Precies, zo simpel is het!quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:20 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
ok, nou dat is fijn om te weten. En makkelijk ook, je zegt ik geloof in Jezus en je wordt aangenomen.
Ik geloof dat het proces van de samenstelling van de bijbel oorspronkelijk was geleid door de Heilige Geest van God zelf zodat de bijbel zoals protestanten die kennen kan worden gekenmerkt als waarheidsgetrouw. Je kan je voorstellen dat de duivel niet blij was met de bijbelse waarheid en op allerlei manieren geprobeerd heeft om de bijbel te vernietigen dan wel te vervuilen met leugens. Niet voor niets zijn er ontzettend veel valse evangelies in omloop die leiden bijvoorbeeld tot spectaculaire leugens zoals deze b.v. door Dan Brown worden verkondigt.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:20 schreef tribalwars het volgende:
[..]
maar de bijbel is toch niet gemanipuleerd
En als je eenmaal gelooft dan komt de Heilige Geest in je wonen en die zal je leven leiden, je zal daardoor enorm veranderen in een beter gelukkiger mens en beter met stress en dergelijke omgaan.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:20 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
ok, nou dat is fijn om te weten. En makkelijk ook, je zegt ik geloof in Jezus en je wordt aangenomen.
quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:23 schreef wiseguy-23 het volgende:
bel zoals protestanten die kennen kan worden gekenmerkt als waarheidsgetrouw. Je kan je voorstellen dat de duivel niet blij
Dus wat is er dan fout aan de bijbel het oude of het nieuwe testament.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:23 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Ik geloof dat het proces van de samenstelling van de bijbel oorspronkelijk was geleid door de Heilige Geest van God zelf zodat de bijbel zoals protestanten die kennen kan worden gekenmerkt als waarheidsgetrouw. Je kan je voorstellen dat de duivel niet blij was met de bijbelse waarheid en op allerlei manieren geprobeerd heeft om de bijbel te vernietigen dan wel te vervuilen met leugens. Niet voor niets zijn er ontzettend veel valse evangelies in omloop die leiden bijvoorbeeld tot spectaculaire leugens zoals deze b.v. door Dan Brown worden verkondigt.
Ik geloof dat er niks mis is met zowel het oude als het nieuwe testament.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:26 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Dus wat is er dan fout aan de bijbel het oude of het nieuwe testament.
Dus dan zijn sommige acteurs die stukken aan de bijbel toevoegden vervalst of zo.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:28 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Ik geloof dat er niks mis is met zowel het oude als het nieuwe testament.
16Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.
De bijbel zoals protestanten die kennen is het waarheidsgetrouwe woord van God.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:29 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dus dan zijn sommige acteurs die stukken aan de bijbel toevoegden vervalst of zo.
wel stukken of acteurs die in de bijbel schrijven zijn later door de katholieken kerk toegevoegd.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:31 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
De bijbel zoals protestanten die kennen is het waarheidsgetrouwe woord van God.
De bijbel van katholieken bevatten inderdaad stukken die niet van God afkomstig zijn en niet onder inspiratie van God schreven.
Ik moet helaas ff dingen doen. Ik kan je van harte aanraden hier een kijkje te nemen. Ik denk dat hier (bijna) al jouw vragen omtrent de bijbel beantwoord worden:quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:34 schreef tribalwars het volgende:
[..]
wel stukken of acteurs die in de bijbel schrijven zijn later door de katholieken kerk toegevoegd.
Dus dat is het gevolg van je geloof? Jammer voor al die mensen die niet met stress om kunnen gaan maar wel dachten te geloven.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:24 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
En als je eenmaal gelooft dan komt de Heilige Geest in je wonen en die zal je leven leiden, je zal daardoor enorm veranderen in een beter gelukkiger mens en beter met stress en dergelijke omgaan.
Tja, wat ik bedoel te zeggen is, als je echt gelooft in God en een hiernamaals dan kan je wereldse problemen in perspectief plaatsen omdat je weet dat het echte leven pas begint als dit aardse leven voorbij is.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:00 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Dus dat is het gevolg van je geloof? Jammer voor al die mensen die niet met stress om kunnen gaan maar wel dachten te geloven.
Ik begrijp wat je wil zeggen maar daar heb je niks aan als je de werkelijkheid van dit leven onder ogen moet zien.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:24 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Tja, wat ik bedoel te zeggen is, als je echt gelooft in God en een hiernamaals dan kan je wereldse problemen in perspectief plaatsen omdat je weet dat het echte leven pas begint als dit aardse leven voorbij is.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 01:24 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Tja, wat ik bedoel te zeggen is, als je echt gelooft in God en een hiernamaals dan kan je wereldse problemen in perspectief plaatsen omdat je weet dat het echte leven pas begint als dit aardse leven voorbij is.
Ik ben nuchter en ik keur de ZDA af, maar ook jouw religie. En ik begrijp niet goed wat wetenschap te maken heeft met de ZDA, want dat is religie. Toch?quote:Op donderdag 9 mei 2013 19:27 schreef wiseguy-23 het volgende:
Hoi iedereen,
Na een tijdje afwezig te zijn geweest en me verdiept te hebben in kwantum-mechanica, ichnologie, baraminologie, (micro)biologie, astrophysica, geologie, evolutionisme etc. etc. dacht ik dat het wellicht verstandig was om de Zevende Dags Adventisten sekte aan te kaarten.
Waarom? Nou, omdat deze sekte vanuit de Verenigde Staten komt overwaaien en hun identiteit geheim houdt om te zorgen dat je niet onmiddellijk wegrent wanneer je de naam "zevende dags adventisten" hoort.
Ik heb behoorlijk wat onderzoek gedaan, en in het algemeen kan ik concluderen dat Nederland op het gebied van wetenschappelijke kennis zwaar achterloopt ten opzichte van wetenschappers in Engeland en Amerika. Ik zie de ZDA sekte dan ook in Nederland nog wel talrijke mensen misleiden zoals ze dat ook in Derde Wereldlanden doen. Zieltjes winnen om een valse, door mensen bedachte, religie in stand te houden. Kijk bijvoorbeeld eens naar de volgende website waar 1000en onwetende Hollanders op afkomen...
http://de-schepping.eu/
Laat deze site merken dat ze een propagandakanaal zijn voor ZDA-hersenspoeling? Nope, ze komen als wolven in schaapskleren.
Anywayz ik ben zo zat van de leugens en het bedrog van deze sekte dat ik er maar een youtube video van gemaakt hebt. Zie link:
[youtube][/youtube]
Een andere landgenoot heeft ook een filmpje gemaakt over de ZDA sekte:
[youtube][/youtube]
Dus mensen, wees gewaarschuwd, ze proberen ook hier in Nederland voet aan de grond te krijgen! Gewoon nuchter blijven, laat je niet brainwashen door sektes die iets anders leren dan redding door geloof alleen.
Het zou een vlucht uit de werkelijkheid zijn als de bijbel een sprookjesboek zou zijn. Voor hen die geloven is het geen vlucht uit de werkelijkheid maar in de werkelijkheid. Ik geloof met heel mijn hart, maar ik denk ook dat zelfs mensen die zoiets hebben van "oke Jezus zou best wel eens de waarheid gezegd kunnen hebben" zouden zich meer moeten verdiepen in de bijbel en God vragen of Hij zichzelf kenbaar wil maken. Waarom? Nou het gegeven dat je dood gaat is een vast gegeven, het gegeven dat dit leven superkort is vergeleken met de eeuwigheid die meer dan 99999999999999999999999999999999 tot de 9999999999999999999999999 jaren duurt, maakt duidelijk dat de keuze die je in dit leven maakt enorme eeuwige consequenties kan hebben.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
maar is dat geen vlucht uit de werkelijkheid? Opium voor het volk, zogezegd.
[..]
Uiteraard zijn er vele meningen en opvattingen. Jij ziet geen licht in mijn opvattingen, ik zie geen licht in jouw opvattingen en Zevende Dags Adventisten zien geen licht in onze opvattingen. Iedereen moet dus maar lekker zelf uitmaken waar hij/zij in wil geloven. Zoals ze in het Engels zeggen:quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:35 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Ik ben nuchter en ik keur de ZDA af, maar ook jouw religie. En ik begrijp niet goed wat wetenschap te maken heeft met de ZDA, want dat is religie. Toch?
Tevens merk ik hier een afkeer van een sekte, zoals de ZDA weer een afkeer heeft van andere sekten. Allemaal claimen ze dat zij de ware religie zijn en de rest komt van de boze, bijgenaamd lucifer.
Voor mij is lucifer de lichtgever, oftewel Venus, oftewel Morgenster, en in de Bijbel noemt Jezus zichzelf Morgenster. II Petrus zegt iets als "....opdat de Morgenster opgaan in uw harte" (beetje vrij vertaald maar heb het niet meer helemaal paraat in mijn hersenen opgeslagen).
Oftewel: De mensen die bang zijn voor lucifer hebben gewoon geen idee waar ze het over hebben. Die verwarren satan met lucifer, en verwarren satan met de duivel. En zo "dwalen" ze verder.
Genesis (waar mensen de slang verwarren met satan en met de duivel, dankzij Openbaring overigens. Openbaring is weer verkregen door hallucinatie) laat zien dat de mensen het zelfbewustzijn kregen door te luisteren naar de slang, en die slang is Lucifer de lichtbrenger/gever. Leve de slang en Lucifer dus! Zonder hem/het waren we nu als de dieren.
Desondanks is het erg bijzonder als jij beweert je verdiept te hebben in kwantum-mechanica, ichnologie, baraminologie, (micro)biologie, astrophysica, geologie, evolutionisme etc. etc. dat je dan toch nog in die bijbelse god gelooft. Overigens best een hoop om je even in te verdiepen en dan ook nog te doorgronden....quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:54 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er vele meningen en opvattingen. Jij ziet geen licht in mijn opvattingen, ik zie geen licht in jouw opvattingen en Zevende Dags Adventisten zien geen licht in onze opvattingen. Iedereen moet dus maar lekker zelf uitmaken waar hij/zij in wil geloven. Zoals ze in het Engels zeggen:
Everybody is entitled to his/her own opinion.
Ik heb je bron gelezen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:37 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Ik moet helaas ff dingen doen. Ik kan je van harte aanraden hier een kijkje te nemen. Ik denk dat hier (bijna) al jouw vragen omtrent de bijbel beantwoord worden:
http://www.gotquestions.org/Nederlands/Vragen-over-Bijbel.html
Lees zijn posts nog maar eens, dan weet je dat dat zo is.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:46 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik heb je bron gelezen.
Geloof je trouwens in god?
Sorry hoor maar hier ga je toch echt te ver. Ik heb genoeg discussies gehad met Ali, die ziet de RK als de antichrist, of in elk geval als iets satanisch (waar ik overigens niet eens in geloof, bijgelovige onzinquote:Op donderdag 9 mei 2013 19:46 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Das stimmt! En Antoinette Hertsenberg is er ook eentje. De kerk leert hun dat ze als het ware "zondeloos" moeten worden om naar de hemel te mogen door zich perfect aan Gods wetten te houden. Aanhangers van deze sekte beschouwen zichzelf dan ook vaak superieur boven anderen, zijn vaak trots en zelfingenomen en denken dat iedereen die niet perfect de Wet van Mozes houdt naar de hel gaat. Bovendien leren ze dat iedereen die op zondag naar de kerk gaat ook naar de hel gaat. Ze houden zichzelf dus gigantisch voor de gek en alleen een idioot koopt zulke leugens. De ZDA sekte zijn echter meesters in het vermommen van hun sektarische boodschap. Vaak bieden ze gratis presentaties aan over profetie, gezondheid of de schepping zonder dat ze bekendmaken wie ze zijn. Ze voeren je een beetje leugens en daarna haken ze je om je de sekte binnen te slepen. Als je eenmaal deelgenoot bent van deze sekte is het zeer lastig om hieruit te komen.
Het hele principe van wolven-in-schaapskleren is dat valse religies zich voordoen als schaapjes vanwege een lust naar macht, geld, trots etc. Ali vertegenwoordigt niet de ware kern van het Zevende Dags Adventisme. Juist het feit dat de sekte zichzelf vermomd als een onschuldig schaapje maakt dat ze gevaarlijk is en de ware aard van deze sekte blootgesteld moet worden om misleiding te voorkomen. Echter snap ik wel dat dit voor jou niet relevant is aangezien jij niet in de bijbel gelooft. Ik vind het ironisch dat jij mij aanvalt vanwege het blootleggen van de leugens van de ZDA sekte terwijl deze sekte zelf gekenmerkt wordt door het doodzwijgen en onderdrukken van ander gedachtegoed. Enfin, ik ben iemand die niet goed moedwillige leugens kan tolereren, wellicht ligt dat bij jou anders.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:48 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Sorry hoor maar hier ga je toch echt te ver. Ik heb genoeg discussies gehad met Ali, die ziet de RK als de antichrist, of in elk geval als iets satanisch (waar ik overigens niet eens in geloof, bijgelovige onzin) maar hij heeft het er nooit over dat hij de wet perfect moet houden of anders naar de hel gaat. Hij beweert dat Jezus voor de zonden van de mensheid gestorven is, net als de rest van de christenheid. En Ali is een ZDA-er, voor de duidelijkheid.
Wel zegt hij dat mensen die op zondag naar de kerk gaan niet goed bezig zijn, want yhwh heeft de zaterdag geheiligd en niet de zondag. Ook dat is weer onzin, want het maakt de vulkaangod niet uit wanneer ze hem aanbidden, als ze het maar doen.
Als je toch zo tegen leugens bent, waarom ze dan zelf ook verkopen?
Tevens zei je in een reactie op mij dat iedereen zo zijn mening heeft, terwijl je hier redelijk hard bent in je oordeel naar hen die ZDA-er zijn ("enkel een idioot koopt deze leugens").
Dus tegen mij doe je braaf alsof je iedereens mening waardeert en accepteert (waarschijnlijk omdat je met mij geen discussie wilt), maar anders zeg je dit soort dingen? Vind ik nogal tegenstrijdig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |