quote:
Op woensdag 20 februari 2013 00:31 schreef Pizza_Pepperoni het volgende:[..]
Waar reageer je dan? Nee, jij hoort dingen van anderen, en neemt die over ook al staan ze niet in de bijbel. Nee, god is niet liefde nee.
Ik ben niet gelovig

Bejaarde mensen hebben ook een streng beeld van God. God en hoe hij gezien word is heel vaak veranderd. Maar mijn pastoor verkondigd toch echt dat God liefde is en ik volg hem daar in.
quote:
Op woensdag 20 februari 2013 00:22 schreef Hypocriet het volgende:[..]
Ik laat jou als jij mij laat ja.
Je bent nu 20, je bent waarschijnlijk vrijwel hetzelfde ventje als 5 jaar geleden. Echt, ik denk niet dat ik alles nu al weet, en ik hoop dat ik nog heel veel ervaringen erbij krijg die mij als mens vormen, maar ik denk dat ik voor iemand van 15 wijs genoeg ben.
Ja. Dat ben ik. Ga je me nu aangeven of zo? Ben ik nu een probleemkind?
En ja, ik weet hoe het is om seks te hebben met iemand waarvan ik heel veel houdt en ik weet hoe het is als er dingen gebeurden die ik niet wil.
Als 15 voelde ik me onbegrepen en wist ik niet goed hoe ik dat moest plaatsen. Ik was bang om de stappen te ondernemen als het zoeken van hulp. Dacht dat iedereen me haatte en wist niet goed hoe ik alles een plekjes moest geven, nu weet ik dat nog niet goed maar beter. En dat is mijn punt je maakt iets mee en daar moet je mee omgaan... De tijd die verstrijkt terwijl je ermee omgaat maakt je wijzer en meer ervaren. Net als een kapitein van een marineschip bij de eerste slag zal deze minder ervaring hebben dan na 50 slagen bv daar zit toch wel wat in of niet?
Mijn ervaring leert me, dat ik vooral meer ben gaan ervaren door te leven en te groeien. Dat wilt niet zeggen dat je niets weet met 15 maar ik geloof wel dat je per jaar meer kennis en wijsheid opdoet. Dat er mensen zijn die te dom zijn om met de duivel te dansen dat is zo... Maar die zullen altijd onwijs zijn. Maar verder zijn wijze filosofen toch altijd wat ouder als ze beginnen ergens in de 20 en ik ken geen filosoof van 15 ik kan het mis hebben.
En nee ik ga je niet aangeven en je bent geen probleemkind, ik hoop alleen dat je niet zwanger raakt, en echt van die kerel houdt en er geen nare nasmaak van krijgt.