Onzin. Garantie tot de voordeur. Hij heeft hem zo meegenomen. Je bent geen winkel. Die gast kan de boom in.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:33 schreef Scorpie het volgende:
Sluit hem thuis aan en test hem samen met hem.
Mwoah, als je kan laten zien dat hij het bij jou wel goed doet heeft die man a) geen poot om op te staan en b) het gevoel dat hij goed geholpen is. Iedereen blij.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:34 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Onzin. Garantie tot de voordeur. Hij heeft hem zo meegenomen. Je bent geen winkel. Die gast kan de boom in.
Dat heb ik nu ook afgesproken idd. Maar ja, hij kan hem ook zelf hebben laten vallen of juist mijn DVD speler (het is nogal een specifieke kleur die bij een redelijk goede set hoort) willen hebben om die van hem om te ruilen (ik denk het niet hoor, maar het kan wel).quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:33 schreef Scorpie het volgende:
Sluit hem thuis aan en test hem samen met hem.
en dan doet hij het niet, en dan zeg je, oke hier je geld terug?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:35 schreef Breda_1 het volgende:
[..]
Dat heb ik nu ook afgesproken idd. Maar ja, hij kan hem ook zelf hebben laten vallen of juist mijn DVD speler (het is nogal een specifieke kleur die bij een redelijk goede set hoort) willen hebben om die van hem om te ruilen (ik denk het niet hoor, maar het kan wel).
Hij kan de boom in, je hebt verschillende keren aangegeven om te testen, wil hij dat niet dan is het z'n eigen risico.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:35 schreef Breda_1 het volgende:
[..]
Dat heb ik nu ook afgesproken idd. Maar ja, hij kan hem ook zelf hebben laten vallen of juist mijn DVD speler (het is nogal een specifieke kleur die bij een redelijk goede set hoort) willen hebben om die van hem om te ruilen (ik denk het niet hoor, maar het kan wel).
Ja en nee. Ten eerste benoem je nu een consumentenrecht dat van toepassing is op bedrijven. Ten tweede heeft de koper een kans tot testen gehad maar wees dat af. Daarmee heb je als verkopende partij alles gedaan om te waarborgen dat de man wist wat hij kocht.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:42 schreef dumrels het volgende:
Het is beter om hier iets subtieler mee om te gaan dan die gast de boom in te sturen. Je moet niet vergeten dat je niet hebt geleverd wat je beloofd hebt, namelijk een goed werkende dvd speler, op grond daarvan kan die man de koop ontbinden.
De rechter zal stellen dat de kopende partij eerst maar eens had moeten testen of alles werkte. Dan had de kopende partij van de koop kunnen afzien. Nu is het maar de vraag bij wie de schuld ligt. Komt het doordat de speler 2 jaar stil heeft gestaan, het vervoer naar de kopende partij of het aansluiten en de rand apparatuur van de kopende partij. Dat valt niet meer vast te stellen nu.quote:Ja het is mogelijk dat hij de cd-speler kapot heeft gemaakt en nu jou probeert te flessen maar waarschijnlijker is dat de dvd-speler tijdens de twee jaar die hij op de kast heeft gestaan kapot is gegaan. Zo zal een rechter ook oordelen.
Leuke ui, heb je die ook op het peugeot forum?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:50 schreef Innisdemon het volgende:
Waarschijnlijk is er niets mis met het apparaat, maar vind de koper het niet goed genoeg. Gevalletje dubbeltje-op-de-eerste-rang.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:51 schreef Trebo het volgende:
[..]
Leuke ui, heb je die ook op het peugeot forum?
Er staat een smiley achter, maar voor het geval dat iemand het toch half-serieus leest:quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:42 schreef Trebo het volgende:
Oja, tip voor marktplaats verkopers. Zeg ten alle tijde dat je aan het werk bent en spreek dan af voor een willekeurig kantoor. Zeg je dat je daar werkt. Zodra ze ontevreden zijn gaan ze naar dat kantoor toe om verhaal te halen.
Moraal van het verhaal kan ook zijn het ding werkend laten zien ook al zit de koper er zogenaamd niet op te wachten. Als zowel jij als TS het werkend zouden hebben laten zien dan hadden de verkopers natuurlijk niet zo makkelijk meer kunnen zeggen dat het niet werkte.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:58 schreef peterselieplukkker het volgende:
Hier een gevalletje van "wat heb ik gedaan".
Moraal van het verhaal; verkoop niet thuis en heb je dat wel gedaan, probeer een tot een overeenstemming te komen met de elkaar.
Dit dus.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |