abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124967147
Een simpele vraag:
Bestaat er een 'three-sigma-rule' voor bijvoorbeeld de Gamma of Poisson verdeling? Hoe kan ik uitgedrukt in parameters van zo'n verdeling een vergelijkbare handige regel afleiden?
pi_125076719
Hoi,

Een vraagje: ik moet een onderzoeksrapport maken voor school en ik heb daarbij de volgende deelvragen al beantwoord:

3.1 Wat is een OS/besturingssysteem
3.1.1 Wat zijn de ontwikkelingen van een OS
3.1.2 Wat is het doel van een OS?
3.2.1 Wat zijn hun behoeftes en interesses voor een OS?
3.5 Welke OS gebruiken computergebruikers tegenwoordig?
3.7 Wat komt er allemaal bij kijken als je een OS gaat kiezen?

Maar ik kon van de volgende deelvraag geen bron vinden:
3.2 Wat verstaan computergebruikers onder een OS?

Kan iemand me helpen door een bron (dus een link) hier te geven van deze deelvraag:

Ik ben die deelvraag ook nog steeds aan het zoeken, maar ik kon het nog niet vinden daarom vraag ik hier om jullie hulp. Alvast bedankt voor uw antwoord!

Mvg,

superky
  dinsdag 9 april 2013 @ 18:09:02 #28
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_125077160
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 17:55 schreef superky het volgende:
http://books.google.nl/bo(...)of%20an%20os&f=false

Heb hier een bronnetje.
pi_125078195
quote:
Yes! Nogmaals hartstikke bedankt voor uw hulp!
pi_125098526
quote:
Hey Scuidward een vraagje, kan jij de laatste factor in het Nederlands vertalen? Want dat lukt me niet. Iemand anders mag me ook helpen als diegene dat wilt :) Hier is de afbeelding waarin je de laatste factor kan lezen:

De eerste twee factoren heb ik al namelijk:

Volgens Tata McGraw-Hill verschillen de antwoorden, dit omdat de perceptie van de gebruiker namelijk afhankelijk is van drie factoren:
-Het doel waarvoor een computer gebruikt wordt.
- De omgeving waarin een computer systeem wordt gebruikt.
- De mate van de overeenstemming met het computersysteem waarvoor het doel wordt <---- Dit is de factor die ik nog niet goed kan omzetten in het Nederlands..

Graag wacht ik op uw reactie, alvast bedankt voor uw antwoord!

Gr,

superky
pi_125099981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 00:18 schreef superky het volgende:

[..]

Hey Scuidward een vraagje, kan jij de laatste factor in het Nederlands vertalen? Want dat lukt me niet. Iemand anders mag me ook helpen als diegene dat wilt :) Hier is de afbeelding waarin je de laatste factor kan lezen:
[ afbeelding ]

De eerste twee factoren heb ik al namelijk:

Volgens Tata McGraw-Hill verschillen de antwoorden, dit omdat de perceptie van de gebruiker namelijk afhankelijk is van drie factoren:
-Het doel waarvoor een computer gebruikt wordt.
- De omgeving waarin een computer systeem wordt gebruikt.
- De mate van de overeenstemming met het computersysteem waarvoor het doel wordt <---- Dit is de factor die ik nog niet goed kan omzetten in het Nederlands..

Graag wacht ik op uw reactie, alvast bedankt voor uw antwoord!

Gr,

superky
Dit is al opgelost, dus op mijn vraag hoeft er niet meer gereageerd te worden :).
pi_125918917
hoi

ik snap het toepassen van de vuistregels bij normale verdeling niet helemaal niet helemaal

kan iemand mij uitleggen hoe zie hier aan die 0,8 en 0,6 komen?

sorry dat die afbeelding scheef is. ik kreeg hem niet recht
pi_126214864
Hey ik heb een vrij specifieke vraag over titraties.

Hoe weet je in welke oplossing je een bepaalde stof moet titreren? Heeft dat te maken met de oplosbaarheid (BINAS tabel 45A)? Of is daar een andere specifieke tabel voor oid?

Ik kom bijvoorbeeld niet uit opgave 1 Scheikunde examen vwo 2010 tijdvak 1.

Hierin wordt vind deze reactie plaats.

I2 + SO2 + 2 H2O --> 2 I (-) + SO4 (2-) + 4 H (+)

Vervolgens wordt de ontstane oplossing getitreerd om de hoeveelheid jood te bepalen.

Nu moet ik weten in welke oplossing wordt getitreerd en bij het antwoord geven ze dat dit Natriumthiosulfaat moet zijn. Ik heb echter geen idee hoe ze hier op komen? Zou iemand mij kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!!!
pi_126216342
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:33 schreef ulq het volgende:

Hoe weet je in welke oplossing je een bepaalde stof moet titreren? Heeft dat te maken met de oplosbaarheid (BINAS tabel 45A)? Of is daar een andere specifieke tabel voor oid?

Vervolgens wordt de ontstane oplossing getitreerd om de hoeveelheid jood te bepalen.

Nu moet ik weten in welke oplossing wordt getitreerd en bij het antwoord geven ze dat dit Natriumthiosulfaat moet zijn. Ik heb echter geen idee hoe ze hier op komen? Zou iemand mij kunnen helpen?

Bij voorbaat dank!!!
Er zijn eigenlijk 2 soorten titraties in het VWO-programma, probeer te bedenken welke dat zijn en welke je hier aantreft. Dan kun je vervolgens m.b.v. de bijbehorende binas tabel verder.
pi_126216637
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:13 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk 2 soorten titraties in het VWO-programma, probeer te bedenken welke dat zijn en welke je hier aantreft. Dan kun je vervolgens m.b.v. de bijbehorende binas tabel verder.
Ja ik heb die stof nooit precies gehad. Weet wel het principe van titreren uiteraard. Maar bedoel je met 'de bijbehorende binas tabel' mijn eerdergenoemde tabel 45A over neerslagvorming van zouten? Of bestaat er een speciale titratietabel ofzo? (denk het niet eigenlijk :P)
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:36:00 #36
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126217173
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 00:18 schreef superky het volgende:

[..]

Hey Scuidward een vraagje, kan jij de laatste factor in het Nederlands vertalen?
Pak een woordenboek en zoek het op. Daar heb je heel wat meer aan of wil jij de rest van je leven afhankelijk blijven van een ander voor simpele Engelse tekstjes? Dan heb je namelijk een vrij fors probleem zo gauw je een hbo-opleiding gaat volgen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:40:18 #37
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126217351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 13:33 schreef ulq het volgende:

Bij voorbaat dank!!!
Heb je opgezocht wat de structuurformule is van thiosulfaat en hoe het kan reageren met een van de moleculen/ionen die in de oplossing aanwezig is? Afgaande op wat jij uitlegt ligt het antwoord erg voor de hand als je dat opzoekt. Geef de volgende keer alsjeblieft even een link naar het examen, dat is wat handiger. Er ontstaat al snel ruis als je informatie uit een tweede bron krijgt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_126217360
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:21 schreef ulq het volgende:

[..]

Ja ik heb die stof nooit precies gehad. Weet wel het principe van titreren uiteraard. Maar bedoel je met 'de bijbehorende binas tabel' mijn eerdergenoemde tabel 45A over neerslagvorming van zouten? Of bestaat er een speciale titratietabel ofzo? (denk het niet eigenlijk :P)
Oke laat ik het zo zeggen, er zijn zuur-base titraties en redoxtitraties, als je kijkt naar je reactie en de stoffen die daarin voorkomen en de stof waarvan je de hoeveelheid wil bepalen, wat voor soort titratie zou dit dan zijn?
  woensdag 8 mei 2013 @ 14:44:31 #39
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126217519
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:40 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Oke laat ik het zo zeggen, er zijn zuur-base titraties en redoxtitraties, als je kijkt naar je reactie en de stoffen die daarin voorkomen en de stof waarvan je de hoeveelheid wil bepalen, wat voor soort titratie zou dit dan zijn?
Nu even niets meer zeggen zodat hij zelf wat nadenkt, anders leert hij er nog niets van. ;)
#NoDAPL
pi_126217600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nu even niets meer zeggen zodat hij zelf wat nadenkt, anders leert hij er nog niets van. ;)
Ja precies, maar hij begreep de vorige hint niet, dus ik denk ik geef hem een zetje in de goede richting.
pi_126220184
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:46 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Ja precies, maar hij begreep de vorige hint niet, dus ik denk ik geef hem een zetje in de goede richting.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sorry als ik wat lui over kom, dat is helemaal niet de bedoeling. Ik doorgrond de opgave gewoon niet zo goed.

Ik denk dat dit dan een redox-titratie is aangezien de H+ niet direct meedoet aan de reactie, het gaat immers om het bepalen van de I2 (-) ionen. En als het een zuur-base titratie was zou er ook een indicator nodig zijn en ook door wordt niks over gezegd :?

Maar ook als het een redox-titratie zou zijn snap ik niet precies welke dat dan zou zijn en hoe daaruit dan de I2 (-) concentratie berekend kan worden. Zie ook geen reactie waar thioslufaat ( S2O3 (2-) ) in betrokken wordt als oxidator en I2 (-) als reductor of via versa. Ze staan allebei alleen als reductor genoemd.
pi_126220322
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:45 schreef ulq het volgende:

[..]

[..]

Sorry als ik wat lui over kom, dat is helemaal niet de bedoeling. Ik doorgrond de opgave gewoon niet zo goed.

Ik denk dat dit dan een redox-titratie is aangezien de H+ niet direct meedoet aan de reactie, het gaat immers om het bepalen van de I2 (-) ionen. En als het een zuur-base titratie was zou er ook een indicator nodig zijn en ook door wordt niks over gezegd :?

Maar ook als het een redox-titratie zou zijn snap ik niet precies welke dat dan zou zijn en hoe daaruit dan de I2 (-) concentratie berekend kan worden. Zie ook geen reactie waar thioslufaat ( S2O3 (2-) ) in betrokken wordt in mijn tabel staan.
Welke concentratie moet je bepalen de I2 of de I-?
Kijk dan eens goed in de redoxtabel hoe die kunnen reageren.
pi_126220823
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 14:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Heb je opgezocht wat de structuurformule is van thiosulfaat en hoe het kan reageren met een van de moleculen/ionen die in de oplossing aanwezig is? Afgaande op wat jij uitlegt ligt het antwoord erg voor de hand als je dat opzoekt. Geef de volgende keer alsjeblieft even een link naar het examen, dat is wat handiger. Er ontstaat al snel ruis als je informatie uit een tweede bron krijgt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net alsof structuurformules van anorganische ionen een rol spelen bij scheikunde op vwo-niveau. 8)7
  woensdag 8 mei 2013 @ 17:27:59 #44
203089 Scuidward
pi_126225305
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:45 schreef ulq het volgende:
Maar ook als het een redox-titratie zou zijn snap ik niet precies welke dat dan zou zijn en hoe daaruit dan de I2 (-) concentratie berekend kan worden. Zie ook geen reactie waar thioslufaat ( S2O3 (2-) ) in betrokken wordt als oxidator en I2 (-) als reductor of via versa. Ze staan allebei alleen als reductor genoemd.
Ok, je zit volgens mij in de goede tabel. Het is inderdaad een redoxreactie (tabel standaardelektrodepotentialen) en geen pH-titratie. Ik zal misschien proberen het truucje uit te leggen, dan kan je zelf wellicht met de getallen goochelen, maar volgens mij weet je die wel van de pH-titratie?

Die S2O32- staat bij +0,10. Daar gebruiken ze er dus 2 van.

Verder is het 2 I- en geen I2-

Maar hoeveel heeft je docent behandelt? En titreren ze niet IN maar MET de oplossing?
  woensdag 8 mei 2013 @ 18:27:06 #45
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126227420
quote:
13s.gif Op woensdag 8 mei 2013 15:59 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Net alsof structuurformules van anorganische ionen een rol spelen bij scheikunde op vwo-niveau. 8)7
Macht der gewoonte. Goed, in dat geval mag hij gewoon simpelweg kijken naar de formule. ;)
Zo een geavanceerde stof is dat nu ook weer niet, in andere landen is dat gewoon stof voor de middelbare school. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-05-2013 18:32:46 ]
#NoDAPL
pi_126234520
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 17:27 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ok, je zit volgens mij in de goede tabel. Het is inderdaad een redoxreactie (tabel standaardelektrodepotentialen) en geen pH-titratie. Ik zal misschien proberen het truucje uit te leggen, dan kan je zelf wellicht met de getallen goochelen, maar volgens mij weet je die wel van de pH-titratie?

Die S2O32- staat bij +0,10. Daar gebruiken ze er dus 2 van.

Verder is het 2 I- en geen I2-

Maar hoeveel heeft je docent behandelt? En titreren ze niet IN maar MET de oplossing?
Ik snap goed hoe redoxreacties in het algemeen gaan. Alleen hier is geen van de gegeven stoffen ''te gebruiken'' als een oxidator. Dus daarom snap ik niet precies hoe dit een redoxreactie zou zijn en hoe je dan uberhaupt daarmee de concentratie van de 2 I (-) kan bepalen.
  woensdag 8 mei 2013 @ 21:09:24 #47
203089 Scuidward
pi_126235983
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:46 schreef ulq het volgende:

[..]

Ik snap goed hoe redoxreacties in het algemeen gaan. Alleen hier is geen van de gegeven stoffen ''te gebruiken'' als een oxidator. Dus daarom snap ik niet precies hoe dit een redoxreactie zou zijn en hoe je dan uberhaupt daarmee de concentratie van de 2 I (-) kan bepalen.
Ik snap je punt. Is het niet iets van triviale kennis ofzo? Net als dat je methaan, ethaan, propaan, butaan moet weten?

Dit staat namelijk op de Engelse wikipedia maar niet op de Nederlandse.
quote:
Iodometry
In analytical chemistry, the most important use comes from the fact that the thiosulfate anion reacts stoichiometrically with iodine in aqueous solution, reducing it to iodide as it is oxidized to tetrathionate:
2 S2O32− + I2 → S4O62− + 2 I−
De vergelijking die je in je eerste post toonde is namelijk de redox reactie, immers.

a + e <-> b
c <-> d + e
--------------------- +
wegstrepen.

Verder kon ik hier de vraag niet vinden. En redoxreacties met een potentiaalverschil van meer dan 0.3 eV zijn in principe aflopend.
pi_126237958
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 21:09 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Is het niet iets van triviale kennis ofzo? Net als dat je methaan, ethaan, propaan, butaan moet weten?

Dit staat namelijk op de Engelse wikipedia maar niet op de Nederlandse.

[..]

De vergelijking die je in je eerste post toonde is namelijk de redox reactie, immers.

a + e <-> b
c <-> d + e
--------------------- +
wegstrepen.

Verder kon ik hier de vraag niet vinden. En redoxreacties met een potentiaalverschil van meer dan 0.3 eV zijn in principe aflopend.
http://www.havovwo.nl/vwo/vsk/bestanden/vsk10iex.pdf

vraag 1

Ik snap niet wat je nou precies bedoelt met :

a + e <-> b
c <-> d + e
--------------------- +
wegstrepen.
pi_126241697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Macht der gewoonte. Goed, in dat geval mag hij gewoon simpelweg kijken naar de formule. ;)
Zo een geavanceerde stof is dat nu ook weer niet, in andere landen is dat gewoon stof voor de middelbare school. ;)
Ik denk dat je moet oppassen om iemand die hier een vraag komt stellen te behandelen als ongemotiveerd. Je kent simpelweg de achtergrond van een vraagsteller niet. En volgens mij hebben wij allebei niet een erg hoge pet op van het onderwijs in de bèta-vakken op de middelbare school. ;)
  woensdag 8 mei 2013 @ 23:12:11 #50
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_126242939
Het ging mij niet om het al dan niet gemotiveerd zijn. Of dat hij wel of niet voldoende gemotiveerd is, hij leert er meer van door eerst zelf na te denken, zijn overwegingen hier te plaatsen en dan feedback te krijgen. Aan hem besteed ik nog aandacht, als ik de indruk heb dat iemand het forum als huiswerkmachine gebruikt dan zou ik helemaal geen aandacht aan hem/haar besteden. Ik verwijt een VWO-leerling niet dat hij enigszins lui is (als dat het geval is), dat is minstens gedeeltelijk het gevolg van het onderwijs (je komt er veel te lang mee weg als je een beetje slim bent). Dat wil niet zeggen dat ik probeer te stimuleren om wat aan die luiheid te doen.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')