abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123077841
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:31:37 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123080209
Hier ook nogmaals sorry voor mijn botte reactie , beetje hetzelfde idee wat mignonne dus zegt.

En neocate wordt gemaakt van aminozuren en dus geen eiwitketens :)
En ja het ruikt en smaakt naar beschimmeld karton :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_123080652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:31 schreef _evenstar_ het volgende:
Hier ook nogmaals sorry voor mijn botte reactie , beetje hetzelfde idee wat mignonne dus zegt.

En neocate wordt gemaakt van aminozuren en dus geen eiwitketens :)
En ja het ruikt en smaakt naar beschimmeld karton :')
Eet je dat vaak? Beschimmeld karton? ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:57:04 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123083613
Dagelijkse kost jeweetz toch!?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_123085201
Becky :*
Hoop dat jullie situatie snel verbeterd & dat die voeding gaat helpen.
pi_123085514
Becky, knuffel!
Hier hadden we Nutramigen. Wat goor! Mijn man heeft het een keer op zijn hand gekregen, likte het af en ging over zijn nek. *ril*

Maar ik snap het wel Becky, dit wil je echt niet voor je kind zo.
pi_123094079
Becky, sterkte, ik hoop dat de andere voeding helpt of jullie in ieder geval de oplossing vinden!

Wat was nou eigenlijk de reden om voor 1 jaar geen melk of veel aan melkproducten te geven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:06:36 #8
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_123094278
Oh maar ik hou wel van ongenuanceerde opmerkingen hoor. Kan zelf (wanneer ik niet strak sta van hormonen) er aardig goed tegen.
Ik dacht wel heel even 'stelletje trutten die het altijd beter weten'. Maar ik weet zelf ook wel dat ik niet over 1 nacht ijs ga.

En als dit nou mijn eerste kindje was dan was het een ander verhaal maar het is meer been there done that. Daarbij groeide Noortje bij mijn hypo allergene dieet erg slecht en dat willen we, want mijn man heeft er ook wat in te zeggen, niet nog een keer meemaken.
Ik vind het juist van de ene kant ook wel goed daar is het een openbaar forum voor en ik heb me dan ook geen moment aangevallen gevoeld hoor.
pi_123094653
Terecht dat je man ook wat in te brengen heeft. En idd, been there done that. Hij ziet hetzelfde nu terug, hij heeft je vorige keer onwijs ongezond zien afvallen. Met jou gaat het niet goed, z'n dochter huilt alleen maar, terecht dat ook hij zegt klaar nu, we proberen dit.

Becky, ik vind het al heel wat dat je het zoveel weken volhoud. Continu een huilend kind, niet wetend waarom.

Moedig besluit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_123110827
Je eerste post kwam heel anders over dan je andere verhaal. Ik heb geen moment bedoeld dat jij het niet goed doet of hebt gedaan, mijn kritiek gaat uit naar het beleid van de dokter. Wat je met je tweede verhaal flink nuanceerde overigens. Ik hoop oprecht dat je baby pijnvrij en gelukkig wordt en jij natuurlijk ook. Fijn te lezen dat je je besluit goed doordacht hebt.
pi_123180612
Mini krijgt morgen als ik ben werken een combi van bv en kv. Ben goed ziek geweest, productie dipje. Ik kolf op dit moment ook bar slecht, voorraad is ook bijna foetsie. Zit in vicieus cirkeltje van 'stress', dat ik niet genoeg kolf waardoor het kolven echt niet beter gaat... Moet weer ff relaxen, dan komt het vast goed toch?

Op niet werk dagen kolf ik nu ook tussen de voedingen door, al komt er misschien 10 a 20 cc uit, hoop dat het helpt om productie weer een klein beetje op te krikken... En daarbij, kv is geen vergif :) gek toch dat het een inimini beetje als falen voelt ofzo? Hoop iig snel weer op volledig bv te zitten :) ben nog niet klaar om te stoppen!
pi_123193296
Nu ik de beslissing genomen heb om bv te gaan geven, vroeg ik mij af hoe dat zit met kleding. Ik heb geen shirtjes die geschikt zijn voor bv, als in: ze zijn er nuet speciaal voor gemaakt met zo'n extra stuk stof. Maar de shirts die ik hiervoor tegen kom zijn ook nog positiekleding. Waar kan ik kijken voor een beetje leuke en praktische kleding, zodat ik niet met een blote buik kom te zitten tijdens het voeden? Oh, en een beetje leuk budget graag.
Zelfde vraag geldt ook voor bh's, waar kan ik daarvoor het beste kijken. Ik heb altijd zo mijn twijfels bij de kundigheid van de prenatal.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 06:41:44 #13
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123193310
Danic, ik doe gewoon mijn normale shirts met een hemdje eronder en dan een voedingsbh. Shirt naar boven, hemd naar beneden, klaar! Bij evt. voeden in het openbaar grote shawl om eea een beetje te bedekken (en even opletten dat shirt en hemd niet totaal verschillende kleuren hebben :P) en ik vind het mooi zo :)
3!
pi_123193312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 06:33 schreef danic het volgende:
Nu ik de beslissing genomen heb om bv te gaan geven, vroeg ik mij af hoe dat zit met kleding. Ik heb geen shirtjes die geschikt zijn voor bv, als in: ze zijn er nuet speciaal voor gemaakt met zo'n extra stuk stof. Maar de shirts die ik hiervoor tegen kom zijn ook nog positiekleding. Waar kan ik kijken voor een beetje leuke en praktische kleding, zodat ik niet met een blote buik kom te zitten tijdens het voeden? Oh, en een beetje leuk budget graag.
Zelfde vraag geldt ook voor bh's, waar kan ik daarvoor het beste kijken. Ik heb altijd zo mijn twijfels bij de kundigheid van de prenatal.
Danic, ik heb besteld op drommels.nl, hier: http://www.drommels.nl/borstvoedingsshirt.html. Deze tip kreeg ik ook hier. Ik vind de shirts heel goed geschikt, beter dan de bv shirts, die ik heb van H&M en kwa prijs heel acceptabel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 februari 2013 @ 06:47:30 #15
95408 Incantrix
pi_123193322
Ik vind die borstvoedingsshirts allemaal zo lelijk :@ en eigenlijk ben ik gewoon te cheapass om voor die toch relatief korte periode aparte shirts aan te schaffen. Mijn bh's zijn ook goedkoop (gewoon van de prenatal), ik geef dat geld liever uit aan mooi en goed nieuw spul als ik gestopt ben. Al kan ik prima begrijpen dat anderen het er wel aan uitgeven hoor :)
3!
pi_123193409
Inca, dat vind ik het voordeel van de site, die ik net heb gepost, ¤5/6 voor een korte mouwen t-shirt & ¤8 voor een lange mouwen t-shirt vind ik dan geen geld voor een paar maanden of langer met plezier voeden, zeker in de winter. Veel mensen dragen ook spaghettishirtjes onder hun gewone t-shirt en als je die speciaal aanschaft ben je even veel geld kwijt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 februari 2013 @ 08:14:56 #17
95408 Incantrix
pi_123193814
Dat valt heel erg mee ja! :) en dat laatste doe ik dus ook, maar dat draag ik ook altijd als ik geen bv geef (want dan heb ik tenminste de garantie dat ik geen bouwvakkersdecolleté heb als ik buk) dus ik hoef er niks extra's voor aan te schaffen.
3!
pi_123193860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 06:47 schreef Incantrix het volgende:
Ik vind die borstvoedingsshirts allemaal zo lelijk :@ en eigenlijk ben ik gewoon te cheapass om voor die toch relatief korte periode aparte shirts aan te schaffen. Mijn bh's zijn ook goedkoop (gewoon van de prenatal), ik geef dat geld liever uit aan mooi en goed nieuw spul als ik gestopt ben. Al kan ik prima begrijpen dat anderen het er wel aan uitgeven hoor :)
Bh vind ik wel belangrijk dat het er ook nog leuk uitziet. Maar verder draag ik gewone kleding hoor.
pi_123194155
De meeste voedingskleding is gemaakt om 1 borst er uit te halen. 2 wordt al lastig en aangezien ik dubbelzijdig kolf en ook geen zin heb om me steeds half uit te kleden.

Ik weet trouwens bijna niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen om te kolven. Helemaal als ik er straks alleen voor sta met 3 kinderen :X
pi_123194252
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:43 schreef Kyara het volgende:
De meeste voedingskleding is gemaakt om 1 borst er uit te halen. 2 wordt al lastig en aangezien ik dubbelzijdig kolf en ook geen zin heb om me steeds half uit te kleden.

Ik weet trouwens bijna niet meer waar ik de tijd vandaan moet halen om te kolven. Helemaal als ik er straks alleen voor sta met 3 kinderen :X
Kolf jij full time? Of achteraf? Of hoe zit dat.

Met 3 is het hier soms ook passen en meten, maar 1x kan ik wel de tijd voor vinden. Al is het tijdens het koken.
pi_123194324
Ik kolf nog fulltime. Aanleggen gaan we volgende week eens rustig aan oppakken. Het kostte eerst nog teveel energie voor ze om aan de borst te drinken en het was wel belangrijk dat ze genoeg voeding binnen kregen. En ze mogen ook maar een half uurtje drinken want anders krijgen ze weer te weinig slaap.....

Dus ik moet niet 1x een gaatje vinden maar 6 of 7 keer.....
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:19:42 #22
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_123198390
danic, ik gebruik ook alleen gewone shirts.
Ik draag wel alleen met een v-hals of lagere ronde hals, maar dat is meer omdat Aviva aan mijn shirts trekt. ;)
Zeker in het begin had ik heel vaak een vestje aan. Dan bleef mijn rug tenminste warm. En als je naar buiten gaat, kan je altijd nog kiezen voor een blouse, die je dan half open knoopt.
Genoeg opties ;)

kyara, en als de dames slapen? Mss wil M wel "meehelpen"? Denk je dat er een optie is om hem er een klein beetje in te betrekken? (Een van) de flesjes helpen ondersteunen oid? Samen kijken naar de straaltjes?
En anders een keertje voor de tv planten?
Hoe vaak slaapt M nog? 1 of 2 keer?
(probeer alleen mee te denken)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 11:26:03 #23
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123198614
Ik zou het ook tijdens zijn eet momenten doen, dus tijdens zijn ontbijt, fruit en lunch en hem dan in de kinderstoel zetten, zodat je rustig even kan zitten zonder te moeten ingrijpen.
Het lijkt me een boel plannen en leven volgens schema....petje af hoor Kyara. ;)
pi_123198856
Ik heb nooit speciale BV kleding aan gehad..ook idd v nek of ronde hals zodat ik makkelijk mijn borst kon ontbloten

Kyara je bent een kanjer :* kolven als je man de fles geeft? als ze bijvoorbeeld in de maxi cosi zijn dan kan hij ze tegelijk de fles geven en kan jij kolven

of is dat heel stom :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_123200042
Thanks voor de tips, ik ga vanavond eens kijken op die site en anders voir goeie basics kijken.

Iemand ervaring met kolven op een festival? Ik wil half juni een dag naar pinkpop, maar vraag me af hoe ik dat aanpak. Vooral de vraag: waar laat ik de afgekolfde melk??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')