abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123108952

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123109049
als je het onderschrift leest is het zelfs de vraag of de woningen uit het plaatje bij het aanbod horen.
pi_123109055
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:54 schreef HD9 het volgende:

[..]

jawel, dat vraag ik me ook af

ikheb dan ook een toelichting gemaild
Mijn Nederlands is niet meer zo goed, maar is dat niet iets met een lamme en een blinde? Hebben we alleen nog iemand nodig die de handen voor de ogen houdt, dan hebben we de drie vastgoedaapjes :P
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:09:17 #4
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123109271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, maar je mag dus niet afbreken en nieuwbouw plaatsen als ik het goed begrijp. Je moet gewoon die ruïne opknappen... :{
De buitenmuur moet blijven staan , ??

Dat geeft niet dat kan hoor
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:09:45 #5
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123109293
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Mijn Nederlands is niet meer zo goed, maar is dat niet iets met een lamme en een blinde? Hebben we alleen nog iemand nodig die de handen voor de ogen houdt, dan hebben we de drie vastgoedaapjes :P
komt goed wacht maar
pi_123109325
quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:03 schreef 99.999 het volgende:
als je het onderschrift leest is het zelfs de vraag of de woningen uit het plaatje bij het aanbod horen.
Als de Engelse media net zo zorgvuldig zijn als de NL media is dat idd zeer de vraag.

Staat nog steeds de vraag: valt zoiets nog op te knappen? Als je echt dat soort huizen in bewoonbare staat wilt brengen ben je eerder professioneel aan het restaureren dan aan het 'opknappen' volgens mij, met bijbehorend prijskaartje.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_123109610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als de Engelse media net zo zorgvuldig zijn als de NL media is dat idd zeer de vraag.

Staat nog steeds de vraag: valt zoiets nog op te knappen? Als je echt dat soort huizen in bewoonbare staat wilt brengen ben je eerder professioneel aan het restaureren dan aan het 'opknappen' volgens mij, met bijbehorend prijskaartje.
Alles is op te knappen dat het dan een stuk duurder wordt dan nieuwbouw is weer wat anders.

Maar het probleem met al die oud industrieele steden in de UK is volgens mij dat het ook nog steeds krimpgebieden zijn en je dus er zelf moet gaan wonen of anders het voor een habbekrats moet verhuren. Hieronder een plaatje van de inwonertallen van liverpool.

pi_123110015
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alles is op te knappen dat het dan een stuk duurder wordt dan nieuwbouw is weer wat anders.

Maar het probleem met al die oud industrieele steden in de UK is volgens mij dat het ook nog steeds krimpgebieden zijn en je dus er zelf moet gaan wonen of anders het voor een habbekrats moet verhuren. Hieronder een plaatje van de inwonertallen van liverpool.

[ afbeelding ]
Krimpgebied zegt ook niet alles, Amsterdam is ook heel lang een krimpgebied geweest als ik me niet vergis :P .

Maar ik bedoelde dus idd of zo'n woning opknappen economisch gezien nog wel zin heeft.
pi_123110788
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Krimpgebied zegt ook niet alles, Amsterdam is ook heel lang een krimpgebied geweest als ik me niet vergis :P .

Maar ik bedoelde dus idd of zo'n woning opknappen economisch gezien nog wel zin heeft.
Je moet zoiets niet voor de winst doen lijkt me.
pi_123110812
quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je moet zoiets niet voor de winst doen lijkt me.
Fixed!
pi_123110870
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Fixed!
daar ben ik het niet mee eens. Als je handig bent en voorzien van een beperkt budget zie ik in de overige plaatjes bij het artikel best goede mogelijkheden om een mooie woonruimte te realiseren voor een beperkt budget.
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:57:20 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123111187
Bij gebrek aan een kantorenmarktnieuwstopic:

quote:
Bijna 16 procent Nederlandse kantoren staat leeg

AMSTERDAM - Bijna 16 procent van de kantoren in Nederland stond eind 2012 leeg. De stijging van de leegstand van kantoorruimte was binnen een jaar bovendien nog nooit zo hoog.

Dit blijkt woensdag uit cijfers van de NVM. Vorig jaar stond 14,5 procent van de kantoorruime in Nederland nog te koop of te huur. "Er lijkt voorlopig nog geen einde te komen aan de problemen op de Nederlandse kantorenmarkt", aldus de NVM.

Kantoren staan bovendien steeds langer leeg. In 2011 stond circa 36 procent van de leegstaande panden drie jaar of langer te huur, eind vorig jaar steeg dit verder naar 43 procent.

Doordat er veel kantoren zijn gesloopt valt het percentage van leegstaande ruimtes bovendien nog relatief mee, aldus de makelaarsvereniging. In totaal werd vorig jaar voor 400.000 vierkante meters aan kantoorruimte gesloopt, voornamelijk in Amsterdam, Diemen, Eindhoven, Heerlen en Rotterdam.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_123111463
quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

daar ben ik het niet mee eens. Als je handig bent en voorzien van een beperkt budget zie ik in de overige plaatjes bij het artikel best goede mogelijkheden om een mooie woonruimte te realiseren voor een beperkt budget.
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar we hebben het in dit geval dus eventjes over de woningen in dat plaatje, niet over eventuele andere woningen.
pi_123111560
quote:
15s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Spreek voor jezelf. Ik heb het over dat project en niet over een plaatje waarvan het de vraag is of het bij dat project hoort.

En zelfs dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2013 12:06:52 ]
pi_123111699
quote:
Om nog even hierop terug te komen, hoe zou de belastingdienst hier mee omgaan?

In principe huurt dat beveiligingsbedrijf dus iemand in om aanwezig te zijn, en betaalt daarvoor in natura.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_123111782
quote:
15s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Ik heb het over dat project en niet over een plaatje waarvan het de vraag is of het bij dat project hoort.

En zelfs dan.
Dan moet je niet door specifiek op (posts over) dat plaatje reageren.
pi_123111860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In principe huurt dat beveiligingsbedrijf dus iemand in om aanwezig te zijn, en betaalt daarvoor in natura.
"Woonoppervlak 35 vierkante meter. Dat gaat in de vrije sector in Amsterdam voor 1000 eu per maand. Dan slaan we deze meneer aan voor 3000 eu!"
  woensdag 20 februari 2013 @ 12:42:13 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123112856
quote:

Datzelfde geldt toch voor alle "leegstandsbeheer" en anti-kraak woningen?

quote:
2s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:50 schreef 99.999 het volgende:
Als je handig bent en voorzien van een beperkt budget zie ik in de overige plaatjes bij het artikel best goede mogelijkheden om een mooie woonruimte te realiseren voor een beperkt budget.
Ik zou het interessant vinden om dergelijke projecten lange tijd te volgen... K&W zou er ideaal voor zijn, maar dan op z'n Engels.
De grote vraag is: kan je een hypotheek krijgen om je 1 pond huis op te knappen? Want als dat uit eigen vermogen moet komen, is een "beperkt budget" het laatste wat je moet hebben.

Ik heb sterk het idee dat ze op deze manier van deze huizen af willen, omdat voor 1 pond verkopen goedkoper is dan slopen. En dat de mensen niet in de rij staan is duidelijk, anders was het wel meteen verkocht geweest.

Als je op Funda kijkt in Heerlen bijvoorbeeld, vind je rond de 60.000 euro ook diverse huizen van 60-80 jaar oud die volledig gerenoveerd moeten worden. Met name bij afgeschreven corporatiewoningen zou het goed zijn om die voor 1 euro te verkopen, bijvoorbeeld aan de huidige bewoners met bijstand. Die hebben alle tijd, laat ze hun huur maar uitgeven bij de Gamma!
De enige die hier nadeel van ondervindt is natuurlijk de corporatie, die z'n positie als tussenhandelaar kwijtraakt.

quote:
huurgeiser
_O-
censuur :O
pi_123113420
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Datzelfde geldt toch voor alle "leegstandsbeheer" en anti-kraak woningen?
Ik heb nog nooit gehoord dat je daarbij verplicht op vaste tijden aanwezig moet zijn. Lijkt me dus meer een verkapt dienstverband.
pi_123114019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:42 schreef RemcoDelft het volgende:

Ik zou het interessant vinden om dergelijke projecten lange tijd te volgen... K&W zou er ideaal voor zijn, maar dan op z'n Engels.
De grote vraag is: kan je een hypotheek krijgen om je 1 pond huis op te knappen? Want als dat uit eigen vermogen moet komen, is een "beperkt budget" het laatste wat je moet hebben.
Als er onderpand is en een inkomen hoeft het verkrijgen van een hypotheek niet het grootste probleem te zijn lijkt me.

quote:
Ik heb sterk het idee dat ze op deze manier van deze huizen af willen, omdat voor 1 pond verkopen goedkoper is dan slopen. En dat de mensen niet in de rij staan is duidelijk, anders was het wel meteen verkocht geweest.
Lees het artikel eens zou ik zeggen, daar staat wel wat uitgelegd over de achtergronden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2013 13:12:52 ]
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:58:06 #21
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_123118554
steeds meer leegstand , binnenkort staat heel nederland leeg

kantoren huurwoningen winkels gevangenissen

quote:
Recordaantal kantoren staat leeg
Economie • Geplaatst door Jigzoz op 20-02-2013 @ 14:35

Het aantal onbezette kantoorruimtes is vorig jaar gestegen naar bijna zestien procent, ten opzichte van 14,5 procent in 2011.
Er werd vijftien procent minder kantoorruimte verhuurd en het aanbod steeg met negen procent, blijkt woensdag uit onderzoek van NVM Business.

In totaal stond er vorig jaar 7,8 miljoen vierkante meter kantoorruimte leeg.
Dat is meer dan ooit. Het aantal lege kantoren stijgt al sinds 2007, aldus de makelaarsvereniging.
Dat het afgelopen jaar minder kantoorruimte werd verhuurd en verkocht, lag vooral aan de verminderde vraag vanuit onder andere het bank- en verzekeringswezen, de bouwsector en de overheid.

De stijging van het aantal lege kantoren is vooral een gevolg van toenemende besparingen bij overheid en bedrijfsleven op huisvesting.
Daardoor zijn minder vierkante meters kantoorruimte nodig. Circa 400 duizend vierkante meter kantoorruimte werd vorig jaar gesloopt of kreeg een andere bestemming.

Verder is het volgens NVM Business opvallend dat vorig jaar nauwelijks nieuwe kantoren zijn gebouwd. Het zijn dus vooral bestaande kantoren die leegstaan. Vooral sterk verouderde gebouwen komen leeg te staan, en kantoren die te groot zijn om bijvoorbeeld onderdak te bieden aan samenwerkende zzp'ers.

Ook het aandeel van structureel leegstaande kantoren is gestegen. Stond in 2011 circa 36 procent van de aangeboden kantoorruimten drie jaar of langer te huur, eind vorig jaar was dat 43 procent.
pi_123118935
Denk je even aan het plaatsen van een linkje bij nieuwsberichten aub?
pi_123125582
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:58 schreef HD9 het volgende:
steeds meer leegstand , binnenkort staat heel nederland leeg
Zitten we gezellig bij jou allemaal. Heb je genoeg koffie?

:{
pi_123126548
quote:

[..]

Of er strijkt iemand een keer of twintig 250 Euro op en is het een nepverhaal. :P
pi_123129010
quote:
Ruim achthonderd verzorgingshuizen sluiten in de komende acht jaar hun deuren als gevolg van de kabinetsplannen om de ouderenzorg te versoberen.
Dat de babyboomers dus maar even wachten met cashen, de huidige woonruimte kon nog wel eens hard nodig gaan zijn:

'Sluiting achthonderd bejaardenhuizen dreigt'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')