abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:22:57 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123165191
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:25:18 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123165293
Oh gets Uniek xD

Die knaapjens :') Wel systeem? Ja Windows natuurlijk!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? donderdag 21 februari 2013 @ 16:25:31 #3
70532 loveli
N
pi_123165305
fiets gekauft :s)
crap in = crap out
pi_123166022
Kluslijstje!

O: hard pittenbroodje, helft nutella, helft kaassalade
L: ciabattabroodje met roomboter (twee losse helften )
T: yoghurt met banaan
T: hand noten
B: verven
D: pastasalade met groenten
Ja doei.
pi_123166077
Deze kan wel in de OP. :)

http://scoobysworkshop.com/calorie-calculator/

Caloriebehoefte berekenen.
  Vis een optie? donderdag 21 februari 2013 @ 16:46:48 #7
70532 loveli
N
pi_123166312
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Hooooooooooooooi...
En nu is het over en uit, wil voor mei iig 5 kg aankomen. Ben het helemaal zat van opmerkingen.

Vanavond wokken *O* Met zalm van de bakplaat *O* en ongezonde vetjes :6
En wat vind je zelf? Snap wel dat ze je niet dik vinden hoor, maar ben je te mager of vindt men je te mager? 'Men' noemt mij ook snel mager, maar dat betekent niet dat ik er 5 kilo bij hoef te hebben.
crap in = crap out
pi_123166383
lijstje!

O: havermout met banaan en bosbessen (sojamelk)
T: appeltje
L: maaltijdsalade met gerookte zalm, dressing en croutons + boerenboterham met roomboter en kaas
T: geen stukje boterkoek
T: latte macchiato
D: spinazie, gebakken aardappeltjes, bio biefstuk
T: bak kwark met bosbessen
pi_123166413
Ieuw ieuw ieuw!
Ik kan best tegen poep en pies en kots, maar niet tegen snot :P

D wordt gestoomde zalm en broccoli en ik neem nu een lekker glas rode wijn :)
pi_123166455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:46 schreef loveli het volgende:

[..]

En wat vind je zelf? Snap wel dat ze je niet dik vinden hoor, maar ben je te mager of vindt men je te mager? 'Men' noemt mij ook snel mager, maar dat betekent niet dat ik er 5 kilo bij hoef te hebben.
Precies dat! Wat vind je zelf? :)
Ik heb familieleden die mij al mager noemden zodra ik onder de maat 44 kwam :P Alles is relatief.
  Vis een optie? donderdag 21 februari 2013 @ 16:50:52 #11
70532 loveli
N
pi_123166508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:48 schreef MarMar het volgende:
Ieuw ieuw ieuw!
Ik kan best tegen poep en pies en kots, maar niet tegen snot :P
Hoe doe je dat met kinders?
crap in = crap out
pi_123166615
quote:
11s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:50 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe doe je dat met kinders?
Met een heel vies gezicht en het verstand op 0, serieus, een neus snuiten vind ik veel erger dan een luier verschonen haha.
pi_123166698
Het is ook wel een smerig plaatje! Doet me denken aan de trol van Rien Poortvliet uit het David de Kabouter-kwartet O+
pi_123167799
Happy day *O*
Mijn lieve vriendin had vandaag een Keizersnede en het is allemaal goed gegaan...
Pfff wat super fijn en wat een super speciale dag O+

(Het is Klumsy op FOK, sommige hier kennen haar geschiedenis ook wel, daarom is het ook zo fijn dat nu alles goed is gegaan O+)
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 21 februari 2013 @ 17:29:18 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123168218
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:54 schreef anna82 het volgende:
Het is ook wel een smerig plaatje! Doet me denken aan de trol van Rien Poortvliet uit het David de Kabouter-kwartet O+
Oh jeugdsentiment :D Rien Poortvliet O+ Kabouterboek lezen bij opa en oma O+

quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:19 schreef Skoap het volgende:
Happy day *O*
Mijn lieve vriendin had vandaag een Keizersnede en het is allemaal goed gegaan...

(Het is Klumsy op FOK, sommige hier kennen haar geschiedenis ook wel, daarom is het ook zo fijn dat nu alles goed is gegaan O+)
Yay O+ Gefeliciteerd! Fijn dat het goed gegaan is!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_123168328
Wat fijn Skoap! *O*

Anna, jij bent dus bij Soldaat van Oranje geweest? Ik vind het zo wonderlijk dat iedereen het kennelijk alleen maar heeft over het geweldige ronddraaiende podium. :?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123168859
Lekker plaatje trouwens in de OP Uniekje! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123168917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:19 schreef Skoap het volgende:
Happy day *O*

Oh wat super! O+ ik kom snel even feliciteren in OUD>
pi_123169324
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Teksten schrijven voor een nieuwe website :)

[..]

Nieuwsgierig naar het antwoord! Ik heb nu al een tijdje eczeem rondom mijn oog en helaas werkt cortison niet goed -O- Tips om dit tegen te gaan? Wel ben ik er achter gekomen dat Angels on Bare Skin van Lush niet goed samengaat met eczeem :X
ik heb dat ook vaak, ik smeerde militant met vaseline-cetomacrogol en dat werkte. voor ik ging slapen, als ik wakker werd, voor het douchen, na het douchen, voor het naar buiten gaan, bij het weer naar binnen gaan :Y de hele godganse dag...
Kwak
pi_123169395
oh en wat fijn voor Klumsy!!
Kwak
  Vis een optie? donderdag 21 februari 2013 @ 18:00:05 #21
70532 loveli
N
pi_123169441
^^
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 21 februari 2013 @ 18:08:19 #22
70532 loveli
N
pi_123169737
bij de appie - paaseieren van Australian!
crap in = crap out
pi_123169874
}:| ik blijf het stom vinden dat alle seizoensspullen tegenwoordig al 3 maanden van te voren in de winkels liggen.
Maar australian paaseitjes O+
pi_123170163
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:08 schreef loveli het volgende:
bij de appie - paaseieren van Australian!
ssssst
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Vis een optie? donderdag 21 februari 2013 @ 18:52:04 #25
70532 loveli
N
pi_123170961
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:12 schreef MarMar het volgende:
}:| ik blijf het stom vinden dat alle seizoensspullen tegenwoordig al 3 maanden van te voren in de winkels liggen.
Maar australian paaseitjes O+
1 maand en geen 'tjes' :+
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')