 schreef frgh het volgende:

iets met kinderbedje versus tweepersoonsbed :)
pi_123539153
Gefeliciteerd met de aan- & verkoop! Lijkt me goed te doen qua actielijst: flink sausen en laten drogen. Mooie vloeren: goed afdekken als je gaat klussen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 3 maart 2013 @ 05:58:59 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_123563557
Nice! Deze ga ik ook even volgen. Wel benieuwd waar het is. Dm? :)
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')