Je bedoelt de
watersnoodramp in Wilnis neem ik aan, toen de dijk verschoof?
1. Wie bent u? - Te persoonlijk
2. Hoe oud was u toen u de watersnoodramp meemaakte? - 12
3. Hoe was uw situatie voor de watersnoodramp? - Woonde thuis
4. Hoe heeft u de watersnoodramp ervaren? - Vond het wel spannend
-Wat waren de gevolgen voor uw situatie? - Moesten ons huis uit
-Wat waren de gevolgen voor uw omgeving? - Net als de rest
5. Hoe was uw situatie 5jaar na de watersnoodramp / hoe heeft u de klap op kunnen vangen? - Wel goed hoor, klap viel wel mee, lucht was wat anders
6. Denkt u nog veel terug aan de watersnoodramp? - Soms, alleen die gewraakte 23 augustus
7. Heeft u de ramp zien aan komen? - Dijk was erg droog ja, slecht onderhoud
8. Voelde u uw veilig in dit land? - Ja hoor
9. Heeft u ooit iets mee gekregen van waarschuwingen / dat de dijken te zwak waren? - Natuurlijk, maar na de boeren werd niet geluisterd
10. Werd het al snel duidelijk dat het ernstig was? - Eerst niet, maar die arken waren gewoon heel erg verzakt
11. Hoe verliep de hulpverlening tijdens de ramp? - Chaotisch, onbekend wat er moest gebeuren
12. Hoe lang werd er nog over de gevolgen gesproken? - Wordt nu nog gedaan
En wanneer waren de gevolgen een beetje gezonken en werd er over de oorzaken gesproken? - Werd meteen wel over oorzaken gesproken, gevolgen zijn ze nu nog over bezig
Wanneer werd er een schuldvraag gesteld en werd deze überhaupt wel gesteld? - Direct
13. Hoe sprak uw omgeving erover en hoe werd er over gesproken in de media? - Schande, media was op de dag zelf overweldigend
Er wordt gezegd dat de media toentertijd veel gekozen heeft om over de gevolgen te praten in plaats van de oorzaken.
14. Als u er nu aan terugdenkt merkt u dan dat als u uw kennis van nu toen had zou u dan toen anders naar de watersnoodramp gekeken hebben? - Nee
15. Denk je dat de media toen expres niet over de schuldvraag is begonnen of denkt u dat de media in de loop der tijd veel mondiger is geworden en nu veel kritischer zijn, en dat ze er toen gewoon niet op in gingen? - Het weer kreeg de schuld, schuldvraag zijn ze nog altijd over bezig
16. Welk geloof hing u aan toen de ramp plaatsvond? - Geen
17. Zag u de ramp als een straf van god of als een natuurramp? - Slecht onderhoud vooral..
18. Er gaan nu gedeeltelijk stemmen op dat het ook de schuld van de overheid is. Denkt u er ook zo over of niet, en waarom? - Natuurlijk, die zijn deels verantwoordelijk voor het onderhouden van de dijken
19. Hoe bent u hier terecht gekomen, heeft het een grote indruk gemaakt of wou u ook meer onderzoek er naar doen? Heeft u ooit geprobeerd naar de oorzaken te zoeken? - Ik zag 1 van je 3 topics en verveelde me. Nee, oorzaak wist ik zelf wel
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.