abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123155946
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat gebeurd ook vaak :(
Ja en aangezien mijn trein naar Rotterdam al bij een zuchtje wind wordt gecancelled, ga ik weer eens te laat komen.

Ook goede informatieverziening weer op Utrecht. Trein naar Nijmegen vertrekt van 14a werd er omgeroepen. Letterlijk 15 seconden later komt de automatische omroep eroverheen, die had het over spoor 5 voor de trein naar Nijmegen. Verdere verduidelijking volgde niet.

En iemand die een NS medewerker vroeg wat de beste manier was om in Schiphol te komen. De NS man antwoordde met te wijzen en zeggen "die trein" naar een trein waar wel Schiphol op stond, maar met deuren dicht en lampen uit, om vervolgens meteen, zonder iets af te wachten, zonder haast weg te lopen. De man die het vroeg stond met open mond van verbazing.
pi_123155948
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 11:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.
Dat zou kunnen, maar ik heb natuurlijk gelijk. :7

Het zal ook wel een persoonlijk gevoel zijn.
pi_123156077
quote:
10s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:10 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ik heb natuurlijk gelijk. :7

Het zal ook wel een persoonlijk gevoel zijn.
Ja wie weet het beter, ik die gemiddeld 400km per week met de auto reis of iemand die naar eigen zeggen maar een paar keer per jaar met de auto rijd...
pi_123156142
KNV: voorstel voor spoorgoederenloket in strijd met EU-regels
Gepubliceerd op 21-02-2013 om 11:47

Het voorstel van staatssecretaris Wilma Mansveld om van Keyrail de goederenvervoer-exploitant van Nederland te maken, is in strijd met nieuwe EU-wetgeving. Dat zegt directeur Ad Toet van KNV Spoorgoederenvervoer. Als Keyrail de infrastructuurbeheerder wordt, dan moet het bedrijf ook de capaciteitstoewijzing, verkeersleiding, beheer en onderhoud op zich nemen. In het voorstel van de staatssecretaris blijven die taken bij spoorbeheerder ProRail liggen. 

Volgens KNV blijven vervoerders nu te maken houden met twee organisaties voor het spoorgoederenvervoer. Dit is een ongewenste situatie voor de spoorbedrijven. Toet: “Het voorstel is een moeizaam compromis met twee infrastructuurbeheerders, die met opgesplitste verantwoordelijkheden en bijbehorende problemen, de goederenvervoerders gaan bedienen.”

Vierde Spoorpakket

De Europese Commissie heeft onlangs het Vierde Spoorpakket voorgelegd aan de EU-lidstaten en het Europees Parlement. Het Spoorpakket verbiedt zelfs het onderbrengen van infrastructuurtaken bij aparte ondernemingen. De oplossing met verdeelde taken, zoals voorgesteld door de adviseurs van Keyrail, is daarom strijdig met de nieuwe EU-wetgeving.

Het voorstel komt voort uit besprekingen tussen het ministerie en de aandeelhouders van Keyrail (Prorail, havenbedrijven van Rotterdam en Amsterdam). Toet: “Het ministerie is acht maanden bezig om tot dit besluit te komen en er niet met de vervoerders overlegd.”

Klantvriendelijk

De komst van één goederenloket is een langgekoesterde wens van KNV. De manier waarop het nu wordt ingevuld, zorgt er volgens de werkgeversvereniging er niet voor dat de gewenste klantvriendelijkheid er op vooruit gaat. Toet: 

“Het komt er op neer dat er eigenlijk een stapje tussen is gekomen. De spoorgoederenvervoerders kloppen aan bij Keyrail. Die gaat vervolgens met ProRail over bijvoorbeeld de capaciteitstoewijzing in overleg. Dit is niet bevorderlijk voor de samenwerking.”

“Het maakt ons niet uit of de taken bij ProRail of Keyrail worden neergelegd, maar het gaat ons er wel om dat die taken bij elkaar worden gehouden”, zegt de voorzitter.

Bron
pi_123156283
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als iemand hier van plan was om vanmiddag te kijken: Niet doen! Je komt alleen onder de modder te zitten en je ziet niets!
Wie gaat er kijken naar defecte bovenleiding? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:21:21 #131
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123156303
quote:
5s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie gaat er kijken naar defecte bovenleiding? :?
Naar de montageploeg, hoe ze aan het knutselen zijn. En: Schuldig, alleen was mijn ervaring niet zo goed.
pi_123156522
Wat is er allemaal aan de hand tussen Utrecht en Rai? Er is ook al een trein geëvacueerd.
pi_123156542
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:28 schreef Fixers het volgende:
Wat is er allemaal aan de hand tussen Utrecht en Rai? Er is ook al een trein geëvacueerd.
Eerst lezen, dan posten mijn vriend.
pi_123156602
Spoorlopers lijken mij niet de reden om een trein te evacueren.
pi_123156649
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:30 schreef Fixers het volgende:
Spoorlopers lijken mij niet de reden om een trein te evacueren.
Zeker wel ;)
pi_123156688
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Eerst lezen, dan posten mijn vriend.
pi_123156715
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Zeker wel ;)
"Jongens er loopt een gek op het spoor. Tientje wie hem pakt!"
pi_123156750
http://www.ns.nl/calamiteiten/actualiteiten/actueel.html
Treinverkeer rond Utrecht ontregeld

Op dit moment is het treinverkeer rondom Utrecht ontregeld door een samenloop van storingen.
Plan uw reis daarom zo kort mogelijk voor vertrek als u van, naar of via Utrecht Centraal reist.

De Reisplanner wordt zo goed mogelijk bijgewerkt. Bent u op het station, let dan goed op schermen en omroepberichten.

Bericht: 12.20 uur

JAHOOR :')
Als dit al een calamiteit is ben ik echt het vertrouwen verloren.
  PR/Manusje van alles donderdag 21 februari 2013 @ 12:36:20 #139
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123156789
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Zeker wel ;)
zodat er nog meer mensen op het spoor lopen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123156793
Eerder afschalen!
pi_123156824
We verwachten dat deze situatie tot ongeveer 15 uur zal duren.

Bericht: 12.30 uur
pi_123156839
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
We verwachten dat deze situatie tot ongeveer 15 uur zal duren.

Bericht: 12.30 uur
Gek he, dan komt de avondploeg op.. luie mensen daar ook.
  donderdag 21 februari 2013 @ 12:47:49 #143
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_123157088
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_123157757

:9 *fapfap
pi_123157808
Tis dat er overdag niet overgeschakeld kon worden naar LUD2 anders zag ik dat ook nog wel gebeuren
pi_123157833
Dit is ook een mooi verhaal:

http://meerspanje.nl/hist(...)ootste-spookstation/
quote:
PROVINCIA DE HUESCA - Als een vastgelopen reuzencruiseschip ligt midden in een afgelegen dal vlak bij de Franse grens en omringd door ruige bergtoppen het enorm grote en volledig verwaarloosde stationsgebouw van Canfranc

[...]
pi_123157837
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:14 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Ja wie weet het beter, ik die gemiddeld 400km per week met de auto reis of iemand die naar eigen zeggen maar een paar keer per jaar met de auto rijd...
Dat geldt voor de omgekeerde situatie ook (incidentele treinreiziger). :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 februari 2013 @ 13:13:22 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123157850
quote:
zeer goed gehandeld van de mcn :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 februari 2013 @ 13:14:17 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123157886
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2013 12:10 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Ja en aangezien mijn trein naar Rotterdam al bij een zuchtje wind wordt gecancelled, ga ik weer eens te laat komen.

Ook goede informatieverziening weer op Utrecht. Trein naar Nijmegen vertrekt van 14a werd er omgeroepen. Letterlijk 15 seconden later komt de automatische omroep eroverheen, die had het over spoor 5 voor de trein naar Nijmegen. Verdere verduidelijking volgde niet.

En iemand die een NS medewerker vroeg wat de beste manier was om in Schiphol te komen. De NS man antwoordde met te wijzen en zeggen "die trein" naar een trein waar wel Schiphol op stond, maar met deuren dicht en lampen uit, om vervolgens meteen, zonder iets af te wachten, zonder haast weg te lopen. De man die het vroeg stond met open mond van verbazing.
Stoppertje richting Hilversum/Hoofddorp pakken
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')