Terecht. Jaren te laat. Bovendien, kunnen ingrijpen en daadwerkelijk ingrijpen zijn twee heel verschillende dingen en als iemand me in korte tijd heeft weten te overtuigen van een volslagen gebrek aan daadkracht is het Wilma wel. Zelfs Melanie hield het voordeel van de twijfel langer vast.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Is leuk!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja sorry ik ging voetbal kijkenJullie zullen geen last meer hebben van mijn domheden. Voor een uurtje of anderhalf dan
zwart met rood, joepiequote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Dat is een mooie kleurstelling.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?
het gaat imo niet ver genoeg. TLS zou direct onder het rijk moeten gaan vallen, omdat de vervoerders er tot nu toe niet in geslaagd zijn om een fatsoenlijk werkende kaart op de markt te brengen. Hierbij hebben ze de belofte talloze malen gebroken dat het reizen voor de mensen niet duurder zou worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef remcoP het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.
Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwam.
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad.
Mijn intercitytrein wordt ook zwart/rood?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn intercitytrein wordt ook grijs/rood?
ICE is al grijs/rood wanneer hij even niet door de wasstraat is geweest.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:
[..]
De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.
Als ze maar net als in de andere regio's vier keer per uur blijven scheuren.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.
¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.
Uitgaande van een concessieprijs van ¤ 168 miljoen euro per jaar betekent dat dat er per dag ¤ 459.958,93 in het laatje moet komen om alleen al de kosten van de concessie eruit te krijgen.
De HSL-concessie vereist onderstaand bedienpatroon:
• 32 treinen per dag Amsterdam - Breda v.v.
• 32 treinen per dag Amsterdam - Rotterdam v.v.
• 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel v.v.
• 8 treinen per dag Breda - Antwerpen v.v.
Per dag worden er dan 176 ritten uitgevoerd. Per rit moet er gemiddeld ¤ 2.613,40 aan inkomsten in het laatje komen. De personeels-, materieel- en overige kosten zijn hier nog niet bij geteld.
Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:08 schreef ArnosL het volgende:
[..]
¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.
De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.quote:Waarom krijgt HSA trouwens ¤66 per treinkilometer van Thalys?
Ah, duidelijkquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).
[..]
De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.
Uit de onderhandelingen is gekomen dat Thalys ¤ 135 per treinkilometer afdraagt aan HSA, waardoor er per Thalys-treinkilometer dus ¤ 66 bij HSA blijft. HSA zal ook wel wat provisie krijgen uit kaartverkoop, maar daar houdt het op. NS/HSA heeft geen aandelen in Thalys en deelt dus ook niet mee in de winst.
De genoemde kosten per treinkilometer zijn exclusief energiekosten.
Die eerste reactie ook..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell
http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
Haha die is onverwachtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell
http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
Omdat het mannetje zo ook administratie kan doen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Als daar toch een mannetje zit. Waarom dan niet gewoon een loket ervan maken?
Ik denk dat je dan Hoek Haven - Leuvenhaven gaat krijgen ofzo, per boot, dat lijkt me iig vrij logisch...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
Was bekend Bitlord maar bedankt voor de uiteenzetting.
Wat me nog niet bekend was, was de tijdelijke vervoering van reizigers per boot.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:46 schreef Litpho het volgende:
De toenmalige minister had uiteraard in het kader van reizigersbelang het HSA-bod gewoon moeten (kunnen) weigeren. Vulling voor de schatkist is leuk, maar een duurzaam OV is belangrijker.
Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En Ohja, nog een Hiaat in Hafas (Online, Offline PC en IOS/Android versie°
De Ouigo treinenen staan er niet in..
Nu kun je je afvragen natuurlijk voor de interrailversie of je interrail geldig gaat zijn in de pauperexpress....
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?
Danku, ik kende inderdaad optie vierquote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Ik ken alleen optie 1quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Danku, ik kende inderdaad optie vier
Zichzelf, door een boord voor haar hoofd te houden en te doen alsof iets anders niet kan of bestaat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..
Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!
Wie houdt ze hier voor de gek?
Wilma zoekt een bliksemafleider voor het Fyra-debâcle bedoel je.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Een hiaat is gewoon een GAT.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Dat staat niet in de concessie. In de concessie staat de minimale bediening opgenomen via de HSL, maar er staat niet gespecificeerd dat de Beneluxtrein zou moeten verdwijnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..
Zoals bij alle contracten kan de opdrachtgever de opdrachtnemer in gebreke stellen, en een tijd geven om de boel te fixen. "Jullie krijgen 6 maanden om je zaakjes op orde te stellen, anders verbreek ik het contract."quote:Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!
Iedereen.quote:Wie houdt ze hier voor de gek?
Sneltramnetwerk in Utrechtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:
[..]
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
Hier het rapport :quote:Op woensdag 27 februari 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Omdat het Frankrijk is, denk ik?
Iets anders: naar aanleiding van het InterCity West Coast-drama dat zich vorig jaar in Engeland voltrok (gunning van de West Coast Main Line aan First, wat ineens werd ingetrokken) heeft de Britse regering een parlementaire commissie de opdracht gegeven om te onderzoeken wat er fout is gegaan, het rapport is beschikbaar.
Het is ongetwijfeld niet helemaal accuraat, maar het klinkt wel consistent met de rest van de avonturen van Tineke Tolpoort. En net wat ik zeg, een verantwoordelijk bestuurder kijkt niet alleen naar het geld. Zeker niet als dat linksom toch weer rondgepompt overheidsgeld kan worden. Alhoewel de beslissing om garant te staan voor HSA ipv als aandeelhouder de NS te zeggen "je hebt gegokt en verloren" uiteraard bij Melanie lag.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.
Let wel, dit is 'van horen zeggen' over dingen die inmiddels bijna 13 jaar geleden gebeurden. 't kan zijn dat de feiten niet helemaal accuraat meer zijn.
Het ministerie moet geweten hebben dat het bod van HSA niet realistisch was, dat kan niet anders.
Haha wtfquote:Op woensdag 27 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:
[ afbeelding ]
Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:
[ afbeelding ]
o.O
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |