abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:15:29 #51
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123411158
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was dat nou weer voor onzin. Alsof al je bakken onder de draad moeten staan voordat je kunt beginnen met tractie vragen 8)7
Volgensmij bestaat dat echt hoor fles... Das voor treinenstammen met ook een schuitje achterop.

Edit: psm was me voor
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 februari 2013 @ 15:15:49 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123411173
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Cargo's regelmatig direct na de brug weer stratjes omhoog zien gooien.
dat kan kloppen. Die kunnen dat bij het eerste bordje vaak al doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  FOK!fotograaf woensdag 27 februari 2013 @ 15:15:51 #53
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123411174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Maarja goederenwagons hebben dan ook vaak geen pantograven. Alleen de locs ;)
Joh :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:15:54 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123411176
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Volgensmij bestaat dat echt hoor fles... Das voor treinenstammen met ook een schuitje achterop.
Of bijvoorbeeld een dubbele Thalys :)
We are shaping the future.
pi_123411179
Niet teveel de Trdl bellen jongens, schiet zijn werkdrukmeter door het dak.
pi_123411202
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch is het zo. Zie ook bij al die bruggen. Je weet dan iig zeker dat alle panto's van je trein onder draad zitten.
ja als je met treinstellen rijdt.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:01,143 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:18:14 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123411259
registreer om deze reclame te verbergen
"Tijdens het rijden op de HSL wordt uw trein stilgezet omdat de communicatie tussen het beveiligingssysteem en de walzijde is weggevallen. Het opnieuw opbouwen van de verbinding met het Radio Block Centre mislukt door een slechte GSM-R-dekking. Op ongeveer 300 meter afstand ziet u onderstaand bord:

200px-RepereBoard.svg.png

Het lampje onder het bord brandt niet.

Wat doet u om uw weg te vervolgen?"
We are shaping the future.
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:20:33 #58
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123411337
Bellen met de TRDL.
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:21:32 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:22:31 #60
276822 Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_123411408
De onderste lamp op dat stopmarkeringsbord is enkel een oprijdlamp.
Wanneer deze niet brandt mag u de HSL niet op rijden. Wanneer uw trein dan toch al contact heeft gehad met het RBC (voor de informatie van level 2 ERTMS) dient u de ETCS apparatuur te resetten en het nogmaals te proberen.
Met uw GSM meldt u de Trdl dat u een vertraging gaat oplopen en u kunt melden dat de oprijdlamp gedoofd is/niet brandt.
Wanneer de lamp is gedoofd maar op het tableau van de Trdl wel aanstaat, dan kan je de Trdl toestemming geven om de oprijdlamp te laten herroepen. Hierdoor kan een andere trein doorgang vinden terwijl u bezig bent om de storing te verhelpen :)
Ik ook.
pi_123411419
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:18 schreef James1988 het volgende:
"Tijdens het rijden op de HSL wordt uw trein stilgezet omdat de communicatie tussen het beveiligingssysteem en de walzijde is weggevallen.
HOAX dit hoef je niet te weten want dit gebeurt NOOIT :P
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:01,143 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:23:13 #62
276822 Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_123411437
quote:
10s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HOAX dit hoef je niet te weten want dit gebeurt NOOIT :P
Er rijden idd nooit treinen over de HSL :')
Ik ook.
pi_123411489
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:

Wanneer de lamp is gedoofd maar op het tableau van de Trdl wel aanstaat, dan kan je de Trdl toestemming geven om de oprijdlamp te laten herroepen. Hierdoor kan een andere trein doorgang vinden terwijl u bezig bent om de storing te verhelpen :)
Een machinist moet maar even de trein uit om een kapotte lamp aan een sein te repareren? Wat is dit? :?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:01,143 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:26:00 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123411561
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:
De onderste lamp op dat stopmarkeringsbord is enkel een oprijdlamp.
Wanneer deze niet brandt mag u de HSL niet op rijden.
Voor zover mij bekend komt die lamp ook op de HSL voor, zie o.a. deze foto (locatie: Hazeldonk, bron). :)
We are shaping the future.
pi_123411601
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:22 schreef Monopoly het volgende:
De onderste lamp op dat stopmarkeringsbord is enkel een oprijdlamp.
Wanneer deze niet brandt mag u de HSL niet op rijden. Wanneer uw trein dan toch al contact heeft gehad met het RBC (voor de informatie van level 2 ERTMS) dient u de ETCS apparatuur te resetten en het nogmaals te proberen.
Met uw GSM meldt u de Trdl dat u een vertraging gaat oplopen en u kunt melden dat de oprijdlamp gedoofd is/niet brandt.
Wanneer de lamp is gedoofd maar op het tableau van de Trdl wel aanstaat, dan kan je de Trdl toestemming geven om de oprijdlamp te laten herroepen. Hierdoor kan een andere trein doorgang vinden terwijl u bezig bent om de storing te verhelpen :)
Dat moet InfraSpeed repareren, niet de mcn.
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:26:57 #66
276822 Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_123411608
quote:
5s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een machinist moet maar even de trein uit om een kapotte lamp aan een sein te repareren? Wat is dit? :?
Nee hoor :)
Als een sein gedoofd is (kapot of wat dan ook) dan moet je met een aanwijzing verder. Als jij op je DMI met ERTMS ziet dat jij wel een rijweg hebt, en de oprijdlamp staat uit, dan moet je dit melden dat het een gedoofd sein is.
Hoe dat met aanwijzingen etc zit op de HSL hebben wij niet behandeld op school, maar ik meen dat je daar written orders krijgt.
Ik ook.
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:28:00 #67
276822 Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_123411655
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:26 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat moet InfraSpeed repareren, niet de mcn.
Ik doelde ook op de storing in je ETCS systeem, niet om het repareren van lampen of infra :P
Had ik misschien iets beter kunnen omschrijven :P
Ik ook.
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:30:27 #68
276822 Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_123411751
En inderdaad, ook op de HSL kunnen de SMB's voor komen met witte lampen.
Ik pak mijn ERTMS boek er even bij en zal wel even de omschrijving citeren. Eerst even drinken pakken!
Ik ook.
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:33:30 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123411872
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:30 schreef Monopoly het volgende:
En inderdaad, ook op de HSL kunnen de SMB's voor komen met witte lampen.
Voor zover mij bekend heet die lamp een 'overschrijdingskroon'. Als er geen verbinding is met het RBC of als er geen movement authority (MA) is en de lamp brandt, dan mag de machinist het bord passeren met een maximumsnelheid van 10 km/u (ERTMS-modus Staff Responsible).

Klopt dat een beetje?
We are shaping the future.
pi_123411886
Mijn OBIS is ontploft. Hij geeft de juiste tijden aan voor de aankomende stations, maar blijft hangen op het vorige station als volgende bestemming. Raar.
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:37:52 #71
276822 Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_123412092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voor zover mij bekend heet die lamp een 'overschrijdingskroon'. Als er geen verbinding is met het RBC of als er geen movement authority (MA) is en de lamp brandt, dan mag de machinist het bord passeren met een maximumsnelheid van 10 km/u (ERTMS-modus Staff Responsible).

Klopt dat een beetje?
Dat moet ik even opzoeken.

In mijn ERTMS boek staat het volgende:
"Op de HSL kan een SMB met een oprijdlamp zijn uitgevoerd".
Dan blader ik even verder en zie ik:
"Op de HSL wordt ERTMS level 2 toegepast. In geval van calamiteiten kan men overschakelen naar level 1.

Bij level 1 zijn de seinen langs de baan leidend! Dus ik denk (en dit weet ik niet zeker aangezien ik er nooit heb gereden zelf, en er ook nog geen uitleg over heb gehad) dat de lichten OP de HSL altijd zijn gedoofd, tenzij men overschakelt naar Level 1. Dan zullen de lichten branden wanneer men NIET hoeft te stoppen voor een SMB. Wanneer een lamp gedoofd is zal men wel moeten stoppen voor een SMB.

Dat denk ik dan.
Ik ook.
pi_123412333
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:33 schreef b2py het volgende:
Mijn OBIS is ontploft. Hij geeft de juiste tijden aan voor de aankomende stations, maar blijft hangen op het vorige station als volgende bestemming. Raar.
Ik zou de treindienstleider bellen met mijn eigen telefoon :Y
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:01,143 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
pi_123412446
quote:
14s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou de treindienstleider bellen met mijn eigen telefoon :Y
Ik heb getwitterd :o
  woensdag 27 februari 2013 @ 15:51:33 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123412706
Langs de HSL zijn geen laterale seinen geplaatst, zowel onder ETCS Level 1 als ETCS Level 2 wordt er gewerkt met cabinesignalering. Als er een probleem is met het beveiligingssysteem (denk aan een rokende RBC) kunnen er geen treinen rijden. Omdat je toch iets moet met treinen die al op de HSL rijden krijgen die de aanwijzing om in 'Staff Responsible'-modus verder te rijden. Ten behoeve van de veiligheid is de maximumsnelheid voor het rijden onder SR beperkt tot 10 km/h.

Een stopmerkbord geeft de rand van een blok op de HSL aan. Een brandende lamp eronder geldt als teken dat de machinist verder mag rijden, in het geval dat er geen ETCS-supervisie is. Voor zover mij bekend dan, Mirgeam weet dit waarschijnlijk beter. ;)

De stopmerkborden kwamen voor het eerst voor in Frankrijk. Hier werden ze gebruikt om de HSL in blokken onder te verdelen, de overbruggingskroontjes worden gebruikt om aan te geven dat een TGV een bezet blok mag binnenrijden:
quote:
The line is divided into signal blocks of about 1,500 metres (~1 mi), the boundaries of which are marked by blue boards printed with a yellow triangle. Dashboard instruments show the maximum permitted speed for a train's current block, as well as a target speed based on the profile of the line ahead. The maximum permitted speed is based on factors such as the proximity of trains ahead (with steadily decreasing maximum permitted speeds in blocks closer to the rear of the next train), junction placement, speed restrictions, the top speed of the train and distance from the end of LGV route. Trains at high-speed take several kilometres to stop. Since trains will require more than one signal block to slow down, drivers are alerted to reduce speed gradually, several blocks before any required stop.

The signalling system is permissive; the driver of a train is permitted to proceed into an occupied block section without first obtaining authorisation. Speed in this situation is limited to 30 kilometres per hour (19 mph) and if speed exceeds 35 km/h (22 mph), the emergency brake is applied and the train stops. If the board marking the entrance to the block section is accompanied by a sign marked Nf, the block section is not permissive, and the driver must obtain authorisation from the Signalling and Control Centre (Poste d'Aiguillage et de Régulation) before entering the block. Once a route is set, or the signalling centre has provided authorisation, a white lamp below the marker board is lit to inform the driver. The driver then acknowledges the authorization using a button on the train's control panel. This temporarily overrides the emergency braking system, which would otherwise stop the train when proceeding past the non-permissive marker's ground loop.
We are shaping the future.
pi_123412900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 15:51 schreef James1988 het volgende:
Langs de HSL zijn geen laterale seinen geplaatst, zowel onder ETCS Level 1 als ETCS Level 2 wordt er gewerkt met cabinesignalering. Als er een probleem is met het beveiligingssysteem (denk aan een rokende RBC) kunnen er geen treinen rijden. Omdat je toch iets moet met treinen die al op de HSL rijden krijgen die de aanwijzing om in 'Staff Responsible'-modus verder te rijden. Ten behoeve van de veiligheid is de maximumsnelheid voor het rijden onder SR beperkt tot 10 km/h.
Waarom niet gewoon 40 km/h? :?
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 47,73 4x4: 2:43,53 5x5: 5:01,143 6x6: 12:16,64 7x7: 20:02,53 8x8: 42:27,57 2-5 relay: 10:31,68
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')