quote:Op dinsdag 12 november 2013 14:42 schreef Hammer20 het volgende:
Bij Trevor Bayne(22) is Multiuple Sclerose ontdekt! Hij heeft nog geen symptomen van MS en is ook goedgekeurd door de artsen om plaatsen te nemen in de #6 aankomend weekend. Ook in 2014 zal hij in de NNS gaan rijden.
Link!
Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?quote:Op maandag 27 januari 2014 14:49 schreef Hammer20 het volgende:
*kick*
Minder dan een maand tot de Daytona 500 en er zijn al weer een aantal opvallende zaken.
Tony Stewart is gezond verklaard en mag tijdens de trainingen voor de Sprint Unlimited weer achterhet stuur kruipen van de #14, die zijn been brak afgelopen najaar tijdens een Sprintcar race.
NASCAR heeft de kwalificatie veranderd voor al haar nationale competities
Het eerste segment is met alle auto's/trucks op de baan en duurt 25 minuten. De top-24 gaat door naar het tweede segment.
Het tweede segment duurt 10 minuten en de top-12(van de 24) gaat door naar het derde segment.
Het laatste segment is 5 minuten en bepaalt de volgorde van de top-12. Tussen de segmenten zit 10 minuten waarin de teams de kans krijgen om zaken aan de auto aan te passen. Alleen de Daytona 500 valt dit jaar niet onder deze regel.
Nationwide en Trucks: Bumpdrafting verboden
De Nationwide en de trucks mogen niet meer bumpdrafting. Hiermee wordt het 'pack'-racen gepromoot.
'pack'-racing vind ik zelf wel iets leuker, in de Sprint Cup bumpdraften nog. Nationwide en Trucks zijn overginds al zo gemaakt om niet mee te bumpdraften (voorkant -> achterkant sluit niet op elkaar aan.)quote:Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?
Bij de Gen6 cars hebben ze het ook bijna onmogelijk gemaakt en dat resulteerde in een oersaaie daytona 500 vorig jaar, daar waar de Nationwide variant vol van spektakel stond, o.a. vanwege bumpdraften.
Volgens mij ligt het iets genuanceerder.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?
Bij de Gen6 cars hebben ze het ook bijna onmogelijk gemaakt en dat resulteerde in een oersaaie daytona 500 vorig jaar, daar waar de Nationwide variant vol van spektakel stond, o.a. vanwege bumpdraften.
Ik zapte 2 jaar terug langs een Nascar race op Talladega en bleef kijken omdat ik niet wist wat ik zag: 2 auto's die elkaar met 320 kmh vooruitduwen. Geniaal vind ik dat nog steeds, jammer dat ze dat willen verbieden en ook vraag ik me af waarom?quote:Op maandag 27 januari 2014 17:26 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
'pack'-racing vind ik zelf wel iets leuker, in de Sprint Cup bumpdraften nog. Nationwide en Trucks zijn overginds al zo gemaakt om niet mee te bumpdraften (voorkant -> achterkant sluit niet op elkaar aan.)
In de Sprint Cup kan het nog steeds, daar zijn de voor- en achterkant van de auto op gemaakt. Bij de Nationwide en Trucks kon het eigenlijk al niet.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:11 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik zapte 2 jaar terug langs een Nascar race op Talladega en bleef kijken omdat ik niet wist wat ik zag: 2 auto's die elkaar met 320 kmh vooruitduwen. Geniaal vind ik dat nog steeds, jammer dat ze dat willen verbieden en ook vraag ik me af waarom?
Ja, omdat ze pack racing willen bevorderen, maar wat is het voordeel daarvan? Nog meer ''big ones'' in een race krijgen?
Volgens mij is het net andersom, bij nationwide kon het vorig jaar sowieso en ik dacht dat ze de bumpers van de generation6 Sprintauto`s zo gemaakt hadden dat het daar juist niet meer goed kon en ook dat ze daar te snel heet zouden worden.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:18 schreef Hammer20 het volgende:
[..]
In de Sprint Cup kan het nog steeds, daar zijn de voor- en achterkant van de auto op gemaakt. Bij de Nationwide en Trucks kon het eigenlijk al niet.
De Gen6-car maakt het draften in bochten lastig, rechte stuk kan het nog steeds. Bij de Nationwide en Trucks sluiten de voor en achterkant al jaren niet op elkaar aan. bij Nationwide kan het op rechte stukken overginds ook nog steeds. De heat-issues kwamen doordat de luchtinlaat kleiner werd gemaakt, al had Edwards daar vorig jaar niet zo'n problemen mee.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:45 schreef Marks het volgende:
[..]
Volgens mij is het net andersom, bij nationwide kon het vorig jaar sowieso en ik dacht dat ze de bumpers van de generation6 Sprintauto`s zo gemaakt hadden dat het daar juist niet meer goed kon en ook dat ze daar te snel heet zouden worden.
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2014 18:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Gewoon heel die Chase afschaffen en terug naar het oude format.
Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:10 schreef Marks het volgende:
Over een week is het zover!!
Mogelijk het hoogtepunt qua racen van dit jaar gelijk (als het maar beter is dan vorig jaar)
DAYTONA 500
Sprint was vorig jaar treintje rijden, Nationwide was top met tandems en crashes en chaosquote:Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.
Zojuist de Sprint Unlimited race gekeken. Het racen was best goed. Weer meer pack racen, zij het met meer ruimte tussen de wagens, in plaats van tandem draften.
Dat wordt komende anderhalve week veel oval racen kijken: ARCA, Trucks, Nationwide en Cup.
Weet jij misschien de NL tijden van de quali races deze week en ook de daytona race zondag?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.
Zojuist de Sprint Unlimited race gekeken. Het racen was best goed. Weer meer pack racen, zij het met meer ruimte tussen de wagens, in plaats van tandem draften.
Dat wordt komende anderhalve week veel oval racen kijken: ARCA, Trucks, Nationwide en Cup.
Duel 1 donderdag 7:00 pmquote:Op zondag 16 februari 2014 22:21 schreef Marks het volgende:
[..]
Weet jij misschien de NL tijden van de quali races deze week en ook de daytona race zondag?
Mooi... dat is dus nachtwerk met die duels, vorig jaar niet als ik het mij kan herinneren. Weet niet of ik nu ga kijken, al denk ik van welquote:Op maandag 17 februari 2014 10:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Duel 1 donderdag 7:00 pm
Duel 2 donderdag 8:30 pm
Daytona 500 zondag 1:00 pm
Tijdsverschil is 6 uur.
Austin Dillon is de kleinzoon van teambaas Richard Childress.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
zeer opvallend in de Sprint Cup dat #3 terug is op de grid. Austin Dillon zal met het nummer racen waarmee de legendarische Dale Earnhardt grote successen beleefde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |