Is dat beestje wel helemaal gezond?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:18 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Even een vraag hoor. Ik had Fredje net afgedekt met handdoeken maar ik hoor hem nog bezig zijn dus ga ik even kijken. komt hij met een opgeblazen kop ( wangen ) zo op en neer naar je toe je toe zeg maar! Dus zijn nek uitsteken. En dan die ogen, die puilen er dan bijna uit..Dat ziet er echt raar uit! Wat is dat voor iets? In de ochtend heb ik hem dat ook al eens zien doen maar dan waggelde hij van links naar rechts. Echt vreemd
Ik weet het niet eigenlijk, hij doet het tot nu toe nog goed verder, hij eet goed de ontlasting is zover ik het kan beoordelen goed. Hij is redelijk actief verder dus het lijkt mij van wel.quote:Op maandag 4 maart 2013 14:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Is dat beestje wel helemaal gezond?
Hij zit ook niet echt bol hoor, alleen zijn wangen blaast hij dan op net als een brulkikker en maakt hij een soort beweging naar je toe. Ik heb het ook wel eens bij vogels gezien die balsen maar ik weet niet meer welkequote:Op maandag 4 maart 2013 15:01 schreef oh-oh het volgende:
Oscar valt echt krijsend aan als hem iets niet bevalt, met de vleugels wijd, maar echt bol zitten en zo dat is geen goed teken normaal, Oscar zat onwijs bol en was wankel toen hij twee dagen buiten geweest was, maar dat trok heel snel bij gelukkig.
Hij is goed zichzelf dus! Dat moet hier nog gebeuren..quote:
Oh ja Os is echt hondsbrutaal lately, ik ben hem een beetje aan het heropvoedenquote:Op maandag 4 maart 2013 15:07 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hij is goed zichzelf dus! Dat moet hier nog gebeuren..
Oh dat klinkt toch al alsof ie minder panisch voor je is, als hij op je hand gezeten heeftquote:Op maandag 4 maart 2013 15:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hij zit ook niet echt bol hoor, alleen zijn wangen blaast hij dan op net als een brulkikker en maakt hij een soort beweging naar je toe. Ik heb het ook wel eens bij vogels gezien die balsen maar ik weet niet meer welke
Als ik echt het idee heb dat het niet goed gaat dan ga ik naar een vogelarts. Maar dat idee heb ik nu nog niet. Maar het is wel vreemd op zich. Hij gedragt zich steeds wat vrolijker en neemt meer initiatief om wat te gaan doen. Allen de kooi uitgaan is nogal een onderneming voor hem. Gisteren is hij er 20 minuten uitgeweest en heb ik hem opgepakt en bleef hij op mijn hand ziiten tot aan de kooi. En nu zit hij al weer de hele dag te welles nietussen om de kooi uit te gaan!
Ik zit er nu al vanaf 8 uur naar te kijken, soms gaat i heel even heel snel net buiten het kooitje en dan zo vlug als i kan er weer in. Dit geheel aangekleed met wat geschreeuw en dat herhaald zich dan constant. Hij wordt er zelf ook moe van maar! Als i daar oerheen is zal het wel snel gaan denk ik.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:08 schreef oh-oh het volgende:
Echt, dus je zet de kooi open en hij wil er niet uit?
quote:Op maandag 4 maart 2013 15:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Ik zit er nu al vanaf 8 uur naar te kijken, soms gaat i heel even heel snel net buiten het kooitje en dan zo vlug als i kan er weer in. Dit geheel aangekleed met wat geschreeuw en dat herhaald zich dan constant. Hij wordt er zelf ook moe van maar! Als i daar oerheen is zal het wel snel gaan denk ik.
Nou dat was een beetje gedwongen natuurlijk maar hij bleef dat stukje ziiten !!quote:Op maandag 4 maart 2013 15:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh dat klinkt toch al alsof ie minder panisch voor je is, als hij op je hand gezeten heeft
Doorzetten doorzetten doorzetten!Probeer of hij op je hand wil stappen in de kooi als je hem appel geeft en of je hem dan zo de kooi uit kunt krijgen?
Dat is een goeie tip ! Dat ga ik gelijk doen.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:11 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou gewoon zijn kooi open laten staan en zijn voerbak aan de buitenkant hangen.
Oscar zat in het begin in zijn grote kooi alleen maar op 1 stok, ik verhing elke keer zijn voerbak, zo durfde hij elke keer verder weg!
Oscar komt nu zodra ik rammel met zijn voerbak, ik heb van die metalen bakjes. Als ik hem soms kwijt ben en geen zin heb om alle dekens en kussens op te tillen, dan rammel ik ff met zijn bakkie en dan komt ie krijsend aangevlogen, want ik moet met mijn tengels van zijn eetbak af blijvenquote:Op maandag 4 maart 2013 15:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat is een goeie tip ! Dat ga ik gelijk doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |