Dan begrijp je me verkeerd. Ik heb Jagten nergens afgekraakt en wil hem graag nog kijken. Het is er alleen niet van gekomen toen hij nog in de bioscoop draaide en nu wacht ik dus op de Nederlandse dvd (die volgens mij pas in mei uitkomt). Ik constateer alleen op basis van het aantal stemmen uit de vorige ronden dat we dus een finalist krijgen die door slechts zeer weinig van de stemmers gezien is en dat vind ik erg jammer.quote:Op maandag 11 maart 2013 01:05 schreef Mainport het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd om een film die gewaardeerd wordt door iedereen die 'm gezien heeft - en in het hele land maandenlang in de filmhuizen heeft gedraaid - af te kraken omdat de mensen op dit forum alleen films kijken die ze kunnen downloaden.
Sterker nog, ik denk dat je een jaar of twee later een veel beter beeld krijgt van een filmjaar, dan merk je pas echt welke films nog zijn blijven hangen en welke in het jaar zelf erg gehyped waren maar achteraf minder memorabel blijken.quote:Op maandag 11 maart 2013 07:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Daarom vind ik dat het jaar-tournament over het vorige filmjaar beter in mei zou gehouden worden, dan is alles voor iedereen beschikbaar.
In theorie klopt dat enigszins, maar in de praktijk is dat wellicht alleen waar voor dit jaar (en 2005 toen Bin-jip won). Meestal is er wel een high-profile film die door genoeg door arthousebezoekers gewaardeerd wordt dat die er toch doorkomt. Alleen dit jaar is er niet echt zo'n film, wat deze situatie heeft gecreëerd.quote:Op maandag 11 maart 2013 01:33 schreef DrDentz het volgende:
In theorie bepalen arthousebezoekers altijd de uitkomst van deze toernooien omdat niemand hun obscure films ziet en zij die zelf altijd beter vinden dan de blockbusters. In de praktijk stemmen we ze stiekem ongezien weg.
Dat valt best mee toch? In beide halve finales staat een mainstream film tegenover een arthouse film en het lijkt erop dat dat in de finale wederom het geval is.quote:Op maandag 11 maart 2013 10:34 schreef Gorro het volgende:
[..]
Meestal is er wel een high-profile film die door genoeg door arthousebezoekers gewaardeerd wordt dat die er toch doorkomt. Alleen dit jaar is er niet echt zo'n film, wat deze situatie heeft gecreëerd.
In 2000 verloor Amores Perros van Chicken Runquote:Op maandag 11 maart 2013 10:34 schreef Gorro het volgende:
Re-runs van oudere tournaments (IMDb-jaar) lijkt me zeker interessant!
Klopt, hoewel eigenlijk Intouchables ook een arthouse film genoemd kan worden, die mainstream geworden is door populariteit/word-of-mouth (gedistribueerd door een kleine arthouse distributeur zonder grote promotiecampagne).quote:Op maandag 11 maart 2013 12:22 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat valt best mee toch? In beide halve finales staat een mainstream film tegenover een arthouse film en het lijkt erop dat dat in de finale wederom het geval is.
Is dat niet met meer tournaments zo? Neemt de animo niet steeds meer af of lijkt dat zo?quote:Op maandag 11 maart 2013 13:41 schreef Gorro het volgende:
[..]
Klopt, hoewel eigenlijk Intouchables ook een arthouse film genoemd kan worden, die mainstream geworden is door populariteit/word-of-mouth (gedistribueerd door een kleine arthouse distributeur zonder grote promotiecampagne).
Wat ik bedoel is dat we waarschijnlijk een finale krijgen met het minste aantal stemmen ooit voor een eindejaarstoernooi.
Hij begint trouwens vanavond.
Het meeste aantal stemmen voor een ronde dit jaar was iets boven de 40 (kwartfinale) en dat is ongeveer wat we elk jaar behalen.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Is dat niet met meer tournaments zo? Neemt de animo niet steeds meer af of lijkt dat zo?
Het was in Frankrijk gewoon een mainstream film (volgens mij verreweg de best bezochte film aldaar), de enige reden dat zoiets in Nederland als arthouse wordt weggezet is de blinde vlek voor alles wat niet uit Hollywood komt.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:41 schreef Gorro het volgende:
[..]
Klopt, hoewel eigenlijk Intouchables ook een arthouse film genoemd kan worden, die mainstream geworden is door populariteit/word-of-mouth (gedistribueerd door een kleine arthouse distributeur zonder grote promotiecampagne).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |