abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123162514
Enthousiast is er begonnen met klussen en de ruimtes zien er nu zo uit:

En nu ligt het klussen aan het huis zo goed als stil. Er is onenigheid met wat gezinnen in de buurt en er word een logboek bijgehouden om te kijken of er mogelijkheden zijn om te verhuizen.

[ Bericht 93% gewijzigd door Puala op 21-02-2013 15:27:59 ]
pi_123162534
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 14:45 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ik wilde net vragen of je de achternamen in een dm wilde sturen, had al zo'n vermoeden dat het kampers waren.
Als ze nu al op zo'n manier op je reageren dan kun je het denk ik vergeten dat het ooit nog goed gaat komen.
En als je er de strijd mee aan wil gaan dan moet je een hele lange adem hebben.
Ik wil goed nadenken voor ik de strijd aan ga. Ik ga eerst bij mijn rechtsbijstand een dossier openen en een logboek aanleggen. Ik had net al een mooie voor er in *)
pi_123162555
En er komt tóch nog een klustopic. Ik wil mijn TV meubel nog aan gaan pakken, een nieuwe salontafel knutselen, de eethoek aanpakken en nachtkastjes timmeren. En dat is ook klussen en kan uiteindelijk allemaal meeverhuizen als het moet *O*
  † In Memoriam † donderdag 21 februari 2013 @ 15:22:55 #4
88815 The_Emotion
98.3
pi_123162749
Eventjes het vorige topic doorgelezen.
Wat een anitclimax is het dan ineens, je begon zo enthausiast over je nieuwe woning en het verbouwen en inrichten daarvan... en blijk je ineens tussen een paar onhandelbare tokkies te zitten.

Waren ze vanaf het begin al lastig, of is dat meer van de laatste paar dagen?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_123162862
Alsof er ook maar een verhuurder staat te popelen om overlast aan te gaan pakken. Dat kost geld en vooral veel tijd.
Een verhuurder wil gewoon netjes, op een zo goedkoop mogelijke manier, iedere maand de huurpenningen innen.

Wanneer de wijkagent op de hoogte is van het hele verhaal dan zal de verhuurder in dit geval van niets weten? Right...

Maar goede bouwplannen. Ik haak weer in. ^O^
pi_123163021
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:22 schreef Remqo het volgende:
Eventjes het vorige topic doorgelezen.
Wat een anitclimax is het dan ineens, je begon zo enthausiast over je nieuwe woning en het verbouwen en inrichten daarvan... en blijk je ineens tussen een paar onhandelbare tokkies te zitten.

Waren ze vanaf het begin al lastig, of is dat meer van de laatste paar dagen?
Vanaf het begin is er geen klik, maar sinds de kerst gaat het er al zo aan toe.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:25 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Alsof er ook maar een verhuurder staat te popelen om overlast aan te gaan pakken. Dat kost geld en vooral veel tijd.
Een verhuurder wil gewoon netjes, op een zo goedkoop mogelijke manier, iedere maand de huurpenningen innen.

Wanneer de wijkagent op de hoogte is van het hele verhaal dan zal de verhuurder in dit geval van niets weten? Right...

Maar goede bouwplannen. Ik haak weer in. ^O^
De ene kant van de straat is van de ene woningbouw en de andere kant van de andere. En die zijn wel degelijk in gesprek om te kijken hoe ze dit moeten aanpakken (als ik de woningbouw moet geloven dan). Ook de wijkagent word hierin betrokken.

Alleen wat zij aangeven: er komt geen informatie van bewoners, dus gericht dingen aanpakken kunnen we niet.

Alleen is nu de vraag: wil ik die informatie wel leveren?
pi_123163264
Je moet een kosten-baten-analyse maken om te concluderen of het verstandig is.
Verwacht je verbeteringen op de korte termijn?
Is het mogelijk om op korte termijn iets anders te vinden?
Wat kan ik redelijk hergebruiken in een andere woning. Wat is mijn schadepost, behang, verf en ....

Zodra ze weten dat jij de klikspaan bent dan kun je wel wat verwachten denk ik.
pi_123163361
Ik verwacht uberhaubt geen verbetering zolang ze twee zussen schuin tegenover elkaar laten wonen welke deze mentaliteit hebben.

Korte termijn iets anders: nee. Particulier is niet te betalen en met mijn nieuwe account sta ik 2 maand ingeschreven bij de woningbouw.

Alle meubels zijn herbruikbaar, maar de vloeren worden al lastig. Dus er is wel een kostenpost van een 2000 euro al met al. En ik heb bijna geen spaargeld meer over.

Klopt, daar ben ik ook bang voor. Nu ben ik niet extreem bang aangelegd, maar ik zit er niet op te wachten.
pi_123163520
Pff.. Balen. Hoop dat veel mensen dit lezen en zo verstandig te zijn goed in de straat/wijk te gaan kijken waar ze willen gaan wonen. Als de woningbouw een huis niet kan verhuren omdat de buren overlast geven kunnen ze vast ineens wel een hoop meer ben ik bang.
Sterkte!
pi_123164188
Hemeltjelief, Puala! Ik zou al huiverig zijn geweest bij een volksbuurt, vooral als je daar in je eentje gaat wonen (en dat niemand de woning wil zou bij mij ook alarmbellen doen rinkelen). Jamer dat die kennissen verder niet wisten wat voor rijtje huizen dat was en ik vind het verdomde onfatsoenlijk van de wbv om een jonge vrouw alleen in zo'n huis te zetten. Een beetje maatschappelijk inzicht zou ze sieren!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:11:42 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123164740
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:56 schreef Isabeau het volgende:
Hemeltjelief, Puala! Ik zou al huiverig zijn geweest bij een volksbuurt, vooral als je daar in je eentje gaat wonen (en dat niemand de woning wil zou bij mij ook alarmbellen doen rinkelen). Jamer dat die kennissen verder niet wisten wat voor rijtje huizen dat was en ik vind het verdomde onfatsoenlijk van de wbv om een jonge vrouw alleen in zo'n huis te zetten. Een beetje maatschappelijk inzicht zou ze sieren!
Tsjah, als je uit een boerderij komt waar je enkel houtkachels hebt wil je ook wel eens wat anders... Ik vind 't ook raar van de woningbouw dat ze een jonge vrouw in de buurt, op die plek, laten wonen terwijl ze dondersgoed weten met wat voor varkens ze daar te maken hebben.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_123164859
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
Tsjah, als je uit een boerderij komt waar je enkel houtkachels hebt wil je ook wel eens wat anders... Ik vind 't ook raar van de woningbouw dat ze een jonge vrouw in de buurt, op die plek, laten wonen terwijl ze dondersgoed weten met wat voor varkens ze daar te maken hebben.
Er zijn vast genoeg mensen van hetzelfde niveau als die twee zussen die een huis zoeken. Kan dan mooi bij elkaar en in de zomer aan de straat biertjes drinken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:33:32 #13
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_123165656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:36 schreef Puala het volgende:
Ik verwacht uberhaubt geen verbetering zolang ze twee zussen schuin tegenover elkaar laten wonen welke deze mentaliteit hebben.

Korte termijn iets anders: nee. Particulier is niet te betalen en met mijn nieuwe account sta ik 2 maand ingeschreven bij de woningbouw.

Alle meubels zijn herbruikbaar, maar de vloeren worden al lastig. Dus er is wel een kostenpost van een 2000 euro al met al. En ik heb bijna geen spaargeld meer over.

Klopt, daar ben ik ook bang voor. Nu ben ik niet extreem bang aangelegd, maar ik zit er niet op te wachten.
Ik zou ook weinig hulp verwachten van de de wijkagent en van de woningbouw.
Instanties hier in de buurt zijn nogal bang om problemen te maken met mensen van het kamp.
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:53:32 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123166646
Triest dat het zo moet lopen.

Ik hoop dat je gauw een andere plek vindt, tussen mensen die wél rekening willen houden met hun buren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_123168548
Dankjulliewel voor het medeleven. Ik ga maar eens nadenken hoe nu verder en zodra er een update is laat ik het weten :)

Voor nu: klussen aan meubels ipv het huis.

Allereerst is mijn TV meubel aan de beurt, want met een deel daarvan ben ik zondag van de trap gestuiterd en dat heeft het meubel er niet mooier op gemaakt O-)

Zo is hij nu:

Ik hou van strak, dingen die in elkaar overlopen, symetrie of in elk geval kloppende lijnen. Dus ja, wat moet het dan gaan worden. Ik dacht aan zoiets:

De hoge kast links maak ik dus wat smaller waardoor de vakjes links nog maar half zo breed worden. Daar kan je leuke dingen in zetten om sfeer te maken. Rechts blijft zoals het is. Al overweeg ik om daar witte deurtjes in te maken zoals ik ook van plan ben bij het deel er naast. Daar zet ik 2 grote deurtjes in. Ik heb drukscharnieren (?) gekocht bij de Ikea zodat er geen handgrepen/whatever aan hoeven. Je drukt op het deurtje en hij gaat open *)

En rechts haal in bij de vakken aan de bovenkant wat af zodat je daar ook nog iets leuks neer kan zetten/leggen. En opnieuw twijfel ik of ik onderin die bakken laat staan of dat ik ook ga voor simpele deurtjes.

Het hele meubel komt tegen de muur te hangen met keilbouten en onderop komen 2 ledstrips via afstandsbediening te bedienen *)

En dit vind ik mooi om er omheen te maken:

Ik dacht zelf dat het vurenhout met een witte laklaag is. Klopt dit? En vooral, wat vinden jullie er van? :)
pi_123224423
quote:
En dit vind ik mooi om er omheen te maken:
[ afbeelding ]

Ik dacht zelf dat het vurenhout met een witte laklaag is. Klopt dit? En vooral, wat vinden jullie er van? :)
Wat 't is ... :@

Maarre, nice O+

En tof dat je zo positief doorklust met zo'n ... situatie. Ik ken het buurtje een beetje en snap idd niet wat de woningbouw bezielt ... :X
  maandag 25 februari 2013 @ 23:24:00 #17
66083 Platina
78th Element
pi_123351228
Hoe gaat het nog?
pi_123358849
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 22:02 schreef eismeiske het volgende:

[..]

Wat 't is ... :@

Maarre, nice O+

En tof dat je zo positief doorklust met zo'n ... situatie. Ik ken het buurtje een beetje en snap idd niet wat de woningbouw bezielt ... :X
Dat is een laag die iemand om een meubel heeft gemaakt. Ik vind het heel mooi, natuurlijk en rustig. Zou het graag namaken :)

Ik doe mijn best *O* Maar het is wel flink balen hoor.
Ik weet ook niet wat ze bezielt.. snap er weinig van :X
pi_123358901
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:24 schreef Platina het volgende:
Hoe gaat het nog?
Ik ben het weekend niet thuis geweest en gisteravond weinig last gehad. En vanavond ben ik weer niet thuis. Dus al met al prima :D
  Moderator dinsdag 26 februari 2013 @ 10:58:37 #20
45833 crew  Fogel
pi_123359897
Nu eindelijk de boel eens doorgelezen.
Je werk ziet er goed uit ^O^
Wel erg kut van de situatie, ik hoop op het beste voor je!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zaterdag 2 maart 2013 @ 12:38:35 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123532181

Laat mij nooit zeil leggen. Past precies maar dan wel op de kop. Met wat kunstig snijwerk wist ik mijn fout te verbloemen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_123540729
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik ben het weekend niet thuis geweest en gisteravond weinig last gehad. En vanavond ben ik weer niet thuis. Dus al met al prima :D
Kortom: je ontloopt je eigen huis.....
Hoop dat er snel een oplossing komt (ander huis dus) want wat ik op je blog en hier lees maakt me niet vrolijk.
Heb respect voor je instelling maar wees niet té makkelijk naar de wbv toe.
Sterkte meisje.

edit: en kano moet dus geen zeil leggen _O-
Waar het stinkt is het warm.
pi_123560639
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 17:19 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Kortom: je ontloopt je eigen huis.....
Hoop dat er snel een oplossing komt (ander huis dus) want wat ik op je blog en hier lees maakt me niet vrolijk.
Heb respect voor je instelling maar wees niet té makkelijk naar de wbv toe.
Sterkte meisje.

edit: en kano moet dus geen zeil leggen _O-
Kwam toevallig zo uit. Ik ben geen avond meer van huis vanwege mijn buren.
Dankjewel. Is altijd fijn om te horen. Ik hou een logboek bij en heb foto's gemaakt. Alles is nu weer opgeruimd en weg, dus het is afwachten of ze nog een keer bezig gaan.
pi_123786168
Precies het weekend voor het gesprek met de woningbouw/wijkagent heb ik het behang van de hal er af getrokken. En dat ziet er nu zo uit:

En ik dacht later dat het me vast niet ging irriteren en dat ik dat wel kon hebben, maar ik irriteer me rot. Het ziet er niet uit, het moet weg. Maar ik betwijfel ten zeerste of het in 1 danwel 2 keer dekkend geschilderd kan worden. Dat is niet zo erg, want ik kwam een behangetje tegen en die vond ik wel echt _O_ :9~ *;

Maar euhm, praktisch gezien. Hoe kun je het beste een trapgat behangen? Ik heb er geen ervaring in :@ en wil het wel een beetje veilig doen :D
pi_123789145
Trapgat behangen is best moeilijk, maar ik heb het zelf nog nooit gedaan. Wel een ontzettend leuk behangetje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')