abonnement Unibet Coolblue
pi_133294369
Dit weekend de laatste Truck en Nationwide race van het seizoen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:42 schreef Hammer20 het volgende:
Bij Trevor Bayne(22) is Multiuple Sclerose ontdekt! Hij heeft nog geen symptomen van MS en is ook goedgekeurd door de artsen om plaatsen te nemen in de #6 aankomend weekend. Ook in 2014 zal hij in de NNS gaan rijden.

Link!
:{
  donderdag 28 november 2013 @ 11:54:20 #252
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_133705736
Chad Knaus is 4 december terug op Reddit voor een AMA, je mag hem alles vragen en misschien krijg je antwoord terug. Deze is van een maand geleden: link!
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  maandag 27 januari 2014 @ 14:49:50 #253
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_136007266
*kick*

Minder dan een maand tot de Daytona 500 en er zijn al weer een aantal opvallende zaken.

Tony Stewart is gezond verklaard en mag tijdens de trainingen voor de Sprint Unlimited weer achterhet stuur kruipen van de #14, die zijn been brak afgelopen najaar tijdens een Sprintcar race.

NASCAR heeft de kwalificatie veranderd voor al haar nationale competities
Het eerste segment is met alle auto's/trucks op de baan en duurt 25 minuten. De top-24 gaat door naar het tweede segment.

Het tweede segment duurt 10 minuten en de top-12(van de 24) gaat door naar het derde segment.

Het laatste segment is 5 minuten en bepaalt de volgorde van de top-12. Tussen de segmenten zit 10 minuten waarin de teams de kans krijgen om zaken aan de auto aan te passen. Alleen de Daytona 500 valt dit jaar niet onder deze regel.

Nationwide en Trucks: Bumpdrafting verboden
De Nationwide en de trucks mogen niet meer bumpdrafting. Hiermee wordt het 'pack'-racen gepromoot.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_136011241
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:49 schreef Hammer20 het volgende:
*kick*

Minder dan een maand tot de Daytona 500 en er zijn al weer een aantal opvallende zaken.

Tony Stewart is gezond verklaard en mag tijdens de trainingen voor de Sprint Unlimited weer achterhet stuur kruipen van de #14, die zijn been brak afgelopen najaar tijdens een Sprintcar race.

NASCAR heeft de kwalificatie veranderd voor al haar nationale competities
Het eerste segment is met alle auto's/trucks op de baan en duurt 25 minuten. De top-24 gaat door naar het tweede segment.

Het tweede segment duurt 10 minuten en de top-12(van de 24) gaat door naar het derde segment.

Het laatste segment is 5 minuten en bepaalt de volgorde van de top-12. Tussen de segmenten zit 10 minuten waarin de teams de kans krijgen om zaken aan de auto aan te passen. Alleen de Daytona 500 valt dit jaar niet onder deze regel.

Nationwide en Trucks: Bumpdrafting verboden
De Nationwide en de trucks mogen niet meer bumpdrafting. Hiermee wordt het 'pack'-racen gepromoot.
Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?
Bij de Gen6 cars hebben ze het ook bijna onmogelijk gemaakt en dat resulteerde in een oersaaie daytona 500 vorig jaar, daar waar de Nationwide variant vol van spektakel stond, o.a. vanwege bumpdraften.
  maandag 27 januari 2014 @ 17:26:34 #255
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_136013282
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Marks het volgende:

[..]

Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?
Bij de Gen6 cars hebben ze het ook bijna onmogelijk gemaakt en dat resulteerde in een oersaaie daytona 500 vorig jaar, daar waar de Nationwide variant vol van spektakel stond, o.a. vanwege bumpdraften.
'pack'-racing vind ik zelf wel iets leuker, in de Sprint Cup bumpdraften nog. Nationwide en Trucks zijn overginds al zo gemaakt om niet mee te bumpdraften (voorkant -> achterkant sluit niet op elkaar aan.)
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_136016983
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Marks het volgende:

[..]

Wat belachelijk dat ze bumpdraften verbieden, hoe gaan ze dat trouwens doen?
Bij de Gen6 cars hebben ze het ook bijna onmogelijk gemaakt en dat resulteerde in een oersaaie daytona 500 vorig jaar, daar waar de Nationwide variant vol van spektakel stond, o.a. vanwege bumpdraften.
Volgens mij ligt het iets genuanceerder.

Leuke manier van kwalificeren op baantjes als Martinsville en Bristol. :X :X
pi_136029030
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:26 schreef Hammer20 het volgende:

[..]

'pack'-racing vind ik zelf wel iets leuker, in de Sprint Cup bumpdraften nog. Nationwide en Trucks zijn overginds al zo gemaakt om niet mee te bumpdraften (voorkant -> achterkant sluit niet op elkaar aan.)
Ik zapte 2 jaar terug langs een Nascar race op Talladega en bleef kijken omdat ik niet wist wat ik zag: 2 auto's die elkaar met 320 kmh vooruitduwen. Geniaal vind ik dat nog steeds, jammer dat ze dat willen verbieden en ook vraag ik me af waarom?
Ja, omdat ze pack racing willen bevorderen, maar wat is het voordeel daarvan? Nog meer ''big ones'' in een race krijgen?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:18:35 #258
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_136041651
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:11 schreef Marks het volgende:

[..]

Ik zapte 2 jaar terug langs een Nascar race op Talladega en bleef kijken omdat ik niet wist wat ik zag: 2 auto's die elkaar met 320 kmh vooruitduwen. Geniaal vind ik dat nog steeds, jammer dat ze dat willen verbieden en ook vraag ik me af waarom?
Ja, omdat ze pack racing willen bevorderen, maar wat is het voordeel daarvan? Nog meer ''big ones'' in een race krijgen?
In de Sprint Cup kan het nog steeds, daar zijn de voor- en achterkant van de auto op gemaakt. Bij de Nationwide en Trucks kon het eigenlijk al niet.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
pi_136042482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:18 schreef Hammer20 het volgende:

[..]

In de Sprint Cup kan het nog steeds, daar zijn de voor- en achterkant van de auto op gemaakt. Bij de Nationwide en Trucks kon het eigenlijk al niet.
Volgens mij is het net andersom, bij nationwide kon het vorig jaar sowieso en ik dacht dat ze de bumpers van de generation6 Sprintauto`s zo gemaakt hadden dat het daar juist niet meer goed kon en ook dat ze daar te snel heet zouden worden.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:35:00 #260
122333 Hammer20
Crash test expert
pi_136056798
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:45 schreef Marks het volgende:

[..]

Volgens mij is het net andersom, bij nationwide kon het vorig jaar sowieso en ik dacht dat ze de bumpers van de generation6 Sprintauto`s zo gemaakt hadden dat het daar juist niet meer goed kon en ook dat ze daar te snel heet zouden worden.
De Gen6-car maakt het draften in bochten lastig, rechte stuk kan het nog steeds. Bij de Nationwide en Trucks sluiten de voor en achterkant al jaren niet op elkaar aan. bij Nationwide kan het op rechte stukken overginds ook nog steeds. De heat-issues kwamen doordat de luchtinlaat kleiner werd gemaakt, al had Edwards daar vorig jaar niet zo'n problemen mee.
An expert is a man that has made all mistakes possible in a narrow field of expertise -- Albert Einstein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 januari 2014 @ 14:21:11 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136170135
Het kampioenschap in de Sprint Cup is helemaal overhoop gehaald.

Voortaan plaats je je voor The Chase door races te winnen. Op basis daarvan starten 16 coureurs in race 27 met The Chase. Win je in The Chase een race dan ben je automatisch door naar de volgende fase van het kampioenschap. Per drie wedstrijden vallen er vier coureurs af, waarna in de laatste race vier rijders overblijven en wie in die race als hoogste eindigt pakt de titel.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/112366
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136280129
Dus races winnen geeft je een plek in de Chase. Heeft opzich wel iets maar zo kunnen ook geluksvogels die toevallig winnen de Chase wel erg makkelijk halen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 februari 2014 @ 16:21:06 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136289001
uiteindelijk wel, maar in de laatste jaren zijn er toch niet zoveel geluksvogels geweest? Per jaar heb je er een stuk of twee die eens een keer een race winnen. Voor de rest zijn het eigenlijk altijd de gewezen namen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136294426
Gewoon heel die Chase afschaffen en terug naar het oude format.
  maandag 3 februari 2014 @ 21:17:42 #265
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_136302396
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 18:44 schreef TargaFlorio het volgende:
Gewoon heel die Chase afschaffen en terug naar het oude format.
Dit.
pi_136785775
Over een week is het zover!!
Mogelijk het hoogtepunt qua racen van dit jaar gelijk (als het maar beter is dan vorig jaar)
DAYTONA 500
pi_136785975
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:10 schreef Marks het volgende:
Over een week is het zover!!
Mogelijk het hoogtepunt qua racen van dit jaar gelijk (als het maar beter is dan vorig jaar)
DAYTONA 500
Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.

Zojuist de Sprint Unlimited race gekeken. Het racen was best goed. Weer meer pack racen, zij het met meer ruimte tussen de wagens, in plaats van tandem draften.

Dat wordt komende anderhalve week veel oval racen kijken: ARCA, Trucks, Nationwide en Cup. :9~ :')
pi_136793330
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.

Zojuist de Sprint Unlimited race gekeken. Het racen was best goed. Weer meer pack racen, zij het met meer ruimte tussen de wagens, in plaats van tandem draften.

Dat wordt komende anderhalve week veel oval racen kijken: ARCA, Trucks, Nationwide en Cup. :9~ :')
Sprint was vorig jaar treintje rijden, Nationwide was top met tandems en crashes en chaos :Y

Vorige winter heb ik de daytona 500´s van 1988 tm 2006 + 2011 (en dus 2013) gezien, maar die van 2013 was echt een van de minsten....
Verder is er vrij weinig veranderd que spektakel, het is dus niet van ''vroeger was alles beter''. Ook in de vroege jaren 90 zat er ergens een saaie tussen, het is maar net hoe het allemaal gaat.
pi_136793545
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ho, ho, gisteren al de ARCA race en Sprint Unlimiited race.

Zojuist de Sprint Unlimited race gekeken. Het racen was best goed. Weer meer pack racen, zij het met meer ruimte tussen de wagens, in plaats van tandem draften.

Dat wordt komende anderhalve week veel oval racen kijken: ARCA, Trucks, Nationwide en Cup. :9~ :')
Weet jij misschien de NL tijden van de quali races deze week en ook de daytona race zondag?
pi_136796035
Weet ik niet.
pi_136803454
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:21 schreef Marks het volgende:

[..]

Weet jij misschien de NL tijden van de quali races deze week en ook de daytona race zondag?
Duel 1 donderdag 7:00 pm
Duel 2 donderdag 8:30 pm
Daytona 500 zondag 1:00 pm

Tijdsverschil is 6 uur.
pi_136826687
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 10:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Duel 1 donderdag 7:00 pm
Duel 2 donderdag 8:30 pm
Daytona 500 zondag 1:00 pm

Tijdsverschil is 6 uur.
Mooi... dat is dus nachtwerk met die duels, vorig jaar niet als ik het mij kan herinneren. Weet niet of ik nu ga kijken, al denk ik van wel :Y
pi_137023338
De Nationwide race staat op het punt van beginnen. Is live op Motors TV.

Motors TV zend dit jaar ook de Trucks uit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 februari 2014 @ 23:12:22 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137145607
zeer opvallend in de Sprint Cup dat #3 terug is op de grid. Austin Dillon zal met het nummer racen waarmee de legendarische Dale Earnhardt grote successen beleefde
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137193039
Junior wint dus de Daytona 500. Mooi voor hem. ^O^.
Verder was de race niet bijzonder.

quote:
11s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
zeer opvallend in de Sprint Cup dat #3 terug is op de grid. Austin Dillon zal met het nummer racen waarmee de legendarische Dale Earnhardt grote successen beleefde
Austin Dillon is de kleinzoon van teambaas Richard Childress.

Persoonlijk vind ik het niks, naar mijn mening is #3 = Dale Earnhardt Sr en zou het nummer niet mer gebruikt moeten worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')