Elke keer als ik besluit iets te posten, of ook maar in te loggen (wat in mijn geval met cookies gebeurd), moet ik dus éérst de algemene voorwaarden lezen.quote:FOK! behoudt zich het recht voor deze voorwaarden op elk moment aan te passen. Gebruiker is er zelf verantwoordelijk voor deze bepalingen regelmatig in te zien, tenminste bij het inloggen of op enige dag plaatsen van een bericht. Ter volledigheid zal FOK! bij de linkjes naar de algemene voorwaarden de datum van de laatste wijziging vermelden. Het ontbreken van die datum is geen reden de algemene voorwaarden niet te lezen.
Whaha das één van de betere afleveringen, damnz hoe herkenbaar is dit voor praktisch (iedereen?).. Adobe, jajajaa click, nieuw spel jajaaj accept, Office nog wat, jajaja accept.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:41 schreef n00b13 het volgende:
Het stond er waarschijnlijk al in, maar ik vond het toch zo belachelijk!
[..]
Elke keer als ik besluit iets te posten, of ook maar in te loggen (wat in mijn geval met cookies gebeurd), moet ik dus éérst de algemene voorwaarden lezen._!
Tevens gebeurd wat in de tekst staat ook niet, kijk maar in de footer (Algemene Voorwaarden link zonder releasedatum).
Hoe vaak heeft tong80 wel niet de AV gelezen?
Het debiele is ook nog dat je iets koopt, en dan vervolgens ook nog eens ongevraagd allemaal voorwaarden moet accepteren, want als je het niet accepteert ben je gewoon je geld kwijtquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:45 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Whaha das één van de betere afleveringen, damnz hoe herkenbaar is dit voor praktisch (iedereen?).. Adobe, jajajaa click, nieuw spel jajaaj accept, Office nog wat, jajaja accept.
Je bent verantwoordelijk dat je de AV leest zodra deze gereleased is. En je moet er zelfstandig achteraan, en je gaat akkoord zodra je inlogd (automatisch: want cookies).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:46 schreef pikinhand het volgende:
Nah je bent niet verplicht de AV te lezen, je bent er alleen verantwoordelijk voor.
De definitie wat precies 'regelmatig' is ontbreekt, daardoor is het een niet uit te voeren regel.
Kun je het niet terugsturen? Van: "Ik wil je voorwaarden niet!"quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:47 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Het debiele is ook nog dat je iets koopt, en dan vervolgens ook nog eens ongevraagd allemaal voorwaarden moet accepteren, want als je het niet accepteert ben je gewoon je geld kwijt
Is dat zo, heb er eigenlijk nooit veel over nagedacht.. Stel ik koop Diablo 3 van de Blizzard store, hij staat op de hardeschijf en tijdens het installatieproces klik ik op weigeren. Nu stopt de installatie.. Tja wat dan!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:47 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Het debiele is ook nog dat je iets koopt, en dan vervolgens ook nog eens ongevraagd allemaal voorwaarden moet accepteren, want als je het niet accepteert ben je gewoon je geld kwijt
Post het in WGR!quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:50 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Is dat zo, heb er eigenlijk nooit veel over nagedacht.. Stel ik koop Diablo 3 van de Blizzard store, hij staat op de hardeschijf en tijdens het installatieproces klik ik op weigeren. Nu stopt de installatie.. Tja wat dan!
Als het product nieuw is misschien wel. Ik doel op het moment dat als je bijvoorbeeld product x al een jaar gebruikt en ze vervolgens nieuwe voorwaarden gaan verzinnen, dat je dan maar gewoon akkoord moet gaan omdat je het anders niet kan gebruiken. Het lijkt me niet dat je dan gewoon het product mag terugsturen en je geld terug krijgt...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Kun je het niet terugsturen? Van: "Ik wil je voorwaarden niet!"
primaquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:52 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik heb het in wgr SC gezet. Ik ben benieuwd.
Nog zoiets, je kunt games alleen terugsturen als ze nog in het plastic zitten. Maar als ze nog in het plastic zitten kun je de voorwaarden niet lezen waar je mee akkoord moet gaan.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:50 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Is dat zo, heb er eigenlijk nooit veel over nagedacht.. Stel ik koop Diablo 3 van de Blizzard store, hij staat op de hardeschijf en tijdens het installatieproces klik ik op weigeren. Nu stopt de installatie.. Tja wat dan!
Als je de voorwaarden pas te zien krijgt nadat je betaald hebt, mag je ze juridisch weigeren en moet je je geld terugkrijgen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:50 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
In dat geval geldt dus in Nederland dat je de voorwaarden kunt weigeren en je je geld terugkrijgt. Winkels zijn daar als het goed is wel mee bekend.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Nog zoiets, je kunt games alleen terugsturen als ze nog in het plastic zitten. Maar als ze nog in het plastic zitten kun je de voorwaarden niet lezen waar je mee akkoord moet gaan.
quote:Mag ik algemene voorwaarden gedurende de overeenkomst wijzigen?
Deze vraag is vooral relevant voor ondernemers die een dienst leveren waarvoor langdurige contracten worden afgesloten. Het kan dan gebeuren dat je gedurende het contact de algemene voorwaarden wilt wijzigen. Dat is in principe toegestaan, mits je een bepaling hiervoor hebt opgenomen in het oorspronkelijke contract. Daarnaast ben je dan verplicht om de klant te informeren over de gewijzigde voorwaarden. Zolang de klant niet nadrukkelijk akkoord is gegaan met de nieuwe versie, gelden de oude voorwaarden. Daarnaast heeft de klant bij wijzigingen in zijn nadeel het recht om de overeenkomst per direct te beëindigen.
Maar geldt dat ook als je een product al een jaar gebruikt hebt? Stel dat Blizzard na een jaar met een update komt. Vaak zitten daar nieuwe voorwaarden aan verbonden. Als je die weigert, krijg je dan gewoon je geld terug? Lijkt me sterk eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:55 schreef KwisatzHaderach het volgende:
[..]
In dat geval geldt dus in Nederland dat je de voorwaarden kunt weigeren en je je geld terugkrijgt. Winkels zijn daar als het goed is wel mee bekend.
Dan mag jij je contract beeindigen en kun je dus een deel van je geld terug vragen. (dat is mijn interpretatie).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:57 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Maar geldt dat ook als je een product al een jaar gebruikt hebt? Stel dat Blizzard na een jaar met een update komt. Vaak zitten daar nieuwe voorwaarden aan verbonden. Als je die weigert, krijg je dan gewoon je geld terug? Lijkt me sterk eerlijk gezegd.
Lekker subjectief weerquote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:56 schreef n00b13 het volgende:
Daarnaast heeft de klant bij wijzigingen in zijn nadeel het recht om de overeenkomst per direct te beëindigen
Ik zie nergens staan dat je dan ook je geld terugkrijgt... Want anders kun je ook gewoon op decline drukken en het schijfje wegflikkeren, want dat komt dan op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:58 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dan mag jij je contract beeindigen en kun je dus een deel van je geld terug vragen. (dat is mijn interpretatie).
Je koopt een spel: Dat spel koop je niet voor een maand of een jaar, maar voor langer (¤60 is immers niet niks). We gaan er even vanuit dat tussen Diablo x en Diablo y 2 jaar zit. De levensduur van Diablo x is dus ook 2 jaar (jij bent namelijk erg fan van Diablo).quote:Op vrijdag 22 februari 2013 10:59 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat je dan ook je geld terugkrijgt... Want anders kun je ook gewoon op decline drukken en het schijfje wegflikkeren, want dat komt dan op hetzelfde neer.
Nee! Je moet altijd, voor je inlogt (wat automatisch gebeurd) of reageert, zorgen dat je de laatste voorwaarden gelezen hebt.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 11:04 schreef Ferdo het volgende:
Dus je moet ervoor zorgen dat je op de hoogte bent van de huisregels van een bepaalde site als je die bezoekt?
Goh, wat raar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |