hier liepen ze om de vallen heen..quote:Op dinsdag 26 februari 2013 03:28 schreef Snowballed het volgende:
Je vangt met een paar vallen een stuk meer dan een kat kan...
Af en toe van val wisselen houd de vangst hoog...
Heb nu ook een val waar ze in blijven leven tot ik ze van kant maak, want in die klapdingen zitten ze vaak half in, en sjouwen ze mee rond...
as we speak hoor ik een val klappen..
(En heb er net nog 1tje doodgemept...)
Tja muizen of fretten.... ik zie hier de laatste jaren geen fretten of hermelijnen meer... maar dat is in mijn ogen hetzelfde ongedierte...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:13 schreef T42 het volgende:
[..]
hier liepen ze om de vallen heen..
kat komt er bij ons niet in dus werd het een fret. nooit meer muizen gezien wel zijn het nu 5 fretten geworden.
zou knap zijn als je fretten in wild ziet....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tja muizen of fretten.... ik zie hier de laatste jaren geen fretten of hermelijnen meer... maar dat is in mijn ogen hetzelfde ongedierte...![]()
Muskusratten zitten er nog wel in de sloten btw
ofwel je moet dan ook honden zien in het wildquote:Habitat
Daar fretten volledig gedomesticeerde dieren zijn en niet in het wild kunnen overleven, hebben ze geen habitat en vallen ze niet onder de werkingssfeer van artikel 3 van het Nederlandse "Besluit aanwijzing beschermde dier- en plantensoorten Flora- en faunawet". In het wild waargenomen "fretten" zijn waarschijnlijk bunzingen.
Ja ik zag het idd... Maar dan zal het dus zoiets geweest zijn:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:50 schreef T42 het volgende:
[..]
zou knap zijn als je fretten in wild ziet....
[..]
maar die zijn meestal niet zo lief. maar ook die komen naar mensen toe plaats ervan bang te zijnquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja ik zag het idd... Maar dan zal het dus zoiets geweest zijn:
Soms worden fretten voor de jacht gekruist met de bunzing. Het zou mogelijk zijn dat deze frunzingen wel in het wild kunnen overleven,
Nee ze komen naar kippen toe... Als ze mij zien zijn ze weg...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:55 schreef T42 het volgende:
[..]
maar die zijn meestal niet zo lief. maar ook die komen naar mensen toe plaats ervan bang te zijn
dan zit er geen fret inquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee ze komen naar kippen toe... Als ze mij zien zijn ze weg...
Ja ik vraag niet wat er inzit... sterker je mag al hopen dat je ze in een flits ziet...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:58 schreef T42 het volgende:
[..]
dan zit er geen fret indie zijn mensen gericht en komen graag hun prooi laten zien.
zo vangen ze hier wel eens muizen en ook een keer de hamsters en die komen ze dan laten zien
daarvoor zijn ze ook gefokt voor de jacht
al liggen er in de diepvries een 500 muizen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fret_(dier)
Toxoplasmosequote:Op maandag 25 februari 2013 23:51 schreef Life2.0 het volgende:
Aan de andere kant.. bij een bepaalde ziekte rennen ze juist naar katten toe
Heb niet het idee dat je met vallen meer muizen vangt dan met een kat, beter gezegd, de kat zorgt ervoor dat er niet zoveel muizen meer gevangen hoeven te worden, want de geur van de kat maakt dat de muizen liever ergens anders hun woonplaats maken.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 03:28 schreef Snowballed het volgende:
Je vangt met een paar vallen een stuk meer dan een kat kan...
Af en toe van val wisselen houd de vangst hoog...
Heb nu ook een val waar ze in blijven leven tot ik ze van kant maak, want in die klapdingen zitten ze vaak half in, en sjouwen ze mee rond...
as we speak hoor ik een val klappen..
(En heb er net nog 1tje doodgemept...)
Niet alleen muizen.... ik heb het ook niet zo op die beesten in mijn huis...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat je met vallen meer muizen vangt dan met een kat, beter gezegd, de kat zorgt ervoor dat er niet zoveel muizen meer gevangen hoeven te worden, want de geur van de kat maakt dat de muizen liever ergens anders hun woonplaats maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |