Ja want dan kun je doen of het er niet meer is en wat je niet ziet bestaat niet, zo doen de christelijke partijen het al jaren behalve als het god betreft. Nu de PvdA dus ook.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Verbieden zal de mensenhandel vast helemaal stoppen, echt waar.
Sterker nog, bij een verbod gaat het ''de donkere steegjes'' in en heb je nog veel minder zicht op wie er gedwongen wordt tot prostitutie en wie niet.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja want dan kun je doen of het er niet meer is en wat je niet ziet bestaat niet, zo doen de christelijke partijen het al jaren behalve als het god betreft. Nu de PvdA dus ook.
Heb niet alles kunnen zien bij P&W maar werden die politici er nog op gewezen dat het in Zweden eigenlijk helemaal niet werk en dat in Zweden de roep steeds groter word om dit weer terug te draaien?
Klopt dat snappen wij maar voor de politiek is dit te logisch en het past natuurlijk niet bij het paternalistische karakter van de PvdA, dat een volwassen persoon met zijn of haar volle verstand vrijwillig de prostitutie in zou stappen kan natuurlijk helemaal niet en zulke mensen moet natuurlijk duidelijk gemaakt worden dat ze niet de juiste keuze maken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Sterker nog, bij een verbod gaat het ''de donkere steegjes'' in en heb je nog veel minder zicht op wie er gedwongen wordt tot prostitutie en wie niet.
Stoppen is onmogelijk maar je kan het wel inperken. Prostitutie en mensenhandel gaat hand in hand met elkaar. Pak je de prostitutie aan pak je voor een groot deel mensenhandel aan. In de illegaliteit kunnen ze nooit zoveel vrouwen uitbuiten als nu.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:23 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Verbieden zal de mensenhandel vast helemaal stoppen, echt waar.
Denk je dit echt ?quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Stoppen is onmogelijk maar je kan het wel inperken. Prostitutie en mensenhandel gaat hand in hand met elkaar. Pak je de prostitutie aan pak je voor een groot deel mensenhandel aan. In de illegaliteit kunnen ze nooit zoveel vrouwen uitbuiten als nu.
Seks hebben met vrouwen die in de illegale prostitutie zitten is toch echt andere koek dan wat drankquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:50 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Denk je dit echt ?
Kijk eens naar verboden in het verleden, bv. de drooglegging....
Je werkt met een verbod criminaliteit alleen maar in de hand.
Ehh juist ja, mensenhandel speelt al af in de illegaliteit dus hoe kunnen ze dan minder vrouwen uitbuiten? Het word alleen minder zichtbaarquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:48 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Stoppen is onmogelijk maar je kan het wel inperken. Prostitutie en mensenhandel gaat hand in hand met elkaar. Pak je de prostitutie aan pak je voor een groot deel mensenhandel aan. In de illegaliteit kunnen ze nooit zoveel vrouwen uitbuiten als nu.
De mensenhandel is doorgetrokken naar de (legale) prostitutie.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ehh juist ja, mensenhandel speelt al af in de illegaliteit dus hoe kunnen ze dan minder vrouwen uitbuiten? Het word alleen minder zichtbaar
Niet alleen naar de prostitutie, met dit argument zou je kledingateliers bijvoorbeeld ook kunnen verbieden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De mensenhandel is doorgetrokken naar de (legale) prostitutie.
De illegale prostitutie gaat nog groter worden dan de legale prostitutie. In de illegaliteit moet het allemaal achter de schermen en als het te groot gaat worden is de pakkans erg groot. Overigens "verhuren" 99% van die vrouwen hun lichaam niet omdat ze het willen maar omdat ze moeten.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet alleen naar de prostitutie, met dit argument zou je kledingateliers bijvoorbeeld ook kunnen verbieden.
En illegale prostitutie verdwijnt niet (en word denk ik zeker niet minder) door legale prostitutie te verbieden.
Buiten dat gaat het natuurlijk niemand wat aan of iemand zijn of haar lichaam wil verhuren voor sex, zeker niet de overheid.
Het werd bij P&W ook wel duidelijk dat er vrouwen vrijwillig in de illegale prostitutie zitten om zo onder de regeldruk van de overheid uit te komen of om zo "concurrerend" te kunnen blijven.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Seks hebben met vrouwen die in de illegale prostitutie zitten is toch echt andere koek dan wat drank
Kun je dit absurde percentage ook onderbouwen of is dit zo'n typische lulkoek cijfer om de discussie dood te slaan?quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
. Overigens "verhuren" 99% van die vrouwen hun lichaam niet omdat ze het willen maar omdat ze moeten.
Het Zweedse model is natuurlijk de natte droom van elke sociaal-democraat.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:06 schreef Re het volgende:
de vertrutting en de jaren 50 mentaliteit overheersren weer... zal vast een jeugdsyndroom zijn van de babyboomers
Precies, nationaliseren die handel. Dan heb je nog eens ambtenaren die echt nuttig werk doen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:05 schreef Kesefkesef het volgende:
Waarom neemt de overheid de hele prostitutie-sector niet over?
quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:14 schreef Chewie het volgende:
et werd bij P&W ook wel duidelijk dat er vrouwen vrijwillig in de illegale prostitutie zitten om zo onder de regeldruk van de overheid uit te komen of om zo "concurrerend" te kunnen blijven
helemaal eens, het probleem is dan ook dat het grootste deel van de vrouwen in de prostitutie dit niet uit vrije wil doet. En dat willen ze voorkomen, wat op zich goed is, alleen blijven díe vrouwen nu juist onder dwang werken en de vrouwen die het wel uit vrije wil doen, kunnen niet meeromdat het illegaal is...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Prostitutie is net een aantal jaren legaal.. Vervolgens gaan ze moeilijk doen over raamprostitutie en nu dit weer..
Na het paddoverbod en de debielisering van het softdrugsbeleid is dit de volgende stap naar volkomen achterlijkheid in dit land? Ik vraag me af wat ze willen bereiken met dit soort braafheid en intolerantie.
Begrijp me neit verkeerd.. natuurlijk is mensenhandel afschuwellijk, maar vrouwen die vrijwillig in de prostitutie werken moeten dat zelf weten, vind ik.
Het klinkt ook een beetje CDA-achtig.. We verbieden het, dus het bestaat niet meer.. Vaak vererger je het probleem dan en verlies je er nog alle zicht op ook.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
helemaal eens, het probleem is dan ook dat het grootste deel van de vrouwen in de prostitutie dit niet uit vrije wil doet. En dat willen ze voorkomen, wat op zich goed is, alleen blijven díe vrouwen nu juist onder dwang werken en de vrouwen die het wel uit vrije wil doen, kunnen niet meeromdat het illegaal is...
Net echt handig lijkt me.
Beide gevallen zijn volgens de wet illegale prostitutie, is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]_!!!
De illegale prostitutie waarom het draait de illegale prostitutie waarbij vrouwen worden mishandeld, minderjarige worden verhandeld en verkracht etc. Niet om één of andere huppelkutje die geen belasting wilt betalen "om zo concurrerend te blijven".
Daar gaat het ook helemaal niet om, het gaat om 't feit dat iets verbieden JUIST zorgt voor nog meer criminaliteit....quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:55 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Seks hebben met vrouwen die in de illegale prostitutie zitten is toch echt andere koek dan wat drank
ik geloof dat ik een keer een onderzoek uit Groningen heb gezien waaruit bleek dat daar ( in Groningen dus) bijna 80% van de prostituees het niet uit vrije wil deden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het klinkt ook een beetje CDA-achtig.. We verbieden het, dus het bestaat niet meer.. Vaak vererger je het probleem dan en verlies je er nog alle zicht op ook.
Eigenlijk heb ik geen idee hoeveel vrouwen er al dan niet vrijwillig werken in de prostitutie. Omdat het woord 'mensenhandel' viel dacht ik onmiddellijk aan import uit oost-europa.
Als je grenzen weghaalt, moet je burger tot op zijn onderbroek controleren. Dat is ook een groot probleem van deze tijd en ik denk dat het samenhangt met het andere probleem en de manier van aanpakken: het bezoek strafbaar stellen.
Nu gaat het weliswaar om de PvdA en CU, maar die laatste vindt het vast wel geil dat ze een excuus hebben om hun normen aan anderen op te leggen.
Volgens mij waren dat de prostituees die in aanraking waren geweest met justitie, dus niet van alle prostituees.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:04 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik geloof dat ik een keer een onderzoek uit Groningen heb gezien waaruit bleek dat daar ( in Groningen dus) bijna 80% van de prostituees het niet uit vrije wil deden.
Maar goed, ik kan dat niet meer achterhalen... Dus heb je er niets aan
zou kunnen, maar zoals ik al zei, ik kan het niet terugvinden, dus ik kan er ook niet echt iets zinnigs over zeggen eigenlijkquote:Op woensdag 20 februari 2013 13:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens mij waren dat de prostituees die in aanraking waren geweest met justitie, dus niet van alle prostituees.
Kan proberen het na te vragen ex-vriendin van een vriend van mij heeft dat onderzoek gedaan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
zou kunnen, maar zoals ik al zei, ik kan het niet terugvinden, dus ik kan er ook niet echt iets zinnigs over zeggen eigenlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |