Omdat het mannetje zo ook administratie kan doen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Als daar toch een mannetje zit. Waarom dan niet gewoon een loket ervan maken?
Ik denk dat je dan Hoek Haven - Leuvenhaven gaat krijgen ofzo, per boot, dat lijkt me iig vrij logisch...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
Was bekend Bitlord maar bedankt voor de uiteenzetting.
Wat me nog niet bekend was, was de tijdelijke vervoering van reizigers per boot.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:46 schreef Litpho het volgende:
De toenmalige minister had uiteraard in het kader van reizigersbelang het HSA-bod gewoon moeten (kunnen) weigeren. Vulling voor de schatkist is leuk, maar een duurzaam OV is belangrijker.
Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En Ohja, nog een Hiaat in Hafas (Online, Offline PC en IOS/Android versie°
De Ouigo treinenen staan er niet in..
Nu kun je je afvragen natuurlijk voor de interrailversie of je interrail geldig gaat zijn in de pauperexpress....
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?
Danku, ik kende inderdaad optie vierquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Ik ken alleen optie 1quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Danku, ik kende inderdaad optie vier
Zichzelf, door een boord voor haar hoofd te houden en te doen alsof iets anders niet kan of bestaat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..
Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!
Wie houdt ze hier voor de gek?
Wilma zoekt een bliksemafleider voor het Fyra-debâcle bedoel je.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Een hiaat is gewoon een GAT.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Dat staat niet in de concessie. In de concessie staat de minimale bediening opgenomen via de HSL, maar er staat niet gespecificeerd dat de Beneluxtrein zou moeten verdwijnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..
Zoals bij alle contracten kan de opdrachtgever de opdrachtnemer in gebreke stellen, en een tijd geven om de boel te fixen. "Jullie krijgen 6 maanden om je zaakjes op orde te stellen, anders verbreek ik het contract."quote:Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!
Iedereen.quote:Wie houdt ze hier voor de gek?
Sneltramnetwerk in Utrechtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Hier het rapport :quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Omdat het Frankrijk is, denk ik?
Iets anders: naar aanleiding van het InterCity West Coast-drama dat zich vorig jaar in Engeland voltrok (gunning van de West Coast Main Line aan First, wat ineens werd ingetrokken) heeft de Britse regering een parlementaire commissie de opdracht gegeven om te onderzoeken wat er fout is gegaan, het rapport is beschikbaar.
Het is ongetwijfeld niet helemaal accuraat, maar het klinkt wel consistent met de rest van de avonturen van Tineke Tolpoort. En net wat ik zeg, een verantwoordelijk bestuurder kijkt niet alleen naar het geld. Zeker niet als dat linksom toch weer rondgepompt overheidsgeld kan worden. Alhoewel de beslissing om garant te staan voor HSA ipv als aandeelhouder de NS te zeggen "je hebt gegokt en verloren" uiteraard bij Melanie lag.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.
Let wel, dit is 'van horen zeggen' over dingen die inmiddels bijna 13 jaar geleden gebeurden. 't kan zijn dat de feiten niet helemaal accuraat meer zijn.
Het ministerie moet geweten hebben dat het bod van HSA niet realistisch was, dat kan niet anders.
Haha wtfquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:
[ afbeelding ]
Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:
[ afbeelding ]
o.O
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |