abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123386226
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:45:00 #152
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123386448
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_123386609
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:45 schreef gebrokenglas het volgende:
Iemand de FP al gezien? Wilma wil meer grip op die ov-chipkaart ellende hebben. Als de besluitvorming van de diverse partijen weer dramatisch is (en wanneer is het dat niet, zie dat gesodemieter met het dubbel opstaptarief ?) wil ze kunnen ingrijpen. En terecht.
Terecht. Jaren te laat. Bovendien, kunnen ingrijpen en daadwerkelijk ingrijpen zijn twee heel verschillende dingen en als iemand me in korte tijd heeft weten te overtuigen van een volslagen gebrek aan daadkracht is het Wilma wel. Zelfs Melanie hield het voordeel van de twijfel langer vast.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123386743
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja sorry ik ging voetbal kijken :@ Jullie zullen geen last meer hebben van mijn domheden. Voor een uurtje of anderhalf dan :X
Is leuk! ^O^
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 21:50:27 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123386745
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:40 schreef Bitlord het volgende:
Nieuwtje? In 2019 worden de Arriva-treinstellen op Geldermalsen - Dordrecht in de R-Netkleurstelling gebracht. Verder verandert er qua rijtijd en frequentie niets meer.
zwart met rood, joepie :r
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123386795
quote:
Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?
pi_123386812
quote:
Dat is een mooie kleurstelling. :)
pi_123386844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Ik dacht dat R-Net iets voor de regio Amsterdam was?
Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 26 februari 2013 @ 21:52:27 #159
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123386890
quote:
het gaat imo niet ver genoeg. TLS zou direct onder het rijk moeten gaan vallen, omdat de vervoerders er tot nu toe niet in geslaagd zijn om een fatsoenlijk werkende kaart op de markt te brengen. Hierbij hebben ze de belofte talloze malen gebroken dat het reizen voor de mensen niet duurder zou worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123386892
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:51 schreef remcoP het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het een groot project voor de hele randstad.
Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad. :{w
  dinsdag 26 februari 2013 @ 21:53:55 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123386983
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Correct. De Fyra is niet rendabel te exploiteren als je én veel te hoog inbiedt én als je het goedkopere alternatief niet opheft. Vast weer een van die momenten dat marktwerking slecht uitkwam :').
Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.

Uitgaande van een concessieprijs van ¤ 168 miljoen euro per jaar betekent dat dat er per dag ¤ 459.958,93 in het laatje moet komen om alleen al de kosten van de concessie eruit te krijgen.

De HSL-concessie vereist onderstaand bedienpatroon:
• 32 treinen per dag Amsterdam - Breda v.v.
• 32 treinen per dag Amsterdam - Rotterdam v.v.
• 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel v.v.
• 8 treinen per dag Breda - Antwerpen v.v.

Per dag worden er dan 176 ritten uitgevoerd. Per rit moet er gemiddeld ¤ 2.613,40 aan inkomsten in het laatje komen. De personeels-, materieel- en overige kosten zijn hier nog niet bij geteld.

In een Fyra V160 passen 498 zittende reizigers (inclusief de klapstoelen). Als alle stoelen bezet zijn betekent dat er per reiziger ¤ 5,25 aan concessiekosten betaald wordt. Omdat treinen niet de hele dag vol zitten (ga maar eens op zondagochtend kijken) is het realistischer om uit te gaan van een gemiddelde bezetting, op het Hoofdrailnet bedraagt deze 30%. Als we dit cijfer doortrekken naar de Fyra betekent dat er per reiziger ¤ 17,49 zou moeten worden afgedragen.

Uitgaande van het langste traject van de binnenlandse Fyra:
Een enkeltje Breda - Amsterdam, vol tarief, inclusief Fyra-toeslag, kost ¤ 21,10. Voor reizigers met een kortingskaart daalt de prijs naar ¤ 13,60.
• Van de inkomsten van ieder kaartje vol tarief blijft er ¤ 3,61 over na afdracht van de concessieprijs.
• Op kaartjes met korting wordt zelfs ¤ 3,89 verlies geleden.

Uit berekeningen van het ministerie is gebleken dat een realistische concessieprijs rond 60 miljoen euro per jaar zou liggen. Dit betekent dat één rit voor ¤ 933,36 aan concessieinkomsten moet zorgen: ¤ 1,87 per reiziger, ¤ 6,24 wanneer wordt gerekend met de eerder genoemde gemiddelde bezetting.

Bij de eerder genoemde prijzen blijft na afdracht van de concessiekosten het volgende bedrag over per reiziger voor HSA:
• ¤ 14,86 voor ieder kaartje vol tarief
• ¤ 7,36 voor kortingskaartjes

Conclusie van mijn nattevingerwerk: het is vrijwel onmogelijk om winst te maken met de Fyra in zijn huidige vorm.

Wat ik in mijn berekeningen niet heb meegenomen zijn de inkomsten uit Thalys: ¤ 135 per treinkilometer (waarvan ¤ 66 bij HSA blijft). Ook heb ik de inkomsten van Fyra Brussel niet meegeteld: de variabele prijsstelling zou voor meer inkomsten bij HSA moeten zorgen, maar ik heb geen zicht op daadwerkelijke inkomsten. Daarnaast wordt een deel van de inkomsten uit Fyra Brussel afgedragen aan NMBS, maar is mij niet bekend hoeveel.
pi_123387070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:52 schreef b2py het volgende:

[..]

Dordrecht - Geldermalsen is geen randstad. :{w
klopt. Het is dan ook de zuidelijkste r-net lijn.
http://ov-bureaurandstad.(...)0groot%20formaat.pdf
pi_123387229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:

[..]

Mijn intercitytrein wordt ook zwart/rood? :D
pi_123387323
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Mijn intercitytrein wordt ook grijs/rood? :D
Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:01:56 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123387402
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:

[..]

De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
ICE is al grijs/rood wanneer hij even niet door de wasstraat is geweest. :+
pi_123387409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:00 schreef remcoP het volgende:

[..]

Geen idee, lijkt me niet. Ik denk dat ze er alleen opstaan om te laten zien dat er ook nog Intercity's zijn. De fyra en ICE staan er ook op. Denk niet dat we die in grijs-rood zullen zien.
Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:03:23 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123387476
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Mijn trein wordt hopelijk in de toekomst wel aanbesteed. Ik heb een hekel aan die NS gekregen met die winterdienst.
Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.
pi_123387516
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je moet niet verwachten dat een aanbesteding een wonderoplossing is hoor. Als er net zo'n kleuterklasconcessie wordt opgesteld als de huidige concessie zal ook een willekeurige andere vervoerder de kans grijpen om niet meer te leveren dan verwacht wordt.
Als ze maar net als in de andere regio's vier keer per uur blijven scheuren.
pi_123387733
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Onder de huidige concessie is het vrijwel onmogelijk om er winst uit te halen.

Uitgaande van een concessieprijs van ¤ 168 miljoen euro per jaar betekent dat dat er per dag ¤ 459.958,93 in het laatje moet komen om alleen al de kosten van de concessie eruit te krijgen.

De HSL-concessie vereist onderstaand bedienpatroon:
• 32 treinen per dag Amsterdam - Breda v.v.
• 32 treinen per dag Amsterdam - Rotterdam v.v.
• 16 treinen per dag Amsterdam - Brussel v.v.
• 8 treinen per dag Breda - Antwerpen v.v.

Per dag worden er dan 176 ritten uitgevoerd. Per rit moet er gemiddeld ¤ 2.613,40 aan inkomsten in het laatje komen. De personeels-, materieel- en overige kosten zijn hier nog niet bij geteld.
¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.

Waarom krijgt HSA trouwens ¤66 per treinkilometer van Thalys?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:13:50 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123387968
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:08 schreef ArnosL het volgende:

[..]

¤2600 klinkt in mijn ogen nog niet eens zo heel onrealistisch. Met volledige afschaffing van de reserveringsplicht moet dat haast wel haalbaar zijn. Echter zullen de overige kosten ook nog wel zo'n ¤1000 per rit bedragen, waardoor het niet meer haalbaar is.
Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).
quote:
Waarom krijgt HSA trouwens ¤66 per treinkilometer van Thalys?
De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.

Uit de onderhandelingen is gekomen dat Thalys ¤ 135 per treinkilometer afdraagt aan HSA, waardoor er per Thalys-treinkilometer dus ¤ 66 bij HSA blijft. HSA zal ook wel wat provisie krijgen uit kaartverkoop, maar daar houdt het op. NS/HSA heeft geen aandelen in Thalys en deelt dus ook niet mee in de winst.

De genoemde kosten per treinkilometer zijn exclusief energiekosten.
pi_123388406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Personeel, huur van rollend materieel (een HSA-Traxx kost naar mijn weten ¤ 1.000,- per dag), energiekosten, onderhoud, operationele kosten (denk aan kaartverkoop, klantenservice, enz).

[..]

De kosten voor het laten rijden van een trein op de HSL zijn vastgesteld op ¤ 69 per treinkilometer, op zo'n manier wordt de concessievergoeding verrekend. Thalys is een losstaand bedrijf (geen HSA), voor het recht om over de HSL te mogen rijden moeten ze om de tafel gaan zitten met de concessiehouder, HSA.

Uit de onderhandelingen is gekomen dat Thalys ¤ 135 per treinkilometer afdraagt aan HSA, waardoor er per Thalys-treinkilometer dus ¤ 66 bij HSA blijft. HSA zal ook wel wat provisie krijgen uit kaartverkoop, maar daar houdt het op. NS/HSA heeft geen aandelen in Thalys en deelt dus ook niet mee in de winst.

De genoemde kosten per treinkilometer zijn exclusief energiekosten.
Ah, duidelijk :)

Naar aanleiding hier van ging ik even op zoek naar TGV's e.d. Kom ik deze tegen:

Een post-uitvoering van de TGV, nog niet eerder gezien :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:28:10 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123388752
Serviceverlening op een Japans metrostation... what the hell :D

http://www.dumpert.nl/med(...)ervice_in_japan.html
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:30:59 #173
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123388950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:

Die eerste reactie ook.. :D :D
pi_123389411
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:

Haha die is onverwacht :D
pi_123389691
Als daar toch een mannetje zit. Waarom dan niet gewoon een loket ervan maken?
pi_123389897
Onlangs stond er in OVMagazine nog een uitgebreid interview met Jeannette Baljeu, portefeuillehouder bij de vermetro-isering van de Hoekse Lijn Schiedam Centrum - Hoek van Holland Strand.

Mogelijk is sommige informatie al bij jullie bekend, misschien nog niet. Doel is de lijn in 2017 (streven 2016) onderdeel te maken van het Rotterdamse metronet, net zoals met de voormalige Hofpleinlijn tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Kleiweg enkele jaren geleden is gebeurd. In tegenstelling tot de Hofpleinlijn, waar de werkplaats Leidschendam een nieuwe aansluiting kreeg op de spoorlijn Den Haag - Gouda, blijft ook de Hoekse Lijn volgens de huidige planning nog wel grootspoormaterieel toegestaan. Er zitten in Vlaardingen en Maassluis twee bedrijven die goederenverkeer willen blijven afhandelen per trein. Hiertoe worden de perronsporen langs de lijn voorzien van strengelspoor (en dus per station 4 extra (onnodige?) wissels omdat goederentreinen breder zijn dan metros.

Men hoopt het aantal reizigers te verhogen met 40% ten opzichte van de huidige situatie. NS vervoert momenteel 13.000 reizigers per dag, dit wil men doen toenemen tot 18.000 reizigers per dag met de volgende maatregelen:
- overdag een 10-minutendienst tussen Schiedam en Maassluis (en een 10 of 20 minutendienst tot Hoek van Holland) door het doortrekken van metrolijn B Nesselande - Schiedam Centrum (de lijn wordt 45,3 km lang)
- doortrekken metrolijn C in de spits tot Vlaardingen (zodat op het deeltraject Schiedam - Vlaardingen elke 5 minuten een metro rijdt)
- opheffen van de huidige halte Hoek van Holland Strand
- doortrekken van de spoorlijn van HvH Strand over een 1,2 kilometer lang tracé tot het daadwerkelijke stran. Hierdoor krijgt Rotterdam een rechtstreekse verbinding met een strand.
- een nieuw station in Maassluis, Maassluis Steendijkpolder

Het materieel wat wordt besteld wordt waarschijnlijk gelijk aan de bestaande metrostellen uit de 5500- en 56000-stellen, maar dan in R-net kleuren. De bovenleiding blijft gehandhaafd, maar de spanning gaat terug van 1,5kV naar 750V. Tijdens de ombouw is er enige tijd geen railvervoer mogelijk. Vervangend vervoer wordt verwacht per bus of boot

Als gevolg hiervan wordt de spoorlijn Rotterdam - Den Haag tussen Rotterdam en Schiedam viersporig.
pi_123390028
De toenmalige minister had uiteraard in het kader van reizigersbelang het HSA-bod gewoon moeten (kunnen) weigeren. Vulling voor de schatkist is leuk, maar een duurzaam OV is belangrijker.

Maar goed, dat is de naiviteit van een reiziger in plaats van de gehaaidheid van een politicus die denkt "het zal mijn tijd wel duren".
  dinsdag 26 februari 2013 @ 22:49:40 #178
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123390250
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:41 schreef KomtTijd... het volgende:
Als daar toch een mannetje zit. Waarom dan niet gewoon een loket ervan maken?
Omdat het mannetje zo ook administratie kan doen?
pi_123390664
Was bekend Bitlord maar bedankt voor de uiteenzetting.
Wat me nog niet bekend was, was de tijdelijke vervoering van reizigers per boot.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:10:17 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123391460
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:55 schreef b2py het volgende:
Was bekend Bitlord maar bedankt voor de uiteenzetting.
Wat me nog niet bekend was, was de tijdelijke vervoering van reizigers per boot.
Ik denk dat je dan Hoek Haven - Leuvenhaven gaat krijgen ofzo, per boot, dat lijkt me iig vrij logisch...

En iidd, die halte strands slaat nergens meer op, vroeger lag daar het strand ja...

Er zit tussen Station Haven en Strand 800 meter, en vanaf daar is het nog 1.4 km naar het werkelijke strand 8)7
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:12:21 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123391568
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 22:46 schreef Litpho het volgende:
De toenmalige minister had uiteraard in het kader van reizigersbelang het HSA-bod gewoon moeten (kunnen) weigeren. Vulling voor de schatkist is leuk, maar een duurzaam OV is belangrijker.
Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.

Let wel, dit is 'van horen zeggen' over dingen die inmiddels bijna 13 jaar geleden gebeurden. 't kan zijn dat de feiten niet helemaal accuraat meer zijn. ;)

Het ministerie moet geweten hebben dat het bod van HSA niet realistisch was, dat kan niet anders.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:12:54 #182
200192 Darkwing_Duck
pi_123391596
En Ohja, nog een Hiaat in Hafas (Online, Offline PC en IOS/Android versie°

De Ouigo treinenen staan er niet in..

Nu kun je je afvragen natuurlijk voor de interrailversie of je interrail geldig gaat zijn in de pauperexpress.... :P
pi_123391648
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En Ohja, nog een Hiaat in Hafas (Online, Offline PC en IOS/Android versie°

De Ouigo treinenen staan er niet in..

Nu kun je je afvragen natuurlijk voor de interrailversie of je interrail geldig gaat zijn in de pauperexpress.... :P
Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:14:25 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123391662
OuiGo zal wel in één van de volgende updates worden toegevoegd aan HAFAS, de presentatie is pas enkele dagen terug. :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:15:51 #185
200192 Darkwing_Duck
pi_123391755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ken hiaat als een opening tussen twee voertuigen waartussen je kan oversteken. Wat is jouw vertaling van hiaat?
hiaat (leemte), iets dat ontbreekt, een leemte;
hiaat (taalkunde), een taalkundig begrip voor iets dat ontbreekt in een tekst;
hiaat (fonetiek), het botsen van twee klinkers;
hiaat (verkeerskunde), een tijd of afstand in de verkeerskunde;
hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
pi_123391823
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

hiaat (geologie), een tijdsinterval waaruit geen sedimenten bewaard zijn gebleven.
Danku, ik kende inderdaad optie vier :P
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:18:31 #187
200192 Darkwing_Duck
pi_123391886
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Danku, ik kende inderdaad optie vier :P
Ik ken alleen optie 1
pi_123391923
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..

Maar de HSA aan de concessie houden door ze te verplichten te rijden kan niet?!

Wie houdt ze hier voor de gek?
dag
pi_123392078
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dus volgens de consessie moest de benelux weg, en Mansveld kan niet onder de concessie uit..

Zichzelf, door een boord voor haar hoofd te houden en te doen alsof iets anders niet kan of bestaat.
pi_123392100
quote:
Wilma zoekt een bliksemafleider voor het Fyra-debâcle bedoel je.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123392138
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Een hiaat is gewoon een GAT.

:9 :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:24:54 #192
200192 Darkwing_Duck
pi_123392212
Hier een tof filmpje waarin je kan zien hoe een Duplex TGV word verbouwd tot PauperExpress :s)
http://www.dailymotion.com/video/k7Hq54zoBiQcwn3OjXQ#.US01PqJg8mY

Hier meer binnen en buitenkant
http://www.dailymotion.co(...)go_news#.US01naJg8mY

En hier een Franstalig promopraatje, dat de veiligheid niet in het geding komt
http://www.dailymotion.co(...)on_news#.US00h6Jg8mY

Ik zie nu pas die 3 zitter, ik hoop niet dat ik daar precies in het midden terecht kom eigenlijk... :{
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:29:31 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123392454
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:19 schreef Peter het volgende:
Dat staat niet in de concessie. In de concessie staat de minimale bediening opgenomen via de HSL, maar er staat niet gespecificeerd dat de Beneluxtrein zou moeten verdwijnen.

De hoogte van de concessievergoeding (zie mijn eerdere post) verplichtte HSA er min of meer toe om concurrerende diensten (zoals de Beneluxtrein) te schrappen, om ook maar enige kans te maken om quitte te spelen. Twee treinen laten rijden kost immers ook 2x materieel en personeel terwijl de inkomsten niet gelijktijdig toenemen.
quote:
Zoals bij alle contracten kan de opdrachtgever de opdrachtnemer in gebreke stellen, en een tijd geven om de boel te fixen. "Jullie krijgen 6 maanden om je zaakjes op orde te stellen, anders verbreek ik het contract."

Het probleem is dat Camiel Eurlings bij de start van de HSL-concessie in 2009 een niet-handhavingsbrief heeft verzonden, met als reden "Zolang HSA nog niet over materieel beschikt heeft het geen zin om te handhaven," waardoor de in de concessie gespecificeerde termijnen ook niet zijn gaan lopen.

Stas Mansveld heeft deze brief vorige maand ingetrokken, maar dat betekent dat de termijnen die in de concessie zijn genoemd toen pas zijn gaan lopen. Echt handhaven is nu nog niet mogelijk.
quote:
Iedereen.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:59:23 #194
200192 Darkwing_Duck
pi_123393743
James, weet jij dat trouwens.

Tussen Valence TGV en Valence Centraal, daar ligt spoor, op Google Earth glimt het zelfs, maar tussen die 2 stations met je met de...

Bus :')
  woensdag 27 februari 2013 @ 00:06:02 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123394012
Omdat het Frankrijk is, denk ik?

Iets anders: naar aanleiding van het InterCity West Coast-drama dat zich vorig jaar in Engeland voltrok (gunning van de West Coast Main Line aan First, wat ineens werd ingetrokken) heeft de Britse regering een parlementaire commissie de opdracht gegeven om te onderzoeken wat er fout is gegaan, het rapport is beschikbaar.

Het stopzetten van de gunning van ICWC heeft de Britse belastingbetaler inmiddels minstens £ 50 miljoen gekost. Veel indirecte kosten en gevolgen zijn nog niet eens meegerekend.

De hele aanbesteding zat vol met beginnersfouten, niemand nam de leiding over de aanbesteding, en gedurende 3 maanden was er zelfs helemaal niemand die ook maar enige vorm van leiding gaf. Ook was er geen enkele senior betrokken bij het aanbestedingsproces.

De commissie betwijfelt zelfs of het Department for Transport, de Britse tegenhanger van het ministerie van I&M, überhaupt wel in staat is om leiding te geven aan complexe projecten zoals Thameslink en High Speed 2.

-=-

Dit gaat over een verlies van 50 miljoen pond. De Failra Fyra heeft inmiddels een miljard gekost en we doen... niks.

[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 27-02-2013 00:15:38 ]
pi_123394923
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 21:55 schreef remcoP het volgende:

[..]

Sneltramnetwerk in Utrecht :9~

Bring it on.
pi_123395760
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
Omdat het Frankrijk is, denk ik?

Iets anders: naar aanleiding van het InterCity West Coast-drama dat zich vorig jaar in Engeland voltrok (gunning van de West Coast Main Line aan First, wat ineens werd ingetrokken) heeft de Britse regering een parlementaire commissie de opdracht gegeven om te onderzoeken wat er fout is gegaan, het rapport is beschikbaar.
Hier het rapport :
http://www.parliament.uk/(...)anchise-competition/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_123398100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik meen ooit gelezen te hebben dat de ambtenaren op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat verwachtten dat het hoogste bod zo'n ¤ 100 miljoen per jaar zou zijn. Toen het bod van HSA binnenkwam waren ze ook behoorlijk verrast. Minister Netelenbos was blij verrast en trok een fles champagne open. Letterlijk. Waarschuwingen werden kennelijk genegeerd, "de buit is binnen" was de redenering.

Let wel, dit is 'van horen zeggen' over dingen die inmiddels bijna 13 jaar geleden gebeurden. 't kan zijn dat de feiten niet helemaal accuraat meer zijn. ;)

Het ministerie moet geweten hebben dat het bod van HSA niet realistisch was, dat kan niet anders.
Het is ongetwijfeld niet helemaal accuraat, maar het klinkt wel consistent met de rest van de avonturen van Tineke Tolpoort. En net wat ik zeg, een verantwoordelijk bestuurder kijkt niet alleen naar het geld. Zeker niet als dat linksom toch weer rondgepompt overheidsgeld kan worden. Alhoewel de beslissing om garant te staan voor HSA ipv als aandeelhouder de NS te zeggen "je hebt gegokt en verloren" uiteraard bij Melanie lag.
  woensdag 27 februari 2013 @ 08:15:55 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123398541
De NMBS is een beetje uitgekeken op het stationsgebouw van Kortrijk:

Dus willen ze er wat nieuws wegzetten:

o.O
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 27 februari 2013 @ 08:16:35 #200
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123398550