abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123532712
Komt vitamine D wel binnen via het raam? Ik zet bij goed weer mijn vogeltjes buiten voor hun vitamine D, ze staan hier nooit voor het raam. Als het zonnetje 's winters naar binnen schijnt dan zet ik ze wel in het zonnetje. Mijn Jaap heeft ook veel zon nodig, geen idee hoeveel licht Pyrrhua's nodig hebben. Je kan voor nood ook een tijdje een UVlamp bij de kooi ophangen zolang je de parkiet even niet bij het raam staat.
Je kunt je beter eerst richten op het tam maken, je parkietje dichterbij zetten zal dan zeker helpen. Dan kun je je later weer richten op het zonlicht. ;)

Mijn vogeltjes krijgen sinds kort allebei pellets, Jaap sinds een weekje pas. Hij is het binnen een week gaan eten terwijl hij waarschijnlijk zo'n 7 jaar zaadvoer heeft gegeten. Ik zou daar wel even mee wachten tot je je vogel goed tam hebt, 1 probleem per keer lijkt me wel genoeg. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_123542301
Geen idee of het ook via het raam naar binnen komt, daar ging ik gemakshalve maar vanuit..Maargoed, hij staat nu dus naast mij en ik heb maar even een grote TL balk in de buurt gezet voor wat licht.

Das een goed advies! 1 ding tegelijk :)

Ik zal het me wel verbeelden maar hij is ineens speelser en iets minder angstig. Ik heb de achterkant en een zijkant bedekt van de kooi, want iedere keer als er een vogel hier voorbij vliegt gaat i door het lint bijna.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_123547431
Even een vraag hoor. Ik had Fredje net afgedekt met handdoeken maar ik hoor hem nog bezig zijn dus ga ik even kijken. komt hij met een opgeblazen kop ( wangen ) zo op en neer naar je toe je toe zeg maar! Dus zijn nek uitsteken. En dan die ogen, die puilen er dan bijna uit..Dat ziet er echt raar uit! Wat is dat voor iets? In de ochtend heb ik hem dat ook al eens zien doen maar dan waggelde hij van links naar rechts. Echt vreemd :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Gertje-Plongers op 02-03-2013 20:25:52 ]
  maandag 4 maart 2013 @ 14:55:26 #54
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_123617862
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Even een vraag hoor. Ik had Fredje net afgedekt met handdoeken maar ik hoor hem nog bezig zijn dus ga ik even kijken. komt hij met een opgeblazen kop ( wangen ) zo op en neer naar je toe je toe zeg maar! Dus zijn nek uitsteken. En dan die ogen, die puilen er dan bijna uit..Dat ziet er echt raar uit! Wat is dat voor iets? In de ochtend heb ik hem dat ook al eens zien doen maar dan waggelde hij van links naar rechts. Echt vreemd :)
Is dat beestje wel helemaal gezond?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_123618011
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 14:55 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Is dat beestje wel helemaal gezond?
Ik weet het niet eigenlijk, hij doet het tot nu toe nog goed verder, hij eet goed de ontlasting is zover ik het kan beoordelen goed. Hij is redelijk actief verder dus het lijkt mij van wel.

Ik heb het idee dat het misschien een vorm van bescherming is tegen aanvallers. Hij doet het alleen als hij een tijdje in het donker gestaan heeft en dan richt hij zich ook echt op mij zeg maar.
  maandag 4 maart 2013 @ 15:01:54 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_123618120
:') Oscar valt echt krijsend aan als hem iets niet bevalt, met de vleugels wijd, maar echt bol zitten en zo dat is geen goed teken normaal, Oscar zat onwijs bol en was wankel toen hij twee dagen buiten geweest was, maar dat trok heel snel bij gelukkig.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 15:03:12 #57
176471 oh-oh
pi_123618161
Dit is hoe hij aanvalt :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_123618306
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:01 schreef oh-oh het volgende:
:') Oscar valt echt krijsend aan als hem iets niet bevalt, met de vleugels wijd, maar echt bol zitten en zo dat is geen goed teken normaal, Oscar zat onwijs bol en was wankel toen hij twee dagen buiten geweest was, maar dat trok heel snel bij gelukkig.
Hij zit ook niet echt bol hoor, alleen zijn wangen blaast hij dan op net als een brulkikker en maakt hij een soort beweging naar je toe. Ik heb het ook wel eens bij vogels gezien die balsen maar ik weet niet meer welke :P

Als ik echt het idee heb dat het niet goed gaat dan ga ik naar een vogelarts. Maar dat idee heb ik nu nog niet. Maar het is wel vreemd op zich. Hij gedraagt zich steeds wat vrolijker en neemt meer initiatief om wat te gaan doen. Allen de kooi uitgaan is nogal een onderneming voor hem. Gisteren is hij er 20 minuten uit geweest en heb ik hem opgepakt en bleef hij op mijn hand zitten tot aan de kooi. En nu zit hij al weer de hele dag te welles nietussen om de kooi uit te gaan! :)
pi_123618343
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:03 schreef oh-oh het volgende:
Dit is hoe hij aanvalt :')
Hij is goed zichzelf dus! Dat moet hier nog gebeuren..
  maandag 4 maart 2013 @ 15:08:02 #60
176471 oh-oh
pi_123618347
:D Echt, dus je zet de kooi open en hij wil er niet uit?
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 15:09:45 #61
176471 oh-oh
pi_123618425
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hij is goed zichzelf dus! Dat moet hier nog gebeuren..
Oh ja Os is echt hondsbrutaal lately, ik ben hem een beetje aan het heropvoeden :')
Hij ging van bang schijtvogeltje naar brutale vlegel, hij jaagt zelfs elke avond de honden van de bank af.
Camera haat ie echt, telefoon ook, dus als ik hem wil kieken moet ik dat heel sneaky doen, of hij moet afgeleid zijn, met mijn eten lukt dat wel _O-
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 maart 2013 @ 15:10:11 #62
163650 Greys
pi_123618448
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Hij zit ook niet echt bol hoor, alleen zijn wangen blaast hij dan op net als een brulkikker en maakt hij een soort beweging naar je toe. Ik heb het ook wel eens bij vogels gezien die balsen maar ik weet niet meer welke :P

Als ik echt het idee heb dat het niet goed gaat dan ga ik naar een vogelarts. Maar dat idee heb ik nu nog niet. Maar het is wel vreemd op zich. Hij gedragt zich steeds wat vrolijker en neemt meer initiatief om wat te gaan doen. Allen de kooi uitgaan is nogal een onderneming voor hem. Gisteren is hij er 20 minuten uitgeweest en heb ik hem opgepakt en bleef hij op mijn hand ziiten tot aan de kooi. En nu zit hij al weer de hele dag te welles nietussen om de kooi uit te gaan! :)
Oh dat klinkt toch al alsof ie minder panisch voor je is, als hij op je hand gezeten heeft *O*

Doorzetten doorzetten doorzetten! *O* Probeer of hij op je hand wil stappen in de kooi als je hem appel geeft en of je hem dan zo de kooi uit kunt krijgen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 maart 2013 @ 15:11:23 #63
176471 oh-oh
pi_123618491
Ik zou gewoon zijn kooi open laten staan en zijn voerbak aan de buitenkant hangen.
Oscar zat in het begin in zijn grote kooi alleen maar op 1 stok, ik verhing elke keer zijn voerbak, zo durfde hij elke keer verder weg!
( Groucho Marx )
pi_123618522
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:08 schreef oh-oh het volgende:
:D Echt, dus je zet de kooi open en hij wil er niet uit?
Ik zit er nu al vanaf 8 uur naar te kijken, soms gaat i heel even heel snel net buiten het kooitje en dan zo vlug als i kan er weer in. Dit geheel aangekleed met wat geschreeuw en dat herhaald zich dan constant. Hij wordt er zelf ook moe van maar! Als i daar oerheen is zal het wel snel gaan denk ik.
  maandag 4 maart 2013 @ 15:14:09 #65
176471 oh-oh
pi_123618603
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ik zit er nu al vanaf 8 uur naar te kijken, soms gaat i heel even heel snel net buiten het kooitje en dan zo vlug als i kan er weer in. Dit geheel aangekleed met wat geschreeuw en dat herhaald zich dan constant. Hij wordt er zelf ook moe van maar! Als i daar oerheen is zal het wel snel gaan denk ik.
^O^ Voer aan de buitenkant hangen, en dan steeds verder weg zetten! Echt, probeer het maar.
( Groucho Marx )
pi_123618620
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh dat klinkt toch al alsof ie minder panisch voor je is, als hij op je hand gezeten heeft *O*

Doorzetten doorzetten doorzetten! *O* Probeer of hij op je hand wil stappen in de kooi als je hem appel geeft en of je hem dan zo de kooi uit kunt krijgen?
Nou dat was een beetje gedwongen natuurlijk maar hij bleef dat stukje ziiten !!

Op de hand zitten in de kooi, zover is het nog niet. Ik kan nu in de kooi met mijn hele hand en een stukje appel, maar dan kan ik niet dichterbij komen dan 15 cm afstand anders vliegt/springt hij naar beneden dus ik laat het maar even zo nog. :)
pi_123618646
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:11 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou gewoon zijn kooi open laten staan en zijn voerbak aan de buitenkant hangen.
Oscar zat in het begin in zijn grote kooi alleen maar op 1 stok, ik verhing elke keer zijn voerbak, zo durfde hij elke keer verder weg!
Dat is een goeie tip ! Dat ga ik gelijk doen. :)
  maandag 4 maart 2013 @ 15:16:23 #68
176471 oh-oh
pi_123618693
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat is een goeie tip ! Dat ga ik gelijk doen. :)
Oscar komt nu zodra ik rammel met zijn voerbak, ik heb van die metalen bakjes. Als ik hem soms kwijt ben en geen zin heb om alle dekens en kussens op te tillen, dan rammel ik ff met zijn bakkie en dan komt ie krijsend aangevlogen, want ik moet met mijn tengels van zijn eetbak af blijven _O-
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 15:17:27 #69
176471 oh-oh
pi_123618736
Oh en hij wilde niet op de bodem van zijn kooi, daar ging ie nooit eens kijken, paar zonnebloempitten aldaar en hij ging elke dag fourageren en rommelen op zoek naar meer van zulk lekkers :D
( Groucho Marx )
pi_123618789
Klinkt als een supervogeltje!

En jawel hoor, ik draai me net om en wie zag ik daar bijten de kooi?! Juist, Fredje. Maar hij was ook weer snel binnen... Wat een vogel is het ook.. :P

Door dat bakje dus!
  maandag 4 maart 2013 @ 15:23:51 #71
176471 oh-oh
pi_123618946
^O^ Bakje elke dag een stukje verplaatsen, en dan zijn waterbak ook buiten zetten en ze uit elkaar zetten, wordt ie vanzelf vrijer van, echt waar!
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 maart 2013 @ 15:28:18 #72
163650 Greys
pi_123619108
Fijn he, zo'n oh-oh met tips :D *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 maart 2013 @ 15:28:27 #73
176471 oh-oh
pi_123619113
:P
( Groucho Marx )
  maandag 4 maart 2013 @ 15:28:42 #74
176471 oh-oh
pi_123619118
Ik ben zelfs mn zebravinken tam aan het maken nu dus kom maar op _O-
( Groucho Marx )
pi_123619176
quote:
14s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:28 schreef Greys het volgende:
Fijn he, zo'n oh-oh met tips :D *O*
Jazeker!! Super zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')