De onevenwichtigheden zijn zeker groter als eind jaren 70/begin jaren 80, maar ik denk nog niet dat de impact van de crisis groter is als toendertijd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:02 schreef Sparqq het volgende:
Deze crisis is veel serieuzer dan die van de jaren 70/80, er is geen toenemende bevolking om groei mee te realiseren. Ik zie het mede daarom echt somber in voor NL, verder het gebrek aan innovatie en slagkracht maakt het er niet beter op.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:41 schreef piepeloi55 het volgende:
en het sociale vangnet is veel groter,
Waarom geen melkertbanen, die worden ook gesubsidieerd. Als we een ding nodig hebben is het een overheid die de markt eens zijn werk laat doen zodat we de puinhopen van de afgelopen jaren achter ons kunnen laten. Helaas gebeurd dat wel door een crisis, dat is de keerzijde maar dat gebeurd hoe dan ook.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Laten we de duurzame energie sector eens uit klei trekken zoals men dat in DLD heeft gedaan. Daar werken momenteel 400.000 mensen in deze sector.
Duurzame energie verlaagt onze afhankelijk uit van fossiele energie (prijzen) hierdoor kan je als economie een voorsprong hebben op andere conservatieve fossiele economie. (iets wat Nederland nu is)
Nederland is onderhand ongeveer de meest fossiele economie van Europa en ja... daar gaan we een prijs voor betalen.
Helemaal mee eens. Die duitsers zijn over 15 jaar geheel energie onafhankelijk en dat gaan een enorm financieel impulse geven daar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Duurzame energie verlaagt onze afhankelijk uit van fossiele energie (prijzen) hierdoor kan je als economie een voorsprong hebben op andere conservatieve fossiele economie. (iets wat Nederland nu is)
Nederland is onderhand ongeveer de meest fossiele economie van Europa en ja... daar gaan we een prijs voor betalen.
De duurzame revolutie die momenteel plaatsvind in Duitsland wordt puur gedreven op particuliere investeringen en maar in mindere maten door overheidssubsidies.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:57 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Waarom geen melkertbanen, die worden ook gesubsidieerd. Als we een ding nodig hebben is het een overheid die de markt eens zijn werk laat doen zodat we de puinhopen van de afgelopen jaren achter ons kunnen laten. Helaas gebeurd dat wel door een crisis, dat is de keerzijde maar dat gebeurd hoe dan ook.
Nederland heeft een visionair nodig zoals Hermann Scheer, Dromen Durven, DOEN!! Jammer genoeg zitten we opgescheept met conservatieve fossielen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:00 schreef Bierie het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Die duitsers zijn over 15 jaar geheel energie onafhankelijk en dat gaan een enorm financieel impulse geven daar.
Ik denk dat je je huiswerk niet goed hebt gedaan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:01 schreef Revolution-NL het volgende:
De duurzame revolutie die momenteel plaatsvind in Duitsland wordt puur gedreven op particuliere investeringen en maar in mindere maten door overheidssubsidies.
De fossiele gebruiker betaald de duurzame revolutie. Niet de overheid.
iedereen kan zelf zonnenerge opwekken, daar is geen visionair voor nodigquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nederland heeft een visionair nodig zoals Hermann Scheer, Dromen Durven, DOEN!! Jammer genoeg zitten we opgescheept met conservatieve fossielen.
Hermann Scheer werd jaren terug voor gek verklaard, zijn plannen werden zelfs door clubs als Greenpeace als onrealistisch bestempelt waardoor men niet mee wou doen met de plannen van Herman Scheer.
Anno 2012 is Duitsland wereldkampioen duurzame energie opwekken, de Duitse economie kan over niet al te lange tijd volledig op renewables draaien. Iets wat Duitsland een enorme voorsprong geeft op overige economieën.
Zie ook deze geweldige documentaire, let wel... dit was 2008!
Shell heeft zijn hoofdkantoor in Den Haag. Zouden die nog een beetje mee praten in de politiek?quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De duurzame revolutie die momenteel plaatsvind in Duitsland wordt puur gedreven op particuliere investeringen en maar in mindere maten door overheidssubsidies.
De fossiele gebruiker betaald de duurzame revolutie. Niet de overheid.
Sowieso is Nederland er goed in om overal een beetje achteraan te hobbelen. Dat klinkt negatiever dan ik het bedoel. Het kan best goed zijn om anderen het pionierswerk te laten doen en later de vruchten te plukken van andermans ontwikkelingen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:12 schreef poemojn het volgende:
Wet van de remmende voorsprong.. Hoeft niet perse slecht uit te pakken voor NL.
Je bent bekend met het Feed-In tarief?quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:09 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je huiswerk niet goed hebt gedaan.
'Duurzame energie' is in de meeste gevallen helemaal (nog) niet rendabel en moet dus gesubsidieert worden, ook in Duitsland. Dat subsidiefonds is leeggevreten trouwens.
En de kosten die het met zich meebrengt om dat te bekostigen: http://www.spiegel.de/international/germany/consumers-bear-brunt-of-german-switch-to-renewable-energies-a-861415.html
Rendabel he?
Een land duurzame energie grootschalig laten adopteren ondanks de fossiele lobby en weerstand is een grootse prestatie.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
iedereen kan zelf zonnenerge opwekken, daar is geen visionair voor nodig
Nouja, in de praktijk leveren zonnepanelen je natuurlijk niets op, ze besparen. Of je moet een compleet dak vol hebben liggen natuurlijk, dan gaan ze wel geld opleveren. Maar Nederland is niet zo rendabel voor zonnepanelen, Italië en Spanje zijn geschiktere landen daarvoor.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je bent bekend met het Feed-In tarief?
Een transitie is natuurlijk niet gratis nee. De miljarden die geïnvesteerd worden moeten ergens vandaan komen. In dit geval komt dit maar voor een klein gedeelte bij de overheid vandaan.
Investeren in duurzame energie heeft een terugverdientijd. Je investeert enkel in de techniek. Je koopt alvast de energie die je in de toekomst gaat gebruiken. Energie die na de tvt gratis is. Dit in tegenstelling tot ouderwetse fossiele brandstoffen.
Iedere euro die in duurzame energie opwekking wordt gestoken levert uiteindelijk geld, iedere euro die in fossiele energie wordt gestoken kost uiteindelijk geld. Als ik jou was zou ik de documentaire eens kijken
PS. Mijn zonnepanelen van 3000 euro leveren per jaar 510 euro op, welke bank geeft mij dit rendement?
Ooit waren we marktleider op het gebeiden van windmolen technologie, maar die hele voorsprong hebben we uit handen gegeven onder druk van kortzichtig rechts die vond dat er geen ontwikkelingsubsidie meer noodzakelijk was.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso is Nederland er goed in om overal een beetje achteraan te hobbelen. Dat klinkt negatiever dan ik het bedoel. Het kan best goed zijn om anderen het pionierswerk te laten doen en later de vruchten te plukken van andermans ontwikkelingen.
Dan heb je dus wel eerst een koopwoning nodig!quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een transitie is natuurlijk niet gratis nee. De miljarden die geïnvesteerd worden moeten ergens vandaan komen. In dit geval komt dit maar voor een klein gedeelte bij de overheid vandaan.
Investeren in duurzame energie heeft een terugverdientijd. Je investeert enkel in de techniek. Je koopt alvast de energie die je in de toekomst gaat gebruiken. Energie die na de tvt gratis is. Dit in tegenstelling tot ouderwetse fossiele brandstoffen.
Iedere euro die in duurzame energie opwekking wordt gestoken levert uiteindelijk geld, iedere euro die in fossiele energie wordt gestoken kost uiteindelijk geld. Als ik jou was zou ik de documentaire eens kijken
PS. Mijn zonnepanelen van 3000 euro leveren per jaar 510 euro op, welke bank geeft mij dit rendement?
Dan staat je huis dus alleen te koop voor die ene wereldvreemde gek die het perse wil hebben tegen een veel te hoge prijsquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat is toch volstrekt logisch? Waarom zou je zakken als het niet perse moet? Dan inderdaad gewoon blijven zitten waar je zit.
Ik denk serieus dat dit in meer dan de helft het aantal te koop aangeboden woningen opgaat. Niet zo extreem als jij het stelt maar wel met de gedachte': "Minimaal dit bedrag en anders blijven we hier wonen".quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan staat je huis dus alleen te koop voor die ene wereldvreemde gek die het perse wil hebben tegen een veel te hoge prijs.
Je huis als lot in de loterij: misschien komt er wel een mongool die het voor dat geld koopt en dan hebben we kassa!
http://elsevier.bbvms.com/view/default/2121821.htmlquote:De overheid is schuldig aan daling huizenmarkt
De huizenprijzen zijn bijna 10% gedaald ten op zichte van een jaar geleden, dat is de grootste daling sinds jaren. De schuld ligt voor een groot deel bij de overheid, betoogt Jean Dohmen.
Zo extreem stel ik het niet, ga 20k boven de momenteel realistische prijs zitten en je kan het vergeten op die ene malloot na die om wat voor reden dan ook perse jouw huis wil hebbenquote:Op donderdag 21 februari 2013 16:38 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat dit in meer dan de helft het aantal te koop aangeboden woningen opgaat. Niet zo extreem als jij het stelt maar wel met de gedachte': "Minimaal dit bedrag en anders blijven we hier wonen".
Bijzonder hoog huillie-gehaltequote:Op donderdag 21 februari 2013 16:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
http://elsevier.bbvms.com/view/default/2121821.html
Dat geld voor elke sector, dan zou nooit een nieuwe technologie opkomen zonder subsidie. De reden dat 'duurzame energie' gesubsidieert moet worden komt omdat investeerders het niet rendabel achten in de toekomst zonder die subsidie en die investeerders hebben een veel beter trackrecord dan de overheid.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Dankzij die subsidies heb je een mooi rendement, zeker waar. Een vriend van me werkt in die sector (weliswaar Belgie) en de meeste zonnepanelen hebben dankzij subsidie een terugverdientijd van 5-6 jaar. Zonder subsidie daarentegen.quote:PS. Mijn zonnepanelen van 3000 euro leveren per jaar 510 euro op, welke bank geeft mij dit rendement?
Ik heb ongeveer dezelfde investering gedaan en ongeveer hetzelfde rendement. Zonder een cent subsidie! TVT is 6 jaar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:58 schreef piepeloi55 het volgende:
Dankzij die subsidies heb je een mooi rendement, zeker waar. Een vriend van me werkt in die sector (weliswaar Belgie) en de meeste zonnepanelen hebben dankzij subsidie een terugverdientijd van 5-6 jaar. Zonder subsidie daarentegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |