Terecht. Jaren te laat. Bovendien, kunnen ingrijpen en daadwerkelijk ingrijpen zijn twee heel verschillende dingen en als iemand me in korte tijd heeft weten te overtuigen van een volslagen gebrek aan daadkracht is het Wilma wel. Zelfs Melanie hield het voordeel van de twijfel langer vast.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Is leuk!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja sorry ik ging voetbal kijkenJullie zullen geen last meer hebben van mijn domheden. Voor een uurtje of anderhalf dan
zwart met rood, joepiequote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Dat is een mooie kleurstelling.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?
het gaat imo niet ver genoeg. TLS zou direct onder het rijk moeten gaan vallen, omdat de vervoerders er tot nu toe niet in geslaagd zijn om een fatsoenlijk werkende kaart op de markt te brengen. Hierbij hebben ze de belofte talloze malen gebroken dat het reizen voor de mensen niet duurder zou worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef remcoP het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.
Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwam.
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad.
Mijn intercitytrein wordt ook zwart/rood?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn intercitytrein wordt ook grijs/rood?
ICE is al grijs/rood wanneer hij even niet door de wasstraat is geweest.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:
[..]
De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.
Als ze maar net als in de andere regio's vier keer per uur blijven scheuren.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.
¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.
Uitgaande van een concessieprijs van ¤ 168 miljoen euro per jaar betekent dat dat er per dag ¤ 459.958,93 in het laatje moet komen om alleen al de kosten van de concessie eruit te krijgen.
De HSL-concessie vereist onderstaand bedienpatroon:
• 32 treinen per dag Amsterdam - Breda v.v.
• 32 treinen per dag Amsterdam - Rotterdam v.v.
• 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel v.v.
• 8 treinen per dag Breda - Antwerpen v.v.
Per dag worden er dan 176 ritten uitgevoerd. Per rit moet er gemiddeld ¤ 2.613,40 aan inkomsten in het laatje komen. De personeels-, materieel- en overige kosten zijn hier nog niet bij geteld.
Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:08 schreef ArnosL het volgende:
[..]
¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.
De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.quote:Waarom krijgt HSA trouwens ¤66 per treinkilometer van Thalys?
Ah, duidelijkquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).
[..]
De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.
Uit de onderhandelingen is gekomen dat Thalys ¤ 135 per treinkilometer afdraagt aan HSA, waardoor er per Thalys-treinkilometer dus ¤ 66 bij HSA blijft. HSA zal ook wel wat provisie krijgen uit kaartverkoop, maar daar houdt het op. NS/HSA heeft geen aandelen in Thalys en deelt dus ook niet mee in de winst.
De genoemde kosten per treinkilometer zijn exclusief energiekosten.
Die eerste reactie ook..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell
http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
Haha die is onverwachtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell
http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
Omdat het mannetje zo ook administratie kan doen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Als daar toch een mannetje zit. Waarom dan niet gewoon een loket ervan maken?
Ik denk dat je dan Hoek Haven - Leuvenhaven gaat krijgen ofzo, per boot, dat lijkt me iig vrij logisch...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
Was bekend Bitlord maar bedankt voor de uiteenzetting.
Wat me nog niet bekend was, was de tijdelijke vervoering van reizigers per boot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |