Gewoon in phpquote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:28 schreef Chandler het volgende:
[..]
That's all?
En hoe pars je de URL gegevens? ook handig
Dat leek mij logisch, maar hoe? want dan neem ik aan dat daar een fout in zitquote:
Huh? heb je mijn post wel gelezen? Ik heb een testpagina gemaakt met alleenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:38 schreef Chandler het volgende:
[..]
Dat leek mij logisch, maar hoe? want dan neem ik aan dat daar een fout in zit
1 2 3 | <?php echo "dit is een php test"; ?> |
1 2 3 | <?php $detailId=end(explode( '/', substr($_SERVER['PATH_INFO'], 1))); ?> |
Ja, ik wist niet dat dat ook .htaccess kon!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:43 schreef Chandler het volgende:
Misschien een regeltje toevoegen in je htacces dat hij ook .php pakt? misschien dat de oude INI van je server dat wel deed en de nieuwe niet?
Zelf rewrite ik alles via index.php en zoek dan naar het desbetreffende bestandje in mijn site (soort mvc)
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, ik wist niet dat dat ook .htaccess kon!
AddType application/x-httpd-php .php toegevoegd in .htaccess en het werkt
Wel om uit te vinden wat er nu mis was. Zeker met een weinig toeschietelijke hoster die vanaf moment 1 heeft geroepen "zit in je script" Terwijl ik kon aantonen dat de server een 404 terug gooide en we dus helemaal niet in mijn script kwamen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:02 schreef Chandler het volgende:
[..]gefeli en zo moeilijk was het niet dus
LOL het is sowieso raar dat die PHP scripts niet geladen werden, dat is tegenwoordig de norm toch?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wel om uit te vinden wat er nu mis was. Zeker met een weinig toeschietelijke hoster die vanaf moment 1 heeft geroepen "zit in je script" Terwijl ik kon aantonen dat de server een 404 terug gooide en we dus helemaal niet in mijn script kwamen.
Ze werden wel geladen als je .php er achter zet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:13 schreef Chandler het volgende:
[..]
LOL het is sowieso raar dat die PHP scripts niet geladen werden, dat is tegenwoordig de norm toch?
Helaas werkt onderstaand voorbeeld ook nietquote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:16 schreef Chandler het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
werkt totaal niet (geeft ook geen error trouwens)
[ code verwijderd ]
plaatst tekst maar vervangt styling
Op zich weet ik hoe ik tekst kan aanpassen $('#div').innerHTML maar dat werkt op een of andere manier niet samen met de styling en als ik de content niet aanpas zie ik een leuke box met 'loading....'
1 | infoWindow.setContent('<div class="infobox-wrapper"><div id="infobox">' + data + '</div></div>'); |
Kan ook nog veiliger zijn.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:15 schreef Chandler het volgende:
Duidelijkal zou ik het toch via een centraal script aanroepen
maar goed, wie ben ik hé!
Die </dov> moet </div> zijn, neem ik aan.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:09 schreef Chandler het volgende:
[..]
Leuk!kan er altijd van leren!
zal 3djs ook eens een bezoekje geven.
Even iets anders, wil nu mijn infowindow anders maken, dus custom.
[ code verwijderd ]
Bovenstaand is mijn html code voor mijn custom infowindow!werkt op zich goed, echter wil ik de content laten vervangen door en ajax aanroep (iets wat half werkt).
Hoe ziet je css eruit? Ik denk dat re geen styling zit op #infobox maar alleen op de div daarin (#infobox-content). Die verdwijnt, dus gaat de styling ook weg.quote:[ code verwijderd ]
Normaal zou ik via infoWindow.setContent(data) de content kunnen vervangen maar helaas vervang ik daarmee ook de styling van de divs en dat wil ik niet, vandaar dat ik dacht middels $('#infobox').innerHTML de content aan te passen maar dat werkt niet. Heeft iemand hier een oplossing voor? google bracht mij namelijk niet veel nuttigs
Ja die dov moet een div zijn lol maar die had ik reeds gevonden en aangepast.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:12 schreef Light het volgende:
[..]
Die </dov> moet </div> zijn, neem ik aan.
[..]
Hoe ziet je css eruit? Ik denk dat re geen styling zit op #infobox maar alleen op de div daarin (#infobox-content). Die verdwijnt, dus gaat de styling ook weg.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | .infobox-wrapper { display:none; } #infobox { border:2px solid black; margin-top: 8px; background:#333; color:#FFF; font-family:Arial, Helvetica, sans-serif; font-size:12px; padding: .5em 1em; -webkit-border-radius: 2px; -moz-border-radius: 2px; border-radius: 2px; text-shadow:0 -1px #000000; -webkit-box-shadow: 0 0 8px #000; box-shadow: 0 0 8px #000; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | infoWindow = new InfoBox({ content: $("#infobox"), disableAutoPan: false, maxWidth: 150, pixelOffset: new google.maps.Size(-140, 0), zIndex: null, boxStyle: { background: "url('http://google-maps-utility-library-v3.googlecode.com/svn/trunk/infobox/examples/tipbox.gif') no-repeat", opacity: 0.75, width: "280px" }, closeBoxMargin: "12px 4px 2px 2px", closeBoxURL: "http://www.google.com/intl/en_us/mapfiles/close.gif", infoBoxClearance: new google.maps.Size(1, 1) }); |
1 | jQuery("#infobox") |
1 | $("#infobox") |
Gewoon 2 queries van maken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Weet iemand of er een manier bestaat om in de tabel zelf op te slaan of een record uitgelezen is met een bepaalde query?
bijv. SELECT * FROM table AND UPDATE table SET uitgelezen = 1
of moet ik daar 2 queries van maken?
Houdt de geest jong.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:30 schreef KomtTijd... het volgende:
ja ik zit weer te moeilijk te denken voor een simpel probleem geloof ik.
Toevallig gisteren even naar gegoogled. Ben nog niet gelijk geneigd om het te gaan installeren maar zo te zien is het ook op de licentie na weinig anders...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:47 schreef ursel het volgende:
Mensen hier al met MariaDb gespeeld?
Dit naar aanleiding van onderstaande bericht.
http://webwereld.nl/nieuw(...)n-massaal-mysql.html
Even snel geinstalleerd en database geimporteerd. Applicatie werkt verder gewoon goed naar behoren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:24 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Toevallig gisteren even naar gegoogled. Ben nog niet gelijk geneigd om het te gaan installeren maar zo te zien is het ook op de licentie na weinig anders...
Daarmee ben je er nietquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:25 schreef KomtTijd... het volgende:
beter maak je een aparte tabel met alle mogelijke eigenschappen en een koppeltabel om deze aan dieren te koppelen.
SELECT DISTINCT dier_id FROM koppeltabel WHERE eigenschap_id IN (values van chekboxes)
Dat maakt het ook zo lastig denk ik. Een array in de database opslaan zou het makkelijkste zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:32 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Daarmee ben je er nietHij wil namelijk alleen de dieren waarvan alle eigenschappen geselecteerd zijn. Dus als één van de eigenschappen niet is geselecteerd (in zijn voorbeeld "geeft kopjes" mag hij niet in de lijst voorkomen, dat is bij jou nu wel het geval.
Moet ik nu dus een 3e tabel aanmaken, die de dierentabel koppelt met de kenmerkentabel?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:40 schreef Rockfire het volgende:
SELECT DISTINCT dier_id FROM koppeltabel WHERE dier_id NOT IN ( SELECT DISTINCT dier_id FROM koppeltabel WHERE eigenschap_id NOT IN ( values van checkboxes ) )
Ik was doorgegaan op het voorbeeld van KomtTijd, het moet niet, maar in jouw voorbeeld kun je nu een eigenschap niet aan meerdere dieren koppelen. Als je het niet doet moet je in mijn query "koppeltabel" vervangen door "eigenschappentabel"quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:50 schreef pascal08 het volgende:
[..]
Moet ik nu dus een 3e tabel aanmaken, die de dierentabel koppelt met de kenmerkentabel?
Wat zou beter zijn voor de prestaties?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:52 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik was doorgegaan op het voorbeeld van KomtTijd, het moet niet, maar in jouw voorbeeld kun je nu een eigenschap niet aan meerdere dieren koppelen. Als je het niet doet moet je in mijn query "koppeltabel" vervangen door "eigenschappentabel"
Oké, dan ga ik het eerst proberen zonder koppeltabel aangezien in die 2 tabellen al heb. Mocht dat niet lukken, dan kom ik wel weer terug.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:21 schreef KomtTijd... het volgende:
Eh. Ik denk dat prestaties op dit moment wel het laatste zijn waar je je druk om hoeft te maken.
Ja.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:39 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe je dat voor je ziet. Je wilt meerdere eigenschappen kunnen koppelen aan meerdere dieren?
je hebt nu twee keer de eigenschap "heeft een staart" in de tabel staan. Stel je hebt straks 100 dieren met een staart in de database staan en je wilt de beschrijving van de eigenschap aanpassen. Dan zul je dus 100 records in de database moeten aanpassen, terwijl met een koppeltabel je slechts één record zou hoeven aan te passen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:14 schreef pascal08 het volgende:
Ik zie eigenlijk het nut niet van die koppeltabel, want in de eigenschappen tabel kan ik toch ook in meerdere regels aangeven dat een dier meerdere kenmerken heeft?
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:57 schreef KomtTijd... het volgende:
Dan heb je die koppeltabel dus gewoon nodig.
That makes sense.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:58 schreef Rockfire het volgende:
[..]
je hebt nu twee keer de eigenschap "heeft een staart" in de tabel staan. Stel je hebt straks 100 dieren met een staart in de database staan en je wilt de beschrijving van de eigenschap aanpassen. Dan zul je dus 100 records in de database moeten aanpassen, terwijl met een koppeltabel je slechts één record zou hoeven aan te passen.
En dan heb ik het nog niet gehad over de mogelijkheid die ontstaat dat je per ongeluk dezelfde eigenschap bij een ander dier anders omschrijft...
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:57 schreef KomtTijd... het volgende:
Dan heb je die koppeltabel dus gewoon nodig.
Ik ga even de tabellen omgooien.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:58 schreef Rockfire het volgende:
[..]
je hebt nu twee keer de eigenschap "heeft een staart" in de tabel staan. Stel je hebt straks 100 dieren met een staart in de database staan en je wilt de beschrijving van de eigenschap aanpassen. Dan zul je dus 100 records in de database moeten aanpassen, terwijl met een koppeltabel je slechts één record zou hoeven aan te passen.
En dan heb ik het nog niet gehad over de mogelijkheid die ontstaat dat je per ongeluk dezelfde eigenschap bij een ander dier anders omschrijft...
Inderdaadquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:03 schreef pascal08 het volgende:
[..]
[..]
Ik ga even de tabellen omgooien.
Ik moet dus hebben:
Dierentabel:
Dier_ID-----------Dier
1--------------------Kat
2--------------------Hond
3--------------------Vis
Eigenschappentabel:
Eigenschap------------Eigenschap_ID
Miauwt-------------------1
Jaagt op muizen-----2
Geeft kopjes-----------3
Heeft een staart------4
Blaft-----------------------5
Zwemt--------------------6
Koppeltabel:
Eigenschap_ID----------Dier_ID
1------------------------------1
2------------------------------1
3------------------------------1
4------------------------------1
4------------------------------2
5------------------------------2
6------------------------------3
Op deze manier blijven de omschrijvingen van de eigenschappen veel consequenter. Dat is toch wat jullie bedoelen? Ook denk ik dat een database het fijner zal vinden om te zoeken naar getalletjes in plaats van strings.
Kan wel een array in de db opslaan.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:37 schreef pascal08 het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo lastig denk ik. Een array in de database opslaan zou het makkelijkste zijn.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <?php $url = 'https://app.halowaypoint.com/en-us/Halo4/Ninja%20pgl/wargames/match-b5bae280fab08275'; $agent= $_SERVER['HTTP_USER_AGENT'] ; $ch = curl_init(); curl_setopt($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false); curl_setopt($ch, CURLOPT_VERBOSE, true); curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true); curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, $agent); curl_setopt($ch, CURLOPT_URL,$url); $result=curl_exec($ch); echo '<xmp>'.$result.'</xmp>'; ?> |
Idd word gelijk door geredirect naar een login. @Darkomen ff wat meer werk in stoppen door o.a. een cookie jar te gebruiken of zoiets als selenium of phantomjs te gebruiken.quote:Op maandag 1 april 2013 15:34 schreef rekenwonder het volgende:
Wat krijg je dan terug? En wat verwacht je terug te krijgen? Log je wel eerst in?
1 2 | curl_setopt($ch, CURLOPT_STDERR, fopen('php://output', 'w+')); curl_setopt($ch, CURLOPT_VERBOSE, true); |
1 | curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, true); |
Een stat pagina.quote:Op maandag 1 april 2013 15:34 schreef rekenwonder het volgende:
Wat krijg je dan terug? En wat verwacht je terug te krijgen? Log je wel eerst in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |