Je kent het wel, je vraagt aan iemand wat diegene zijn tofste periode uit zijn leven is geweest, als antwoord krijg je naar alle waarschijnlijkheid: studententijd.
Ik neem jullie even mee terug naar de middelbare school, 1e klas om precies te zijn. In de klas heb ik altijd bekend gestaan als de stille, verlegen, jongetje en had dus weinig contact met mijn mede-klasgenoten. Zo tegen het eind van de 1e klas ging ik reflecteren: Ik zag iedereen om me heen vriendjes / vriendinnetjes maken, plezier hebben, meisjes plagen, zoenen op schoolfeest, etc... je kent het wel.
Ik wil dit allemaal ook dacht ik bij mezelf, dus vol goede hoop keek ik uit naar volgend schooljaar want, nieuwe klas, nieuwe klasgenoten, en dus potentiële vriendjes en vriendinnetjes, helaas heb ik ook dit jaar weer gefaald. Maar dat maakte niet uit zei ik tegen mezelf, ik ga het het jaar daarop gewoon weer opnieuw proberen.... en het jaar daarop weer... maar het mocht niet baten, deze jongen heeft de middelbare school verlaten zonder connecties.
Inmiddels zit deze competente gebruiker - na een omweg weliswaar - midden in zijn studententijd, en wat valt dat tegen zeg! Ik hoopte hier vrienden te maken waarmee ik kon uitgaan, feesten, helemaal los gaan etc.. Maar nope, iedereen heeft zeg maar al zijn eigen vriendengroep en het is voor hun ook niet echt nodig om nieuwe vrienden te maken. Ook hier weer was ik zo naïef om te denken dat ik mijn 'netwerk' zou uitbreiden.
Nog een aantal jaartjes en dan hoop ik mijn diploma te halen. Ik maak me wel een beetje zorgen om de toekomst, als mijn studententijd al zo saai is hoe saai zal het dan wel niet zijn als ik straks aan het werk ben...? of pensioen...? Ik ben zo ongelukkig jongens zo ongelukkig!
Subklacht:
CollegeRules blijkt geen correcte afspiegeling te zijn van het echte studentleven!
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2013 21:23:03 ]