Maar welke vertaling gebruik jij dan als waarheid?quote:Op zondag 24 februari 2013 22:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat kan je zonder twijfel allemaal zelf nazoeken.
Mijn punt is dat 'je kan niet weten wat het betekent want er zijn veel interpretaties' niet waar is (in ieder geval zeker niet in alle gevallen).
Ik vergelijk meerdere vertalingen en bij twijfel zoek ik het hebreeuws en/of grieks op.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar welke vertaling gebruik jij dan als waarheid?
Dus je maakt je eigen waarheid?quote:Op maandag 25 februari 2013 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vergelijk meerdere vertalingen en bij twijfel zoek ik het hebreeuws en/of grieks op.
Het Grieks en hebreeuws zijn de originele talen.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:39 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dus je maakt je eigen waarheid?
Binnen de context van die tijd dan, dat zijn toch heel andere dialecten. Als jouw vertaling dan conflicteert met andere vertalingen dan is er nog steeds geen 1 waarheid, je maakt dus je eigen waarheid. En dan ga ik er even voor het gemak vanuit dat je een archeologisch taalkundig expert bent.quote:Op maandag 25 februari 2013 19:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het Grieks en hebreeuws zijn de originele talen.
Er is 1 waarheid en die kun je proberen te benaderen maar ik claim daarin geen perfectie. Wat ik echter wel claim is dat als iets zegt 'een beest is een koninkrijk' dat het niet betekent 'een beest is wat je ook maar wilt dat het betekent'.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Binnen de context van die tijd dan, dat zijn toch heel andere dialecten. Als jouw vertaling dan conflicteert met andere vertalingen dan is er nog steeds geen 1 waarheid, je maakt dus je eigen waarheid. En dan ga ik er even voor het gemak vanuit dat je een archeologisch taalkundig expert bent.
Goed, dat je nu toegeeft dat je vertaling niet perfect is en verre van als je kijkt naar de methodes die je moet gebruiken om die ene waarheid te achterhalen. Daarbij ben jij dus geen expert op het gebied van hebreeuws dus hoe je in hemelsnaam die zogenaamde waarheid wil achterhalen is mij een raadsel. De enige waarheid die je eruit krijgt is de waarheid die jezelf maakt.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er is 1 waarheid en die kun je proberen te benaderen maar ik claim daarin geen perfectie. Wat ik echter wel claim is dat als iets zegt 'een beest is een koninkrijk' dat het niet betekent 'een beest is wat je ook maar wilt dat het betekent'.
De vertaling kan best perfect zijn maar lang niet altijd.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Goed, dat je nu toegeeft dat je vertaling niet perfect is en verre van als je kijkt naar de methodes die je moet gebruiken om die ene waarheid te achterhalen. Daarbij ben jij dus geen expert op het gebied van hebreeuws dus hoe je in hemelsnaam die zogenaamde waarheid wil achterhalen is mij een raadsel. De enige waarheid die je eruit krijgt is de waarheid die jezelf maakt.
En dan nog een stap verder, je hebt dus een bron 'de bijbel' en die bron zegt dat 'de bijbel' de waarheid is. Ik snap niet hoe rationele mensen dat kunnen goedpraten.
Ik ga niet in op je discussie over dat beest, want er komt niets nuttigs uit een discussie over iemand die een symbolisch visioen heeft, wat vervolgens uitgelegd wordt door iemand anders, waarna weer iemand anders het op schrift stelt, dat nog een paar keer overgeschreven wordt en vertaald.
Wat de zogenoemde waarheid dus discutabel maakt.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De vertaling kan best perfect zijn maar lang niet altijd.
Alles is discutabel. Er is ook niemand die jou dwingt andermans versie van de waarheid te geloven.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat de zogenoemde waarheid dus discutabel maakt.
Ali kan net zo goed Hebreeuws als ik, en dat is niet. Dus ik denk dat Ali vooral naar andere mensen luistert die claimen het Hebreeuws en Grieks te kennen.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Binnen de context van die tijd dan, dat zijn toch heel andere dialecten. Als jouw vertaling dan conflicteert met andere vertalingen dan is er nog steeds geen 1 waarheid, je maakt dus je eigen waarheid. En dan ga ik er even voor het gemak vanuit dat je een archeologisch taalkundig expert bent.
wat doe jij in bnw met zon houding bedoel je, dit is TRU niet.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:53 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Wat doe je hier in BNW met zo'n houding.
Dan is de wel bekende smiley eerder van toepassing op u.
Dan noemen we het niet discutabel maar weerlegbaar.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Alles is discutabel. Er is ook niemand die jou dwingt andermans versie van de waarheid te geloven.
Owjee, Ali zit me toch niet te misleiden....quote:Op maandag 25 februari 2013 22:13 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Ali kan net zo goed Hebreeuws als ik, en dat is niet. Dus ik denk dat Ali vooral naar andere mensen luistert die claimen het Hebreeuws en Grieks te kennen.
Misschiend at hij het wel uitzoekt in het Hebreeuws maar dan wel "van horen zeggen".quote:Op maandag 25 februari 2013 22:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Owjee, Ali zit me toch niet te misleiden....
Misschien kun je de vraagsteller doorverwijzen naar deze link om zo te voorkomen dat mensen zich bij de sekte aansluiten. Het is echt zeer gevaarlijk omdat als je eenmaal in de misleiding bent ingezogen het vrijwel onmogelijk is om eruit te komen. Het is ontzettend sluw en misleidend.quote:Op maandag 25 februari 2013 23:25 schreef BerjanII het volgende:
verleiden/misleiden. Ik kreeg onlangs een persoonlijk mailtje van iemand met een vraag over Ali. Deze vraagsteller wilde ook al bijna de handdoek in de ring gooien en 7edagadventist worden. Maar helaas, Ali is net zoals de gemiddelde christen: Heel
Wees gerust, een waarheid gebaseerd op een bron die zelf zegt de waarheid te zijn, kan ik niet serieus nemen. En het verbaasd mij keer op keer dat mensen die blijkbaar in staat zijn na te denken dit wel kunnen accepteren.quote:Op maandag 25 februari 2013 23:25 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Misschiend at hij het wel uitzoekt in het Hebreeuws maar dan wel "van horen zeggen".
Maar je bent niet de enige die zich door Ali's enthousiasme laten verleiden/misleiden. Ik kreeg onlangs een persoonlijk mailtje van iemand met een vraag over Ali. Deze vraagsteller wilde ook al bijna de handdoek in de ring gooien en 7edagadventist worden. Maar helaas, Ali is net zoals de gemiddelde christen: Heel enthousiast, maar weinig belezen (behalve misschien de verhaaltjes van moeder de gans uhh van leden van die sekte).
Jezus zegt persoonlijk de waarheid te zijn.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wees gerust, een waarheid gebaseerd op een bron die zelf zegt de waarheid te zijn, kan ik niet serieus nemen.
Nergens zei ik dat ik dingen uitzoek op basis van mijn eigen kennis van het hebreeuws. Ik zoek het hebreeuws op, dat wil zeggen dat ik de woordenboeken, taalkundigen en theologen raadpleeg. Zoals de theologen en taalkundigen zelf ook hebben gedaan toen zij hun opleiding volgden om kennis te vergaren.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Owjee, Ali zit me toch niet te misleiden....
Waar heb je het idee vandaan dat het kleine boek uit openbaringen het boek van Daniel is?quote:Op maandag 25 februari 2013 22:43 schreef wiseguy-23 het volgende:
Ali als je dit leest, wil ik graag mijn visie over openbaringen 10 delen:
De geopende boekrol
1Ik zag een andere machtige engel uit de hemel neerdalen. Een wolk omhulde hem en de regenboog was om zijn hoofd. Zijn gezicht was als de zon en zijn benen waren als zuilen van vuur. 2Hij hield een kleine boekrol geopend in zijn hand. Hij zette zijn rechtervoet op de zee en zijn linkervoet op het land. 3Hij riep met een luide stem, zoals een leeuw brult, en daarna lieten de zeven donderslagen hun stem horen. 4Ik wilde opschrijven wat ze gezegd hadden, maar een stem uit de hemel zei tegen mij: ‘Wat de zeven donderslagen gezegd hebben, moet je geheimhouden. Schrijf het niet op.’
5Toen hief de engel die ik op de zee en het land zag staan, zijn rechterhand op naar de hemel. 6Hij zwoer: ‘Zo waar de schepper van de hemel en alles wat daarin is, en van de aarde met alles wat daarop is, en de zee met alles wat daarin is, tot in eeuwigheid leeft: het is de hoogste tijd! 7Op het moment dat de zevende engel zijn bazuin zal laten klinken, zal Gods geheim werkelijkheid worden, zoals hij zijn dienaren, de profeten, heeft beloofd.’
8Toen hoorde ik opnieuw die stem uit de hemel. Hij zei tegen me: ‘Haal de geopende boekrol die de engel die op de zee en het land staat in zijn hand heeft.’ 9Ik ging naar de engel toe en vroeg om het boekje. Hij reikte het mij aan en zei: ‘Eet het op. Het zal branden in je maag, maar in je mond zo zoet zijn als honing.’ 10Ik pakte het boekje aan en at het op. Het smaakte zoet als honing, maar nadat ik het opgegeten had, brandde het in mijn maag. 11Toen kreeg ik te horen: ‘Je moet opnieuw over talrijke landen en volken en koningen profeteren.’
Wat dit beschrijft volgens mij is de ontzegeling van het boek van Daniel (volgens de profetie was dit boek immers verzegeld tot het einde der tijden). Dit proces gebeurde reeds in de 19e eeuw, de duivel zag dat er een beweging op gang kwam en stak er een stokje voor door de methodisten te infiltreren door gebruik te maken van Ellen White. Zij leerde een vals evangelie, zorgde ervoor dat de zoektocht naar profetisch inzicht volgens de bijbel de kop werd ingedrukt etc. Hoewel de beweging dus aanvankelijk redelijk begon en er veel waarheden ontdekt werden heeft de duivel Ellen White gebruikt om de beweging in een sekte te veranderen. Dit wordt bedoeld met het feit dat de boodschap zoet smaakte en daarna bitter werd. Nu is het advies; je moet opnieuw profeteren over talrijke landen en volken en koningen. Gooi Ellen White haar boeken in de prullebak en ga dan alles her-evalueren, de ZDA escathologie zuigt zwaar.
Ali, de reden waarom zevende-dags adventisten constant woordspelletjes moeten spelen is omdat ze anders hun onbijbelse doctrines niet rechtvaardigen kunnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nergens zei ik dat ik dingen uitzoek op basis van mijn eigen kennis van het hebreeuws. Ik zoek het hebreeuws op, dat wil zeggen dat ik de woordenboeken, taalkundigen en theologen raadpleeg. Zoals de theologen en taalkundigen zelf ook hebben gedaan toen zij hun opleiding volgden om kennis te vergaren.
De enige reden waarom je denkt dat het kleine boek het boek van daniel is, is omdat zevendedags adventisten je dat hebben verteld.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:32 schreef wiseguy-23 het volgende:
[..]
Ali, de reden waarom zevende-dags adventisten constant woordspelletjes moeten spelen is omdat ze anders hun onbijbelse doctrines niet rechtvaardigen kunnen.
Mbt. het boek van Daniel. In het boek zelf staat dat deze verzegeld was tot de eindtijd. Walter Veith is van mening dat het boek in openbaringen 10 het boek van Daniel is, alleen hij interpreteert openbaringen 10 verkeerd. Dus zo uit de lucht gegrepen is het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |