Ik zie even de link niet tussen dit trucje waar meneer De Vlieger het over heeft en staatssteun... Kun je dit toelichten?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:33 schreef cempexo het volgende:
Is de RABO bank de volgende die overeind blijft met overheidssteun ?
Ik zie helemaal geen truukje.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik zie even de link niet tussen dit tructje waar meneer De Vlieger het over heeft en staatssteun... Kun je dit toelichten?
Nou ja, het is natuurlijk een truc, alleen wordt het nu een beetje gebracht alsof de Rabobank iets heel gemeens/engs/gevaarlijks/etc doet, terwijl de klant er natuurlijk gewoon met z'n volle verstand mee instemt. Niks 'kleine lettertjes' ofzo. En dat "omzeilen van de verhouding tussen de verstrekte kredieten en toevertrouwd spaargeld" is ook een beetje misleidend verwoord, aangezien de gebruikte truc er juist voor zorgt dat ze wel aan de verplichte verhouding tussen verstrekte kredieten en toevertrouwd geld voldoen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen truukje.
Dit is gewoon business as usual
Precies, zelf weer meewerken en dan later gaan janken dat het niet eerlijk is van de bank.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk een truc, alleen wordt het nu een beetje gebracht alsof de Rabobank iets heel gemeens/engs/gevaarlijks/etc doet, terwijl de klant er natuurlijk gewoon met z'n volle verstand mee instemt.
Dat de bank kennelijk met interne boekhoudkundige opdrachten werkt om de reserves uiteindelijk niet aan te tasten. Die heeft een bank nodig om te kunnen functioneren en daarmee een betrouwbaarheid ic zekerheid garandeert als organisatie naar haar klanten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 14:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nou ja, het is natuurlijk een truc, alleen wordt het nu een beetje gebracht alsof de Rabobank iets heel gemeens/engs/gevaarlijks/etc doet, terwijl de klant er natuurlijk gewoon met z'n volle verstand mee instemt. Niks 'kleine lettertjes' ofzo. En dat "omzeilen van de verhouding tussen de verstrekte kredieten en toevertrouwd spaargeld" is ook een beetje misleidend verwoord, aangezien de gebruikte truc er juist voor zorgt dat ze wel aan de verplichte verhouding tussen verstrekte kredieten en toevertrouwd geld voldoen.
Van mij mogen mensen best klagen over het feit dat de Rabobank bij het verstrekken van hypotheken zulke eisen stelt, net zoals mensen mogen klagen dat een winkel een bepaald product niet verkoopt, hoge prijzen heeft, etc.
Ik snap alleen niet zo goed waar topicstarter naartoe wil met zijn topic. Cempexo, wat is jouw standpunt precies? En vanwaar jouw vraag of de Rabobank de volgende bank zal zijn die staatssteun nodig heeft?
Ik volg je even niet meer. Over welke interne boekhoudkundige opdrachten en over welke reserves heb je het?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:09 schreef cempexo het volgende:
[..]
Dat de bank kennelijk met interne boekhoudkundige opdrachten werkt om de reserves uiteindelijk niet aan te tasten. Die heeft een bank nodig om te kunnen functioneren en daarmee een betrouwbaarheid ic zekerheid garandeert als organisatie naar haar klanten.
Als reserves verdwijnen of zeer minimaal worden zal men dat moeten aanvullen. De cashflow kan bijvoorbeeld dan de constante cashflow niet meer zijn daar o.a. van daaruit deze reserves aangevuld moeten worden.
Wat gaat er dan niet goed aan de verhoudingen spaargeld - kredietverstrekking? Ipv spaargeld gebruikt hanteert de bank toch het geld op de verplichte depositorekening? Waarom zou dat wat uitmaken?quote:In dat geval begint een hellend vlak te ontstaan daar je je dagelijkse interne en externe verplichtingen niet meer kan nakomen.
Vlieger vraagt zich af of dat al zo is of er aangaat komen. Hij wijst op de verhoudingen spaargeld en kredietverlening.
Wat voor dingen en wat voor soort wetten heb je het nou over?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:25 schreef Tocadisco het volgende:
Hier is een controversieel idee: Wat als we nou eens wetten maken die het voorkomen dat dit soort dingen gebeuren? Het is echt ongelooflijk hoe iedereen in 2008 zeurde om dat soort wetten, het vervolgens compleet vergat en nu in 2013 verbaasd is dat we nog een keer een bank moeten redden.
Wellicht een knettergekke vraag, maar wat doen de AFM en al die andere controle instanties eigenlijk?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:25 schreef Tocadisco het volgende:
Hier is een controversieel idee: Wat als we nou eens wetten maken die het voorkomen dat dit soort dingen gebeuren? Het is echt ongelooflijk hoe iedereen in 2008 zeurde om dat soort wetten, het vervolgens compleet vergat en nu in 2013 verbaasd is dat we nog een keer een bank moeten redden.
Een beetje vrienden onder elkaar ?!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wellicht een knettergekke vraag, maar wat doen de AFM en al die andere controle instanties eigenlijk?
Vlieger benoemt -zijn woorden- gesjoemel tussen kredieten en eigen gelden die vooral van spaargelden komen, zoals deposito'squote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik volg je even niet meer. Over welke interne boekhoudkundige opdrachten en over welke reserves heb je het?
[..]
Wat gaat er dan niet goed aan de verhoudingen spaargeld - kredietverstrekking? Ipv spaargeld gebruikt hanteert de bank toch het geld op de verplichte depositorekening? Waarom zou dat wat uitmaken?
Verbeterdquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:30 schreef Re het volgende:
en hoe zouden ze dat nou doen in Denemarken?
OK maar in dit geval zegt Vlieger dat de bank intern, dat is dus wat anders dan extern geld aantrekken, aan het manipuleren is geslagen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Sorry, maar de rabobank is afaik een primaire bank, en die hoeven geen geld op te halen op de kapitaalmarkt, die kunnen dat zelf creëren.
Ik weet dat DK zeer duidelijk bekend maakt dat een bank zijn eigen broek moet ophouden.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:30 schreef Re het volgende:
en hoe zouden ze dat nou doen in denemarken?
Gesjoemel? Ik snap nog steeds niet waar je op doeltquote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:34 schreef cempexo het volgende:
[..]
Vlieger benoemt -zijn woorden- gesjoemel tussen kredieten en eigen gelden die vooral van spaargelden komen, zoals deposito's
Intern? Hoezo is geld dat een klant in een depositorekening stopt intern geld?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:36 schreef cempexo het volgende:
[..]
OK maar in dit geval zegt Vlieger dat de bank intern, dat is dus wat anders dan extern geld aantrekken, aan het manipuleren is geslagen.
en wat zegt Vlieger?quote:Op vrijdag 22 februari 2013 16:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Intern? Hoezo is geld dat een klant in een depositorekening stopt intern geld?
In ieder geval niks dat betrekking heeft op een verhoogd risico voor de klant.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |